Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fokker Dr1


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
270 odpowiedzi w tym temacie

#61 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 37 postów

Napisano 22 luty 2010 - 22:49

więcej życzliwości masz Janek ze strony obcych niż swoich


Hehe no fakt, niezłego mam sojusznika, muszę uważać na modele bo mi jeszcze na zawodach jakiś przydepnie 'niechcąco' ? :) ;)

Zresztą Pan Grzegorz to chyba jakby jedną nogą u nas w eskadrze, WŁAŚNIE trzeba szybko uruchomić ranking WWI na ten rok. :!:

A wracając do tematu, cóż to ten tekstolit?


Póki co zrobiłem koło na kołku dębowym, składane z 2 kawałków balsy 4 i 12mm z czego 12mm składa się na stożek. Nie wyszło nic lżejsze, ale za to jest bardziej 'redukcyjne'. Problemem są wciąż oponki.

Dołączona grafika

W oryginale też było 'asymetryczne'
Dołączona grafika

Wygląda na to że wymyślam jakieś szczegóły a nie wiadomo jak to będzie wogule latać :?

Najwyżej pójdzie na telewizor :lol2:

#62 mariusz70

mariusz70
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 22 luty 2010 - 20:19

Ależ Arku żle zrozumiałeś to nie ja tu wróg tylko Pan Grzegorz ja sojusznik tylko zdziwiło mnie zachowanie Pana Grzegorza bardzo miłe zresztą :lol:

#63 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1097 postów

Napisano 22 luty 2010 - 19:26

no widzę, że więcej życzliwości masz Janek ze strony obcych niż swoich :mrgreen:

#64 mariusz70

mariusz70
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 22 luty 2010 - 15:49

Panie Grzegorzu patenty Pan sprzedaje wrogu śmiertelnemu!!!

#65 Rob Mc Fly

Rob Mc Fly
  • Modelarz
  • 151 postów

Napisano 22 luty 2010 - 15:48

hmm tyż można, tylko ta cena...

Spróbuj dorwać gdzieś kawałek wałka z tekstolitu i z niego zrobić tulejki do kół. Potraktowane odrobiną oleju powinny być nie do zajechania. W porównaniu do dębiny nie będą podatne na rozszczepienie.

#66 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 37 postów

Napisano 22 luty 2010 - 15:40

hmm tyż można, tylko ta cena...

#67 GB53

GB53
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 22 luty 2010 - 14:49

"a w środek jako piastę dam przewiercony kołek dębowy."
[/color]

Ja mam piasty z rurki węglowej 5mm. Wprawdzie nie są samosmarujace ale działają
Pozdrowienia Grzegorz

#68 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 37 postów

Napisano 22 luty 2010 - 11:55

Na koła wczoraj wymyśliłem patent, wytoczę dwa stożki, skleję włóknami pod kątem prostym a w środek jako piastę dam przewiercony kołek dębowy. Powinny być lżejsze od tych bo te ważą po 10g. A jak wiadomo idę na rekord :)

#69 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1097 postów

Napisano 22 luty 2010 - 11:47

no ta :D tylko te koła jakieś takie :? będzie co ganiać i rozbijać :mrgreen:

#70 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 37 postów

Napisano 21 luty 2010 - 23:45

Panowie widzę że jesteście pełni obaw. Wasza przegrana to tylko kwestia czasu. Na pocieszenie mogę powiedzieć że Wasz egzekutor będzie latał wyjątkowo bajerancką machiną :)

A przechodząc do meritum czyli budowy i postępów to niestety nie udało się ulotnić Dr'a w weekend.
Większość rzeczy została zrobiona lub porządnie rozgrzebana więc zająłem się rzeczami które wydatniej wpływają na lot, czyli napisami.

Dołączona grafika

Poza tym krzyżyki pojawiły się na dole (trochę krzywo ten podwoziowy płat ale się to wyprostuje kiedyś). Okopciłem całość delikatnie jeszcze.
Dołączona grafika

Góra też jest oznakowana.
Dołączona grafika
Wygląda trochę jakby go ktoś wywalił w błoto ale to w 70% efekt lampy błyskowej :)
Już nie wiele zostało do zrobienia.

#71 mariusz70

mariusz70
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 20 luty 2010 - 13:10

Jonku masz Aloesa( to ta roślinka na zdjęciu) to dobrze ponoć działa kojąco na rany :twisted: a dużo Ci będzie potrzebne

#72 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1097 postów

Napisano 20 luty 2010 - 07:01

po przeleceniu przez eksplodującego Camela


a to dobre :mrgreen: , obawiam się że prędzej DR sam ekspolduje, niż spełnią się niemieckie marzenia :D

#73 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 37 postów

Napisano 20 luty 2010 - 00:46

aaa mazaje?

No teraz to już muszę się trzymać tego co mniej więcej mam na kadłubie...





EDIT/update


Konkurencja popisuje się wyższym pilotażem i jest pewna zwycięstwa. Tymczasem dzielni inżynierowie Fokker Flugzeugwerke Schwerin korzystając z niesprzyjającej aury - wymyślają coraz to inne cuda inżynierskiej doskonałości.

1. Stójki na zawiasach. Stójki z balsy 3mm oblaminowanej z delaminażem między szybami - 4 sztuki ważą tyle co 1 sklejkowa. Zawias będzie lekko wklejony.
Dołączona grafika

2. Płat podwoziowy z dodaną tkaniną delaminażową w formie osłony szczeliny na oś (większa doskonałość aerodynamiczna :) i mniejsze tankowanie oleju w locie (rura dmucha na ten płacik)). Oczywiście będzie doklejona na gładko.

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Tu widok ogólny z domalowanymi krzyżami (dzięki Grzesiek za szablony)

Dołączona grafika


Byłby dorobiony już górny płat, ale sknociłem kiosk (zrobiony zresztą z eksperymentalnej tkaniny BAZALTOWEJ :shock: http://www.texbas.eu..._textil_pl.html

Właśnie schnie na kaloryferze wersja poprawiona też z bazaltu.

Mam ogólnie koncepcję na wylaminowanie kadłuba do RED PANCERFAUSTA z tegoż bazaltu, problemem jest to że mam go w gramaturze 160 co jest jednak za dużo i kadłub będzie przyciężki.


edit 18 02 2010 (-2 doby do wysłania na front)


Cienko oj cienko, nie wiem czy się wyrobię, jeszcze sporo detali do zrobienia...

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Lista do zrobienia:
Kiosk zrobiony, nie wklejony (z przodu przykręcony, stójki opracowane konceptualnie nie ustawione i nie wklejone, brak pseudo żeber, brak 'skrzydeł nietoperza', brak drutów stabilizujących płat podwozia, brak napędu SK, brak napędu gazu, brak serw lotek, brak pilota.

I zamontować brakujące drobne elementy typu silnik.


Edit 1000

Dokładam kilka zdjęć potwora.

Dokończyłem i pomalowałem skrzydła. Malowanie robiłem 3 sprayami + pędzel, ale ślady "pędzla" zanikły tzn. jak się mocno przyjrzeć to widać , miejscami niewidać - cóż w fabryce za rzadka farba się trafiła. Na zdjęciach ogólnie inaczej to wygląda ze względu na lampę błyskową.

Dołączona grafika

Dorwałem się do czarnego matowego spraya i zrobiłem niby 'wethering' a w zasadzie coś innego - okopcenie natarć i ogólnie kadłuba. Ma to przedstawiać pozostałości po przeleceniu przez eksplodującego Camela :mrgreen: :P

Poza tym ma podkreślać kontrast do ugrzecznionego, czystego foliowo-naklejkowego "angielskiego" stylu :mrgreen: i przypominać o brutalnej sile, której nie należy się przeciwstawiać :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Poza tym teraz niebieski jakby mniej razi, a i z oczu groźniej patrzy.

Dołączona grafika

Obawiam się że na jutro nie da się go jednak uruchomić. Sporo jeszcze drobnicy zostało.

PS Farba minimalnie zwiększyła masę, ~10g na wszystkich skrzydłach.

#74 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3398 postów

Napisano 12 luty 2010 - 10:32

Trochę póżno ale zawsze może się przydać :rotfl: http://www.flygtm.com/ mowa o drugiej fotce od góry.

#75 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 37 postów

Napisano 12 luty 2010 - 09:49

Mały apdejt. Brak czasu powoduje że robota idzie wolno, a warunki meteo nie zachęcają do pośpiechu.
Jednak nie da się ukryć że WRÓG NUMER JEDEN ma już dwie maszyny (wywiad donosi) a ja tylko jedną i to dość ociężałą więc trzeba się dozbrajać.

W każdym razie powstają skrzydełka (Andrzejowe), mają zmienione profile, dodane zwichrzenia i oklejone balsą 1,5mm. Po oklejeniu dostały nieoczekiwanego wniosu, ale zostały zmuszone do wyprostowania się.
Planuję ciut inny "system" mocowania stójek do środkowego płata (na zawias wklejony w balsę - ma się wyrywać w razie awarii).
Pokrycia szmatowego skrzydeł nie będzie, tylko niby żebra.

Masa na razie nie jest duża, powinienem w 1300 się zmieścić. Ten egzemplarz będzie miał trochę większą rozpiętość przy ciut mniejszej cięciwie.

Jest kilka zdjęć z improwizowanym mocowaniem górnego płata. Płat podwoziowy do skrócenia oczywiście.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Kadłub ma już wklejone prawie wszystkie bebechy, brakuje serwa do gazu i popychacza SK.

#76 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 37 postów

Napisano 03 luty 2010 - 17:21

Hmmm może sobię sprawię sobie jakiś kompresor tym bardziej że w kooperacji (i konspiracji) dwóch zakładów lotniczych powstaje projekt cudownej broni na WWII - czyli Blackburn Skua, i faktycznie dobrze by było go malnąć niezmywalnie.. A tak poza tym to zauważyłem że często szybciej model przestaje być użyteczny niż zmyje się z niego farba :)

#77 pelikan1500

pelikan1500
  • Modelarz
  • 95 postów

Napisano 03 luty 2010 - 17:00

To musisz się uśmiechnąć do Wojtka . Wojtek załatwił mi wszystko agregat od lodówy małą butlę a ja to tylko przykręciłem na podstawę z kawałka płyty meblowej . Zaletą tego urządzenia jest to że jest tanie , wydajne, mało awaryjne i przede wszystkim bardzo ciche , można używać w mieszkaniu .

#78 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 37 postów

Napisano 03 luty 2010 - 16:35

hmm co do aerografów to mam nawet dwa, problem jest z kompresorem, nie mówiąc o kwestii czyszczenia po uzyciu... co do malowania w formie to mazaje robię na formie i tu sprawa użycia aerografu była by problematyczna bo kamuflarz robię z 3 barw czyli oliwkowo-brązowa, zielona jasna, czarna. Do tego idzie na koniec niebieski (niekoniecznie) Wszystkie te farby muszę rozmazać ze sobą pędzlem więc nie moge czekać aż wyschną. Oczywiście pod wszystkim jest PVA więc trzeba uważać aby go nie zerwać.

#79 pelikan1500

pelikan1500
  • Modelarz
  • 95 postów

Napisano 03 luty 2010 - 15:50

Janek a nie lepiej i prościej by Ci było malować ROZKALIBROWANYM aerografem za 25zeta z Castoramy czy allegro i dwuskładnikową farbą akrylową samochodową z jakiejś mieszalni ? Wtedy masz spokój z paliwem a cena w porównaniu ze zwykłym sprayem jest podobna . Aerografem malujesz sobie formę przed laminowaniem i masz już kolor wyjściowy na kadłubie pod SWOJE MAZAJE na DR-a. Ciężko jest NAMAZAĆ kilka kolorów a zawsze to o jeden mniej. Myślę że jak spróbujesz to nie będziesz już chciał używać do spalin sprayów.

#80 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 37 postów

Napisano 02 luty 2010 - 12:43

Zwykły motip. Może pojadę go jeszcze klarem dwuskładnikowym aby tak nie obłaził przy kontakcie z paliwem. Problemem jest krótkie życie spraya dwuskładnikowego i jego cena...