Jump to content

Spitfire Mk IX 1:4,2 (2,6m)


Modelarz 2123

Recommended Posts

Witam postanowiłem w końcu się odważyć i spróbować relacjonowania budowy na forum. Powstanie samolot o którym zawsze marzyłem, ponieważ uważam go za  najpiękniejszego, czyli myślę znany wszystkim Spitfire. Model jest zestawem z firmy CARF post-15056-0-33692100-1531860287.jpeg.

Budowa trwa od jakiegoś czasu, a z racji tego, że idzie mi powoli będę relacjonował trochę z opóźnieniem, żeby nie robić dużych przerw. Mam nadzieję, że pomożecie z ewentualnymi problemami :rolleyes: .

Link to comment
Share on other sites

Powiedział bym, że to taki kit/arf troche trzeba zbudować samemu ale większa część jak skrzydła kadłub i stery są gotowe, tylko pomalować i poskładać w całość. Napewno nie będzie tylko do oglądania ale do latania.:-)

Link to comment
Share on other sites

Z racji tego, że wyposażenie kompletował będę w późniejszym czasie postanowiłem na początek zająć się malowaniem. Samolot malowany będzie w kolorach na jakich latał Jan Zumbachpost-15056-0-76191900-1531910227_thumb.jpg

, trochę wgłębiłem się w historię samolotów na których latał ten pilot i jest tam kilka nieścisłości, na pewno w dywizjonie 303 nie malowali szachownicy na samolotach a Zumbach nie zawsze latał na samolotach o oznaczeniu RF-D które to oznaczenie w początkowej fazie bitwy o Anglię posiadał samolot należący do pilota Henneberga, został on postrzelany i gdy powrócił do służby latali na nim inni polscy piloci a w późniejszym okresie Zumbach. Nie latał on również na modelu Mk IX ale jak już wspomniałem makieta to nie będzie więc malowanie mimo, że nie zgodne historyczne zostawiam jako wizje artystyczną ;)

 

Na początek poszedł spód post-15056-0-80084600-1531910368_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem bezpośrednio u producenta https://carf-models.com/en/products/spitfire, a koszta samego modelu to 1690 euro, po dodaniu opcjonalnych elementów które według mnie powinny być w cenie czyli goleni podwozia, kół, tylnej goleni, oraz zestawu do podwozia pneumatycznego cena podskoczyła do ok 2500 euro. Dzięki za propozycję z silnikiem ale postanowiłem już, że będę montował w nim Kolma IL 155   https://www.youtube.com/watch?v=pqBxe149dfs.

Link to comment
Share on other sites

No Kolm to dobry silnik sam przed paroma dniami sprzedalem Stukasa z takim silnikem ale tez mialem do niego kupiony Roto 135 trzy cylindrowy , tez pieknie gdaka . Jak by co to mam ten silnik do sprzedania .

Na Kolma musisz teraz uwazac bo od czasu jak Johan Kolm sprzedal firme jakims Rumynom to jakosc obslugi sie bardzo zepsula znam to z autopsji . Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeśli można zapytać to z czym konkretnie był problem w obsłudze klienta czy jakości silników?

Zacznijmy od tego a to zawsze chodzi w parze a wiec kupilem silnik od Johana po jakims czasie (nie dlugim) silnik przestal regularnie pracowac na wolnych obrotach mam w nim zaplon 270 stopni co daje charakterysyczny odglos pracy ten odglos zmienil sie tak jak by pracowal zwykly czterotakt ( zaznaczam ze jest roznica ) .

Wyslalem ten sinki do Austrii nie wspomne ze trwalo to bardzo dlugo i oczywiscie zero kontaktu po czym po trzech miesiacach przyjechal silnik musze tutaj powiedziec ze wysylalem go w oryginalnej skrzynce gdzie sa zaczepy do mocowania , jakie bylo moje zdziwienie co az musialem obfotografowac bo nie wierzylem ze to zrobili Austryjacy a mianowicie silnik latal sobie luzem w tym pudelku az dziw ze nic sie nie oblamalo ale jeszcze wieksze zdiwienie moje bylo jak odpalilem te piekna maszynke i co? Tak mi naprawili oczywiscie inkasujac 200 euro (silnik jeszcze na gwarancji ) ze ja tez moglbym tak naprawic wkrecajac srubke blokujaca przepustnice oczywiscie chodzil rowno ale o 300 obrotow wyzej jak powinien po odkreceniu i zdjeciu obrotow do prawidlowych silnik pracowal dokladnie jak przed wysylka .

A jeszcze jak to tak dlugo trwalo kontaktowalem sie pare razy z Johanem ale on powiedzial ze firme sprzedal i nic nie moze pomoc. Tak ze mam wyrobione zdanie na temat Kolma ja juz nigdy tego nie kupie bo jak podchodza w ten sposob do naprawy to lepiej nie robia nowych silnikow .

Z Roto niema tego problemu bynajmniej serwis jest normalny

Link to comment
Share on other sites

Cena kosmiczna!!! 1690*4,2792=7231,848

To cena za te niepomalowane puzzle? No dobrze może materiały kosmiczne i technologia wykonania...

Zobaczymy czy w ogóle poleci :P

Obecnie mam przygotowane skrzydło do nieco mniejszego Spitfire 1,6m koszt materiałów do budowy skrzydła to 20zł.

No robociznę mogę wycenić nawet na 2000 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli podstawowym celem malowania jest upamiętnienie Jana Zumbacha, to rozumiem. Wtedy fajnie by było chociaż przerobić 6 rur wydechowych na 3, jak to miało miejsce w Vb.

 

Natomiast jeśli priorytetem jest malowanie "polskie" to polecam przyjrzeć się samolotom Gabszewicza. Jego SZ-G to była właśnie IX, malowanie można zrobić z pasami inwazyjnymi lub bez.

spitfireixcrf_1.jpg

 

Dla jasności. Na poniższym zdjęciu nie jest Vb, tylko współcześnie odrestaurowany IX. Zumbach nigdy na takim nie latał.

post-15056-0-76191900-1531910227_thumb.j

 

W razie potrzeby służę mini-monografią "Donaldy Zumbacha". Troszkę temat zgłębiłem budując ten model :)

GSXRW7R.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zawsze byłem pełen podziwu dla modelarzy "makieciarzy".Często tutaj zaglądam i cieszę oczy. :D Ja chyba nigdy nie odważę się na budowę tak cennego ( fizycznie i historycznie) modelu. To za wysoka półka.Ten myśliwiec jest według mnie, najpiękniejszy jaki powstał. Widziałem te modele w powietrzu i przy odpowiednim dźwięku silnika to obłęd. Życzę Tobie pomyślnego spełnienia marzenia zbudowania cacka i udanego pilotażu. :)Tyle lądowań co startów. ;)

Nawiasem mówiąc, podziwiam Waszą wiedzę w drążeniu historii tego samolotu. Fajny temat. :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jest to takze moj ulubiony samolot/model.  Podobnie jak wielu innych (miedzy innymi Jeremy Clarkson :) ) uwazam, ze jest to prawdopodobnie najpiekniejsza maszyna jaka kiedykolwiek zbudowal czlowiek.

I tu woda na mlyn dla Iras 11 :D.  Aerodynamika Spitfire to w wiekszosci zdobycze Niemieckiej mysli technicznej z tego okresu.  Glowny aerodynamik firmy Supermarine, Beverley Shenstone, odbyl staz w latach 30-tych w firmie Junkers, latal na szybowcach w Wasserkuppe i uczyl sie u takich slaw jak Alexander Lippisch, Ludwig Prandl i inni.  Jego zadaniem bylo tez male szpiegostwo przemyslowe.  To wlasnie jego uwaza sie ostanio za "ojca" Spitfire.

 

Ponizej moj HK Spitfire MkVB, Jan Zumbach, w czasie poprawiania Chinskiej roboty :angry:.

 

 

post-12308-0-85918700-1532030616_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zawsze byłem pełen podziwu dla modelarzy "makieciarzy".Często tutaj zaglądam i cieszę oczy. :D Ja chyba nigdy nie odważę się na budowę tak cennego ( fizycznie i historycznie) modelu. To za wysoka

półka.Ten myśliwiec jest według mnie, najpiękniejszy jaki powstał. Widziałem te modele w powietrzu i przy odpowiednim dźwięku silnika to obłęd. Życzę Tobie pomyślnego spełnienia marzenia zbudowania cacka i udanego pilotażu. :)Tyle lądowań co startów. ;)

Nawiasem mówiąc, podziwiam Waszą wiedzę w drążeniu historii tego samolotu. Fajny temat. :)

Dziękuje za miłe słowa :-)
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Dla jasności. Na poniższym zdjęciu nie jest Vb, tylko współcześnie odrestaurowany IX. Zumbach nigdy na takim nie latał.

post-15056-0-76191900-1531910227_thumb.j

 

W razie potrzeby służę mini-monografią "Donaldy Zumbacha". Troszkę temat zgłębiłem budując ten model :)

GSXRW7R.jpg

 

 

Adam,

Czy jestes pewien, ze ten Spitfire to MkIX?  Wyglada na MkVB; ma mala chlodnice na lewym skrzydle, krotki dziob i charakterystyczne owiewki na silniku po lewej stronie podobnie jak model plastikowy ponizej.  Czyli wyglada raczej na MkVB...

 

 

 

Marcin,

Jak wstawisz silnik 4-suwowy to bedzie nie tylko super wygladal ale takze brzmial!

 

A

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.