Skocz do zawartości

Delta z depronu w 120minut


Rekomendowane odpowiedzi

Hmm co będzie za kilka lat z turnigy? Pamiętacie może kiedy w sanvach 6000 i 8000 urywały się kable od potencjometrów? Same potencjometry też nie wytrzymywały... A cuda dziejące się z 2.4 spectrum? :crazy: Aparatury 3 razy droższe a jakość powiedzmy wątpliwa.

 

Kiedy pokazał sie Spectrum, miał status dzisiejszej Turnigy 9X... Ultra tania aparatura kompaktowa, w dodatku "nowoczesna cyfrowa". 600zł, zamiast 1200... I jak widać - Cudu nie było... :twisted:

 

Był za to wstyd na cały świat. I też nie od razu. Problemy z odbiornikami serii AR... Kosmiczne ceny i monopol na DSM2

 

A potem pojawia się Turnigy - 300zł zamiast 600... Widzisz schemat? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 806
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Niemniej turnigy to fajna tania aparatura, mnie nie zawiodła i dopóki nie zacznę latać benzynami (a nie zapowiada się na to) to nie mam powodu żeby ją na cokolwiek innego zamieniać :wink: Do akrobacji mixerów mi nie zbraknie, kanałów również. Apro to aparaturę najczęściej zmienia się na wyższy model dlatego ze kanałów brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powracając do tematu wątku Delta z depronu w 120minut...

 

Póki nie jest całkiem ciemno idę polatać ;)

jak się wyrobię zanim słoneczko całkiem pokaże :ass: , może się uda i strzeli mojej delcie czterdziecha - 40 godzin w powietrzu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
dolne wcięcie jest uzależnione od wielkości śmigła i ciężaru silnika, im cięższy silnik tym głębsze wcięcie żeby do wyważenia delty wystarczyło odpowiednie rozmieszczenie wyposażenie bez konieczności dodawania ołowiu na dziób

Ok, rozumiem ale ile wynosi X dla ciężaru, znaczy im ile większy i cięższy tym go ile przesunąć. Podaj mi proszę specyfikację swojego silnika i wielkość śmigła to będzie już jakaś dana, tak to jest zbyt trudne do oszacowania. Dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podam Ci masy mojego silnika ani pakietu bo już ich nie mam, ale łopatologicznie można to zrobić w sposób następujący:

 

1. Wycinasz "małe" wcięcie

2. Przyklejasz taśmą silnik ze śmigłem, a na dziobie też taśmą przyklejasz pakiet

3. Sprawdzasz wyważenie

4. Jeśli za bardzo z przodu - pakiet do tyłu

5. Jeśli za bardzo z tyłu - silnik do przodu i głębsze wycięcie

 

łatwizna :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Skleiłem toto z rok temu i zapomniałem. Dzisiaj po wizycie w piwnicy wyciągnąłem toto na światło dzienne, wkleiłem graty i w górę. Poszedł od pierwszego kopa. Lekkie ruchy trymerem i lata TO samo. Pod ręką miałem pakiet 2200 3S i z takim obciążeniem przy dzisiejszej pogodzie (ok +2 C, wiatr ok. 3,5 bez problemu skrzydło lata, szybuje, kręci beczki i pętle i ląduje "harierem".

Gratulacje dla autora i polecam wszystkim miłośnikom bezstresowego, taniego latania. Sinik emax czerwony 2212, śmigło apc 7*5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ja rownież "popełniłem" ten model.

Bardzo mi się spodobała konstrukcja, prosta i tania :D

Oczywiście zajęło mi to dużo wiecej czasu niż 2h,

ale to moja pierwsza budowa modelu od "zera" :)

Użyłem depronu 4mm z "Liroja",

na opakowaniu jest info że to 5mm ale w rzeczywistości ma 4mm :shock:

Dodatkowo, ze wzgledu na moje umiejetności pilotażowe, a właściwie ich brak,

okleiłem go dość dokładnie wzmocnioną taśmą (zużyłem ok 1.5 roki :) )

Spód w całości, a wierzch częściowo, ale tylko dla tego że mi się taśma skończyła :)

 

Moje wyposażenie:

silnik: TowerPro 2408-21T (1750Kv) (oba skłon i wykłon = 0)

regulator: MAG8 18A

śmigło: GWS 10*4.7

aku: Turnigy 2200 3S

serwa: BlueArrow 8.4g

 

Waga z osprzętem (bez aku) przed oklejeniem: poniżej 300g

Waga z osprzętem (bez aku) po oklejeniu: 365g

Waga gotowa do lotu: 560g

 

delta_1.jpg

 

delta_2.jpg

 

delta_3.jpg

 

Delta została dziś oblatana :)

Lata świetnie.

Ze względu na moje umiejętnoście nie odważyłem się dać więcej gazu niż 50%,

a i tak latała bardzo dobrze.

Oczywiście zaliczyłem "kreta" :oops: bo mi się kierunki pokopały, a byłem za nisko i jeszcze przechylony...

Pomimo dość mocnego przyziemienia, aż złącze XT60 się rozłączyło pod ciężarem przewodów - bo aku się nie ruszył, straty są minimalne. Konstrukcja jako taka nie ucierpiała wcale, tylko jedno serwo się odkleiło i pokrzywiły się popychacze.

 

"meran110"- to Ty mi pewnie dziś pomagałeś przy oblocie Delty. Dzięki Wielkie, bo jak odjeżdżałem byłeś zajęty i Ci nie podziękowałem za pomoc.

 

Ja również gratuluje Adamowi doskonałej konstrukcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna ta Twoja delta :D

 

Ale ja bym zrobił parę modyfikacji. Pierwsze co ,to skrócić ośkę silnika, druga sprawa to odbiornik dać obok regulatora, domek silnika może się oderwać i wiesz co będzie :) A tak poza tym 2200 3s, to klocek akumulator ,no ale jak lata to dobrze :)

 

Ja z swojej strony zauważyłem że taka delta tych rozmiarów najlepiej lata na takim setupie, aczkolwiek nie polecany dla początkujących ,bo jest na prawdę szybka!

 

Silnik w granicach 150W (2500kv) śmigło 5x4/5x5

Serwa 9g

Regulator pod silnik (20A~)

Pakiet 1300

 

I delta na prawdę jest diabelsko szybka , jak i wolno tez potrafi latać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.