Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Finalnie zdecydowałem że będą elementy sklejkowe ale krótsze niż były w planie:

 

IMG20250724210755.thumb.jpg.2333ded0854ff6fa3581e047782b3d81.jpg

 

I muszę się pochwalić podwoziem, jeszcze nie skończone ale wyszło idealnie

 

IMG_20250724_210831.thumb.jpg.cff9a8f4f66968687190c89551e93029.jpg

IMG20250724210714.thumb.jpg.b68fc153821e6c5993f842e39f40b4f6.jpg

IMG20250724210729.thumb.jpg.160dc3964ecdc89f2db4aabff5e61992.jpg

 

Podwozie jest z aluminium 7075 (łącznik goleni) i reszta 6060. Całość po rozłożeniu ma 120mm, szerokość 60mm. Waga części aluminiowych na jeden zestaw to 46g. Sprężynki dobiorę na końcu, tu będą potrzebne troszkę większe niż te z długopisów.

Podwozie składał będzie mechanizm 5kg który waży 72g. 

 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podwozie

 

Mam już gondole (ogromne):

IMG20250801170916.thumb.jpg.b7ccfa109056ff0212fa5375873781ad.jpgIMG20250801170944.thumb.jpg.8718239ee623ab26f32b873e45eae4bb.jpg

 

I zastanawiam się jak zamontować w nich mechanizm podwozia. Gondole mają 90 mm szerokości, pełne w środku w formie "bloku". Są z EPP.

 

Położenie mechanizmu itp. mam z planów:

podwoziemiejsce.thumb.jpg.d032d91ef4cdf5a3850ab2cb97f73299.jpg

 

Punkt obrotu to tak naprawdę środek mechanizmu, widać że mechanizm będzie lekko pochylony.

 

Problem jest w tym że ciężko będzie cokolwiek wyciąć w tym równo lutownicą. 

 

Pierwsza możliwość jaką widzę to kawałek sklejki z wycięciem pod mechanizm. 

 

Sklejkowy kwadracik był by zamontowany (wsuwany) tak od boku:

IMG_20250806_214027.thumb.jpg.2a20ba6a0002a56ee44d33599048c689.jpg

 

Od dołu gondoli wyciął bym miejsce na koło i mechanizm.

 

Mechanizm będzie klasyczny z tych w czarnych obudowach do 5kg.

Model będzie ważył 2,5kg.

 

Co myślicie o takim rozwiązaniu?

 

Opublikowano

A więc zróbmy małe podsumowanie wagi:

 

Skrzydło 

- elementy z pianki EPP:

 

gondole duże 161g

gondole małe (zewnętrzne) 120g

centropłat 150g

końcówki 248g

 

razem elementy z EPP ważą 679g

 

 

- wzmocnienia

 

kieszenie laminatowe 36g 

8 prętów węglowych 3 mm 88g 

rurki węglowe 64g 

sklejka ok. 30g

 

razem wzmocnienia ważą 218g

 

- podwozie i napęd 

 

mechanizmy podwozia 144g

podwozie aluminiowe + koło 174g

jeden zestaw silnik + esc 81g•4 = 324g

oświetlenie 15g 

serwa 44g 

 

razem elektronika waży 701g

 

I to było by na tyle w skrzydle, nie policzone są przewody i waga kleju CA. Ale z drugiej strony np. gondole z EPP są jeszcze pełne w środku.

 

Waga skrzydła - 1598g 

 

Pakiety - 428g (2x 3S 2700mAh)

 

Malowanie - 100g

 

Nie można zapomnieć o kadłubie ale to będzie piankowa wydmuszka (dla wzmocnienia będą 4 listewki sosnowe) podwieszona pod skrzydłem pusty kadłub ok. 300g

 

 

Całość razem - 2427g

 

Jest to waga już z zapasem na malowanie, pominąłem przewody i klej CA ale jak widać jest na nie trochę zapasu zwłaszcza że to będą cieniutkie kabelki.

 

Może o czymś zapomniałem, jak tak to dawajcie znać. Wydaje mi się że wszystko policzone, może 2,5kg to tak na granicy ale 2.6-2.7kg spokojnie jest do zrobienia.

 

Dodam jeszcze że powierzchnia nośna skrzydła  to 69.9dm2 ~ 70dm2.

 

Czyli można się spodziewać obciążenia powierzchni nośnej ok. 35g/dm2. 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Same przewody to bedzie z 50 g minimum (przedluzacze serw, przewody do silnikow). , na kadlub w tym rozmiarze to jednak zalozylbym tez ze 400g a nie 300. 

Ogolnie raczej bym zalozyl +10% do tych wyliczen,

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.