Skocz do zawartości

SIG- Piper CUB co i jak


Kuba Kłosowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Przyszedł czas na zakup silnika. Mam kilka typów. Między innymi:

ASP 61 A

ASP 52 A

ASP FS 70 AR

O.S Max FL-70

O.S Max 46 LA

Proszę o pomoc i opinie użytkowników tych silników.

 

Nie jestem ekspertem (potrzebuję tak 10-20 lat praktyki hehe) ale Piper spokojnie będzie latał z tanim OSem LA 46 (facet z Siga napisał mi, że taki silnik to nawet zbyt wiele). jednak jeśli stać Cię na 4ro takta to chyba nie ma się co zastanawiać. Ja w swoim montuję właśnie małego OSa ale głównie ze względu na to, że mam już taki silnik i wolę wydać pieniądze na budowę małego modelu treningowego niż na "realizm dzwięku"i zapas mocy.

 

Sam buduję Piperka 1/5 z zestawu Siga i choć mam teraz małą przerwę bo czekam na zbiornik i farbę to na podstawie swoich doświadczeń mogę szczerze pogratulować wyboru... model jest znakomicie przygotowany i składa się go z prawdziwą przyjemnością. Nie wymaga dużej wiedzy ani umiejętności (składa się jak puzzle hehe) a mimo to wygląda po prostu wspaniale (kreta też pewnie zaliczy wspaniałego)

 

Pozdrawiam z ciepłej i słonecznej dziś Gdyni!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał jeśli już spaliniaka to 52 ale 4takta, może wydawać się to kłopotliwe na początek ale myśle że sobie poradzisz, wystarczy tylko dobrze poczytać instrukcje oraz tematy o obsłudze 4taktów ASP których już było kilka. Nie ma co przesadzać z silnikiem do tego modelu bo przecież nie ma to być rakieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co szanowni panowie myślą o tym cięciu tego łącznika skrzydeł?

 

A dlaczego chciałbyś zostawiać całość? Większy ciężar a plusów raczej zero.

Ja wychodzę z założenia, że to miejsce może się jeszcze przydać (np. na wskaźnik napięcia pakietu) ale skoro masz takie ciągoty to próbuj :) W najgorszym przypadku wymienisz te ścianki i po sprawie.

 

Co do osłony i bowdenów to radzę wyprostować na ile się da. Czy przypadkiem nie pokręciłeś stron wklejając wręgi? U mnie wszystko poszło idealnie prosto z wyjątkiem jednego właśnie miejsca gdzie wkleiłem odwrotnie (wstyd) ale po 3 minutach z wiertełkiem w ręce było już ok. Najważniejsze żeby wszystko chodziło możliwie lekko i z jak najmniejszymi oporami. Jak się domyślasz pogięta we wszystkie strony osłona temu nie sprzyja.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stron nie pokręciłem, a przyczyną wygięcia było zakrzywienie końcówki ( w miejscu gdzie wychodzi z kadłuba) bez pomocy ciepła. Zostało to poprawione i wygląda lepiej.

 

Podczas weekendu dokończyłem prawe skrzydło, tzn nagiąłem balsę na natarciu, pokryłem przestrzeń między dwiema pierwszymi wręgami, nagiąłem balsę końcówce skrzydła, i oszlifowałem klocek w miejscu łączenia.

 

A oto foty.

dsc00053e.jpg

dsc00054.jpg

dsc00055.jpg

dsc00056.jpg

dsc00057.jpg

widze, że złapał się na fotkę XTM XT2, przygotowujący się do jazdy.

a oto on 8)

dsc00058q.th.jpg

 

 

<>

Czy jest możliwość, jeśli tak to czym, można rozcieńczyć CA?? Właśnie dostałem średni CA i nie zwróciłem uwagi otwierając, a potrzebny mi w miarę rzadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo, pomogło i działa 8)

"pomógł" dla ciebie.

 

<>

W weekend wziąłem się do roboty i dokończyłem skrzydła.

Chcąc zobaczyć efekt moich dotychczasowych prac złożyłem całość "do kupy" i powstało coś takiego.

P.S Oczywiście wszystko złożone na sucho.

 

dsc00060hnl.th.jpg

dsc00061hls.th.jpg

dsc00062iri.jpg

dsc00063vqc.th.jpg

dsc00064mgn.th.jpg

dsc00065air.th.jpg

dsc00066t.th.jpg

dsc00067caj.th.jpg

dsc00068d.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tej chwili zbliżam się wielkimi krokami do przerwy w budowie ( niestety), na tym etapie nie ma zbyt dużo do roboty, a by kupić folię, silnik oraz aparaturę, właśnie w celu zarobkowym będę emigrował na wakacje zagranicę. Nadal czekam na zbiornik płynący do mnie ze stanów i coś mi się wydaję, że chyba płynie o własnych siłach, w połączeniu z wiatrem :devil: , bo czekam już 3 miesiące :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Epidian 53 to akurat żywica do laminowania. Są w obecnych czasach lepsze ale jak masz to używaj.

Jeśli to twoje pierwsze laminowanie to po prostu rozmieszaj trochę żywicy, weź kawałek tkaniny szklanej i potrenuj sobie laminowanie, to nie gryzie a szkoda uczyć się od razu na modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.