Skocz do zawartości

Cadillak Niebios - P 51 D Mustang


Grifon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Te serwa Fitec0205 z układem scalonym KC8801 to raczej do zasilania z BEC 5V (4,8-6V), a nie dla 1S. Jeśli chcemy używać zasilania 1S w bardzo małych modelach (Jędrek chyba się przymierza do czegoś prawdziwie małego, jak dojdzie do siebie, tak coś czuję   ;)  ), to trzeba szukać serw lżejszych (w HK opisane jako: Ultra-Micro) i poprawnie pracujących przy niskich napięciach, np. HK5320S (koniecznie z literką S):

 

post-18069-0-17477500-1518201000.jpg

 

Parametry:

 

 

This digital ultra-micro servo is perfect for your indoor flyer or any other micro rc application.

Specs:
Voltage: 2.5~4.8V
Speed: 0.07sec/60°(3.7V),0.05sec/60°(4.2V)
Torque: 0.065kg·cm(3.7V),0.075kg·cm(4.2V)
Dimensions: 13.5 x 6.2 x 16mm
Weight: 1.7g
Motor: Coreless
Gear Train: Plastic
Type: Digital

 

... jak widać serwo dedykowane dla 1S o wadze 1,7g. Zła wiadomość: w krajowych sklepach trzeba szukać takich serw jak igły w stogu siana! :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Przepraszam, nie znalazłem informacji o rozpiętości, na oko, to on nie jest wcale taki micro.

Mój Karaś miał rozpiętość 59cm i ważył 140 gram. Latał, ale chciałbym, żeby latał nieco wolniej.

Nie wiem czego oczekujesz po tym modelu, ale robienie małego modelu jest znacznie trudniejsze niż większego.

 

 To jest chyba oczywiste  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzy, co do tych Fitec 0205 masz oczywiście rację. Mam jeszcze inne serwa 3g na 4,8V i "chodzą" bez problemu na 1S. Ale ponieważ szukam jeszcze lżejszych i mniejszych i typowo na 1S to zamówiłem te 1,7g :) .

A są jeszcze liniowe o wadze 1g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert to mnie pocieszyłeś, że Karaś latał, jak wziąłem w dłoń to wyposażenie, popatrzyłem się na skrzydło to pomyślałem że faktycznie coś nie gra, albo za mały model zrobiłem, albo za ciężkie wyposażenie kupiłem.  :unsure:

 

To ten sam samolot/model co na filmie.

 

post-3617-0-25039700-1518239442.jpg

 

Andrzej  ja już zdaje się, że wiem co budujesz :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że dopiero teraz się dowiaduję że takie lub podobne serwa nie nadają do 1S. No może nie tak do końca.

Mam takie zamontowane w dwóch modelach w pierwszym jest silnik A 1504 2900 kw w drugim szczotkowy 

i na jednym ogniwie wszystko było testowane przez kilka minut.

Jak już o tym pisałem wszystko działało poprawnie i nie było żadnych zakłóceń.

 

Patryk budujesz Mustanga a to jakiś tam patyczak, kończ budowę podepnij wszystko i w tedy się przekonasz czy wszystko gra.

Chyba że nie chcesz ryzykować zawsze możesz wszystko przetestować poza modelem.

 

PS.

Z podobnym wyposażeniem M-33 Waga - 65 g. Wicher musiałbym sprawdzić ale coś koło 75 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej (rajaner), spokojnie jest tak jak piszecie razem z jędrkiem. Nie oznacza to, że nie będą w ogóle działać, ale mogą stwarzać problemy. Szczególnie przy gwałtownym wzroście (ciągu silnika) i dużym zapotrzebowaniu na prąd z aku. mogą wtedy zafiksować, bo spadek napięcia na tych niewielkich aku., szczególnie na tych z mniejszym C co do wydajności prądowej, może być już znaczący dla poprawnego działania standardowych serw, pracujących przecież w dolnych granicach napięcia zasilania. Dla tego polecałem do zasilania z 1S akumulatory o jak największej wydajności prądowej (duże C). które mają małą rezystancję wewnętrzną. No i serwa (te typowe) warto próbnie selekcjonować do pracy przy niskich napięciach, czyli przy zasilaniu z aku. 1S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Pewnie chodzi wam o takie serwa:

 

post-18069-0-73742800-1518260613_thumb.jpg

 

... i podpięte do mojego odbiornika "zrób sam":

 

post-18069-0-15589700-1518260703_thumb.jpg

 

post-18069-0-16213200-1518260718_thumb.jpg

 

O ile były właściciel pisze prawdę (od którego nabyłem te serwka do testów, na naszej forumowej aukcji), że były nieużywane  :rolleyes:  , to musiały być fabrycznie źle zmontowane! Suwaki są niecentralnie zamontowane (w jednym serwie bardziej niż w drugim, co wyraźnie widać na fotkach) i w czasie ruchu w jedną stronę nie "dochodzą" do końca, a przy ruchu w kierunku zębatki zapierają się na metalowym chassis, jakby chciały dalej "jechać" - muszę sobie to przemyśleć i zastanowić się co z tym fantem zrobić.

 

Te serwomechanizmy liniowe, są faktycznie lekkie i na HK możne je kupić w rozsądnych cenach:

 

post-18069-0-83893400-1518262126.jpg

 

 

Specifications:
Size Category: Ultra Micro servo 
Type: Digital 
Application: Ultra-Micro Aircraft
Speed: 0.12sec
Torque: 80g
Voltage: 3.7V~4.2V
Dimensions: 20.8 x 15 x 11mm
Weight: 1.7 g
Gear Type: Nylon
Connector type: Micro JST 1.25pitch
This servo is for the right aileron, or rudder/elevator.

 

... niestety w naszych krajowych sklepach, czasami można je trafić (markowe) jako części zamienne do gotowych modeli, ale w cenach porównywalnych do ceny 14 karatowego złota (przykład)!  :rolleyes: Na Aliexpress serwa liniowe są po 20 PLN/szt. przy zakupie 2 szt. (widać, że chłopaki z Polski kupują! :P  )

 

PS Na fotce z HK suwak też nie jest centralnie. Widocznie tak są składane na "łapu capu"!

Patryk, sorry za offtopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smigło zbyt mało wystaje poza obręb kadłuba (chowa sie w nim i stąd napisałem, że bedzie naped tunelowy), jak dojdzie kołpak to rasowy koń bedzie wyglądać jak kucyk.

 

Moim zdaniem straty ciągu beda dosc duże o wizerunkowych nie wspominajac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smigło zbyt mało wystaje poza obręb kadłuba (chowa sie w nim i stąd napisałem, że bedzie naped tunelowy), jak dojdzie kołpak to rasowy koń bedzie wyglądać jak kucyk.

 

Moim zdaniem straty ciągu beda dosc duże o wizerunkowych nie wspominajac.

Nie będzie żadnych strat ciągu, bo śmigło produkuje siłe przez siłę nośną na łopatach, to co się dzieje z odrzuconym powietrzem bardzo mało już śmiglo obchodzi (tak długo jak nie ma jakiegoś okbrzymiego ciśnienia dynamicznego za śmigłem). 

 

Dodatkowo, jak już było wspomniane, zdecydowaną większość ciągu robi końcówka śmigła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Pewnie chodzi wam o takie serwa:

 

attachicon.gifserwa-lin1.jpg

 

... i podpięte do mojego odbiornika "zrób sam":

 

attachicon.gifserwa-lin2.jpg

 

attachicon.gifserwa-lin3.jpg

 

O ile były właściciel pisze prawdę (od którego nabyłem te serwka do testów, na naszej forumowej aukcji), że były nieużywane  :rolleyes:  , to musiały być fabrycznie źle zmontowane! Suwaki są niecentralnie zamontowane (w jednym serwie bardziej niż w drugim, co wyraźnie widać na fotkach) i w czasie ruchu w jedną stronę nie "dochodzą" do końca, a przy ruchu w kierunku zębatki zapierają się na metalowym chassis, jakby chciały dalej "jechać" - muszę sobie to przemyśleć i zastanowić się co z tym fantem zrobić.

 

Te serwomechanizmy liniowe, są faktycznie lekkie i na HK możne je kupić w rozsądnych cenach:

 

attachicon.gifhk3d15.jpg

 

 

... niestety w naszych krajowych sklepach, czasami można je trafić (markowe) jako części zamienne do gotowych modeli, ale w cenach porównywalnych do ceny 14 karatowego złota (przykład)!  :rolleyes: Na Aliexpress serwa liniowe są po 20 PLN/szt. przy zakupie 2 szt. (widać, że chłopaki z Polski kupują! :P  )

 

PS Na fotce z HK suwak też nie jest centralnie. Widocznie tak są składane na "łapu capu"!

Patryk, sorry za offtopa.

Były nieużywane :) bezapelacyjnie. Miały latać w mikro WW1 ale w końcu leżały w szufladzie parę lat. Nie mam w zwyczaju oszukiwać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, PRZEPRASZAM, jeśli poczułeś się urażony - nie to było moim zamiarem! SORRY! Po prostu wierzyć mi się nie chciało, że tak źle zostały zmontowane na "linii produkcyjnej"! :o Może to kwestia wartości elementów? Mają też okropne luzy na osi małej zębatki. To moje pierwsze serwa tego typu, więc nie mam porównania. Będę musiał przy nich popracować, ale wszystko jest OK, bo i tak są tylko do pierwszych testów.

 

PS Patryk, to już mój ostatni offtop w twoim temacie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I oto chodzi zapewne każdego interesuje budowa modelu z czego i jak powstaje. Dawaj zdjęcia i pisz z czego co robisz.

Zwłaszcza że jest to ciekawe zestawienie. Kadłub stateczniki styrodur skrzydła balsa.

Co do lotek to chyba na jednym serwie z użyciem kabla rozdzielacza do sygnału serw. Chyba że masz inny patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.