madrian Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Hmm co będzie za kilka lat z turnigy? Pamiętacie może kiedy w sanvach 6000 i 8000 urywały się kable od potencjometrów? Same potencjometry też nie wytrzymywały... A cuda dziejące się z 2.4 spectrum? :crazy: Aparatury 3 razy droższe a jakość powiedzmy wątpliwa. Kiedy pokazał sie Spectrum, miał status dzisiejszej Turnigy 9X... Ultra tania aparatura kompaktowa, w dodatku "nowoczesna cyfrowa". 600zł, zamiast 1200... I jak widać - Cudu nie było... :twisted: Był za to wstyd na cały świat. I też nie od razu. Problemy z odbiornikami serii AR... Kosmiczne ceny i monopol na DSM2 A potem pojawia się Turnigy - 300zł zamiast 600... Widzisz schemat? :wink:
pawel66 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Niemniej turnigy to fajna tania aparatura, mnie nie zawiodła i dopóki nie zacznę latać benzynami (a nie zapowiada się na to) to nie mam powodu żeby ją na cokolwiek innego zamieniać :wink: Do akrobacji mixerów mi nie zbraknie, kanałów również. Apro to aparaturę najczęściej zmienia się na wyższy model dlatego ze kanałów brakuje.
Artu Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 A powracając do tematu wątku Delta z depronu w 120minut...
kalot Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 A powracając do tematu wątku Delta z depronu w 120minut... Póki nie jest całkiem ciemno idę polatać jak się wyrobię zanim słoneczko całkiem pokaże :ass: , może się uda i strzeli mojej delcie czterdziecha - 40 godzin w powietrzu
pawel66 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Faktycznie przydało by się przenieść kilka postów, bo ja naprawdę lubię placki :mrgreen:
Chriss Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 dolne wcięcie jest uzależnione od wielkości śmigła i ciężaru silnika, im cięższy silnik tym głębsze wcięcie żeby do wyważenia delty wystarczyło odpowiednie rozmieszczenie wyposażenie bez konieczności dodawania ołowiu na dziób Ok, rozumiem ale ile wynosi X dla ciężaru, znaczy im ile większy i cięższy tym go ile przesunąć. Podaj mi proszę specyfikację swojego silnika i wielkość śmigła to będzie już jakaś dana, tak to jest zbyt trudne do oszacowania. Dzięki z góry.
bzik4 Opublikowano 6 Września 2011 Autor Opublikowano 6 Września 2011 Nie podam Ci masy mojego silnika ani pakietu bo już ich nie mam, ale łopatologicznie można to zrobić w sposób następujący: 1. Wycinasz "małe" wcięcie 2. Przyklejasz taśmą silnik ze śmigłem, a na dziobie też taśmą przyklejasz pakiet 3. Sprawdzasz wyważenie 4. Jeśli za bardzo z przodu - pakiet do tyłu 5. Jeśli za bardzo z tyłu - silnik do przodu i głębsze wycięcie łatwizna :wink:
Chriss Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 Ok, dzięki jakoś sobie poradzę. Dzięki mam nadzieję że do soboty zdążę
bzik4 Opublikowano 6 Września 2011 Autor Opublikowano 6 Września 2011 do soboty (a dziś jest wtorek) to można zrobić całe stado delt :mrgreen:
Chriss Opublikowano 7 Września 2011 Opublikowano 7 Września 2011 Wiem, ale nie zawsze mam czas, niestety :?
PiotrekWLKP Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Witam, No i ja się skusiłem latała pięknie aż do przepalenia jednego z silników :| Chyba jutro zamontuję zwykły silniczek 3f bo szkoda żeby leżała
Vertigooo Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 OMG hornet??? Mógł byś powiedzieć co to za turbinki ile biorą prądu i gdzie je kupiłeś? :ble:
PiotrekWLKP Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Witam, Turbiny z allegro za 40zł z "modelu" Jamary. Prądu biorą dużo bo wszystko się gotowało pakiet 1300 3s 20C i regielek 22A z dobudowanym radiatorem fakt ,że dźwięk przelatującego modelu był bardzo przyjemny
Vadic Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 PiotrekWLKP, Bardzo ciekawy sposób. Ciekawe jak to lata(ło) na tych silniczkach
PiotrekWLKP Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Fajnie, czytaj bardzo stateczna przy tym dość szybka już ma zmieniony napęd na: silnik GBL + śmigło składane 9x5 regiel TP30A akku pozostało A i silnik z przodu
meran110 Opublikowano 10 Listopada 2011 Opublikowano 10 Listopada 2011 Skleiłem toto z rok temu i zapomniałem. Dzisiaj po wizycie w piwnicy wyciągnąłem toto na światło dzienne, wkleiłem graty i w górę. Poszedł od pierwszego kopa. Lekkie ruchy trymerem i lata TO samo. Pod ręką miałem pakiet 2200 3S i z takim obciążeniem przy dzisiejszej pogodzie (ok +2 C, wiatr ok. 3,5 bez problemu skrzydło lata, szybuje, kręci beczki i pętle i ląduje "harierem". Gratulacje dla autora i polecam wszystkim miłośnikom bezstresowego, taniego latania. Sinik emax czerwony 2212, śmigło apc 7*5.
qbencja Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 Witam, ja rownież "popełniłem" ten model. Bardzo mi się spodobała konstrukcja, prosta i tania Oczywiście zajęło mi to dużo wiecej czasu niż 2h, ale to moja pierwsza budowa modelu od "zera" Użyłem depronu 4mm z "Liroja", na opakowaniu jest info że to 5mm ale w rzeczywistości ma 4mm :shock: Dodatkowo, ze wzgledu na moje umiejetności pilotażowe, a właściwie ich brak, okleiłem go dość dokładnie wzmocnioną taśmą (zużyłem ok 1.5 roki ) Spód w całości, a wierzch częściowo, ale tylko dla tego że mi się taśma skończyła Moje wyposażenie: silnik: TowerPro 2408-21T (1750Kv) (oba skłon i wykłon = 0) regulator: MAG8 18A śmigło: GWS 10*4.7 aku: Turnigy 2200 3S serwa: BlueArrow 8.4g Waga z osprzętem (bez aku) przed oklejeniem: poniżej 300g Waga z osprzętem (bez aku) po oklejeniu: 365g Waga gotowa do lotu: 560g Delta została dziś oblatana Lata świetnie. Ze względu na moje umiejętnoście nie odważyłem się dać więcej gazu niż 50%, a i tak latała bardzo dobrze. Oczywiście zaliczyłem "kreta" :oops: bo mi się kierunki pokopały, a byłem za nisko i jeszcze przechylony... Pomimo dość mocnego przyziemienia, aż złącze XT60 się rozłączyło pod ciężarem przewodów - bo aku się nie ruszył, straty są minimalne. Konstrukcja jako taka nie ucierpiała wcale, tylko jedno serwo się odkleiło i pokrzywiły się popychacze. "meran110"- to Ty mi pewnie dziś pomagałeś przy oblocie Delty. Dzięki Wielkie, bo jak odjeżdżałem byłeś zajęty i Ci nie podziękowałem za pomoc. Ja również gratuluje Adamowi doskonałej konstrukcji
robertus Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 Nie masz prop-savera. Nie złamałeś jeszcze śmigła przy lądowaniu?
Cimek Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 Ładna ta Twoja delta Ale ja bym zrobił parę modyfikacji. Pierwsze co ,to skrócić ośkę silnika, druga sprawa to odbiornik dać obok regulatora, domek silnika może się oderwać i wiesz co będzie A tak poza tym 2200 3s, to klocek akumulator ,no ale jak lata to dobrze Ja z swojej strony zauważyłem że taka delta tych rozmiarów najlepiej lata na takim setupie, aczkolwiek nie polecany dla początkujących ,bo jest na prawdę szybka! Silnik w granicach 150W (2500kv) śmigło 5x4/5x5 Serwa 9g Regulator pod silnik (20A~) Pakiet 1300 I delta na prawdę jest diabelsko szybka , jak i wolno tez potrafi latać
bzik4 Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Opublikowano 11 Listopada 2011 Bardzo się cieszę że delty 120' nadal są budowane i że wywołują uśmiech na twarzy budowniczych-oblatywaczy
Rekomendowane odpowiedzi