Skocz do zawartości

Lazil za mna pewien samolot-PZL p-37 "LOS"


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 605
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dziś w trakcie lotów zgubiłem kabinkę pilota :(

oraz rozbiłem kabinkę dowódcy :((

O ile dorobienie kab.pilota to nie problem o tyle dłubanie z dowódcy już mnie mierzi.

Za to mogę pochwalić się że 3 lot odbył się przy zamkniętym podwoziu.

Model nabiera wtedy prędkości ale jest dużo stabilniejszy i prowadzi się jak po sznurku.

Przy otwartym podwoziu , modelem na wietrze dość mocno rzuca ,a dodanie gazu powyżej 1/2 nie daje żadnych zauważalnych rezultatów.

Muszę pomyśleć o klapach bo lądowanie nadal jest ciut za szybkie jak na moje paluchy.

Łączny czas lotów (3loty były ) to ponad 12minut . A pakiet pokazał 11,35 V . Do tego wczorajsze kołowania i 2 minut lot . Wygląda na to że przy złożonym podwoziu czas lotu powyżej 22minut jest realny.

 

Trochę zdjęć z dzisiejszego latania.

janowiec7.JPG

 

janowiec13.JPG

Moje ulubione!

janowiec8.JPG

 

janowiec9.JPG

 

janowiec10.JPG

 

janowiec11.JPG

 

janowiec12.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzwiek to niesamowity i najbardziej podoba mi sie zdjecie z schowanym podwoziem, sam dzis latałem Sharkiem bo pogoda super, mam maly filmik wiec pokaze :D

no i umówimy sie polatac razem to ja ci fotek ładnych porobie a ty mi filmik skrecisz :D

 

to zdjecie z podniesionym ogonem nadaje sie do archiwum kampania wrzesniowa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czego Zbyszku ma ni śmigać?

 

W końcu przełamałem się i zakręciłem na silnikach!

Efekt jest druzgocący. Łoś zakręca po promieniu skrzydła ,ale zaraz się też zwala na skrzydło. Tak do 45 stopni jest ok a potem zwitka do korka. Tyle że odpuszczam kierunek i znowu normalny lot. Więc raczej zostanę przy tych 4 procentach zróżnicowania tylko po to aby delikatnie kontrolować starty i lądowania.

 

film z lotów .Były trzy a tutaj coś wybrałem. w sumie ok 9mb.

http://www.szabatowski.livenet.pl/atos/los/New_los2.avi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Pawik.

Witam Cie na naszym forum.

W miedzy czasie wrzuć się do działu powitań.

A dla kolegów pozostałych dopowiem że jest to jeden z współtwórców filmów i zdjęć z oblotów Łosia.

Dzięki temu że 2 osoby robiły zdjęcia lub kręciły to miałem co pokazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek,

startujesz Łosiem jak z katapulty na lotniskowcu :wink:

Baaardzo bym chciał, żebyś z raz wystartował "makietowo": z powolnym nabraniem prędkości, uniesieniem ogona i majestatycznym oderwaniem się od pasa. A jakbyś chwilę wytrzymał na niewielkiej wysokości po starcie celem "nabrania prędkości" to byłbym kontent. Aha! I żeby to ktoś nagrał! :D

Jak szaleć to szaleć: poproszę też o zaprezentowanie składania podwozia w locie, najlepiej nad pasem po wykonaniu kręgu. Pliiiiiz :D

 

Tak naprawdę model świetnie się prezentuje, a moment z dźwiękiem z przejeżdzającego jednośladu jest super :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ma za duzo mocy w silnikach, i moj brat co nie jest modelarzem ale sporo modeli widzial :D po obejzeniu filmu powiedzial ze lata ten Łos jak jakis mysliwiec i chyba ma troszke racji

Ale narazie mu to darujemy bo to jest oblot ciag dalszy pomalu nauczy sie co to stateczny bombowiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście starty jak z procy :) Przydałoby się troszkę delikatniej wykonać start :) Droga nie jest chyba aż tak wąska by stanowiło to problem (no ale to tylko wideo) . Na wąskich drogach taki majestatyczny start mógłby być rzeczywiście problematyczny czasem modelu lubi troszeczkę zboczyć z kursu a to przy takim modelu mogłoby być bolesne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start na tej części łąki musi być szybki.

1 m od drogi stoją 3m krzaki z bardzo ostrymi kolcami.

po drugiej stronie asfaltu 30 cm i ostry spadek do kanału 3-4m szerokiego i 1-2 głębokiego.

Poza tym sterowanie silnikami sprawdzone przed lotem jest mało wydajne a ja nie chciałem do pierwszych lotów zwiększać różnicowania ciągów. co okazało się słuszne bo nawet przy tych 4 procent model zakręca w miejscu ale też bardzo traci wysokość.

 

Jest drugie startowiskona tej łące ale wtedy kierunek wiatru musiałby mieć obrót o 90 stopni.

Wtedy bestresowo można kołować.

 

Łoś po rozzpędzeniu sam wyrywa się pionowo w górę . Co dziwne nie ma tego efektu w locie.

Aby starty były cokolwiek realne musiałem Łosia dusić wysokością.

Wieczorem wrzuce sam start ,gdzie nie ruszałem wysokości , nie każdy fufnflaj tak wystartuje . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Łoś dostał nową kabinkę dowódcy.

Na szybko też kabinę pilotów.

Oraz 4 z 6 szchownic.(zostało dorobić te na dole)

 

A co najważniejsze to wkońcu Łosuia pokazałem publicznie w Radawcu na ltonisku.

 

I choć zaceło się nie ciekawie od małej kraksy podczas testów na ziemnych to potem było tylko lepiej.

Łoś odbył 3 pełne .

Nie da się ukryć że zrobił niesamowite wrażenie.

Przy wietrznej pogodzie loty szybsze od wszystkich spalin zostały nagrodzone brawami.

 

Kilka zdjęć z podejścia do lądowania.

 

los_0.jpg

 

los_2.jpg

 

los_3.jpg

 

 

Zdjęć było dużo więcej ,ale jestem u Artura i nie chcę mu głowuy aż tak zawracać.

Coś dorzucę jak już wrócę do domu.

 

Dzięki Arturowi za udostępnienia swojego konta do napisania tego tekstu i wstawienia zdjęć. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.