Skocz do zawartości

Budowa Ju-87


robloz

Rekomendowane odpowiedzi

Pomierzyłem Sztukasa i wyszło:

powierzchnia nośna: 30.8dm2 (z lotkami 31.4)

waga 2300 (max: 2.5kg) co daje ok 80g/dm2

 

Może mi ktoś odpowiedzieć jak te parametry mają się do lotu?

 

I jeszcze coś takiego:

Jakie są zalecane przedziały dla współczynnika masy modelu do jego płata dla poszczególnych rodzajów modeli (szybowce, samoloty)?

Jaka jest górna granica wartości w tych kategoriach modeli, której nie powinno się przekraczać. Czy takie dane istnieją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze coś takiego:

Jakie są zalecane przedziały dla współczynnika masy modelu do jego płata dla poszczególnych rodzajów modeli (szybowce, samoloty)?

Jaka jest górna granica wartości w tych kategoriach modeli, której nie powinno się przekraczać. Czy takie dane istnieją?

 

Takie informacje to tylko w publikacjach z lat 60 - 70 znajdziesz ale ja to mam :mrgreen: może nie teraz ale jesli zechcesz to wkleję tabelki z zakładanymi powierzchniami, masą i obciażeniem pow dla kategorii modeli RC - szybowce, silnikowe swobodnie latające. Tyle tylko, że tego mało kto przestrzega. Ile razy pisano tu o latającej cegle, która waży w/g autora bardzo dużo, a w/g tych przeliczników powinna wazyć drugie tyle...

Odnosząc się do Twego modelu to te 80g/dc2 nie jest tragicznie ale może coś odchudzisz . Dla przykładu dane trenerka: rozp 166cm, masa do lotu 2,45kg, pow 46,8dm2 czyli jakieś 53dm2/g. Według tych "starych" przeliczników to mieścisz się w przedziale obciażenia powierzchni, w końcu "Stuka" to nie trenerek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Prace pomału dobiegają końca. Model aktualnie w malowaniu i przybyło trochę elementów:

osłony podwozia wykonane z laminatu metodą "traconego styroduru":

19.jpg

20.jpg

21.jpg

 

Doszły bombki:

j4.jpg

 

i rury wydechowe.

Z nimi było sporo problemów bo nie miałem pomysłu jak je wykonać. W końcu wykonałem je następująco:

na metalowy wzornik nałożyłem rurkę termokurczliwą

j1.jpg

po zdjęciu powstały takie elementy

j2.jpg

i efekt końcowy

j3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Po ponad dwóch latach przerwy postanowiłem wrócić do projektu.

Zdewastowałem trochę środek przedniej części (było robione pod elektryka)

i wpasowałem spalinę ASP 91/4-takt

 

23.jpg


 

24.jpg

 


Teraz muszę dorobić nową wręgę silnikową, no i jakoś wyprowadzić tłumik.

Czeka mnie też przerobienie głównego podwozia.

 

Jeszcze pytanko, cały przód jest z balsy i trzeba go trochę zabezpieczyć przed paliwem. 

Dać cienki laminat czy wystarczy pomalować lakierem chemoutwardzalnym?

 

Chyba trzeba przenieść do działu spalin.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.