semp Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 ]W lipcu stałem się właścicielem Spitfire z Black Horse.Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka bardzo dobre , jak za ok 1800 zł to całkiem dobrze wykonany model. Kilka danych: rozpiętość 2 m masa do lotu wg producenta 7 kg, ale o tym później silnik DLE 30 ccm śmigło 18x10. Model został oblatany w końcu sierpnia i sprawował się całkiem dobrze.Start, bez większych problemów, trzeba trochę rozpędzić i w górę. W locie zachowuje się bardzo stabilnie bez jakichkolwiek niespodzianek.Bez problemów wykonuje podstawową akrobację.Lądowanie trochę trzeba uważać, ale bez większych obaw, jednak ja polecam lądowanie na dużych klapach, prędkość nie za wielka i siada dość delikatnie. Niestety model wg mnie ma jeden podstawowy mankament- mocowanie podwozia, to znaczy materiał z którego to wykonano- kilka warstw balsosklejki. W moim Spitfire pierwsze podwozie pękło po ok 35 lotach, następne dwa loty póżniej.Po wymianie tych elementów na sklejkę na razie się trzyma.Samo podwozie też nie jest najwyższych lotów , ale jak dotąd powiedzmy że działa.Jest szczelna pneumatyka i spokojnie wystarcza na 3 loty. Proponuję zmienić od razu koła bo mają felgi z tworzywa i pękają. Jeszcze jeden problem to środek ciężkości CG , wg producenta to 118 mm od natarcia-wtedy potrzebowałem 1,2 kg ołowiu na nosie, model miał tendencję do padania na nos przy lądowaniu. Aktualnie na wyważeniu jest ok 600 gr ołowiu , środek bardziej z tyłu-ok 2 cm- model lata dobrze, i znacznie lepiej ląduje- mniejsza prędkość i nie ma problemu na dobiegu, nie zatrzymuje się na nosie.Aktualna masa do lotu z paliwem to 7,6 kg.Proponuję popoprawiać łączenia klejone gdzie się da i jeszcze raz wylaminować osłonę silnika. Film z lotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Fajny opis modelu.Mam jedno ale nie jestem zwolennikiem ladowania od czapy 0,5 kg olowiu do jakiegokolwiek modelu.Czy w twoim przypadku da rade przelozyc np pakiet i zbiornik blizej tylu ja stosuje to w swoim modelu p 51 ktory dostal petarde na przod os max120 fs na pompie i pakiet musial wyladowac pod kolem ogonowym .Lata tak ze az milo popatrzec laduje tez prawie jak trener. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Witaj, krótka ale sympatyczna relacja. Lubię Spitfire - piękny samolot, dla mnie numer 1 z WWII. Dobrze, że model od B.H. tak fajnie lata. Co do jakości połączeń klejonych, czy słabego podwozia - jest chociaż znacznie tańszy od Spitfire z Hangar 9. A jak dołozymy cenę oryginalnego podwozia od H9 to różnica cenowa jest już chyba dwukrotna. Praktycznie we wszystkich markach poniżej high-endowych trzeba sprawdzać połączenia klejone, wzmocnić parę rzeczy i liczyć się z koniecznością pewnych modyfikacji. Nawet w high-endowych też nie zaszkodzi czasem poprawić fabryki. Nie wiem jakiego masz pilota, ale ja ostatnio znalazłem ciekawą firmę. Odwzorowanie detali - niesamowiete. Waga - OK. Dla mnie minus - do samodzielnego malowania, choć producent zamieszcza pewne wskazówki, jak by się ich trzymać to już jest wyższa szkoła... Zamówiłem ostatnio WWII Europe/US style 1/8. Dobrze zabezpieczona paczka dostarła w ok. 8 dni. http://www.acesofiron.com/products.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semp Opublikowano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Fajny opis modelu.Mam jedno ale nie jestem zwolennikiem ladowania od czapy 0,5 kg olowiu do jakiegokolwiek modelu.Czy w twoim przypadku da rade przelozyc np pakiet i zbiornik blizej tylu ja stosuje to w swoim modelu p 51 ktory dostal petarde na przod os max120 fs na pompie i pakiet musial wyladowac pod kolem ogonowym .Lata tak ze az milo popatrzec laduje tez prawie jak trener. Całe zasilanie i zbiornik są na samym przodzie, nawet zasilanie serw jest na zbiorniku, tak że nic nie da się przesunąć. Drugi film z lotu Spitfire dhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=d9WdWfMD8Gw#t=86o przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apathor Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Potwierdzam opinie wlasciciela. Jak na model z BH to on jest po prostu ladny, lekki i poprawnie lata. Jest to odwzorowanie wczesnych wersji MK z zachowaniem eliptyki skrzydel, ktora tak cieszy oko w locie. Oczywiscie jak na BH musimy zaakceptowac pewna 'lekkosc konstrukcji'. Przed ulotnieniem dobrze jest pogrzebac po forach i zastosowac wzmocnienia opisane przez aktualnych posiadaczy. Jest to dobra opcja w swojej klasie cenowej. Szczegolnie dla modelarzy, ktorzy nie maja smykalki do samodzielnych konstrukcji i szukaja gotowca. Z opisanym tu Spitem zrobilismy lot w duecie i w powietrzu oba warbirdy wygladaly jednakowo slicznie, nie bylo widac metki z cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekZ Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Witaj Semp Gratuluje modelu! Mozesz powiedzic gdzie go kupiles? Z gory dziekuje Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semp Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Podwozie w Spitfire się rozleciało i zamontowałem nowe z HK..W tym tygodniu będzie wypróbowane i ocenimy jakość z HK.http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__50942__Turnigy_Full_Metal_Servoless_Retracts_with_193mm_Oleo_Legs_Spitfire_type_EU_Warehouse_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semp Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Działanie podwozia na sucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi