Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

MNFDL72057-2.thumb.jpg.bcadf021f1393d09bbedf17a194022eb.jpg

 

Siemanko! 

 

Na forumowej giełdzie udało mi sie dorwać piękną formę+ szablony + silniki.

 

Chciałbym w tej relacji pokazać od strony początkującej przygody z laminatem jak sobie z tym radzę i przełamać stereotyp ze jest to trudne, niemożliwe( sam tak myślałem).Żeby jeszcze bardziej zmotywować wszystkich do działania moje NAKADŻIMY będą powstawać na naczepie ciężarówki ! 🤔

 

Od kwietnia 2024r modelarstwo dla mnie w 100% kieruję w bitwy powietrzne. Chęć rywalizacji oraz przyjemność z latania tymi modelami zupełnie wymknęła się spod kontroli i tak kwitnę w tym szambie od ponad roku 😄

 

2tyg temu zadebiutowałem w kombacie spalinowym czyli ACES i już konkretnie moje wszystkie siły kładę tylko w tym kierunku. Żadne akrobaty, szybowce, makiety nie dają tyle radości co kombat i gonitwa za wstązką.

 

 

 

 

 

 

IMG-20250611-WA0009.jpg

 

IMG-20250611-WA0010.jpg

IMG-20250611-WA0007.jpg

 

 

Do tej pory całą moją wiedzę zdobyłem z filmów Mirka 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Endriu .... ciesze się, że wkręciłeś się w budowę modeli aircombat i mam nadzieję, że Twój zapał pobudzi kolejnych. 😉

 

Nie traktuj jednak moich filmów na YT jako wyznacznika co i jak w temacie, mają jedynie charakter poradnika i raczej podpowiadają w prostych sprawach niż rozwiązują problemy.

Jest wiele bardziej doświadczonych osób które na laminatach "zęby zjadły" i znają wiele tajnych sztuczek jak poprawić jakość formy i finalnego odbicia. Mam nadzieję, że Twój temat zachęci ich do dyskusji i powstanie tu prawdziwa "kopalnia wiedzy" o laminowaniu i wykonywaniu modeli w tej technice.

Trzymam kciuki za pierwszą Nakaime z Twojej ręki 👍

ms

  • Dzięki 1
Opublikowano
16 minut temu, mirolek napisał:

Endriu .... ciesze się, że wkręciłeś się w budowę modeli aircombat i mam nadzieję, że Twój zapał pobudzi kolejnych. 😉

 

Nie traktuj jednak moich filmów na YT jako wyznacznika co i jak w temacie, mają jedynie charakter poradnika i raczej podpowiadają w prostych sprawach niż rozwiązują problemy.

Jest wiele bardziej doświadczonych osób które na laminatach "zęby zjadły" i znają wiele tajnych sztuczek jak poprawić jakość formy i finalnego odbicia. Mam nadzieję, że Twój temat zachęci ich do dyskusji i powstanie tu prawdziwa "kopalnia wiedzy" o laminowaniu i wykonywaniu modeli w tej technice.

Trzymam kciuki za pierwszą Nakaime z Twojej ręki 👍

ms

Filmy traktuje jako poglądowe tylko na początek. Każdy z nas ma swoje techniki które cały czas szlifuje i poprzez doświadczenie uszlachetnia. 

  • Tytuł został zmieniony na Nakaima B5N Kate
  • Tytuł został zmieniony na Nakajima B5N Kate
Opublikowano

pamiętaj żeby wręgę silnikową wklejać do kate od przodu kadłuba. To bardzo fajny model, w dobrych rękach mega groźny sprzęt :)

Opublikowano
4 minuty temu, pacek napisał:

pamiętaj żeby wręgę silnikową wklejać do kate od przodu kadłuba. To bardzo fajny model, w dobrych rękach mega groźny sprzęt :)

Tak dostałem informację że wręga wklejana jest od zewnątrz ale dziekuje za uwagę. Czy w dobrych rękach model jest to nie wiem 🤷‍♂️. Wlatam się pojadę na zawody I zobaczymy jak to będzie.

Opublikowano
Cytat

wręgę silnikową wklejać do kate od przodu kadłuba.

W proponowanym układzie styk wręgi silnikowej z kadłubem sprowadzi się do klejenie tych 5mm laminatu kadłuba jakie widać na zdjęciu .... i rozrywaniu kadłuba gdy fragment klejenia puści w kolizji lub przy uderzeniu w ziemię.

 

W swoich modelach stosuję złożenie 3 wręg - zewnętrzny obrys kadłuba - sklejka 1mm nakładana od czoła, środek widocznego otworu - sklejka 0,6mm co odpowiada grubości laminatu oraz wręga od środka kadłuba - sklejka 2mm czyli obrys zewnętrzny pomniejszony o około 1mm. W takim okładzie sklejonych trzech elementów otrzymasz grubość wręgi pozwalającej na schowanie nakrętek kłowych co usprawnia montaż loża silnika a klejenie od czoła i od wewnątrz jednocześnie, daje niesamowicie mocne połączenie wręgi z kadłubem. W takim układzie "wykonanej sklejki ze sklejki" nie ma możliwości oderwania wręgi od kadłuba.

 

ms

Opublikowano
3 godziny temu, mirolek napisał:

W proponowanym układzie styk wręgi silnikowej z kadłubem sprowadzi się do klejenie tych 5mm laminatu kadłuba jakie widać na zdjęciu .... i rozrywaniu kadłuba gdy fragment klejenia puści w kolizji lub przy uderzeniu w ziemię.

 

W swoich modelach stosuję złożenie 3 wręg - zewnętrzny obrys kadłuba - sklejka 1mm nakładana od czoła, środek widocznego otworu - sklejka 0,6mm co odpowiada grubości laminatu oraz wręga od środka kadłuba - sklejka 2mm czyli obrys zewnętrzny pomniejszony o około 1mm. W takim okładzie sklejonych trzech elementów otrzymasz grubość wręgi pozwalającej na schowanie nakrętek kłowych a klejenie od czoła i od wewnątrz jednocześnie daje niesamowicie mocne połączenie wręgi z kadłubem. W takim układzie "wykonanej sklejki ze sklejki" nie ma możliwości oderwania wręgi od kadłuba.

 

ms

 

Przerabiałem to w modelu Tempest. Bardzo dobry patent który również będę chciał wykonać w Kate ale chciałem pokazać to już po wyprodukowaniu kadłubów. 

 

20250618_093526.thumb.jpg.4ad28c687bfb59c569647c2b7b659115.jpg

20250618_101237.thumb.jpg.fb0b9dfc0e154bd74605855808ba632f.jpg

 

Na zdjęciu widzimy statecznik pionowy. Jak się dobrze przyjrzymy widac od wewnątrz kołnierz z tkaniny. Zastanawiam się jak go wykonać.

 

Mój pomysł jest taki że na jednej połówce kadłuba zostawić troszke na stateczniku tkaniny wystającej i po 20godzinach póki będzie jeszcze w miarę elastyczna nałożyć zywicy i zagiąć tkaninę  polaczyc kadluby w całość w formie i przelaminować paskiem tkaniny od środka wzdłuż kadlub.

 

Ewentualnie po wyschnięciu połówek kadluba wszystko obciąć z marginesem formy i na samym stateczniku z tkaniny zrobic na skraju ogona taki paseczek przesączony żywicą. Po połączeniu w całość paseczek powinien równiutko skleić dwie połówki.

 

 

Przepraszam jak zadaje idiotyczne i proste  pytania ale chce się troszke dowiedzieć zanim zacznę coś robić.

 

 

 

EDYCJA !!!!

 

Po rozmowie z poprzednim właścicielem formy jestem juz mądrzejszy o wszystkie informacje które pisałem do was.

 

IMG-20250618-WA0020.thumb.jpg.b4105393ef42bc9fa4894f228ef14131.jpg

 

 

W tych miejscach które są zaznaczone tkaninę przesączamy żywicą z  aerosilem pomoże to lepiej dopasować tkaninę do formy I uzyskać dokładny kształt. 

 

Sam statecznik pionowy kleimy po brzegach zywicą + dodać pasek ze złożonej tkaninki. Będzie lepiej trzymać + usztywni cały statecznik. 

 

Jak będę robił kadłub w formie to wszystko pokażę.

 

Zamówiłem w Havelu Aerosil także w sobotę biorę sie do pracy.

 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.