Marcin Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udało mi się zrobić działające podwozie chowane, będące kopią oryginału. Jak dopieszczę mechanikę itp, umieszczę tutaj pełny opis 'how to' budowy takiego podwozia. Foto prototypu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Jeśli to goła sklejka to trochę wilgoci i będą problemy z działaniem (drewno puchnie). Doświadczyłem tego wielokrotnie w gumówkach, jak miałem osadzenie ośki w kadłubie z twardego drewna. Polecałbym Ci to xzaimpregnować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Dzięki za radę. Końcowe podwozie będzie zrobione z dwóch rodzai materiału. Sklejka 4mm na zewnętrzne boki (mogę zaimpregnować poprzez malowanie żywicą?) natomiast wnętrze, czyli ramiona na koło oraz mechanizm poruszający całością mam zamiar zrobić z jakiejś blachy mocniejszej (coś znajdę w garażu/szopie/piwnicy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 A nie brałeś pod uwagę płytek laminatowych? http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=9164566 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Marcin strugaj to z laminatu, szkoda na drzewno czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Czyżbyś jednak się zdecydował na podwozie do ASW? Ja też stoję za laminatem lub blachą duralową. Blado widzę tą sklejkę przy lądowaniu. Próbowałeś obciążyć solidnie to podwozie? Miłego dłubania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Podwozie do ASG nie do ASW Generalnie jakieś podwozie w nim musi być. Jak mi się nie uda z chowanym do dam na razie stale, a chowane będę dłubał do perfekcji. Wpadne do elektronicznego dziś, jak będą mieli gruby laminat to wezmę. Ewentualnie skleje kilka płytek, tak, żeby te 3mm grubości uzyskać. Generalnie chciałem zrobić z tego co mam w domu ale chyba jednak szkoda modelu. Sklejkowe podwozie solidnie obciążone wytrzymywało bezproblemowo. Ale zrobię jak radzicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Witam Kilka lat temu budując SZD-38 Jantar 1 skala 1:5 rozp.380 cm wykonałem podwozie chowane,kosztowało to trochę pracy i nerwów ale działa do dziś. Materiał to głównie Al ,ośki stalowe,tuleje dystsnsowe mosiężne,łożyska osi plastikowe[lepsze byłyby mosiężne],plastikowa kostka i kilka śróbek. Prawie wszystko kupione w Castoramie za niecałe 20 PLN. Załączam kilka zdjęć i okropny szkic jako "twórcze" myślenie z którego miał powstać piękny rys. techniczny, ale nigdy do tego nie doszło. Podstawą jest kątownik Al oraz dwa płaskowniki.Bardzo ważną sprawą jest zachowanie kąta ,w moim przypadku około 130 st.między płaskownikami do których mocowane jest koło a plastikowymi elementami do których przymocowana jest dzwignia napędu serwa.Odpowiednio dobrany kąt zapewnia samoczynne blokowanie się powozia w skrajnych położeniach i nie obciąża serwa,np. przy twardym lądowaniu.Całość bez koła waży 90 gr. Na zdjęciach w modelu jest drugi egz. podwozia pomalowany na czarno. http://img34.imageshack.us/img34/7920/59385429.jpg http://img13.imageshack.us/img13/9341/obraz034lpx.jpg http://img29.imageshack.us/img29/4767/obraz035m.jpg http://img339.imageshack.us/img339/6278/obraz036.jpg http://img136.imageshack.us/img136/4523/obraz037t.jpg http://img339.imageshack.us/img339/1729/obraz038x.jpg http://img39.imageshack.us/img39/686/obraz043j.jpg http://img15.imageshack.us/img15/1606/obraz044buy.jpg http://img39.imageshack.us/img39/6153/obraz045f.jpg http://img15.imageshack.us/img15/9168/obraz046hks.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xks_de Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 i jak idą prace nad podwoziem :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Z braku czasu na razie stoją w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Nie wiem czy strona jest znana: http://www.rc-network.de/magazin/artikel_04/art_04-0050/art_04-0050-01.html Wszystko co potrzebne do budowy chowanego podwozia-rysunek+opis. Niestety w języku Goethego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
molej Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Ja wykonałem domowym sposobem chowane podwozie z tego co miałem pod ręką. Główny budulec to zwykłe aluminium 2 [mm]. Do tego kawałki rurek Al + śruby, nakrętki, podkładki a nawet gwoździe. Konstrukcja oparta na planach z sieci - zmodyfikowana do posiadanych materiałów, wielkości koła i moich założeń. Dużo czasu nie zabrało, wykonywałem to przy użyciu podstawowych narzędzi - podwozie działa prawidłowo. Serwo otwierania / zamykania o momencie 2,0 [kg*cm] jest w zupełności wystarczające. Sprawdzałem też słabsze (1,1 [kg*cm] ) i też sobie radziło bez większego wysiłku. Podwozie testowałem statycznie pod obciążeniem ≈9 [kg] - wszystko w porządku. Masa całości - 84 [g]. Polecam wykonać samemu. Można dostosować całość do posiadanych materiałów, wymagań wymiarowych a także do koła o odpowiadającej nam średnicy. Trzeba zwrócić uwagę i zachować prostopadłości osi obrotu - i wszystko powinno działać. Poniżej kilka zdjęć Bardziej szczegółowy opis ze zdjęciami zamieściłem tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Podwozie z tego linku w pierwszym poście zbudowałem kilka lat temu w wariancie z amortyzatorami. Latało w modelu Kobuz 3 12 kg i jest zainstalowane w modelu Jantar 2B 9 kg. Działa bez zarzutu .W sumie nie ma co tam czytać. Rysunki pokazują wszystko.Te rysunki były podane w plikach dwg i niemal bezpośrednio poszły na ploter frezujący. Koło 100 mm Fema . Polecam zainteresowanym kolegom jako pewny mechanizm o niewielkim stopniu komplikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
molej Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Do podwozia dorobiłem amortyzację z drutu sprężystego Skok podwozia ~5 [mm] po przyłożeniu 4-5 [kg] statycznej siły Wykonałem też laminatowy błotnik metodą traconego styropianu. Nie był on planowany - stąd mało miejsca na montaż. Masa błotnika nieco ponad 1[g]. Z klejem załóżmy nawet całe 2 [g] Więcej info na forum ADW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 i jak spisuje się ta sprężynka ? nie za słaba ? czy jakoś wymaga zabezpieczenia przed spadnięciem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
molej Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Model jeszcze na ziemii więc o esploatacji nie mogę nic powiedzieć (ale opiszę to jak będę wiedział co i jak). Jeśli chodzi o amotryzator to bardziej się obawiam że jest za mocny jest niż za słaby. Podany skok podwozia (5 mm) jest maksymalny i przy nim rama opiera się o zagięcia na drucie - nie wypadnie. Obstawiam, że prędzej wręga oderwie się (lub śrubki zegną) niż wygnie się drut (obym nie dowiedział się ). Jeśli skok będzie wykorzystany tylko np. w 20% zakresu, zbyt "twardy" amortyzator i nie wykorzystane w pełni możliwości tłumienia - wtedy pomyślę nad zmianą. Amortyzator w spoczynku jest już napięty i trzyma się na swoim miejscu (wybranie w ramie + gwint na śrubkach). Ale dochodzi do tego zabezpieczenie sklejkowe (zdjęcie) które z kolei zabezpieczone będzie nakrętką na jednej ze śrubek (chyba M2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.