pietka Opublikowano 27 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2019 Hej.Dziś dotarł filament petg więc rozpoczynam druk Stearmana z plików 3dlabprint. Model ma bycg otowy za ok 2 miesiące i polecieć na nartach. Pierwszaczęść wydrukowana. Przód kadłuba .Jakość na 4plus. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawomir Opublikowano 27 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2019 Hej.Dziś dotarł filament petg więc rozpoczynam druk Stearmana z plików 3dlabprint. Model ma bycg otowy za ok 2 miesiące i polecieć na nartach. Pierwszaczęść wydrukowana. Przód kadłuba .Jakość na 4plus. 20190927_160631.jpg Cześć. Mój od pół roku się składa. Zamiast definiowanych nakrętek do skręcania M3 i M4 drukłem sobie obejmy i dałem zwykłe nakrętki. ( nie mogłem kupić zalecanych nakrętek ). Drukujesz z gotowych g-kodów czy generujesz własne? Ja swojego drukłem z PLA ale po oblocie pylona z PLA przechodzę na PetG Pozdrawiam Sławomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 27 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2019 Jak wspomniałem, drukuję z plików zakupionych w 3dlabprint. Nakrętki tez zastosuję inne.Jeśli chodzi o Gcody to używam factory files i zmieniam parametry procesów nieco, a slicer generuje już gcody ze zmianami. Od czasu kiedy słońce pokrzywiło mi trochę poszycie skrzydła w PZLce i kabinę w edgu zacząłem drukować wszystko z peta. Kupuje w Spectrum Filaments, ale jak widzę temperatury ekstruzji podane przez producenta nijak się mają do tych na których wychodzą mi ładne wydruki. Do jutra powinno być 1/3 kadłuba. Na razie idę do sąsiada na goloneczkę i te inne sprawy :-). A ptaszek siem warstwi warstwa po warstwie. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 Piotrze .. raczej paramerty producenta ok. Drukarki juz tak maja .. na jednej przykladowo 205 na innej 215 by ladnie drukowalo. Wynika to z ustawienia PIDow, roznic miedzy termistorami, hotenda i wielu innych czynnikow. Dlatego przy kazdym nowym filamencie drukuje temp tower test. Po zmianie hotenda na microswiss temp wszystkich wydrukow musze podnosic o okolo 7 -10 stopni a przeciez filamenty te same mozna to skorygowac w firmware, skalibrowac PIDy, ale na razie to zostawilem tak jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 28 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 Piotrze .. raczej paramerty producenta ok. Drukarki juz tak maja .. na jednej przykladowo 205 na innej 215 by ladnie drukowalo. Wynika to z ustawienia PIDow, roznic miedzy termistorami, hotenda i wielu innych czynnikow. Dlatego przy kazdym nowym filamencie drukuje temp tower test. Po zmianie hotenda na microswiss temp wszystkich wydrukow musze podnosic o okolo 7 -10 stopni a przeciez filamenty te same mozna to skorygowac w firmware, skalibrowac PIDy, ale na razie to zostawilem tak jak jest.No, ale u mnie wszystko jest skalibrowane ok. Oddzielnym czujnikiem zmierzyłem temperaturę dyszy bo podejrzewałem, ze po wymianie hotenda termistor ma inną rezystancję i pokazuje inną niż w rzeczywistości temperaturę. Ale nie. Pokazuje tyle ile jest rzeczywiście. Stawiam jednak na błędną informację producenta. Po podniesieniu temperatury do minimalnej zalecanej filament wręcz się gotuje, bąbelki pokazują się co chwila. Czytałem gdzieś na zagranicznym forum, że w produkcji peta używają glikolu w jakimś celu i jak dodadzą za dużo to taki jest efekt. Nie wiem czy to prawda ale fakty są takie że ten akurat pet extruduje beznadziejnie przy 230 stopniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 30 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 trochę drukowania za mna. Znalazłem optymalne ustawienia procesu i jakość wyszła na 5kę :-). Kadłub już złożony razem z podwoziem. Wygląda superaśnie żelkowo, hehe. No ale taki był plan. Miał być odporny na żar ok 80 st i półprzeźroczysty aby było widać choć trochę konstrukcję wewnątrz. Jeśli jeszcze skrzydła wyjdą tak fajnie to będzie pan zadowolooonyyy!!! Ale nie tako hop. Wydruk wewnętrznych części goleni podwozia trzeba było pocieniasić aby luźno chodziły w samej goleni. Zemściło się niedokładne przygotowanie wewnętrznej części gdzie jest sprężyna. Sprężyna z PETa jest , o dziwo (!) bardzo mocna i tako Ho Ho. Powklejałem nakrętki do mocowania obudowy silnika i podwozia. Niestety dopiero po fakcie znalazłem w modelarni dedykowane w instrukcji nakrętki z MP JET, ale te użyte zaglutowałem porządnie długopisem 3d z użyciem kawałka jakichś resztek PETa przeźroczystego. Dla drukarza 3d taki pisak to bardzo pomocny gadżet, jak się okazuje. Ma wiele zastosowań, o których innym razem. Zamontowane serwa, nieco za wysokie o 2,5 mm ale po dokręceniu trzymają się bardzo mocno. Użyłem 2 cyfrowe na kierunek i wysokość o uciągu 3,5 \\ zakupione gdzieś w Chinach ale od dawna ich używam i nigdy mnie nie zawiodły. Nie pamiętam typu. Po przyjrzeniu się konstrukcji steru wysokości zapadła decyzja, że przed montażem w tylną część kadłuba zostanie wklejona rurka węglowa fi4mm w celu wzmocnienia owego. To samo miałem w Korsarzu, tam wszystko z tyłu było strasznie wiotkie , a i wielu modelarzy , którzy zbudowali ten model , narzekało na ten mankament. Jest to jednak błąd projektanta, pewnie już wielu zwracało Petrowi uwagę na to. Napiszę do niego, może coś odpowie? W chwili drukuje się korpus silnika,( kolor grey silver satin) który jest jednocześnie łożem dla montażu silnika elektrycznego. Ponieważ posiadam nieco dłuższy niz zalecany silnik, będę miał trochę mocy więcej. A tej , jak mawia Mistrz Yoda, nigdy za mało. Czyli wódka dobra jest, ale bimber większą mocą włada ! ;-) No ale na poważnie. Spostrzeżenia na dziś: wybór PETG na materiał do druku był trafny. Wydrukowałem sobie jedna część do testów mechanicznych i powiem tylko, kurde.... ciężko to połamać, rozerwać, nawet przeciąć, trzeba się bardziej postarać niż przy klasycznej konstrukcji drewnianej. Ale zobaczymy przy pierwszym mocniejszym przyziemieniu. Moim zdaniem , gdybym go wydrukował z PLA trzeba by bardzo łagodnie lądować, bo PLA jednak jest kruche przy mocniejszym uderzeniu. I tu mam prośbę o poradę estetyczną: Jak Wam się wydaje? czy zastrzały będą ładniejsze jak zrobię je niebieskie czy raczej grey silver? no to teraz foto: 1. cały kadłub z podwoziem, oponki nie drukowane 2. mordka z pokrywą , zamkiem ( ten wlot wazducha) , podwoziem i nakrętkami do zamocowania silnika. 3. i sposób mocowania serwka, albo raczej miejsce gdzie one są, bo kiepsko widać.... No to na dzisiaj tyle. Plan na nast tydzień jest skromny bo mam dalekie podrózę po naszym pięknym kraju, ale w nast weekend coś się da zrobić. Planowana kolejnośc to: 1. Silnik i napęd 2. Ogon i popychacze 3 skrzydła i zastrzały 4. fotele, drążki tablice zegarów 5. Skaner od Kacpra (wielkie dzięki) i pilot z mordą mą... jak się nauczę fotogrametrii 6. Nalepki A potem oblot. ale to jeszcze z rok, dwa może... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawomir Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Cześć. A pochwalisz się swoimi ustawieniami druku. Mam Simplify3D nie żałuje żadnego $ na niego wydanego. Tutaj mój pilot do Stermana jeden obwód 0,4 zero wypełnienia, waga 11,5 grama Pozdrawiam Sławomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 1 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Sławku, wyślę Ci na maila profili jak chcesz, ale w profilach jakie są w plikach Factory Files zmieniam tylko temperatury ( mój PETG 220/70), dopisuję skrypt startowy G1 E20 X70 w zakładce scripts i zmieniam prędkość druku ma 40 mm/s w zakładce Speeds. Zresztą w całym modelu jest kika profili i każdy jest inny. Szybciej i łatwiej będzie Ci poprawić " z palca " każdy profil. Moja drukarka doszła do etapu kiedy jakość druku jest taka sama lub lepsza od Prusa I3. Jeśli używam profili w Simplify3d to raczej wydruki wychodzą bardzo fajnie. Przynajmniej w jakości Medium nie mam co się za bardzo przyczepić. W jakości Super to już trzeba dokładnie kalibrować wszystko do każdej zmiany filamentu. Czy byłbyś uprzejmy podzielić się plikiem pilota do Stearmana? Albo linkiem? Pozdrawiam Piotr No i ZONK.... tak to jest jak człek zaspany się zabiera za coś. przed 6tą rano chciałem jeszce sprawdzić czy orczyki nie zawadzają o ścianki. Źle podłączyłem zasilanie do testera serw. Tester i serwa uwalone.... Muszę zamówic nowe. Buuuu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 A czym kleisz tego PETa? Metakrylem? Bo CA - no to jak ja kleiłem wydruki z PETG, to jako tako to trzymało się kupy, ale do tak obciążonych spoin, jak w drukowankach od 3dLabPrint, to bałbym się go używać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawomir Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Prosze bardzo piloci https://www.thingiverse.com/search?q=stearman+pilot+&dwh=465d9340d8e4ab8 Moj pilot z tego co pamiętam trzeba go powiekszyc w skali gdzies na grupie pisze ile sprawdze. https://www.thingiverse.com/thing:2373548 A tu kopalnia wiedzy na temat tego modelu https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2824305-3D-Lab-Print-3D-Printed-Boeing-Stearman i kilka części do mocowania silnika https://www.thingiverse.com/search?q=Stearman&dwh=95d93412c895e0 Pozdrawiam Sławomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 1 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 A czym kleisz tego PETa? Metakrylem? Bo CA - no to jak ja kleiłem wydruki z PETG, to jako tako to trzymało się kupy, ale do tak obciążonych spoin, jak w drukowankach od 3dLabPrint, to bałbym się go używać... Nie ma się czego bać. Z moich obserwacji wynika, że jeśli spoina jest starannie pokryta średnim CA i prawidłowo złożona i ściśnięta to trzyma bardzo mocno. Rozmawiałem na forach z kilkoma kolegami latającymi drukowanymi modelami i potwierdzili, że kluczem jest staranność i dokładność przy klejeniu elementów. Widziałem teżfilmy na których urywało się łoże silnika bo było źle wydrukowane , a samoloty źle sklejone potrafiły się połamać przy mocniejszym przyziemieniu. Moje 2 które leciały juz, ocalały. Ja byłem zlany potem ale jak się nie kozakuje i ląduje zgodnie z zasadami to wszystko powinno być ok. Właśnie dlatego Catalinę wydrukowałem z PETa i spokojnie wytrzymało wszystko lądowanie na wyrównanym polu bez podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 5. Skaner od Kacpra (wielkie dzięki) i pilot z mordą mą... jak się nauczę fotogrametrii kurka ... znowu zapomniałem Powiedz mi kiedy możesz odebrać, skontaktuję Cię z rodzicami. Jak wiesz mam urwanie głowy w chwili obecnej i mi umknęło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 5 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2019 Stan na dziś- zamontowany silnik i atrapa silnika . Zabrakło mi szarego filamentu i wydrukowałem z niebieskiego PETa korpus, cylindry, fotele i tablice rozdzielcze o i okazałno się że pet bardzo ładnie maluje się akrylami Pactra. Jutro zabieram się za ogonek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Super to wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 7 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Dostałem od Sławka namiar na figurkę pilota z epoki, hihi. Ja chyba zrobię tego wąsacza z nogami i w butach, bo w modelu są nawet wydrukowane pedały w tylnym kokpicie !!! :-) Wczoraj w nocy padł mi silnik krokowy od extrudera. Po wstępnym "przedzwonieniu" kabelka wychodzi na to że nie działa jedna cewka. A więc wymiana po pracy i jak pójdzie dobrze to drukowanie powierzchni sterowych ogona z żółtego Peta. Teraz silnik. Zakładam nieco większej mocy niż zalecany, jest już włożony używany Turnigy 3545. No i pojawiają się wątpliwości co do skuteczności chłodzenia. Wloty powietrza od czoła silnika są bardzo małe, muszę pomyśleć nad wykonaniem jakichś "lewych" w bocznych ściankach makietki silnika, tak aby nie osłabić ich za bardzo i umożliwić jednak przepływ powietrza w większej ilości. W korpusie łoża silnika jest tak mało miejsca, że trudno mi było ułożyć kable zasilające tak aby nie ocierały o wirujący korpus silnika elektrycznego. Musiałem od wewnątrz wyżłobić na gorąco kanał w niby makietce silnika aby ułożyć kabelki z daleka od ruchomej części . Poza tym przydał się wydrukowany pierścień pomocniczy wciskany do wnętrza i przytrzymujący 3 kabelki. Kurde, Petr pomyślał o wszystkim, :-) tj. uwzględnił nawet w projekcie pierścienia średnice tych kabelków z konkretnego modelu silniczka. Pierścień pasuje idealnie i utrzymuje kabelki w odległości ok 2 mm od wirującego silniczka. Na razie wydaje się być ok, wszystko obraca się bez wyczuwalnego oporu. Dobra, wracam do pracy. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawomir Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Witam. Można tak zamocować i powiększyć otwory chłodzące inspiracje z RCgrups https://www.thingiverse.com/thing:2756224 https://www.thingiverse.com/thing:2901370 https://www.thingiverse.com/thing:2669966 Pozdrawiam Sławomir Ps. Mój czeka na serva. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 7 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Witam. Można tak zamocować i powiększyć otwory chłodzące inspiracje z RCgrups https://www.thingiverse.com/thing:2756224 https://www.thingiverse.com/thing:2901370 https://www.thingiverse.com/thing:2669966 Pozdrawiam Sławomir Ps. Mój czeka na serva. Jak zwykle jesteś niezawodny Sławku :-). Bardzo dziękuję za pomoc. Niestety dzisiaj w nocy padł mi driver od extrudera. Zamówiłem nową płytkę ale generalnie będę chyba szukał kogoś kto mógłby taki mały scalaczek (tak na oko 5x5 mm) wymienić. Ja niestety nie znam się na wymianie takich mikroelementów. Może ktoś z kolegów ma sprzęt do wylutowania i wlutowania takiego maleństwa , to zakupiłby ja scalaczek i poprosił o wymiane za dobrego swojaka. Może ktoś coś w tym temacie? Byłoby już co nieco do złożenia nowej drukareczki, hihi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Nie lepiej kupić na allegro? Jak się spieszy to będzie po dwóch dniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 7 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Nie lepiej kupić na allegro? Jak się spieszy to będzie po dwóch dniach.Mówisz Marku o płytce czy scalaczku? Bo tej wersji płytki nie znalazłem na Allegro, a w sklepie EU Creality jest za 44 Euro z darmową przesyłką w 3-7 dni. No to zamówił ja.... aż tak się nie spieszę, zwłaszcza, że praktycznie od dziś jestem w delegacyjach do piątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Driver od extrudera za 44 juro to sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi