karolsefory Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Otóż to że to nie jest złom bo silnik został do tarty na paliwie A1/20TLR - 5 litrów (Aero 1% nitrometanu/20% rycyny) A teraz kupiłem na szybko paliwo z innego sklepu i innej firmy i mam za mało oleju. Kiedy pześledziłem już temat zauważyłem instrukcje Łukasza. Zaraz je przeczytam ale to naprawdę mi pomogło ktoś konkretnie coś dał w końcu. Oczywiście wszystcy trochę mi pomogli. Dziękuję za udział w dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz1 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Kolego karolsefory tu napiszę łopatologicznie co i jak ( pod warunkiem że masz dotarty silnik. ) 1) uruchom silnik ( przy otwartej na ok 1/3 przepustnicy ) 2) otwórz maksymalnie przepustnicę ( pełny gaz ) 3) główną igłą gaźnika tak reguluj, aby były maksymalne obroty silnika, ale żeby się nie przegrzewał 4)stopniowo płynnym ruchem przymknij przepustnicę aby uzyskać najmniejsze możliwe obroty, ale równomierne - tak aby silnik nie zgasł. - tu wstępnie określ śrubą otwarcia przepustnicy jej maksymalne przymknięcie. 5) teraz śrubą wolnych obrotów ustaw ( nie ruszając przepustnicy i igły głównej ) maksymalne obroty dla danego otwarcia przepustnicy. 6) przymknij nieco przepustnicę ( do uzyskania najniższych stabilnych obrotów ) luzując śrubę ograniczającą jej ruch i ponownie śrubą wolnych obrotów postaraj się je maksymalnie zwiększyć. 7) czynności w/w powtarzaj do uzyskania najniższych stabilnych wolnych obrotów. 8 odkręć o 1/16 - 1/8 obrotu igłę składu mieszanki gdyby przygasał 9) sprawdż przejście z niskich na wysokie i na odwrót. 10 jeżeli przejście z niskich na wysokie powoduje gaśnięcie odkręć nieco główna igłę paliwa o 1-2 ząbki 11) jeżeli przymykanie powoduje gaśnięcie popróbuj z igłą wolnych obrotów ale w minimalnym zakresie. jeżeli nadal gaśnie otwórz nieco szerzej przepustnicę ( wolne obroty będą nieznacznie szybsze, ale stabilniejsze. Uffffff. to tak w skrócie. Popróbuj i daj znać jak Ci idzie. Tylko nie kombinuj. Napisz sobie wszystkie kroki po kolei daj duży zbiornik, silnik na hamownię - bo nie będzie Ci kto miał trzymać modelu. Wszystko rób wolno i dokładnie bez pośpiechu wszystkie zmiany powinny być poprzedzone kilkunastosekundową obserwacją pracy silnika aby wyrównać parametry pracy - ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutos Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Co to Łukasz napisał potwierdzam. ST są bardzo bardzo podatne na wszelakie regulacje.Dobranie odpowiedniej zajmuje trochę czasu.Zgranie iglicy wysokich i śruby niskich obrotów musi być bardzo dokładne.Czułość śruby niskich jest bardzo duża,czasem wystarczy 1/16 obrotu aby już był efekt w pracy silnika.Cierpliwość i delikatne korekty a silniczek będzie chodził nie gorzej od przereklamowanych OS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz1 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Co prawda nie miałem żadnego ST, ale aby dobrze wyregulować MVVS poświęciłem 3 dni. Potem nawet OS mogły się schować. Palił od jednego popchnięcia palcem, płynność przejścia z wolnych na wysokie i odwrotnie i pewność działania nawet lepsza od oslawionej serii LA. Jak pisałem powyżej LA są idiotoodporne bo maja bardzo prosty, zeby nie powiedzieć prymitywny gaźnik oparty na hamowaniu powietrznym ( czyli zmniejszaniu podciśnienia przed dyszą główną przy zamkniętej przepustnicy ).Ten sposób regulacji jest bardziej tolerancyjny jeżeli chodzi o zakres regulacji wolnych obrotów i dlatego nowicjusze tak się nim zachwycają. Jednak jeżeli posiada się odpowiednią wiedzę i doświadczenie w tej materii to nawet żmudna regulacja daje frajdę i dużą satysfakcję, że mi się udało, a inni maja problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Dobrze spróbuję dziś kiedy będę miał czas. I zobacze jak będzie. Może w sobotę polatam. Ale myślę że to pomoże. Widzę że to forum ma wysoki poziom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 No tak.. zaleje byle czym, odpali, skatuje a potem na Allegro jako nówka po dotarciu. http://allegro.pl/item759668213_blackhorse_excel_2000_tanio.html :rotfl: Model jest w stanie idealnym odbył tylko jeden lot ale po za tym jest jak Nowy Silnik jest również jak nowy został jż wstępnie dotarty ale potrzebuje jeszcze docierania w locie. Excel 2000 to popularny trener przeznaczony dla początkujących modelarzy. Płaski od spodu profil skrzydeł zapewnia doskonałą kontrolę nawet przy małych prędkościach. Model jest wyposażony w wysokiej jakości silnik żarowy Supertigre G51.Model jest kompletnie złożony i gotowy do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz1 Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Prorok jako żywo :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Do-tarty a za-tarty to tylko dwie literki nie kupuje się silników używanych bo w większości są to silniki zużyte Dobra zasada oglądaj co kupujesz a allegro to kupowanie kota w worku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 4 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Zastrzegam sobie Kamyczek_RC. Silnik jest dotarty a nie zatarty. I to nie jest kupowanie kota w worku bynajmniej w moim przypadku nie. Czytałem o silnikach żarowych że producent ustawia igłę wolnych obrotów tak aby bezpiecznie można było dotrzeć silnik a więc jest dotarty a nie zatarty. Jeżeli któś tak bardzo chce to zrobie filmik z pracy silnika. Oczywiście wtedy gdy dokupię świecę żarową. A teraz na inny temat. Czy to normalne że kiedy podłączam żarzenie świecy i mierzę napięcie pod obciążeniem ono spada do około 0,84v a kiedy odłaczam znowu jest w pożadku 1,25v. A świeca działa skutecznie od 1,25-1,5 v więc to mogą być z tąd moje problemy w odpalaniu. No i już pytałem o świecę ale czy lepsza jest os A3 czy No8. A3 jest gorętsza od No8 więc to chyba lepiej na chłodne dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Czy to normalne że kiedy podłączam żarzenie świecy i mierzę napięcie pod obciążeniem ono spada do około 0,84v a kiedy odłaczam znowu jest w pożadku 1,25v. A świeca działa skutecznie od 1,25-1,5 v więc to mogą być z tąd moje problemy w odpalaniu Normalne, że napięcie spada pod obciążeniem. O ile spada, to zależy od jakości zasilania. Ostatnio na forum jest sporo tego typu problemów. Czasami się udaje, a czasami nie. PS Ze spadku napiecia pod obciążeniem trzeba sobie zdawać sprawę. Np w zestawie napędowym kompletowanym do Skyraya, pod obciążeniem napięcie spada mi do 3,1V na lipola, gdy niektórzy twierdzą, że to już napięcie graniczne :roll: A ja wybrałem ten akumulator jako najlepszy z dostępnych, bo trzyma to napięcie przez pełne 90 sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 A teraz na inny temat. Czy to normalne że kiedy podłączam żarzenie świecy i mierzę napięcie pod obciążeniem ono spada do około 0,84v a kiedy odłaczam znowu jest w pożadku 1,25v. A świeca działa skutecznie od 1,25-1,5 v więc to mogą być z tąd moje problemy w odpalaniu. No i już pytałem o świecę ale czy lepsza jest os A3 czy No8. A3 jest gorętsza od No8 więc to chyba lepiej na chłodne dni. Chłopaku napisz w końcu czym zasilasz tą świecę! Co to za typ akumulatorka? Napięcie 1,25V nie jest w porządku dla naładowanej celi! Dobre zasilanie świecy to PODSTAWA przy odpalaniu. Świeca - Wielokrotnie już Ci pisano że możesz używać Os no 8 lub A3. Która lepsza - sprawdź to na swoim silniku i ze swoim paliwem. Prawdopodobnie nie zauważysz różnicy. Napisz jakie masz teraz paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 5 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Ok rozumiem. Świecę zasilałem najpierw 4 bateriami r20 połączonymi równolegle. Wszystko było git do puki se nie rozładowały. A teraz zasilam 1 ogniwem nimh 4000mah. Może jest lekko rozładowane. A co do paliwa to mam paliwo o składzie 5% nitro 18% oleju syntetycznego z dodatkiem rycyny i 77% metanol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 11 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Mam problem pomocy. Dostalem wczoraj swiece os max A3 probowalem odpalac silnik w sobote. Świeca żarzy się na pomarańczowo ale nie zbyt jasno. Czy ktoś kto używa do zasilania grzałki akumulatorków nimh mógłby zmierzyć pod obciązeniem napięcie.U mnie jest 0,84. byłem trochę zdiwiony że jest aż taki spadek napiecia nie wiem czy wszystko jest w porządku. Ale czy ktos by mógłby wstawić fotke dobrze żażącej się świecy. Wiem że to głupie proźby. Ale nie wiem czy robie wszystko dobrze i co może być problemem w odpalaniu. Ostabi raz odpalił mi na wakacjach. bez żadnego problemu raz zakręciłem i odpalony. A teraz full klopotów. A czy kable mogą być powodem spadku napięcia. Kable są nawet grube ale 35 cm. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Człowieku,przestań kombinować,ręce opadają jak się to czyta.Kup najprościej zwykła baterię R20 i wtedy zapalaj,wystarczy na jakieś 20-25 zapaleń(pojedyncza bateria).A przy okazji to lepiej zmień opis na allegro,sprzedaj jako uszkodzony czy coś,jestem wręcz pewien że już dawno zarżnąłeś ten motorek :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 11 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Nom może i masz rację że ręce opadają kupie baterię r20 i może będzie git.Ale jak to nie pomoże to już nie wiem co. A co do tego zajechania tego motorka to nie przesadzaj. tak jak w opisie na allegro jest po dotarciu i potrzebuje docierania w locie. Wiesz nie przesadzaj to że mam tyle problemów nie znaczy że zajechałem silnik. :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Napięcie pojedyńczej celi 1500mA to 1,26V. Po podłączeniu świecy napięcie spadło do 1,17V i oczywiście powoli spadało. Fotkę zaraz wstawię pod warunkiem, że to będzie twój ostatni post w tym temacie :!: EDIT: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 11 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Jejku dzięki to wiele wyjaśnia bardzo mi pomogłeś. Ale niestety z tym ostatnim postem w tym temaciue to raczej wątpie bym wytrzymał. :cry: Czyli już wiem w czym tkwi problem z dopalaniem. To wyjaśnia moje stanie nad silnikiem nie wnoszące nic nowego. No dzięki jak coś jeszcze będzie mi sprawiało problem to napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Zwykła bateria (ogniwo R 20 - bo słowo bateria oznacza kilka ogniw) R 20 niczego nie ułatwi. Ona rozładuje się już po chwili żarzenia - przechodziłem to na początku zabawy z pierwszym silnikiem. Zwykłe ogniwo typu R14 czyli większe od "paluszka" ale mniejsze niż R20 o poj. 1500mAh - wystarcza na co najmniej kilkanascie odpaleń, im większa pojemnosc tym lepiej. Nawet najtańszy akumulatorek R14 "trzyma prąd" bardzo długo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 11 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 To r20 nie warto kupować. Mo ja mam ogniwo nimh firmy power-x 4000mah mogę go teraz użyć do tego powinno być dobre. Wystarczy że naładuje od nowa i będzie chyba dobrze. Bo ja wcześniej używałem 4 R20 połączonych równolegle i fajnie było na początku ale później :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.