TeBe Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Zachęcony lekturą opisu budowy Wicherka 25 http://pfmrc.eu/inde...p/page__st__200 postanowiłem i ja dołączyć. Mój Wicherek będzie oczywiście autorski, jak każdy Wicherek ;-) Kadłub sklejka 3mm i sosna 3x5, skrzydło z żeber balsowych i dżwigarów sosnowych. Od natarcia do przedniego dźwigara keson z balsy 1mm, natarcie sosnowe 3x5. Skrzydła będa miały lotki i klapy. Statecznik pionowy będzie powiększony, jak u Piotra, statecznik poziomy konstrukcji podobnej do skrzydeł. Zamierzam nieco skrócić łoże statecznika poziomego i zrobić <edit> ster wysokości płytowy.. Całość będzie pokryta kolorowym papierem japońskim, taki "vintage" z prześwitującą konstrukcją. Poniżej kilka zdjęć z budowy, będę wstawiał w miarę postępu prac. 1
Patryk900 Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 Imponujące tempo Tomku jestem pod wrażeniem postępu prac. Podziel się tylko z nami co w nim zamontujesz ?
TeBe Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Opublikowano 3 Lutego 2014 To już gigant ? ;-) Jeśli tak, to poprosze moderatora o przeniesienie. Imponujące tempo Tomku jestem pod wrażeniem postępu prac. Podziel się tylko z nami co w nim zamontujesz ? To będzie zależało od ostatecznego ciężaru modelu po zakończeniu budowy (bez silnika, regulatora i pakietu silnika). Zamierzam zastosować oddzielne zasilanie odbiornika i serw i oddzielny pakiet dla silnika. Miejsce dla regulatora i pakietu silnika projektuję w miarę uniwersalnie, może uda mi się jutro już pokazać.
Patryk900 Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 Zamierzam zastosować oddzielne zasilanie odbiornika i serw i oddzielny pakiet dla silnika. Miejsce dla regulatora i pakietu silnika projektuję w miarę uniwersalnie, może uda mi się jutro już pokazać. Dlaczego myślisz o takim rozwiązaniu ?
JacekCichy Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 Przy Wicherku przypomnę sobie to, co zapomniałem, a i nauczę się czegoś nowego. Całkowita racja, obserwuje temat z zaciekawieniem bo sam przymierzam się do "drewniaka". Giganty to chyba jeszcze nie chociaż może się mylę jaka rozpiętość?
robas69 Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 Zwróć uwagę jaką masz rozwarstwioną (uszkodzoną) sklejkę w żebrach kadłuba prowadzących dźwigar (czwarte zdjęcie w pierwszym poście). Wzmocnij to czymś.
TeBe Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Opublikowano 3 Lutego 2014 Dlaczego myślisz o takim rozwiązaniu ? Bo ja się kupiło regulator bez BECa (oj ja głupi), to trzeba sobie teraz jakoś poradzić :-) Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Dzięki temu zakupowi przeszedłem przyspieszony kurs elektroniki RC. Temu w ogóle ma służyć mi ten Wicherek - nauka na błędach. A poza tym Wicherek podobno ładnie szybuje, więc będzie szansa uratować go, gdyby mi znienacka zdechł pakiet silnika ;-) Zwróć uwagę jaką masz rozwarstwioną (uszkodzoną) sklejkę w żebrach kadłuba prowadzących dźwigar (czwarte zdjęcie w pierwszym poście). Wzmocnij to czymś. Robercie, wiem. Muszę dorobić się wiertarki pionowej i porządnych wierteł :-) Będę wzmacniał. Całkowita racja, obserwuje temat z zaciekawieniem bo sam przymierzam się do "drewniaka". Giganty to chyba jeszcze nie chociaż może się mylę jaka rozpiętość? Maluszek, ledwo 170cm.
Patryk900 Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 No to teraz rozumiem taki wybór . Nauka w przypadku modelarstwa to droga sprawa wiem dobrze bo na początku ( a zacząłem od zera w tamtym roku) nie miałem nikogo kto by mi pomógł i to kosztowało ... Tomku tobie zazdroszczę bo masz o wiele łatwiej. Czekam na następną cześć foto relacji
rajaner Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 Mogłeś troszku wydłużyć przód kadłuba jak zrobił to Piotrek w swoim modelu,będziesz musiał sporo doważyć nie tak dawno budowałem ten model i musiałem mu sporo ołowiu dodać. Wicherek ciągle w modzie powodzenia przy budowie. Andrzej.
TeBe Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Opublikowano 3 Lutego 2014 Cięcie mordki i przedłużanie jak u Piotra będzie możliwe do samego końca budowy. Jak będzie trzeba, to się przedłuży. Spróbuję powalczyć z każdym gramem na ogonie.
TeBe Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Opublikowano 5 Lutego 2014 Niby pewnych rzeczy się nie zapomina, ale jednak ostatni raz górny keson kładłem 35 lat temu. Trzymajcie kciuki :-)
TeBe Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Opublikowano 5 Lutego 2014 Jest ukosowana. Ale cały ten węzeł mi się ogólnie nie podoba. Na koniec produkcji kadłuba dam nakładki po obydwu stronach obejmujące ten węzeł, przedni węzeł kabiny i mocowania skrzydeł. Robię pierwsze przymiarki do silnika i elektroniki: Pakiet silnika będzie maksymalnie z przodu, wkładany przez klapkę od dołu kadłuba: Nad nim będzie pakiet odbiornika i serw, wkładany od góry przez otwieraną "maskę".
TeBe Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Opublikowano 5 Lutego 2014 Darku, napęd wygląda tak: - silnik Turnigy Aerodrive XP C4260-600 - regulator HK SS 60A-70A - pakiet Zippy 5s 3000mAh 20C
TeBe Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 Uff, wstydu nie ma, ale i "d... nie urywa" ;-) Niestety na małym odcinku "coś mi nie wyszło"... Trudno, w tym miejscu profil natarcia będzie nieco grubszy, na pamiątkę. A teraz proszę się nie turlać po podłodze ze śmiechu, oto moja autorska technologia przyklejania kesonu. Najpierw przykleiłem keson tylko do dźwigara, a po wyschnięciu... ... dzięki czemu mogłem na spokojnie nałożyć klej na zaznaczone linie na kesonie: Potem odwróciłem i klasycznie przypiąłem szpilkami, ale zdjęcie mi się nie zapisało w aparacie :-( Dalsze prace oczekują na kuriera, bo materiał mi się skończył. Mam nadzieję, że dostawa będzie jutro i w weekend nadgonię. Idę dłubać przy kadłubie.
TeBe Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 Przed snem machnąłem jeszcze statecznik pionowy:
Tomak Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Idziesz jak burza Tomek. Śmiać się nie ma z czego, bo skoro działa i się sprawdza to chyba jest ok? Podziwiam i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi