Skocz do zawartości

Lazil za mna pewien samolot-PZL p-37 "LOS"


Rekomendowane odpowiedzi

Tomku - pod tym linkiem masz cały zestaw farb Pactra. W 14 lub 16 wierszu od góry są 4ry kolory pod tytułem Polish khaki i Polish blue.

Myślę, że ta podpowiedź wystarczy Ci.

 

http://www.mojehobby.pl/katalog.php?pwd[6]=%2F100814%2F115301&grupa_p=6&producent=115305&kateg=195645

 

Wybierzesz Polish khaki 1 i Polish blue 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 605
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Kamuflaż Łosia był bardzo prosty - góra khaki, dół jasnoniebieski. Te "brązowe" części pokrywy silnika, to kolor "rdzawy" według instrukcji malowania modelu 1/72. Rozumiem że masz na myśli... jak to nazwać... krawędź natarcia ;) osłony silnika? To był kolektor wydechowy - więc był poprostu zardzewiały :)

 

Zobaczyłem te kolory o których pisał Fokker - są idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku - tak jak mówi Paweł_W - malowanie standardowe było dwubarwnym. Co prawda istniało też 'plamiste' trójbarwne ale nie Łosia!!!!

Własnie zerkam do monografii "Godło i barwa w lotnictwie polskim 1918-39" by przekazać Tobie coś ciekawego lub ważnego ale narazie nic takiego nie widzę. Pamiętaj tylko, że szachownica na górnych powierzchniach nie była malowana w tych samych miejscach na obu skrzydłach. miało to utrudniać celowanie nieprzyjacielowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Domyslalem sie ze los to dwubarwne malowanie,ale ja makiety nie robie i nie musze sie trzymac jakiegos konkretnego malowania.

Jesli jesdnak mial by wygladac "glupio" to faktycznie lepiej go pomalowac w oryginal.

Poza tym latwiej go bedzie pomalowac.

No i na pewo beda nasze szachownice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że zamówiłeś odpowiednio dużo farb. W przypadku Pactry, będziesz potrzebował na oko 3-4 buteleczki każdego z kolorów podstawowych przy malowaniu aerografem. Przy pędzlu - więcej - i absolutnie nie polecam przy tak dużych powierzchniach.

Co do linii podziału, to będzie wyzwanie. Na razie nie mam pomysłu jak to robić przy tej technologii wykonania modelu. Jak coś wymyślę to powiem ;)

Z oznaczeniami trzeba sięzastanowić między kalkomaniami (drogo), a naklejkami ciętymi z folii (trudniej - przy wielokolorowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek kalki możesz wydrukować na przezroczystej folii ( jakas drukarnia wielkoformatowa ), z tym że od razu dobrze jest sobie zrobić jak najwięcej "kalek" na inne modele ( coby się to opłacało ). Metoda plotera też jest dobra, tymbardziej że Łoś o ile pamietam ma dolne szachownice tylko czerwone ( bez białych pól ). Inna metoda tu wydrukować wszystko na papierze samoprzylepnym atramentówką, oczywiście wydruki później musisz zabezpieczyć lakierem bezbarwym. Ogólnie i tak pewnie model będziesz malował całosciowo jakimś matem lub satinem. Ostatni sposób najbardziej pracochłonny ale i najefektywniejszy to wyciąć na ploterze szablony i malować wszystko aerografem, efekt będzie najlepszy. Dodam że stosuję szablony w modelach plastikowych tanków 1:35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys Hubert i Artur cos wspominali o pomalowaniu Losia.

Co ja sie bede martwil,zawioze im wszystko i niech se maluja chlopaki. :D

 

Dobra rzartowalem.

A linie podzialu bed przeswitywac z pod kilku warstw Pactry?

 

edit:

Zakonczylem laminowanie obu gdol podwozia.

Pewnie do jutra zastygna,jak nie zapomne je przelozyc w cieple miejsce.

Teraz zacznie sie zabawa w "sprezynki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo sie!

Wreszcie mam przygotowane 2 gondole podwozia.

Pierwsza gondola juz pocieta i wklejona w swoje mejsce , a druga przygotowana do pociecia.

Mam za soba duzo szlifowania (z 74 gram po szlifowaniu zrobilo sie 64g)

A waga po wydrazeniu styroduru ok. 30-32 gramy.

Teraz wkleje wrege balsowa, zawiasy i moge sie brac za mechanike otwierania.

Ale jakos spokojnie do tego podchodze. Obym tylko nie zapeszyl.

 

gondola18.JPG

 

Gdzie mozna zakupic 3-4 m sprezynki ?

 

Edit:

Specjalne podziekowana dla Artura za wszystkie porady dotyczace laminowani,zywic,szpachlowania itd. . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku nie pierwszy to raz kiedy czlowiek wymysla to co dawno inni wymyslili.

Np beton istnial w starozytnym rzymie,a potem prawie na ponad 1000 lat nikt go nie znal :D

 

Ja wymyslilem to w ten dsen ze na koncach klapek byl by sprezynki otwierajce (zsciagajac orczyk pod klapka ) klapki. A kolo chowjac sie udezalo by w dut i ciagnac go zamykalo klapki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obylo sie bez sprezynek .

Troche cienkiego druu zalatwia sprawe.

Po drodze byl sznurek , drut miedizany,3 rodzaje grubszych stalowych,pasek do zaciskania kabli i na koniec najlepszy okazal sie 0,4 mm druck sprzynowy.

 

Caly mechanizm zrobiony prowizorycznie na kropelke i dziala.

Jutro zazywicuje i zabiera sie za przednia czesc zamykania.

Potem to samo z drugiej strony.

 

http://www.szabatowski.livenet.pl/atos/los/nowe/podwozie.avi

 

Troche za szybko ale pod obciazeniem kolek troche zwolni.

Za to zalozylem serwo TP-9kg i nie mam problemow ze sie cos niedomknie-najwzej wyrwie dziure w poszyciu :D

Zaczne sie chyba rozgladac za ukladem zwalniajacym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W realu wyglada to ciut wolnij bo film gui klatki i"przyspiesza" otwieranie.

Na serwie 3kg dziala majestatycznie,ale 2,czy 3 razy nie zamknelo sie do konca,a przeciez beda 2 gondole.

Przy pelnym obciazeniu myle ze sproro zwolni. A jak nie to gdzies w necie jest ukladzik zwalniajacy ruch serwa.

 

Dzieki Olo za podpowiedz.

 

Marti mnie jszcze czy w locie samo sie nie zamknie i kolo nie bedzie mialo gdzie sie zlozyc :)

 

Chyba dodam jeszcze 1 drucik polaczony z golenia i tym rozpierajacym aby nie wystapilo samoczynne zamkniecie gondoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.