cyrax_ojz Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 witam. delta zbudowana - wyposażenie czeka na montaż - tylko jest 1 mały ale za to zasadniczy problem - konfiguracja aparatury. Czy mógłbym prosić o łopatologiczne wyjaśnienie krok po kroku jak skonfigurować aparaturę?? Aparatura Turnigy 9x v2 - mode 2 Wstępne założenie: - przepustnica - [ELE] normalnie po lewej stronie - konfiguracja klapolotek na prawym drążku. Kombinuje od 2 dni przeszukując net ale postępy zerowe i pomysłów też brak - więc będę wdzięczny jak ktoś się zlituje i opisze sposób konfiguracji. Z góry Dziękuję sprawdź wcześniejszą stronę
POGO Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Powiem tak z tego co wiem to problemem jest sama aparatura turnigi. chodzi o to że nie można przypisać odpowiednio kanałów a potem ich miksowanie ,najprostszym rozwiązaniem jest wgranie nowego systemu (menu) .Wpadnij na wspólne loty obgadamy problem .Wśród nas jest osoba która robi takie cuda z turnigiem że hooohooo:) na pewno Ci pomoze
BIZON Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 sprawdź wcześniejszą stronę Sprawdziłem - jeśli by działało to bym nie truł. Niestety - sprzęt mnie pokonał a instrukcje które znalazłem też nie rozwiązały problemu. Jedyne co odkryłem - przełącznik AUX 3 w pozycji 1 - sprzęga ze sobą serwa kiedy ruszam sterem kierunku [AIL]
cyrax_ojz Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 w zeszłym tygodniu ustawiałem skrzydło na 9x i problemu nie było i żadna zmiana softu nie jest potrzebna do tego żeby zaprogramować taką deltę sprawdz mode w sofcie na tym egzemplarzu który ja miałem było przestawione model type acro włączasz mixer elevon i teraz trzeba pogrzebać w zakresach serw nie napisze dokładniej bo oddałem ją właścicielowi
sionziom Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Po pierwsze musisz wejść w system settings > type select> i wybrać glider lub akro (przy okazji ustaw mode na 2 bo może się zmienić Następnie Wchodzisz w menu > func setting >szukasz opcji ELEVON> STATE ACT AIL 1 -100 i -100 AIL2 -100 i -100 ELE1 -100 ELE2 100 Jak już ustawisz te wartości (jak byś nie wiedział jak przejść z lewej wartości na prawą to od razu mówię że drążkiem od lotek na boki machasz) naciskasz klawisz menu żeby zatwierdzić i wychodzisz z opcji i cieszysz się zmiksowaniem.
GBS Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 do BIZON - sprawdz poprzednią strone tego postu, opisalem dokladnie ustawienia aparatury które działają na 100% bo ja wlasnie na nich latam na mojej delcie, tez latam na Turnigy 9x v2 - mode 2, jak masz jakies pytania to pytaj na pw czy gg, chetnie pomoge. Dodam jeszcze,że oprocz wartosci ustawienia trybu na GLIDE oraz ELEVON STATE ACT AIL1 -100 -100 AIL2 -100 -100 ELE1 -100 ELE2 100 zmienilem w E.POINT pierwsze dwie pozycje: AIL 050% 050% ELE 050% 050% co ograniczylo zakres wychyłu klapo-lotek o 50% i znacznie łatwiej się steruje, nie zrywa tak ostro przy manewrach. Sprawdz czy nie masz włączonych zadnych mixerów, bo moze wlasnie one Ci brużdżą.
KYK Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Ja mam inną konfigurację. Ustawiałem metodą prób i błędów i tez działa jak powinno. :mrgreen:
GBS Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 KYK - probowałem wlasnie twoich ustawien ale wtedy ster wysokosci mam na osi Y a lotki naprzemiennie mam na X, ty tak latasz ?
KYK Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Mam jeszcze rewers na lotkach i wtedy jest normalne sterowanie. Bez tego faktycznie pozamieniane są osie. Spróbowałem twoich ustawień ale mi nie pasują bo przyzwyczajony jestem do tego że drążek wysokości do dołu a model do góry, a jak sie pozmienia rewersy to co innego wychodzi
GBS Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 zgadza sie, jak masz rewersy na lotkach te jest tak jak mowisz, ale bez rewersow to mam wlasnie tak ze jak drazek przyciagam do siebie to delta odchodzi do gory dokladnie tak jak Ty na swoich ustawieniach ELEVON ale z rewersami
BIZON Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 :jupi: :rotfl: ;D :* JUUUUPiiiii A teraz powiem tak - jak to zwykle bywa diabeł tkwi w szczegółach. Oczywiście podana przez GBS konfiguracja jest poprawna i działa w 100% - Dziękuję Ci za nią, Dziękuję również sionziom za zwrócenie uwagi na drobny, ale jakże ważny szczegół - wybór mode 2 w konfiguracji modelu - domniemam że tutaj ustawiona była inna wartość. Dziękuję również POGO - dzięki twojemu postowi będę miał okazję poznać modelarzy z okolicy i liznąć sztuki na żywo. Czasem po prostu należy stwierdzić że nic się nie wie i postępować tak jak piszą inni - tylko należy to robic z należytą dokładnością ! I wszystko skończyło się pomyślnie aparatura skonfigurowana, z elementów został montaż silnika i będzie można gonić krety. Jeszcze raz DZIĘKUJĘ i Pozdrawiam
extra22 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 hej ktos mi powie jak to ustawic mam delte inne modele bez poroblemu konfigurowalem chodzi mi o to aby NA tunigry 9x ustawic mam aPKE MODE 2 GAZ PO LEWEJ zeby ster kierunku byl na prawym drazku ster wysokosci na prawym, drazku i silnik na lewym drazku co w co wpiac itd prubowalem w elevation tak jak inni pisali i nici przeczytalem wszystkie posty dasty dalej nic
GBS Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 witam kolege extra22, temat ustaiwen apki Turnigy 9X w delcie był walkowany w tym wątku i juz sprawdzony ze działa, nie chce sie powtarzac w postach wiec proponuje zeby kolega napisal do mnie na gg lub zadzwonil to poprowadze jak to ustawic.
BIZON Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Serwo lewe wpięte w kanał 1 Serwo prawe w kanał 2 1. Ustawienia dla nowego modelu: typ: glider WAŻNE - musisz wybrać MODE 2 w konfiguracji modelu !! Jeśli tego nie zrobisz - nic nie skonfigurujesz A dalej tak jak opisał to kolega GBS i wszytko na spokojnie bez nerwów - znam z autopsji, powoli dokładnie i po chwili wszystko działa
adamek995 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Witam mam zamiar na dniach kupic pakiet do mojej delty. Sama bez pakietu wazy 280g. Silnik to Emax CF2822 ze smiglem 9x4.7 Jaki pakiet kupic? 2200 mAh to bd chyba za ciezki? Jaką polecacie firme pakietów? mam turnigy 1000 i jestem zadowolony. co mysliscie o Zippy albo flightmax. Zastanawiam sie nad tymi pakietemi http://allegro.pl/lipol-1300mah-3s-20-30c-selekcja-turnigy-li-pol-i1661578856.html http://allegro.pl/pakiet-zippy-lipo-1800mah-3s-11-1v-20c-jak-turnigy-i1654433314.html a taki mam i tez niby moglby byc ale troszke za krótko sie lata http://allegro.pl/nowy-pakiet-li-po-turnigy-3s-11-1v-1000mah-rzep-i1650458498.html
extra22 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Opublikowano 12 Czerwca 2011 zmieniłem na mode 2 i juz wszystko ok zmiksowalem kanały wszystko oki dziekuje za pomoc nie mialem wlasnie zmienionego ustawienia na mode 2
adamek995 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 To jak podpowie mi ktoś jaki pakiet kupic do delty zeby dobrze latała? Konkretnie to chodzi mi o firme i wage
sionziom Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Chcesz latać długo czy czas nie wchodzi w grę tylko żeby było lżej. Pakiet dobry będzie np. Zippy Flightmax 1300mAh 30C albo i 1800 mAh 25C. Różnica wagi pomiędzy pakietami akurat w tej delcie jest do przyjęcia. Ale pamiętaj lżejszym modelem możesz wolniej lądować czyli bezpieczniej, ale ta delta i tak dużo wybacza.(Liczba C może być mniejsza ale jeśli jest większa możesz wykorzystać pakiet do innych silników o większym poborze prądu).
adamek995 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 A w locie z silnikiem z ciezkim pakietem delta tez bd szybsza? czy tylko przy spadaniu ;D ? ogolnie delta jest moim jak narazie najlepszym modelem lata swietnie wolabym jednak troszke dluzej polatac. A jesli chodzi o Zippy i Flightmax too slyszalem ze są to lipne pakiety? ile ładowan wytrzymaja?
madrian Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 To jak podpowie mi ktoś jaki pakiet kupic do delty zeby dobrze latała? Konkretnie to chodzi mi o firme i wage Miałem ci wysłać, odpowiedź na PW, ale skoro już pytasz tutaj... Firma nie ma większego znaczenia. Byleby nie brać "nąnajmówek" Z praktycznie każdego pakietu znanej firmy, będziesz zadowolony - o ile zachowasz właściwe warunki eksploatacji i przechowywania oraz masz dobrą ładowarkę. Zwracaj uwagę na parametry pakietu: Napięcie - oczywiste Pojemność - jak najbardziej oczywiste. Masa - rozumie się samo przez się. Wydajność prądowa © - często pomijalna przy wyborze - niesłusznie. Masz silnik Emax 2822, który "bierze" wg specyfikacji 12A, maksymalnie 16A. Zatem pakiet powinien być w stanie oddać taki prąd. W zależności od wydajności prądowej - takie same pakiety mogą oddawać różny prąd. Przykładowo pakiety 10C, 20C i 25C: 10C - 1200mAh minimum absolutne. 1600mAh minimum dopuszczalne. 20C - 600mAh minimum absolutne, 800mAh minimum optymalne. 25C - 480mAh minimum absolutne, 640mAh minimum optymalne. To są minimalne pakiety jakie mogą dostarczyć twojemu silnikowi wymagany prąd. Każdy większy będzie lepszy. Pozostaje kwestia masy i ceny. Im większy pakiet, tym większe obciążenie płatowca i - większy pobór prądu, gorsze osiągi. Zatem pakiet nie może być za duży. Za mały też nie, bo nie wyważysz modelu. Do takiego modelu i tego napędu, spokojnie wystarczy ci pakiet 3S(11,1V) 1300-1500mAh 20C. Każda firma, która się przyznaje do własnego produktu może być. Jeżeli chcesz latać dłużej - nie kupuj większego pakietu, lecz dwa małe i wymieniaj je.
Rekomendowane odpowiedzi