Skocz do zawartości

Lazil za mna pewien samolot-PZL p-37 "LOS"


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 605
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dziś w trakcie lotów zgubiłem kabinkę pilota :(

oraz rozbiłem kabinkę dowódcy :((

O ile dorobienie kab.pilota to nie problem o tyle dłubanie z dowódcy już mnie mierzi.

Za to mogę pochwalić się że 3 lot odbył się przy zamkniętym podwoziu.

Model nabiera wtedy prędkości ale jest dużo stabilniejszy i prowadzi się jak po sznurku.

Przy otwartym podwoziu , modelem na wietrze dość mocno rzuca ,a dodanie gazu powyżej 1/2 nie daje żadnych zauważalnych rezultatów.

Muszę pomyśleć o klapach bo lądowanie nadal jest ciut za szybkie jak na moje paluchy.

Łączny czas lotów (3loty były ) to ponad 12minut . A pakiet pokazał 11,35 V . Do tego wczorajsze kołowania i 2 minut lot . Wygląda na to że przy złożonym podwoziu czas lotu powyżej 22minut jest realny.

 

Trochę zdjęć z dzisiejszego latania.

janowiec7.JPG

 

janowiec13.JPG

Moje ulubione!

janowiec8.JPG

 

janowiec9.JPG

 

janowiec10.JPG

 

janowiec11.JPG

 

janowiec12.JPG

Opublikowano

Zdjęcie z kołowania z uniesionym ogonkiem jest BOMBOWE :D

 

Jak Adaś wyleczy łapkę i dobrze pozna nowy aparat, to dopiero będą foty :lol:

A przy okazji, to co mu się stało w rękę?

Opublikowano

Ma połamaną jeszcze na łyżwach .

A zdjęcia robione na starym nikonie bo na nowym robione były filmy.

Też niedługo wstawię.

Opublikowano

no dzwiek to niesamowity i najbardziej podoba mi sie zdjecie z schowanym podwoziem, sam dzis latałem Sharkiem bo pogoda super, mam maly filmik wiec pokaze :D

no i umówimy sie polatac razem to ja ci fotek ładnych porobie a ty mi filmik skrecisz :D

 

to zdjecie z podniesionym ogonem nadaje sie do archiwum kampania wrzesniowa :D

Opublikowano

A czego Zbyszku ma ni śmigać?

 

W końcu przełamałem się i zakręciłem na silnikach!

Efekt jest druzgocący. Łoś zakręca po promieniu skrzydła ,ale zaraz się też zwala na skrzydło. Tak do 45 stopni jest ok a potem zwitka do korka. Tyle że odpuszczam kierunek i znowu normalny lot. Więc raczej zostanę przy tych 4 procentach zróżnicowania tylko po to aby delikatnie kontrolować starty i lądowania.

 

film z lotów .Były trzy a tutaj coś wybrałem. w sumie ok 9mb.

http://www.szabatowski.livenet.pl/atos/los/New_los2.avi

Opublikowano

Doprawdy powiadam wam ze jestem pod wrazeniem.

Super

Qurde juz choruje na jakąś makiete, ale to na przyszły sezon bo nie wyrobie sie czasem i kasą .

Brawo jeszcze raz Brawo.

Opublikowano

Cześć Pawik.

Witam Cie na naszym forum.

W miedzy czasie wrzuć się do działu powitań.

A dla kolegów pozostałych dopowiem że jest to jeden z współtwórców filmów i zdjęć z oblotów Łosia.

Dzięki temu że 2 osoby robiły zdjęcia lub kręciły to miałem co pokazać.

Opublikowano

Tomek,

startujesz Łosiem jak z katapulty na lotniskowcu :wink:

Baaardzo bym chciał, żebyś z raz wystartował "makietowo": z powolnym nabraniem prędkości, uniesieniem ogona i majestatycznym oderwaniem się od pasa. A jakbyś chwilę wytrzymał na niewielkiej wysokości po starcie celem "nabrania prędkości" to byłbym kontent. Aha! I żeby to ktoś nagrał! :D

Jak szaleć to szaleć: poproszę też o zaprezentowanie składania podwozia w locie, najlepiej nad pasem po wykonaniu kręgu. Pliiiiiz :D

 

Tak naprawdę model świetnie się prezentuje, a moment z dźwiękiem z przejeżdzającego jednośladu jest super :!:

Opublikowano

Tomek ma za duzo mocy w silnikach, i moj brat co nie jest modelarzem ale sporo modeli widzial :D po obejzeniu filmu powiedzial ze lata ten Łos jak jakis mysliwiec i chyba ma troszke racji

Ale narazie mu to darujemy bo to jest oblot ciag dalszy pomalu nauczy sie co to stateczny bombowiec

Opublikowano

Rzeczywiście starty jak z procy :) Przydałoby się troszkę delikatniej wykonać start :) Droga nie jest chyba aż tak wąska by stanowiło to problem (no ale to tylko wideo) . Na wąskich drogach taki majestatyczny start mógłby być rzeczywiście problematyczny czasem modelu lubi troszeczkę zboczyć z kursu a to przy takim modelu mogłoby być bolesne :(

Opublikowano

Start na tej części łąki musi być szybki.

1 m od drogi stoją 3m krzaki z bardzo ostrymi kolcami.

po drugiej stronie asfaltu 30 cm i ostry spadek do kanału 3-4m szerokiego i 1-2 głębokiego.

Poza tym sterowanie silnikami sprawdzone przed lotem jest mało wydajne a ja nie chciałem do pierwszych lotów zwiększać różnicowania ciągów. co okazało się słuszne bo nawet przy tych 4 procent model zakręca w miejscu ale też bardzo traci wysokość.

 

Jest drugie startowiskona tej łące ale wtedy kierunek wiatru musiałby mieć obrót o 90 stopni.

Wtedy bestresowo można kołować.

 

Łoś po rozzpędzeniu sam wyrywa się pionowo w górę . Co dziwne nie ma tego efektu w locie.

Aby starty były cokolwiek realne musiałem Łosia dusić wysokością.

Wieczorem wrzuce sam start ,gdzie nie ruszałem wysokości , nie każdy fufnflaj tak wystartuje . :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Łoś dostał nową kabinkę dowódcy.

Na szybko też kabinę pilotów.

Oraz 4 z 6 szchownic.(zostało dorobić te na dole)

 

A co najważniejsze to wkońcu Łosuia pokazałem publicznie w Radawcu na ltonisku.

 

I choć zaceło się nie ciekawie od małej kraksy podczas testów na ziemnych to potem było tylko lepiej.

Łoś odbył 3 pełne .

Nie da się ukryć że zrobił niesamowite wrażenie.

Przy wietrznej pogodzie loty szybsze od wszystkich spalin zostały nagrodzone brawami.

 

Kilka zdjęć z podejścia do lądowania.

 

los_0.jpg

 

los_2.jpg

 

los_3.jpg

 

 

Zdjęć było dużo więcej ,ale jestem u Artura i nie chcę mu głowuy aż tak zawracać.

Coś dorzucę jak już wrócę do domu.

 

Dzięki Arturowi za udostępnienia swojego konta do napisania tego tekstu i wstawienia zdjęć. :D

Opublikowano

No cóż można powiedzieć.Piękny.Wyrazy uznania dla twórcy modelu.Zdjęcia też super.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.