Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Chce zbudować hurricane 800mm z EPP, wybrałem ten model

 

http://napolskimniebie.pl/index.php/skl ... -ii-detail

 

Planuje użyć baterii które mam czyli graphene 4s 1300mah (170g około)

Moje pytanie brzmi jaki silnik użyć żeby to latało? Model nie musi spełniać wymogów ESA do zawodów, chce nim latać po prostu po parku wiec waga obojętna. Będę tez w niego pakował jakaś mała kamerę fpv

Prosiłbym o jakies konkretne modele silników

Opublikowano

Wszystko zależy jak go zbudujesz. Oczywiście sylwetka i proporcje skrzydeł mają wpływ na właściwości lotne ale o masie nie można tu zapominać Swego czasu popełniłem PZL26 od Marka.

http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/na-polska-nute/pzl-26-detail

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/56513-pzl-26-napolskimniebiepl/&do=findComment&comment=5850014

(tam też link do relacji)

W pierwszej wersji model miał ponad 700g do lotu, prezentował się okazale ale latanie nim to była inna para kaloszy, trzeba było uważać przy każdej figurze akrobacji, był ciężki jak cegła. Zmiana silnika na mocniejszy i pakietu na większy to błędne koło. Nadal masz cegłę ale z mocnym silnikiem. Po kilku efektownych kraksach model przeszedł lifting. Utracił wszystkie ozdoby i schudł do 600g. Teraz jest to świetny model do akrobacji. Bardzo przyjemny w pilotażu i łatwy w lądowaniu.

Opublikowano

Esiaki  WŚII latają na silnikach o mocy 180-200W, kV1400 - 1500,  śmigło to najczęściej  8x4.

I takich silników jest całkiem sporo, ale pod zasilanie 3s.

Jeśli chcesz zasilać to z pakietu 4s, musisz poszukać wśród silników "droniarskich" - kv 1000 - 1100, moc około 200W, tak, żeby można było zastosować śmigło 8x4.

 

Inna rzecz, że rozpoczęcie przygody z samolotami RC od modelu myśliwca to średnio trafiony pomysł...

Zwłaszcza jeśli masz zamiar go tak mocno dociążyć - bo będziesz musiał cały czas trzymać go "na  prędkości" i bardzo uważać przy manewrach, żeby nie zwalić.

No ale z drugiej strony naprawa esiaka jest łatwa ;)

Latałeś już coś samolotami na symulatorze?

Opublikowano

Marku, ten 4s u ciebie jaką ma pojemność?

 

Grzegorz. Jak zrezygnujesz z malowania i utrzymasz masę w granicach 400-500 do lotu to otrzymasz całkiem fajny model.

Opublikowano

Na symulatorze latałem bez problemu, wcześniej składałem skrzydło z kartonu i latało zanim wiatr je wygiął :D raczej latania się nie boje. To co podają na stronie jako waga do lotu to waga sama pianki z klejem czy co? 370g

Opublikowano

 To co podają na stronie jako waga do lotu to waga sama pianki z klejem czy co? 370g

Wiesz, tu na forum jest dział poświęcony ESA.

Zaglądałeś tam? Czytałeś jakieś relacje z budowy?

Bo coś mi się widzi, że jednak nie, inaczej nie zadawałbyś takich pytań...

Opublikowano

Dla mnie waga do lotu to jest tyle ile waży gotowy do rzucenia z pakietem, silnikiem itp. Najpewniej bez malowania, farba potrafi dodać 50-150g.

Model bez malowania (jak prezentowany przez Marka) potrafi zejść z masy do 400g i mniej.

Ja lubię model pomalować to i muszę się liczyć z wagą.

Wspomniany tutaj pakiet 3s 1300mAh to najlepsze rozwiązanie dla tych modeli na silnikach wyżej wspomnianych. Masz 10 minut spokojnego wożenia się po niebie z akrobacjami. Jak poszalejesz zejdziesz do 6-8minut.

Czasami latam montując pakiet 1000mAh. Czas lotu się skraca ale te kilkadziesiąt gram potrafi zrobić różnicę.

Buduj, lataj. Czekam na relację.

Opublikowano

Hurricane, hmm, oblatywałem jego prototyp. Bardzo fajny  przyjemny model. Z pełnym malowaniem i makietowością zmieściłem się poniżej 400g.

Te 400g to takie regulaminowe ESA ale  staraj się trzymać tej wagi to model będzie bardzo fajnie latał. Do cięższego wyposażenia potrzebujesz odpowiednio bardziej wzmocnić model co wymaga więcej mocy i kółko się napędza samo.

Ciężkim modelem będziesz musiał szybko latać, bo inaczej nie poleci, a jak masz lekki to i szybko pociśniesz a i wolny przelot też się da zrobić.

Tu masz relację na naszym forum: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/35602-hawker-hurricane-npn/

Opublikowano

Wiesz, tu na forum jest dział poświęcony ESA.

Zaglądałeś tam? Czytałeś jakieś relacje z budowy?

Bo coś mi się widzi, że jednak nie, inaczej nie zadawałbyś takich pytań...

Tak kolega juz był u nas. Ponieważ to nie ESA to wyslalismy go tutaj :)

Opublikowano

Ok stwierdziłem ze odpuszczam temat 1300mah 4s lipo i zrobię go normalnie na 3s, baterie nie są aż tak drogie :) a 3s mogę tez robić z 4s rozwalonych quadem

 

Wszystko mam już zamówione, zostało mi dobrać ten nieszczęsny silnik...

Opublikowano

Ok stwierdziłem ze odpuszczam temat 1300mah 4s lipo i zrobię go normalnie na 3s, baterie nie są aż tak drogie :) a 3s mogę tez robić z 4s rozwalonych quadem

 

Wszystko mam już zamówione, zostało mi dobrać ten nieszczęsny silnik...

 

Jak 1300 3s to zapraszamy do działu ESA ponownie :P

 

A odnośnie silnika - co Ci się bardziej podoba. Proponowane 2812 1500kV jak i 2826 1400kV przy 3S latają dobrze na 8x4. 2822 1200kV to już śmiglo 9x5. Jak znajdziesz jakiś silnik 1000kV to śmigło 10x5 - wolniejszy lot, ale ciągu statycznego tyle że hej.... zależy od stylu latania.

Opublikowano

Ja latam na śmigle 7x6 E lub 7x6 SF i zasuwają po niebie aż miło. Na takiej konfiguracji mam 9-10 minut lotu na pakiecie 1300 mAh z akrobacjami i lotem w większości na 70-80% mocy.

Opublikowano

Ja latam na śmigle 7x6 E lub 7x6 SF i zasuwają po niebie aż miło. Na takiej konfiguracji mam 9-10 minut lotu na pakiecie 1300 mAh z akrobacjami i lotem w większości na 70-80% mocy.

 

A czy z takim napędem brałeś udział w walkach ESA?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.