Irek M Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu Jaką technikę spawania polecilibyście do przyspawania goleni podwozia fi6mm do płytki 2mm? Najgorzej poszło mi z tigiem bo raczej z ostrza wolframowego robi się kropla niż coś połączę. Spaw na odcinku jakieś 6-7cm.
TooM Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu Laserem ,w Gdańsku masz np. Sow -Yacht .Szukaj firmy parającej się naprawą narzędzi mikrospawaniem. We Wrocławiu nie jest to tanie ale popytać można .
RomanJ4 Opublikowano 13 godzin temu Opublikowano 13 godzin temu Tigiem bez problemu da się pospawać, trzeba tylko trochę wprawy. 2 godziny temu, Irek M napisał: Najgorzej poszło mi z tigiem bo raczej z ostrza wolframowego robi się kropla niż coś połączę. Spawasz TiG-iem w reżimie DC czy AC? Kropla się zrobi jak spawasz AC z balansem ustawionym na dużą dodatnią fazę czyszczenia tlenków(niebieska strzałka w przykładzie zielone 2), wtedy na elektrodzie koncentruje się duża ilość ciepła, (do poczytania http://jswelding.pl/_cms/view/29/spawanie-tig.html) i wówczas może się ona stapiać(tworzy się kulka) tracąc pożądany stożkowy kształt który decyduje o kształcie łuku plazmy. https://spawanie.blog/spawanie-tig-wszystko-co-musisz-wiedziec.html https://www.centrometwarszawa.pl/inne-produkty/artykuly-o-spawaniu/ostrzenie-elektrod-wolframowych Ale najczęściej kulka zrobi się kiedy mimowolnie na moment dotkniesz elektroda jeziorka roztopionego metalu, i to zarówno w reżimie DC, jak i AC, lub kiedy jest ustawiony za duży prąd spawania. Aby sobie ułatwić spawanie można zastosować sztuczkę - łukiem plazmowym najpierw roztapiać dodatkowy materiał(drut) położony na styku szwu spawanych materiałów, a roztopiony drut następnie ładnie wtopi się w materiał. Takim sposobem dobrze spawa się nawet cienkie aluminium, eliminując w dużym zakresie ucieczkę płynnego metalu (dziury). do poczytania https://spawara.pl/parametry-spawania-tig/ https://spawara.pl/ostrzenie-elektrody-wolframowej/ https://www.cnc.info.pl/spawarka-tig-t122057.html 1
Irek M Opublikowano 7 godzin temu Autor Opublikowano 7 godzin temu Roman, tak właśnie próbowałem ostatnim razem - drut spawalniczy miedzy płytką, a prętem spawanym - poszło najgorzej ale to brak umiejętności. Na mojej spawarce nie ustawiam AC czy DC więc nie wiem w jakim reżimie - wklejałem już fotkę mego kombajnu. Toom - Twoja propozycja odpada. Z lutowaniem był mniejszy problem bo mogłem to zrobić w domu. spawając to muszę zabrać kadłub - prawie 3m długości, wstępnie zamocować - jakoś - podwozie i dopiero spawać. Dlatego myślę, że gdy w garażu złapie piony i poziomy na modelu, heftnę punktowo w kilku miejscach i potem albo sam dokończę albo właśnie gdzieś zaniosę lub ktoś mi pomoże kto wie co i jak 🙂 Ale do tej pory to najlepszy efekt uzyskałem spawając mig z drutem samoosłonowym. Mam też mieszankę argonu i drugą butlę z Co2 ale pewnie gaz nie wpłynie przy moich umiejętnościach na proces spawania.
Granacik Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Spawałem a raczej lutospawałem tigiem łatę na pękniętej żeliwnej pompie używając jako lutowia oczyszczonej z otuliny cienkiej elektrody do spawania żeliwa metodą MMA. Ważne żeby dokładnie oczyścić z otuliny. Zwykłą stal ze stalą będzie łatwiej złapać niż stal z żeliwem. Nie pamiętam co to dokładnie były za elektrody. Najtańsze na alledrogo. Ale chyba najlepszy i najprostszy byłby MIG z drutem 0.6-0.8. Na mieszance argon/CO2. Do TIGa tylko czysty argon. Pręt 6mm i blacha 2mm to żadne wyzwanie. Do cieńszej blachy na wydechy przyspawują uszy z grubszego drutu. Rozumiem, że chcesz połączyć pręt po długości a nie prostopadle?
RomanJ4 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 2 godziny temu, Granacik napisał: Nie pamiętam co to dokładnie były za elektrody. Żeliwo(żeliwo ze stalą) metodą MMA spawa się dobrze elektrodami z dużym dodatkiem niklu, np elektroda OK 92.58 (NiFe Cl-A). Spawałem np tak (na zimno) pękniętą żeliwną kratę studzienki ze stalowymi profilami zamkniętymi, trzyma do dziś mimo jeżdżenia po niej samochodem, a spaw dzięki niklowi nie rdzewieje. 5 godzin temu, Irek M napisał: Dlatego myślę, że gdy w garażu złapie piony i poziomy na modelu, heftnę punktowo w kilku miejscach i potem albo sam dokończę albo właśnie gdzieś zaniosę lub ktoś mi pomoże kto wie co i jak 🙂 To jest jakieś wyjście jeśli nie chcesz uczyć się na ważnym elemencie... Lepiej potrenować spawanie na złomie lub innych mało ważnych detalach. Bo spawanie, tak jak inne dyscypliny, wymaga trenowania by zdobyć doświadczenie.. (czytanie o, też nie zaszkodzi)
Rekomendowane odpowiedzi