Skocz do zawartości

F5J Jantar Magic czyli zupełnie nowy Jantar


Wiesiek1952

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj byłem na lotnisku o 06:15. Całe szczęście nie było Jarka (też kpt.ż.w.) bo bym usłyszał słynne "zaspałeś!". W nocy lało więc mokro. Magic poskładany, trzy kroki rozbiegu i rzut. Bez silnika. Latam bez altisa ale na więcej niż 5-6 m nie ma co liczyć. Wylatane 60 minut. Z rzutu z ręki. Mogłem latać dłużej ale... znudziło mi się. Model nie chce lądować. Trzyma się powietrza do bólu (dupy pilota). Drugi lot (na silniku) z wyłączeniem na około 20 m. To samo - godzinka bez problemu. Dwa loty i do domu bo psa trzeba wysikać  :D

 

EDIT: Bateryjka po naładowaniu przyjęła aż 230 mAh. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie. W momencie wypuszczenia modelu z ręki silnik musi być włączony.

A to Panie Derektorze temat dla F5J Zaczynamy .Dlaczego zdecydowanie nie ? Nie widze przeciw wskazan  :)  

Chcesz znać wyniki? Już podaję - ja 1, Wojtek - 2, Tomek  -3. Adaś  - 1. Wojtka i Tomka możesz zamieniać miejscami - to i tak bez znaczenia. Podium nasze i tyle .  B)

Wyniki juz Podaje 1 Wojtek 2.Tomek 3 Vitailiy 4 Wiesiek  :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to Panie Derektorze temat dla F5J Zaczynamy .Dlaczego zdecydowanie nie ? Nie widze przeciw wskazan  :)  

 

Piotrze nie będę zaśmiecać Wiesiowi wątku (mam nadzieję, że ktoś go kiedyś posprząta), dlatego zapraszam Cię tutaj: https://pfmrc.eu/index.php/topic/81107-fajka-pokoju-na-pp-f5j-w-szczecinie/?do=findComment&comment=753934

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam poustawiane tak jak powinno. Balast. Wow, od Wojtka dostałem sztangę jak na zdjeciach poniżej. Fajnie pogiete, żeby wlazło pod serwa. Hmmmmmmmmm... przy serwach na płask zmieściłoby się ze trzy takie B)  W ręce leży dobrze a "za maczetę" robi jeszcze lepiej. 400 g. Dowierciłem więcej dziurek - na #3 SC się nie zmienia (z balastem i bez). Wyszło 1477g (bez balastu) z SC ok. 102 mm. 

 

pM73i3.jpg

yHd9kO.jpg
WN8Dix.jpg
N5vd8p.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polatałem całe popołudnie. Trochę wietrznie i przerwy bo pada. Głównie robiłem testy - dive testy - coby określić ŚC - no dobra raz se poleciałem ot tak dla przyjemności. Jakaś porąbana termika z "przewracaniem" modelu na 40-50 m, ciągnęło jak cholera.

Co do ŚC nie mam przekonania... mam 102 mm "bo Wojtek tak powiedział". Wydaje mi się że około 108 nawet 110 mm jest optimum. Na 102 mam sporo zaciągnięty SW w "normalnym" locie i w dive tescie zadziera po 10 metrach nurkowania. Muszę mu trzymać wysokość "oddaną" bo inaczej nie przyspiesza tylko wchodzi w pompki. Trochę trudno to dokładnie pomierzyć w wietrze na lotnisku.

 

@Patryk - w tych waszych mądrych programach powinno się pojawiać coś takiego jak "środek wyporu" (marynarz jestem więc używam terminologii morskiej). Wiem, że to jest zależne od prędkości, wychylenia klap, wilgotności powietrza i miliona innych rzeczy ale gdzieś powinno być coś... dla cruising speed np. 40 km/h środek wyporu skrzydła jest xxx mm. Po prostu oszczędza czas bo wiadomo od czego eksperymentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie dla każdego sc da się wytrymowac dobrze model. Czy statecznik jest w dol czy w górę trochę wychylony to nie przeszkadza. Choć wole jak jest oddany po wytrymowaniu :) no lub na zero. Ale takiej sytuacji od dawna nie miałem :) dawaj do tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.