Skocz do zawartości

Fokker Dr1


Janek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 270
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tu masz rysunki i wymiary Spandau, a strona wczesniej pozostałych: Lewis, Vickers, Parabellun, Schwarzlose - jesli dobrze napisałem. Gdy nie miałem makiety to lufy robiłem z rurki miedzianej, a wylot z dysz gazników samochodowych. Mają takie extra kształty zblizone do wylotów Vickersa

 

http://www.arizonamodels.com/product_info.php/cPath/29_39/products_id/86

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek ,ty Janka nie podpuszczaj bo jak się narobi przy karabinach to nie będzie chciał się bić i kto zrobi finał WWI pół metra nad ziemią jak było na "Beczułce" we Wrocławiu.

Zobaczyć taką walkę dwóch pilotów którym tego dnia wychodziło wszystko to było coś.

P.S. Ciekawa ta Arizona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no bez przesady, karabiny makietowe można będzie kiedyś zrobić i nie będą one miały wpływu na zaangażowanie bitewne.

 

A co do modelu to teraz zastanawiam się jak powinno się go wstępnie wyważyć, jest możliwość aby SC wypadał przed dolnym skrzydłem, czyli mniej więcej na 2cm od natarcia na środkowym. Przesuwanie w tył - wiadomo bez ograniczeń.

Pakiet siedzi głęboko w przodzie, dokładnie nad silnikiem, serwa są zaraz za firewalllem, bak zachodzi w połowie na dolne skrzydło. Resztą można w miarę dowolnie umieścić.

 

Jakieś sugestie wyważania 3-płata?

 

 

Koło jest pomalowane w Gimpie, bo na razie są czerwone, ale może dziś w końcu zrobię dedykowane do dr1 :). 'Kiosk' jest zamontowany z przodu na dwie śruby z tyłu będzie wklejony do kadłuba na CA po ustaleniu kąta natarcia górnego płata.

 

Dołączona grafika

 

Aha wygląda na to że całość będzie ważyła 1500g, w tym momencie jest 1470, brakuje pilota i wskaźnika napięcia pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołem

 

Miał być dziś oblot ale zabrakło godzinę 'jasności'. O 15:30 :) wybraliśmy się na pole z modelem bez iglicy w gaźniku :) A później zgasło światło.

 

W sumie może i dobrze że się nie odbył bo trzeba jeszcze kilka rzeczy poprawić i dorobić, jednak na pocieszenie trochę nim powarczałem i podymiłem (dowiozłem później tą brakującą igłę).

 

Trzeba zrobić większy skłon, bo ten jakoś mi wizualnie nie pasuje, kupić i wstawić pilota zrobić wlew tankowania (w żadnym modelu dotychczas nie posiadałem tego luksusu) i wyprowadzenie przypinania żarzenia w bezpieczne miejsce. Do tego jeszcze wskaźnik napięcia.

 

Poza tym będzie trzeba domalować więcej tych krzyżackich emblematów (cały czarny model jest czasem niewidoczny, poza tym to makieta :)). Diabły na burtę też oczywiście dorabiam, choć na razie planowałem zrobić oblot wersją siermiężną i spowodować by to zaczęło latać, a ewentualnie później jakieś prowokujące malunki na nim umieszczać.

 

Dziś po zmroku dokonałem analizy porównawczej z latającą maczugą czyli Oeffagiem dIII i stwierdzam że Dr1 wypada dość mikro w tym porównaniu.

Ten z lewej 1500g, ten z prawej 1715g.

Dołączona grafika

 

W porównaniu z boku Oeffag wygląda wręcz wyścigowo. Zwarta konstrukcja = moc (mimo silnika asp fs30 :) .

Uwaga: w końcu nowe kółka w dr1 :>

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzały to sklejka 'budowlana' 4mm. Co do kół to nie bardzo rozumiem pytanie, w każdym razie koła są zrobione z balsy 12mm, oblaminowanej, w środek wstawiona część na kształt szpulki do nici, zrobiona z przewierconego kołka 10mm i nakładek ze sklejki 1mm po bokach (zachodzących na balsę w dużym stopniu).

Na oś jest to natknięte + dane platerki kołka 10mm jako podkładki na osi.

 

 

Co do płatów to hmmm.. faktycznie coś mi tu źle wygląda, możliwe że jak zmieniałem kąt natarcia to się przesunął do przodu, bo kiosk był robiony na płat górny równoległy do poprzedniego środkowego a na koniec zmieniłem koncepcję. Będę musiał to sprawdzić, ale teraz niestety nie mogę, bo go rozebrałem do poprawek lakierniczo-blacharskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.