endriuRC Opublikowano Piątek o 22:03 Autor Opublikowano Piątek o 22:03 3 godziny temu, Ares napisał: Kiedyś znalazłem te zdjęcia w internecie i sobie zapisałem na dysku. Uczyłem się m.im. z tego. Zamiast ścisku stosuję obciążenie w postaci betonowych 20kg bloczków ale myślę ,że takie deski ze śrubami są lepszym pomysłem. Fornirem nigdy nie robiłem ale balsą tak i po wykonaniu takich płatów zupełnie zrezygnowałem ze skrzydeł żeberkowych krytych folią. To jest mocna solidna i szybka technologia w sam raz do combatu. Jak robić masz na filmach Mirka ja tylko dodam ,że warto rozprowadzać klej wałeczkiem piankowym bo jest wtedy równomierna warstwa kleju a i wagowo wychodzi fajnie. Deskę montażową polecam kupić sobie kamienny parapet: ciężkie to jak cholera ale płaszczyzna jest idealnie równa i prosta. Do domu się nada a do Tira w trasę to już musisz coś lżejszego brać🙂 Podziwiam zapał ,że w przerwach jeszcze masz siłę robić modele. Dziękuję Arku za ogrom wiedzy którą przekazujesz jest to bardzo cenne. Mam nadzieję ze nie tylko ja skorzystam z tego. Mirek pokazuje tutaj tą technikę z bardzo dokładnym wyjaśnieniem. Będę się kierował jego techniką. 1
Ares Opublikowano Sobota o 10:55 Opublikowano Sobota o 10:55 12 godzin temu, endriuRC napisał: Dziękuję Arku za ogrom wiedzy którą przekazujesz jest to bardzo cenne. Mam nadzieję ze nie tylko ja skorzystam z tego. Nie uważam abym miał wielką wiedzę : po prostu przez 25 lat budowania modeli trochę różnych technik spróbowałem i uważam ,że warto się dzielić wiedzą bo niektóre rzeczy z pozoru są banalne ale jak to mówią "trzeba na to wpaść". Moje początki modelarstwa są z ery "z przed internetu" więc uczyłem się głównie z książek i znajomych modelarzy z lotniska . Mirka filmy są ok , zresztą widzę ,że budowa idzie u ciebie sprawnie i szybko więc podejrzewam ,że skrzydła zrobisz bez większych problemów. U mnie budowanie modeli przebiega w żółwim tempie. Ale to dlatego ,że brak mi cierpliwości i musze robić po troszkę . Powodzenia. 1
endriuRC Opublikowano Niedziela o 19:28 Autor Opublikowano Niedziela o 19:28 Jest rdzeń oraz fornir Mozna zacząć nową przygodę i nauczyć się nowości. Czy w taki sposob moge odrazu dwie lewe połówki ściskać?
Ares Opublikowano Niedziela o 22:15 Opublikowano Niedziela o 22:15 2 godziny temu, endriuRC napisał: Czy w taki sposob moge odrazu dwie lewe połówki ściskać? Tak. Tylko zastosuj duży ciężar do ściśnięcia albo ściski jak wolisz. Jak masz stare akumulatory samochodowe to dwa większe powinny wystarczyć.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. endriuRC Opublikowano Poniedziałek o 08:45 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano Poniedziałek o 08:45 Statecznik poziomy Balsa 3mm przelaminowana pod szkłem tkaniną 40g Wycinam z płyty meblowej w kształcie negatywów przekładki do ściskania rdzeni z fornirem 5
Ares Opublikowano Poniedziałek o 14:30 Opublikowano Poniedziałek o 14:30 Ladnie to wygląda.Zapowiada się porządny model do combatu🙂👍
endriuRC Opublikowano Poniedziałek o 20:13 Autor Opublikowano Poniedziałek o 20:13 Tym razem robię skrzydła juz na przyciętych deskach. Rdzenie które oklejałem jako pierwsze zbytnio nie wyszły 😑... Za bardzo docisnąłem deski do siebie ściągaczem i się troszke zgniotły. Próba nr 2
Ares Opublikowano Poniedziałek o 21:26 Opublikowano Poniedziałek o 21:26 Godzinę temu, endriuRC napisał: Próba nr 2 Trochę mało ciężaru. Może być niedociśnięte na natarciu lub spływie . Mam nadzieję ,że mimo to wyjdzie ale na taką połówkę trzeba położyć tak na oko około 50 kg i to absolutnie nie jest za dużo.
japim Opublikowano Poniedziałek o 21:58 Opublikowano Poniedziałek o 21:58 Gorna i dolna powierzchnie fornitu polecam skleic tasma na calej rozpietosci krawedzi natarcia, i po rozchyleniu w litere V wlozyc do srodka rdzen styro i to dopieoro w negatywy, Krawedz natarcia wychodzi wtedy prosciutka i sklejona jak brzytwa. 2
Ares Opublikowano wczoraj o 00:57 Opublikowano wczoraj o 00:57 2 godziny temu, japim napisał: Gorna i dolna powierzchnie fornitu polecam skleic tasma na calej rozpietosci krawedzi natarcia, i po rozchyleniu w litere V wlozyc do srodka rdzen styro i to dopieoro w negatywy, Krawedz natarcia wychodzi wtedy prosciutka i sklejona jak brzytwa. Dobry pomysł , najlepiej jakby Andrzej posiadał pompę próżniową no ale nie wszystko na raz .
endriuRC Opublikowano wczoraj o 04:52 Autor Opublikowano wczoraj o 04:52 6 godzin temu, japim napisał: Gorna i dolna powierzchnie fornitu polecam skleic tasma na calej rozpietosci krawedzi natarcia, i po rozchyleniu w litere V wlozyc do srodka rdzen styro i to dopieoro w negatywy, Krawedz natarcia wychodzi wtedy prosciutka i sklejona jak brzytwa. Dzięki! Wypróbuje dzis Twoją metodę. Co do skrzydeł nr2 które zrobiłem wczoraj Wyszły naprawdę dobrze. Muszę znaleźć coś co sprawia że zwiększe obciążenie
pacek Opublikowano 23 godziny temu Opublikowano 23 godziny temu 2 godziny temu, endriuRC napisał: Gorna i dolna powierzchnie fornitu polecam skleic tasma na calej rozpietosci krawedzi natarcia, i po rozchyleniu w litere V wlozyc do srodka rdzen styro i to dopieoro w negatywy, Krawedz natarcia wychodzi wtedy prosciutka i sklejona jak brzytwa. Mam wrażenie, że Przemkowi chodziło o krawędź spływu.
endriuRC Opublikowano 22 godziny temu Autor Opublikowano 22 godziny temu Waga spora niestety 304g bez natarcia końcówek skrzydeł.. a gdzie reszta 😑 Gdzie połowka którą dostałem w zestawie skrzydła bez lotki wazy 116g Fornir kleje na technicqll D4 Problem rozwiązany 🤣 smarowałem styropian wypełniając wszystkie pory duza ilością kleju. A smarujemy fornir a nie odwrotnie 😑🤣. 1
endriuRC Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu Robię jedną lewą połówkę skrzydła zgodnie z podpowiedziami. Klejem smarowałem tylko fornir i na krawedz spływu taśma zabrałem się za kadlub. wkleiłem wręgę silnikową, półkę serwa oraz haczyki na żywicę z aerosilem. Natomiast statecznik poziomy wkleiłem na zywicy 10min. Barwy zywicy I tak nie bedzie widac ponieważ stateczniki będą malowane na pomarańczowo. Docelowo będę kleil na przezroczystym poxipolu lecz ten miałem pod ręką a są to wersję typowo testowe wiec nie ma co przesadzać.
japim Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu Półkę na serwa chyba warto wzmocnić jakimś paskiem tkaniny, co by rozłożyła naprężenia.
endriuRC Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu Godzinę temu, japim napisał: Półkę na serwa chyba warto wzmocnić jakimś paskiem tkaniny, co by rozłożyła naprężenia. Oczywiście wzmocniłem paskiem tkaniny 25g złe zdjęcia wrzuciłem Docisk zapewniony 🤣🤣🤣 Waga kadluba bez elektroniki i silnika 1
endriuRC Opublikowano 14 godzin temu Autor Opublikowano 14 godzin temu 3 godziny temu, Ares napisał: Gdzie kupujesz fornir? Akurat dostałem wraz z formą. Udało mi sie zrobic super połówkę skrzydła. Fornir nigdzie nie zwichrował się i waga duzo duzo lepsza jak poprzednie połówki. Coraz lepiej zapoznaje sie z technikami z którymi mam do czynienia pierwszy raz. Z tego miejsca chciałbym każdemu z osobna podziękować za każdą rade i podpowiedz. Skrzydło ma wznios. Czy ktoś ma pomysł jak w szybki sposób zrobić na papier ścierny taki przyrząd zeby szlifować pod kątem? 1
Ares Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu Można tak:przyrząd do szlifowania na kąt prosty a płat ustawiasz ze wzniosem i szlifujesz .Linijka z dołu mie pozwala wyszlifować krzywo. 1
Rekomendowane odpowiedzi