robloz Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2011 Pomierzyłem Sztukasa i wyszło: powierzchnia nośna: 30.8dm2 (z lotkami 31.4) waga 2300 (max: 2.5kg) co daje ok 80g/dm2 Może mi ktoś odpowiedzieć jak te parametry mają się do lotu? I jeszcze coś takiego: Jakie są zalecane przedziały dla współczynnika masy modelu do jego płata dla poszczególnych rodzajów modeli (szybowce, samoloty)? Jaka jest górna granica wartości w tych kategoriach modeli, której nie powinno się przekraczać. Czy takie dane istnieją?
Irek M Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 I jeszcze coś takiego: Jakie są zalecane przedziały dla współczynnika masy modelu do jego płata dla poszczególnych rodzajów modeli (szybowce, samoloty)? Jaka jest górna granica wartości w tych kategoriach modeli, której nie powinno się przekraczać. Czy takie dane istnieją? Takie informacje to tylko w publikacjach z lat 60 - 70 znajdziesz ale ja to mam :mrgreen: może nie teraz ale jesli zechcesz to wkleję tabelki z zakładanymi powierzchniami, masą i obciażeniem pow dla kategorii modeli RC - szybowce, silnikowe swobodnie latające. Tyle tylko, że tego mało kto przestrzega. Ile razy pisano tu o latającej cegle, która waży w/g autora bardzo dużo, a w/g tych przeliczników powinna wazyć drugie tyle... Odnosząc się do Twego modelu to te 80g/dc2 nie jest tragicznie ale może coś odchudzisz . Dla przykładu dane trenerka: rozp 166cm, masa do lotu 2,45kg, pow 46,8dm2 czyli jakieś 53dm2/g. Według tych "starych" przeliczników to mieścisz się w przedziale obciażenia powierzchni, w końcu "Stuka" to nie trenerek :mrgreen:
mirolek Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 "Stuka" to nie trenerek :mrgreen: To prawda, powinien znacznie szybciej nurkować :lol2: Cieszy wznowienie tematu - mam nadzieję, że tym razem do szczęśliwego oblotu ms
robloz Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2011 Odchudzenie na obecnym etapie już niemożliwe ,ewentualnie na wyposażeniu. Z HK już leci silnik i mam nadzieję, że rozpoczęcie sezonu 2011 poleci. Jak coś przybędzie w modelu dam znać.
robloz Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 Prace pomału dobiegają końca. Model aktualnie w malowaniu i przybyło trochę elementów: osłony podwozia wykonane z laminatu metodą "traconego styroduru": Doszły bombki: i rury wydechowe. Z nimi było sporo problemów bo nie miałem pomysłu jak je wykonać. W końcu wykonałem je następująco: na metalowy wzornik nałożyłem rurkę termokurczliwą po zdjęciu powstały takie elementy i efekt końcowy
mirolek Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Ładnie wyszły "buty" i inne detale. Wrzuć zdjęcie całości modelu .... jestem ciekaw jak to razem się komponuje. ms
robloz Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 Fotki będą pózniej bo jestem w trakcie przeprowadzki i prace są wstrzymane.
robloz Opublikowano 12 Października 2014 Autor Opublikowano 12 Października 2014 Po ponad dwóch latach przerwy postanowiłem wrócić do projektu. Zdewastowałem trochę środek przedniej części (było robione pod elektryka) i wpasowałem spalinę ASP 91/4-takt Teraz muszę dorobić nową wręgę silnikową, no i jakoś wyprowadzić tłumik. Czeka mnie też przerobienie głównego podwozia. Jeszcze pytanko, cały przód jest z balsy i trzeba go trochę zabezpieczyć przed paliwem. Dać cienki laminat czy wystarczy pomalować lakierem chemoutwardzalnym? Chyba trzeba przenieść do działu spalin.
kesto Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 (było robione pod elektryka) i wpasowałem spalinę ASP 91/4-takt Dać cienki laminat czy wystarczy pomalować lakierem chemoutwardzalnym? Dać laminat i to wcale nie cienki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.