Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,
Po kilku piankowcach, nadszedł czas na budowę czegoś większego, podoba mi się Super Cub od Almodels, wzorując się na rozwiązaniach konstrukcyjnych zastosowanych przez jego Twórcę, zaprojektowałem sobie od podstaw swojego Cub-a.

Ma być mieszczący się w bagażniku, co ograniczyło rozpiętość do 1,8m, możliwie najlżejszy, z dużymi klapami, które umożliwią latanie z małymi prędkościami, masa startowa modelu w którą celuję to 1,2-1,5kg a ile wyjdzie to się okaże.
Konstrukcja szkieletu ze sklejki 3mm, pokryta depronem 2 lub 3mm. Projekt zrobiłem przy pomocy SketchUp-a, potem przeniesiony do Inkscape w którym można wygenerować pliki SVG, które z kolei bardzo ładnie można było zaimportować do LightBurn-a.
Wiele miesięcy zajęło mi przygotowanie wycinanki, ale efekt według mnie jest zadowalający i w końcu mogę przystąpić do budowy.
Zima za pasem, więc mam nadzieję do wiosny zbudować swojego Cub-a, od czasu do czasu podsyłając ilustrację z postępu prac.

 

 

 

 

 

 

Cub2.png

cub1.png

Cub3.png

Cub4.png

  • Lubię to 2
Opublikowano

Trzymam kciuki, też lubię lekkie modele, ale te 1,5kg za 1,8 zwłaszcza kryty depronem to chyba zbyt optymistyczne założenia (ale chętnie się zdziwię :)  ).

Miałem i mam w swoim hangarze sporo modeli PA (według mnie mistrzów w projektowaniu wytrzymałych, a jednocześnie niezwykle lekkich i doskonale latających modeli).

Addiction w wersji największej ma rozpiętość 1500 i nie pamiętam, bo już go nie mam, ale do lotu ważył chyba coś koło 2kg, a pokryty był mega lekką folią, więc jeżeli ma być lekko, to proponowałbym gdzie można balsę nie sklejkę, na wzmocnienia węgiel i laminaty balsowo węglowe, ale żadnego depronu. W tej wielkości modelu dołoży sporo wagi.

Opublikowano

Widzę że przesadziłem z przewidywaną wagą modelu, niewielkie mam doświadczenie w tym względzie, więc podane wartości z pewnością odbiegają od rzeczywistych.

Chętnie przyjmę wszelkie porady, od Was, Którzy macie większe doświadczenie.

Przy okazji, znalazłem źródło depronu grubości 2mm, mianowicie w sklepach plastycznych jest on stosowany  jako element przekładkowy w pudełkach z materiałami dla plastyków, dodatkowo jest on traktowany jako odpad więc jest tanio, ja płaciłem 5zł. za arkusz 1,5x1m.

Wadą jest to, że trzeba osobiście pojechać do sklepu i wybrać sobie egzemplarze bez uszkodzeń, ale myślę że warto.

Opublikowano

Nie obawiasz się że konstrukcja kadłuba za skrzydłem będzie zbyt wiotka - na skręcanie. W prawdzie pokryje depron... . ale ...  Aż się prosi o rozpórki , nawet do tej jednej wręgi...

Opublikowano
13 minut temu, RobRoy napisał:

Nie obawiasz się że konstrukcja kadłuba za skrzydłem będzie zbyt wiotka - na skręcanie. W prawdzie pokryje depron... . ale ...  Aż się prosi o rozpórki , nawet do tej jednej wręgi...

Również miałem takie wątpliwości, ale... postanowiłem spróbować zrobić tak jak było to zrobione w modelu na którym się wzorowałem, jeśli kadłub będzie zbyt będzie zbyt "wiotki" , wtedy wzbogacę go o rozpórki.

Zerknijcie sobie na wątek w RCgroups, kawał modelu i wystarcza..., oby u mnie wystarczyło :)

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?4084201-Piper-PA-18-Super-Cub-(2M)#post48796679

Opublikowano

W modelu na  rcgrups... podłużnice kadłuba mają przekrój prostokątny, szerszą krawędzią w poziomie... u Ciebie dokładnie nie widać ...

 

Podoba mi się połączenie drewnianego szkieletu z depronem, tylko że ja buduje modele wiatru nie bojące się  ... nie czuje jak zrobić tak lekko .

 

 

 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.