Konrad Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Ja na R20 w awaryjnych sytuacjach(gdy normalna grzałka padnie) jestem w stanie wykonać jakieś 25 lotów :mrgreen: (odpał z palca,chwile przytrzymania na żarzeniu i w górę).Mówię tu ściślej o porządnym ogniwie R20 (alkalicznym SONY).Oczywiście że dobry akumulator bedzie znacznie lepszym rozwiązaniem,lecz baterię(nową) zaproponowalem Ci jedynie po to byś sprawdził czy twój silnik pali,przemyslał sprawe i zakonczyl temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 No jutro kupie baterię r20. I jutro go odpalę i to prawie napewno. :ble: Jak zacznie palić to będzie wogule fajnie. Pohałasuje troche na podworku. :wink: No i oczywiście dokończe regulacje i trochę w koncu polatam. Jeżeli jutro odpali to będę pod wrażeniem wytrwałości i cierpliwości forumowiczów do mnie. A jak nie to będę niestety zadawał kolejene pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 A jak już odpalisz to w nagrodę kup sobie słownik ortograficzny. Będzie i milej i przyjemniej dla wszystkich. :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 HEH no masz racje. Czasem nie zwracam uwagi na ortografy i interpunkcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 14 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Mówiłem że jak będę miał problem to napiszę. A więc mam problem. W moim silniku dzieje się tak. Silnik ma słabą kompresję kiedy go nie podgrzeje. Podgrzewam suszarką do włosów. Kiedy jest gorący to nie jest tak strasznie, kompresja wtedy jest w porządku. Czy to jest normalne bo myślę że raczej nie. A jeżeli nie to co można z tym zrobić. Tylko proszę nie krytykować że zniszczyłem silnik. Przeprowadziłem docieranie tak jak napisano w instrukcji i tak jak w różnych tematach na forum. Powiem jeszcze że kiedy silnik jest zimny, bardzo zimny to kiedy odkręcam świecę i zatykam palcem dziurę to kiedy kręcę śmigłem mniej energicznie to dam rady utrzymać palec bez wypuszczania z tamtąd powietrza. Czy może to być problem z tym że silnik stał nieruszany tydzień i wysechł. Próbowałem go odpalać i no trochę kopnął ale było mi strasznie zimno a jeszcze dostałem po paluchach i jakoś zaniechałem dalszych prób. A więc proszę się nie denerwować przez moje kolejne pytanie. Proszę o rozsądne odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Trzeba było tak od razu pisać, a nie kręcić ze świecą czy napięciem świecy. Masz poprostu zbyt zimne paliwo :!: Poproś następnym razem bardziej gorące - tym barziej, że przyszła zima. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 :shock: Zimne paliwo :shock: nie ogarniam tego pojęcia :mrgreen: .Fokker-wiem że masz zapewne dość jak wszyscy tego tematu i jego autora ale nie musisz się aż tak wyżywać,jeszcze chłopak pomysli że to serio i pójdzie kupić cieplejsze paliwo :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 No co Ty opowiadasz przecież zimą nie kupi ciepłego paliwa :cry: ,trzeba ogrzewać grzałką ,moze być również opalarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Nie zrozumiałem waszych wypowiedzi. A więc co mam zrobić. Przecież nikt nie zmusza was do odpowiadania w tym temacie. A więc nie rozumiem dlaczego wasze odpowiedzi są tak niekonkretne. I chyba nie zrozumieliście mnie, bo mi chodziło o to że ja podgrzewam silnik a nie paliwo. Wogóle to chyba paliwa się nigdy nie podgrzewa bo tylko nam będzie parować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 4 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Widzę że się trochę obraziliście. Nie stosujcie tu metody ,,Szkoda waszego czasu" i odpisujcie na posty. A więc silnik zapalił odraxu kiedy kupiłem mu świeżutką baterię r20. No i mam takie pytanko czy dla poprawienia kompresji można stosować metodę nalania trochę oleju nad tłok. Czy to dobry pomysł a jeżeli tak to jaki olej użyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 A co Ci to da jak olej (o ile uruchomisz silnik) od razu się wypali przy okazji zawalając Ci cały cylinder nagarem??Co do wypowiedzi Instruktora to był to żart oczywiście :mrgreen: .Pierścieniowce łapią porządną kompresję dopiero bo pożądnym dotarciu jak pierścień się ułoży,nawet dotarty silnik nie będzie miał zbyt dużej kompresji gdy jest zimny-on musi się chwilę na ziemii zagrzać.Silniki Super Tiger nie są proste w docieraniu dla początkujących,wymagają odpowiedniej ręki,a patrząc po twoich postach nie masz o tym większego pojęcia tak więc silnik mogę uznać za zatarty.....A co do "odpisujcie na posty" to nie jesteś tu po to by rozkazywać innym,tym bardziej starszym od Ciebie Proszę Cię zamknij już ten temat,wszyscy mają już dość :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 No i mam takie pytanko czy dla poprawienia kompresji można stosować metodę nalania trochę oleju nad tłok. A gdzieś Ty taką metodę wyczytał? Wyczytałeś gdzieś, widziałeś, słyszałeś aby ktokolwiek lał olej na tłok, ogrzewał silnik suszarką przed odpaleniem i inne cudactwa jakimi nas tu raczysz? Skoro tak wielu użytkuje te silniki i tak wielu nie wpadło na to aby podobne rytuały odprawiać jako konieczność przy ich użytkowaniu to co każe Tobie myśleć że to może być prawidłowe? Nie masz wrażenia że sam komplikujesz sprawy mówiąc potocznie robiąc z igły-widły? Już Ci kiedyś pisałem że najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić to nauczyć się w końcu z żynać z głową od bardziej doświadczonych modelarzy niż sam wszystko od nowa wymyślać. Silnik Ci w końcu odpala to go wyreguluj i lataj a nie kombinuj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Zamiast lania oleju na tłok to może lepiej nalać smoły (gęstsza), lub żywicy i zaczekać aż wyschnie, lub wsypać dwie łyżki piasku....wtedy złapiesz taką kompresję, że ręką nie przekręcisz wału . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Pawełku!!! że smoła to rozumiem ale z tym piaskiem to przesadziłeś :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Panowie ten chłopak ma 14 lat.Widzę że sprawia wam przyjemność gnębienie go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Dobrze dobrze rozumiem że wolicie abym się nie wypowiadał na tym forum. A z tym laniem oleju nad tłok to tak sobie jakoś w google znalazłem całkiem przypadkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Olej drogi kolego stosowałem do silników samozapłonowych ale już lekko rozklekotanych do odpalenia lub do "odbicia "przeciwtłoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz1 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Panowie ten chłopak ma 14 lat.Widzę że sprawia wam przyjemność gnębienie go. Jakie gnębienie??? Chłopak otrzymał tyle dobrych rad wręcz łopatologicznych, że nawet "inteligentny inaczej" by zrozumiał. On ma nasze rady głęboko w :ass: !!!! Ile razy można komuś tłumaczyć te samą sprawę??? Dostał ode mnie na PW bardzo dokładny manual co i jak, krok po kroku, żeby nie musiał nic sam kombinować. I co?????? Absolutnie nic!!!!! Nic nie dotarło do zwojów mózgowych. Nic a nic!!!!! Nikt tu nie ma siły powtarzać w kółko tego samego od początku. Wystarczy, aby UWAŻNIE przeczytał ten wątek od początku. On by nawet popsuł młotek :crazy: :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 1 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 A więc tak zgłaszam się tu do moderatora aby skończył z tym tematem i go usunął. Co do silnika to się przekonałem że jednak nie mogłem go odpalić przez głupią rzecz. Przez za słabe zasilanie świecy żarowej. Kupiłem 4 ogniwa R20 trochę się postarałem i odpaliłem. Ale jednak chcę się z nim rozstać może ktoś lepiej się nim zaopiekuje. No i nie mam waszych rad w :ass: tak jak ciągle uświadamia wam to Łukasz1. I proszę o nie udzielanie wrednych komentarzy powiedział bym coś innego ale nie chce bana. A co do młotka to nawet śmieszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Dobra karolsefory, Tematu nie usunę (nie w tej chwili) ale go zamknę, jakaś wiedza jest w nim zawarta.Zastanowię sie na spokojnie jak co z tym zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.