Skocz do zawartości


Zdjęcie

EDF 90 polecane zestawy silnik/turbina na 6s?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#101 adamkuz

adamkuz
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 58
  • SkądLubartów
  • Imię:Adam

Napisano 05 marzec 2019 - 19:29

Każdy model jest inny.Jeden pozwoli na lot z taką prędkością i na takich kątach natarcia ,a inny dużo wcześniej ... :o  :o Przez przypadek ,,udało" nam się zaśmiecić wątek Marcina dyskusją na temat lądowania  :) -przepraszamy.


  • 0

#102 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 05 marzec 2019 - 22:20

Ależ absolutnie nie masz za co przepraszać. Wymiana doświadczeń zawsze jest cenna.

Dziś dotarł zestaw napędowy - cieszymy się :)

No to już nie będę miał wymówek i muszę przyśpieszyć prace.


  • 0

#103 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 06 marzec 2019 - 15:51

To mam jeszcze jedno pytanie do wtajemniczonych w sprawę EDFów. Czy jest jakiś wzorzec doboru serw do modeli typu EDF, czyli np. do modelu powiedzmy o wadze 2-2,5kg powinny być serwa o sile 1 - 1,5 - 2 x większej niż waga modelu , czy coś w tym stylu? Został mi jeszcze dobór serw i stąd pytanie.


  • 0

#104 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10908 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 06 marzec 2019 - 16:15

Dobierasz tak samo jakbyś napędzał śmigiełkiem.


  • 0

#105 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 06 marzec 2019 - 16:28

To mi nie pomogłeś :), przy akrobatach 3d obowiązuje reguła, że siła serwa powinna być 2-2,5 raza większa niż waga modelu do lotu, w jakimś trenerku pewnie wystarczy 1x, albo nawet mniej, byłem ciekaw jak jest przy EDFach.


  • 0

#106 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10908 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 06 marzec 2019 - 16:56

Polecam się :)
Moim subiektywnym zdaniem to czy samolot jest napędzany śmigłem czy edf nie ma różnicy. Nie widziałem edf w akrobacie, nie widzialem aby model z edf wywijał karkołomne ewolucje z dużymi siłami na sterach.

W moich modelach stosuję serwa z metalowymi trybami, takie o sile 2kg, Na stery płytowe większe ok 3kg, bo nawet jak są za duże, to chcę mieć zapas, aby serwo nie działało na max obciążenia.

W F-16 jepe będę miał na ogonie Corona CS238MG Metal Gear Servo 4.6kg, bo akurat nie znalazłem 3,5kg a rozmiarowo podobne są. Lotki i kierunek TowePro MG90S


  • 0

#107 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 06 marzec 2019 - 19:23

Wywijać, nie wywija, ale prędkości przynajmniej teoretycznie większe, byłem więc ciekaw czy istnieją jakieś zalecenia w związku z tym :).

Wstępnie tak myślę o serwach o sile circa 3,5kg.


  • 0

#108 adamkuz

adamkuz
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 58
  • SkądLubartów
  • Imię:Adam

Napisano 06 marzec 2019 - 20:39

Robert dobrze radzi.Też podobnie dobieram tzn.siła i rodzaj przekładni. Moim zdaniem nie muszą też  być demonami szybkości.


  • 0

#109 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 06 marzec 2019 - 21:49

Wielkie dzięki.

Ponieważ nigdy nie miałem Savoxów, a słyszę o nich coraz lepsze opinie, wybrałem wiec te

Savoxy SH 0255MG (siła 3,9kg, waga 15,8, metalowe)


  • 0

#110 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 16 marzec 2019 - 18:38

Wreszcie wygospodarowałem troszkę czasu i wkleiłem w skrzydła wzmocnienia węglowe. W międzyczasie doszedł regulator z becem, więc mam już całą elektronikę.


  • 0

#111 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10908 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 16 marzec 2019 - 18:47

Ja ciągle czekam na serwa z HK EU. Idą już 2 tygodnie  :unsure:


  • 0

#112 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 16 marzec 2019 - 19:04

Do mnie regiel z becem też szedł niezwykle długo jak z HK EU, ale w końcu doszedł :)


  • 0

#113 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10908 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 16 kwiecień 2019 - 15:54

Znalazłem, ze ten model to jest to samo co Starmax F-16 90mm.

Może sie przyda w poszukiwaniach.


  • 0

#114 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 04 maj 2019 - 14:49

Nie ma to jak pozytywna stymulacja, dzięki Robercie :)

Dodatkowo wreszcie mam wolne i odpowiednie nastawienie i dziś podłubałem.

skończyłem stery płatowe, poprawiłem kanał wlotowy w pierwszym segmencie szlifując piankę i wklejając cienką balsę (analogicznie do JePe) i wkleiłem zawiaski na skrzydła na górnej powierzchni skrzydeł. I teraz zastanawiam się nad mechanizmem mocowania i sterowania sterami płatowymi w kadłubie. Chcę zrobić ujemny skos jak w oryginale, a w chyba wszystkich modelach RC F16 są albo stery wysokości, albo jak już są stery płatowe to ustawione na 0 w stosunku do kadłuba, a to słabo wygląda. A ponieważ jak pokazał JePe na swoim modelu zbliżenie do oryginału w żaden sposób nie wpłynęło na możliwości lotne modelu, to też tak zamierzam zrobić.

Przy okazji ma ktoś może jakieś doświadczenie w następującej kwestii:

W instrukcji obrazkowej na swojej stronie JePe pokazuje, że przykleja na górnej powierzchni skrzydeł do stworzonych uprzednio klapolotek zawiaski (przed odcięciem z boku klapolotki od reszty długości skrzydła - tak właśnie zrobiłem), potem laminuje całe skrzydło od góry, cienką matą 25g/m2 włącznie z zawiaskami i klapolotką, potem laminuje od dołu, ale tu przecina matę w miejscu szczeliny i dopiero potem odcina klapolotkę od skrzydła. Pytanie jak takie skrzydło z zalaminowanymi zawiaskami i zalaminowane na całej górnej powierzchni będzie się ruszać??? Trochę mnie to niepokoi. Napisałem maila do Jepe już jakiś czas temu, ale nie odpowiedział. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym zakresie? Ja do tej pory nigdy nie laminowałem miejsca obrotu, nawet cienką matą.


  • 0

#115 wojtek-a

wojtek-a
  • Modelarz
  • 259 postów
  • Age: 48
  • SkądGent, Belgia
  • Imię:Wojtek

Napisano 04 maj 2019 - 15:28

Hey,

 

Nie wiem z czego kolega JePe te zawiaski robi (nie znam projektu) ale wyglada to na typowe rozwiazanie stosowane przy produkcji skrzydel laminatowych z worka lub formy.

 

Trzeba po prostu delikatnie przeciac (dremekiem czy nawet jakims szpikulcem od linijki) wierzchnia warstwe tkaniny na linii zgiecia az do zawiasu, uwazajac, zeby go nie przeciac i pozniej delikatnie probowac poruszac (odcinajac wczesniek lotke na zadana dlugosc), dopilowujac laminat tam gdzie sa jeszcze opory...


  • 1

#116 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 04 maj 2019 - 19:59

Dzięki, nigdy się z takim rozwiązaniem nie spotkałem, nie potrafię robić laminatowych modeli, jedynie laminuję powierzchnie mniejsze lub większe. Tak zrobię, jeszcze raz dzięki :)


  • 0

#117 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1642 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 25 maj 2019 - 20:55

Podstymulowany przez Roberta i jego ukończonego Viperka zabrałem się dziś za mojego. Odrobinkę odchudziłem kadłub i górną część wlotu, którą następnie wkleiłem do kadłuba razem z kolejnym segmentem. Zysk wagowy niewielki, ale aż tak bardzo mi nie zależy (chyba mam zapas ciągu), ale zawsze lepiej by model był lżejszy niż cięższy, z pewnością to nie zaszkodzi :)

Jak się wyrobię to jutro mocowanie sterów płatowych pod ujemnym kątem do kadłuba. Jeśli to zrobię to dalej już z górki. Ten ujemny kąt to jedna z cech Vipera, która mi się zawsze podobała, gdy patrzyłem na fotki lub sklejałem plastiki, więc u mnie musi być :)

Dziwię się, że w żadnym modelu (o ile nie był przerabiany) producenci o to nie zadbali.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych