pengo Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Witam Robiąc porządki znalazłem elektorinikę po nieudanym projekcie Ił2. Postanowiłem jeszcze raz zbudować mikrusa i go ulotnić Wybór padł na samolot Sopwith Camel z dwóch powodów. Zawsze chciałem zbudować dwupłata z okresu I wojny i wydaje mi się, że dwupłat ze względu na większą powierzchnię skrzydeł będzie miał większe szanse poleciec i nie być cegłą. Plany znalazłem w na jednej ze stron i pomniejszyłem do rozpiętości 500mm Odbiornik jest 3 kanałowy, zdecydowałem się na sterowanie za pomocą steru wysokości oraz lotek na skrzydłach na ster wysokości chcę dać serwo 4g a na lotki serwo 9g (nie wiem czy 4g by nie wystarczyło) Drewno do budowy to balsa 1mm, 1.5mm, sklejka 1,5mm oraz listewki sosnowe 2x2mm Budowę rozpocząłem od wycięcia elementów kadłuba Następnie zabrałem się za skrzydła, oryginał miał lotki na górnych i dolnych skrzydłach, postanowiłem zrobić tylko na dolnych, dzięki czemu serwomechanizm ukryty będzie w kadłubie Mam nadzieję że powierzchnia lotek będzie wystarczająca aby sterować modelem Wręgę silnikową wyciąłem ze sklejki 1.5mm, ponieważ silnik jest o 7mm za długi musiałem zbudować łoże aby cofnąć go do tyłu Wstępna przymiarka jutro zważę to co do tej pory wystrugałem oraz zabiorę się za usterzenie tylne Mam pytanie czym taki model pokrywać? Jakąś lekką folią czy lepiej papierem japońskim? Papierem jeszcze nigdy nie oklejałem i się trochę go obawiam (może niepotrzebnie) Jaka waga była by optymalna dla takiego modelu?
robertus Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Jaki masz silnik? Serwa 4g wystarczą z naddatkiem. Zważ ile waży samo to łoże ze sklejki, nie będzie za ciężkie?.
pengo Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5431 taki silnik Tez nie jestem pewny tego loza, mam jeszcze sklejke 1mm moze z niej wykonam
robertus Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Duży ten silnik, spodziewałem się czegoś mniejszego w tej skali.
pengo Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Calosc wazy 39gramow w tym wrega ze sklejki 4 gramy, silnik z reglem bateria i odbiornikiem to kolejne 68 gram a jeszcze sporo rzeczy do zrobienia, czym to pokryc aby bylo lekko ?
pengo Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Dziś zrobiłem tylne usterzenie Ster wysokości zrobiłem jako kanapkę ze sklejki 1mm i balsy 1mm pomiędzy zawiasy z dyskietki, ster kierunku sama sklejka 1mm całośc waży kolejne 5 gram Postanowiłem okleić całość japonką, poczytałem trochę o oklejaniu i przeraża mnie fakt że najlepiej aby skrzydła poleżały tydzień przytwierdzone do deseczki. Będę musiał rozplanować budowę tak abym miał co robić w międzyczasie
pengo Opublikowano 17 Września 2014 Autor Opublikowano 17 Września 2014 W końcu znalazłem trochę czasu aby podłubać przy modelu zrobiłem mocowanie serw, system poruszania lotkami oraz jedną lotkę
robertus Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 Może przesadzam, ale te baryłki do mocowania bowdenów na serwach to zbędna masa w takim malutkim modelu. Snapy z wykorzystaniem rurki termokurczliwej byłyby lżejsze.
dukeroger Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 te sruby do zamocowania serw tez troche z innego swiata; wystarcza wkrety bez tych wielgasnych nakretek co do krycia to moze solarfilm lite - najlzejsza wersja termokurczliwej folji
skrzydlaty smok Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Fajny projekt,uwielbiam modele z I WS,bede sledzil temat.powodzenia.
pengo Opublikowano 26 Września 2014 Autor Opublikowano 26 Września 2014 Czy obciążenie powierzchni liczy się dzieląc wagę przez sumę powierzchni górnego i dolnego skrzydła ? Czy dla dwupłatow wygląda to inaczej ? Jakie obciążenie było by optymalne
skrzydlaty smok Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Tak sobie pomyslalem?mozna by bylo z depronu zrobic taki modelik?
pengo Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 Jak nie poleci to wystrugam z depronu
skrzydlaty smok Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Poleci.poleci.tylko u mnie nic nie lata. :) ale taka maszynke zrobie w odpowiednim czasie.
pengo Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2014 Prace nad modelem poszły do przodu Rozpocząłem oklejanie, dostałem trochę od znajomego folii oratex która ładnie imituje płótno. Wiem że jest to chybiony wybór jeżeli chodzi o masę ale efekt jest wart kilku gramów więcej Następnie zabrałem się za maskę silnika Stary dobry sposób znakomicie się sprawdził... forma z drewna, butelka pet i opalarka Podwozie zrobiłem jako kanapkę z nadzieniem z węgla i kawałkiem blaszki Koła wyciąłem ze sklejki a opony z uszczelki o-ring o odpowiedniej średnicy Model prawie gotowy, pozostało dokleić tylny statecznik pionowy, zrobić płozę okleić górne skrzydło od spodu oraz dorobić detale jak karabiny, pilota, oznaczenia itd. Waga na tą chwilę to 185gram wraz z baterią oraz statecznikiem i śmigłem których nie ma na zdjęciach poniżej nie wiem czy dobrze obliczam obciążenie powierzchni zakładając że model będzie ważył 200gram dwa skrzydła o wymiarach 50x8cm dają powierzchnię 8 dm2 a więc wychodzi 25 g/dm2
jethrotull Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 No, wykonanie powala, ale silnik tak ze dwa razy za wielki do tego modelu. On ma ponad 300g ciągu!
pengo Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 Tak wiem ze za wielki ale i tak będzie problem z wyrażeniem modelu, ucieka na ogon. Bateria i regiel sa za silnikiem i myślę aby wydłużyć trochę maskę i silnik dać bardziej do przodu. Nie chcę dokładać zbędnego obciążenia a to w końcu nie makieta.
jethrotull Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Fakt, Camele, nawet te w skali 1:1 zawsze miały wyważenie zbyt na ogon.
Rekomendowane odpowiedzi