toh11 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 na stery pomoze funkcja expo na aparaturze albo zmniejszenie wychylen, na szybkosc najpierw powiedz: jaki silnik/smiglo/batera i calkowita masa? expo ustawione mam na 50%, silnik Tower pro 2408-21T, śmigło 7x6, a masa ciężko powiedzieć nie mam wagi(budowa zgodna z projekem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king99 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Witam Skoro wszyscy się chwalą to ja też Jakieś dwa miesiące temu wpadłem na pomysł zbudowania małej delty (ok 70cm rozpiętości) . No i zbudowałem a ponieważ miałem pod ręką dość ciężką baterię nie zrobiłem wcięcia na silnik i śmigło. Dorobiłem też kabinkę, bo bez wyglądało okropnie. Model jest bardzo stabilny w locie i dość wolny (dopiero uczę się latać). Dorobiłem sobie też oświetlenie ale na początku było tylko od spodu (widać na filmie) ale czasami nie było widać modelu i teraz dorobiłem od góry. W środku siedzi: -Jakiś chiński silniczek z HK + śmigiełko gws 6x3 -ESC HK SS 10A -serwa HXT500 -pakiet Turnigy 3s 1000mAh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Marcel ją właśnie kończę robić xx sektę , więc można we dwóch posmigac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king99 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Hmmm. OK. tylko najpierw załatwię sobie pozwolenie na Węzłowiec myślę że do dwóch tygodni się wyrobię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertk Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 WItam (ponownie) Po roku od zabrania się do konstruowania w końcu skończyłem, a miało być w 120 minut OK w ostatni weekend poszedłem na "lotnisko" i koledzy ustawili mi środek ciężkości i latali moją deltą !!!. Niestety słabo umocowany silnik przeszkodził w zabawie. OK przedwczoraj i wczoraj poprawiałem wszystko wg rad lotniskowych oblatywaczy i dziś punktualnie o 6.oo rano byłem na lotnisku (myślałem, że tylko ja zwariowałem, ale 15 minut później pojawił się mój "nowy" kolega, który też przyszedł polatac przed pracą . OK do rzeczy: Miałem kilka 10 sekundowych lotów, ALE generalnie patrząc od tyłu wydaje się, że lotki są równo i tak jakby minimalnie w górę (gdzieś wyczytałem, że tak powinno być) puszczam za skrzydło i daję pełną moc i delta jeśli poleci to zaczyna jakby przewracać się w prawo na plecy tak jakby dziobem do tyłu ją ściąga. Wydawało mi się, że jeśli nic nie będę robić powinna lecieć na wprost i powiedzmy troszkę się wzbijać w górę, ale niestety na prawo ją ściąga. Do tego wykonuje pewnie nerwowe ruchy bo za wszelką cenę próbuję ja podnieść w górę na maxa wychylając drążek do tyłu i ona tak jakby zamiast lecieć w górę leci w przód z podniesionym dziobem. Ja wiem, że nie da się nauczyć latania przez forum, ale może ktoś coś podpowie bo może są jakieś elementarne zasady, które łamię. TAK na symulatorze jestem mistrzem aaaa mam wrażenie, że najbardziej stabilnie lata kiedy drążek lotek zrobię w prawy dolny róg, wtedy jakby stara się unosić do góry, ale i tak w końcu spada. Śmigło mam napisami w kierunku lotu do dziobu. Kabelki między silnikiem i hmm regulatorem zamienione tzn żółty połączony z czarnym.... Bo jak rozumiem silnik z racji tego, że pchający to tak ma być. Tak mi wytłumaczył kolega z lotniska, który latał moim modelem... Może ktoś pomoże.... plisss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Startuj z mniejszym gazem i nie zaciągaj od razu wysokości na siebie tylko po chwili aż się delta rozpędzi nieco i delikatnie drążkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Hubertk weż sobie przyklej taśmą patyczek 1cmx1cm pod spodem wzdłuż osi, chwyć za niego i rzuć deltę na wprost nie włączając silnika jeśli kontrolowanym lotem ślizgowym przeleci kilka metrów to znaczy że jest z nią wszystko OK. Po wykonaniu kilku-kilkunastu takich ślizgów zacznij włączać silnik ale nie pełną moc stopniowo wydłużając lot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Sprawdź jeszcze raz wyważenie. Być może jest po naprawie zbyt ciężki tył. To też powoduje przeciągnięcia. Najlepiej, poproś jeszcze raz kolegów o sprawdzenie modelu i tym razem poproś też by ci wytłumaczyli jak masz to robić sam. Regulacje wychylenia sterolotek (lotki są w "normalnym" samolocie) możesz dokonywać w locie, za pomocą trymera wysokości na aparaturze. Podobnie można regulować jego przechylenie. Przed lotem, należałoby sprawdzić, czy model prawidłowo szybuje - Bez napędu i sterowanie, wyrzucony prosto model (nie w górę), powinien szybować na wprost, nie "kłaść" się na skrzydło, ani zadzierać lub pochylać nosa. Napęd silnikowy powinien być dodatkiem do konstrukcji, a nie jedynym warunkiem jej prawidłowego lotu. Pamiętaj, że silnik może zawieść, a wtedy od prawidłowego lotu szybowcowego, zależy przyszłość modelu. Poza tym, Delta to prosta konstrukcja, ale nie prosta do opanowania. Do pierwszej nauki, polecałbym raczej zbudować trenerka. Np. Zefirka: http://forumrc.alexba.eu/zefirek_1.htm Model równie prosty w wykonaniu, 3 kanałowy (można wykonać jako 4-ro kanałowy). I bardzo przyjazny dla nowego pilota. Delta po prostu nie jest dostatecznie samostateczna i wymaga nieustannego kontrolowania. W dodatku jej profil powoduje, że z większej odległości przestaje być szybko widoczna z boku. A to poważne utrudnienie dla początkującego. Typowy trenerek ma szerszą sylwetkę asymetryczną i lepiej pozwala się kontrolować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertk Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 .... wczoraj wieczorem zauważyłem, że po porannym lataniu nadłamało mi się prawe skrzydło, rozfoliowałem je i wpuściłem do środka UHU, dziś rano zauważyłem, że po sklejeniu patrząc na delte od frontu to skrzydło idzie jakby trochę całe w górę. Co robić czy zostawić tak jak jest czy np rozciąć w miejscu złamania i wkleić tam jakiś pasek balsy czy czegoś po to żeby wszystko było idelnie równe? h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasw328 Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 A co powiecie na deltę ze sterem kierunku i podwoziem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemomokry Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Witam Przedstawiam moją wersję delty w 120 min Na początek strzelana z gumy ale potem przerobiona na silnik. Odbyła dzisiaj oblot ale ze względu na duży wiatr po 2 lotach zrezygnowałem z dalszych prób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toh11 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 a pokazał by ktoś na filmiku jak delta prawidłowo powinna szybować bez silnika włączonego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lomis Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 lot szybowy masz od 1:00 do 1:11 i od 1:26 do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uroczyromek Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Moje delta wyszla dosc ceglasta - 650 g ze wszystkim Poniewaz spalil mi sie regiel wymieniam teraz regulator na 30A i silnik na taki 260W / 1500 kV: http://abc-rc.pl/p/135/3872/silnik-ipower-ibm2210-12-1534kv-55g-260w-max-18-6a-od-200w-do-500w-silniki-elektryczne.html Pytanie: czy to nie rozerwie delty na strzepy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Nie rozerwie. A swoją drogą to skąd się wzięło te 260W??? Prąd maksymalny 18,6A zasilanie 2-3cele lipo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lomis Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Moja przy wadze ok 600g latała na silniku D2826-6 220 kv i smigle 7x4 z pakietem 3s2200.dając 350W i 1000g ciagu była trochę szalona;) ale emocji dostarczała teraz latam na D2826-10 1400KV reszta taka sama, lata i wolniutko i bardzo precyzyjnie ale poszaleć też można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unitral Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Witam serdecznie. To moje początki z tym typem modeli latających, więc proszę o wyrozumiałość Planuję budowę DELTY lub T-ZAGI. Posiadam osprzęt: - BL MOTOR 2824-26 (http://www.robbe.de/roxxy-bl-outrunner-2824-26.html) - BL - Control 720 (http://www.robbe.de/roxxy-blcontrol-720.html) - śmigło 8X 6 APC Thin Elektro (http://www.conrad.at/ce/de/product/233913/Robbe-Luftschraube-8X-6-APC-Sport-1-77850806/SHOP_AREA_34585&promotionareaSearchDetail=005) - pakiety Jamara LipoStar Turbo 2200mAh 25C 50C Burst Lipo Akku 11,1V 3S 3C Ladung 159g (http://www.d-edition.de/RC-Modellbau-Zubehoer/Lipo-Akkus/Lipo-11-1V/Jamara-LipoStar-Turbo-2200mAh-25C-50C-Burst-Lipo-Akku-11-1V-3S-3C-Ladung.html) Czy takim zestawem da się polatać 1 metrową deltą ? Siłą ciągu na pełnych obrotach jest dość spora - próba przeprowadzona w ręku, nie mam na razie dostępu do wagi. Ale na oko będzie jakieś 400gram. Nie mam jeszcze tylko propeller-savera, ale może dostanę jakiś w najbliższym czasie. Przeczytałem cały wątek i wywnioskowałem z tego że przy masie zestawu poniżej 500g można dobrze polatać na słabszych silnikach. No chyba że jeszcze za mało rozumiem z tego co tu Piszecie Co do materiału na skrzydło, to mam pod dostatkiem styroduru i styropianów o najróżniejszej gęstości. Dlatego zastanawiam się nad T-ZAGI, muszę jedynie zrobić na szybko wycinarkę do styropianu (z tym problemów nie będzie), bo jak patrzę na depron, to tu jest on dość drogi, a w budowlanych są arkusze bodajże 60x60... Uprzedzę uwagi o nauce latania... To ma być model szkoleniowy i rekreacyjny dla mnie i syna Dlatego wolę coś prostego w budowie i odpornego na krety, do tego taniego. Za wszelkie uwagi i pomoc z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lomis Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Deltę buduje się szybciej i łatwiej i jest zdecydowanie kretoodporna, na swojej uczyłem się latać , i wytrzymała cały sezon kretobicia. jeśli wzmocnisz ją listwami wzdłuż osi i na krawędzi spływu jest niezniszczalna, Jeśli nie masz odpowiedniej wielkości pianki pod panele to nie szkodzi , możesz zrobić ja z kawałków. Delta nie musi mieć profilu i tak będzie latała, jeśli chodzi o twój napęd to musisz sprawdzić jaki ciąg osiągniesz na tym zestawie, dobrze by było gdyby był zapas mocy to znaczy więcej ciągu niż waga modelu , lata się bezpieczniej , ja bardzo szybko zmieniłem napęd na mocniejszy , większa prędkość wcale nie jest wrogiem szczególnie przy braku profilu a co za tym idzie siły nośnej. Z propsavera zrezygnuj smigło nigdy nie ułoży się dobrze na osi i będzie biło a jak kretniesz z włączonym silnikiem i tak sie połamie. Zamocuj porządnie i pilnuj żeby podczas lądowania nie pracował silnik , przy zetknięciu z ziemią obróci się i nic się nie stanie. Nie wstydź się pytać, wszyscy kiedyś zaczynaliśmy, i jeszcze jedno zarówno zagi jak i delta wymagają bardzo dobrze ustawionego środka ciężkości, wtedy sa bardzo stabilne a czesem nawet nudne Najważniejsze zalety delty: -czas budowy 1 dzień -koszt ( bez wyposażenia) 15-20 zł -prostota budowy ( mój 8 latni syn buduje swoją sam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lajto87 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Z propsavera zrezygnuj smigło nigdy nie ułoży się dobrze na osi i będzie biło a jak kretniesz z włączonym silnikiem i tak sie połamie. Zamocuj porządnie i pilnuj żeby podczas lądowania nie pracował silnik , przy zetknięciu z ziemią obróci się i nic się nie stanie. Nie wstydź się pytać, wszyscy kiedyś zaczynaliśmy, ?? Na początku latania deltami stosowałem kołpak ze śmigłem stałym, a dopiero później kupiłem prop saver i zdecydowanie rzadziej łamią mi się śmigła. Wystarczy, że będzie zamocowany prawie na końcu wału silnika i wszystko ładnie pięknie. Przy krecie z włączonym silnikiem bardzo często zamiast śmigła pęka gumka, wystarczy założyć nową i latać, a śmigło całe. Myślę, że warto przetestować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lomis Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Masz rację najlepiej jak sprawdzi sobie sam i wybierze najlepszy dla siebie sposób. U mnie gumka ani razu nie pekła, za to smigła tak wsuniecie propsavera do końca wału przeczy zasadzie jego działania, prop saver powinien byc zamocowany na wale tak aby jego koniec równał sie z końcem wału wtedy smigło swobodnie zsunie sie na bok nie zachaczając o wał, ale i w tej pozycji jak pracuje silnik połamie sie o elementy modelu ( w przypadku delty o krawędź spływu, co innego gdy mamy naped z przodu). dawanie słabej gumki która w tym momencie pęka moze powodowac jej pekanie równiez podczas lotu , co jest niemiłą niespodzianka. I jeszcze jedno przy KV 1380 w jego silniku obroty max (16500 ) są spore , małe niewywazenie smigła 8" moze powodowac samoczynne zsuwanie sie z propsavera i ....... ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi