Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dostałem od kolegi taki model ślizgu

post-419-0-71148200-1517126724_thumb.jpg

Potrzebuję do niego wskazówek co do nazwy, rodzaju napędu, gdzie szukać planów i innych danych. Może kolega niebawem znajdzie u siebie jakieś plany. Nie pali się, będę czekał.

 

 

Opublikowano

Następna sprawa. Na zdjęciu jest turbinka śr.18 mm od napędu strugowodnego i niżej z kartonu później z blachy mosiężnej, zrobiona śruba o tej samej średnicy na wiertle 5,0 ma mieć rozchylone końce na 10 mm. Tak jest w napędach skuterów wodnych. Jeszcze sprawdzę długość zwoju. Czy taka śruba będzie bardziej skuteczna od tej turbinki? Może macie gotową odpowiedź. 

 

Przy okazji balonowy lipol i tu pytanie, czy można 1S 30C połączyć z 2S 20C o tych samych amperogodzinach? Połączyć tak , tylko co potem?

post-419-0-73958500-1517209881_thumb.jpg

Opublikowano

Potem nastąpi efektowna autodestrukcja tej dziwnej składanki .... ;)

Każdy z elementów może być obciążony innym prądem maksymalnym ( sam piszesz że jedno można obciążyć 30C a drugie 20C ! ) i  pewnie jeszcze są od różnych producentów co oznacza, że skład chemiczny "wkładu" ogniwa i jego parametry elektryczne np. rezystancja wewnętrzna są inne !

Efektowne spuchnięcie z efektami świetlnymi całkiem możliwe !  :unsure:

 

 

Co do turbinki z jednym zwojem - widziałem kiedyś plany modelu z takim napędem ( chyba w "Radiomodelach" Wojciechowskiego)  i rysunki napędu okrętowego z XIX wieku - chyba jednak nie spełniły oczekiwań bo nie są szeroko stosowane w odróżnieniu od śrub wszelkiej maści !

Sprawność raczej niewielka , ale spróbuj - sam jestem ciekawy jak popłynie !!! :D  

Opublikowano

Nie powinno się połączyć cel o różnej obciążalności prądowej. Taki układ ma szanse pracować tylko przy małych poborach prądu. Każda próba obciążenia go większym prądem szybko ujawni spadek napięcia na celi 20C i w efekcie jej spuchnięcie. Cele którą masz na zdjęciu obok śrub wyrzuć od razu na smietnik po uprzednim zdegradowaniu jej w wodzie z solą.

Opublikowano

Myśl zrobienia innej śruby powstała z tego filmu. Teraz się doszukałem i nie wiem czy dobrze się dopatrzyłem trzech łopat o długości 1/2 do 2/3 obrotu. Wytnę z kartonu i zobaczę jak to wyjdzie.

Opublikowano

Ale TWOIM BUGASEM !!!  :P  :P  :P

Kocham takie wynalazki jak już kiedyś mówiłem  !!  B)

Zaprosimy Michała do współpracy !! Takiego ślizgu jeszcze nie miał ! :D

Opublikowano

Uszczelnimy co nieco i jazda ......... byłoby wesolutko ... :rolleyes:  :wub:  :rolleyes:

Endriu - czemu nie - Michał już mnie nie pamięta ( przypadkowe spotkanie na Wąskiej ) - poratował mnie w potrzebie i zaprosił do swojego warsztatu modelarskiego, ale to było dobrych kilka lat temu. 

Opublikowano

Mike217 - przyjmuję zaproszenie , dzięki -  prowiant na grila biorę ze sobą - na to czas musi być... :rolleyes:  :wub:  :unsure: i być może kilka niespodzianek ...... :wub:

skala 1:1  -  dla ciekawości  :wub:

 

 

Opublikowano

Wyciąłem łopatki z kartonu na 2/3 obwodu ale było za gęsto i obciąłem na 1/2. Z półkołami wygląda dobrze chociaż karton sprężynuje i nie wychodził skok. Wyciąłem z blachy  i do wypiłowania pół fasolki i wytoczenie piasty.

Pakiety Redoxa.

Po południu wytoczyłem piastę z gwintem i przylutowałem łopatki. Wyszło dobrze i źle. Źle to przy piaście jest za mały kąt. Powinien być większy a na obwodzie wygięte na mniejszy.

post-419-0-27669700-1517380621_thumb.jpg

 

post-419-0-95719400-1517380632_thumb.jpg

 

Poprawiłem, ale czy to coś będzie lepiej? Sprawdzę.

Zamontowałem w modelu.  Przy okazji poprawiłem luty na układzie dźwiękowym i końcówka osi była lekko zgięta.

Silniki ładnie grają. Porównywałem wydmuch powietrza. Nie zauważyłem różnicy. 

Opublikowano

Znalazłem fajne rozwiązanie zespołu napędowego do ślizgów - może i nawet zawodniczych ??

Trzeba tylko poszukać, czy w mało kłopotliwy sposób jest to osiągalne ....   :rolleyes:  :rolleyes: 

 

 

 

mi się podoba :rolleyes::wub::rolleyes:

  • Lubię to 1
Opublikowano

Endriu - zespół z 1 zdjęcia wraz z silnikiem  wg adresu , który podałeś:  $134.98 ( ok. 485 zetów ) -  bez silnika : $89.99 ( 324 zety )

Silnik - osiągalny za 125 zetów . Opłacalny,  jak już kpl. z silnikiem. Na stronach  .de  - ceny identyczne, ale w EURO !!!

Do przemyślenia ...... , a może przy niespodziewanej premii .... - co Ty na to :rolleyes: :wub: :rolleyes:

Niestety, tak to jest przy braku większych możliwości warsztatowych .. :unsure: :unsure:

Na marginesie zdjęcia, które przesłałeś :

   - z Sharkiem, który zyskał kabinkę - wygląda fajowo  :rolleyes:

   - z latającą mini Babajagą - to już rewelka  :rolleyes:

Tak trzymaj i nie popuść - daje to niesamowitego powera ....

Opublikowano

Premii "niespodziewanej" coby w nowy typ napędu zainwestować ani widu ani słychu  :P  :D  :D - trzeba więc starą flotę do pływania przygotować !!  :)

Pogoda akurat sprzyja takim przeglądom !  B)

post-3419-0-77241600-1517510228_thumb.jpg

post-3419-0-97720400-1517510239_thumb.jpg

Opublikowano

Endriu - idąc za Twoim przykładem wyciągam z wielką nieśmiałością swoje zabawki:

 

- Niedokończonego Sharka 2 (dokończyłem oklejanie i skompletowałem flaczki), ba ale, ale gdzie schowałem śrubę ??  

  Czyżbym przemieniał się powoli w syna Alzheimera - ech, jutro się znajdzie ..... :rolleyes:  :wub:  :rolleyes:


A może by tak BUGAS o którym wspominałem:

 


W końcu złożyłem zespoły napędowe do boczno i tylno kołowca - kumple dla Twojego "Kaszalutka". 

post-19553-0-71445700-1518122172_thumb.jpg

post-19553-0-88716500-1518122193_thumb.jpg

post-19553-0-01932300-1518122494_thumb.jpg

post-19553-0-46874000-1518122509_thumb.jpg

post-19553-0-36061900-1518122781_thumb.jpg

post-19553-0-17133000-1518124177_thumb.jpg

post-19553-0-76703000-1518124195_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

No nie mogę !!  :D

W końcu wyciągnąłeś te skarby z czeluści komody ???  :P

Montuj sprzęt - wiosna blisko !  B)

Ps.

W celu odnalezienia śruby należy zażywać  "Bilobil" !!

Pewnie jest w drugiej szufladzie ....

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.