Skocz do zawartości

HK-450 - czyli początek mojej przygody z heli ;)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

ja wczoraj rozpawiczyłem mojego belta. Niestety czekał na to całą zime gdyż miałem problem z ustawieniem ogona a kolega tylko popatrzył mi co mówi że ma dać rewers na gyro i rewers na Tx kanału 4 i gotowe model juz nie kręcieł się jak głupi, a i nawet udało mnie się utrzymać model ok 20-30 sekund bez przyziemienia :) A teraz najważniejsze model jest cały.

 

 

do minitorowania aku uzywam to: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 328
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Hold do autorotacji kolego trzeba dokładnie przygotować jak każdą inną opcję lotu. To, że w symku ci wyszło a w realu nie to twoja wyłącznie wina. Konsekwencje i tak były małe.

W apce trzeba ustawić krzywą hold na -10,0 +10. Poza tym po zatrzymaniu drąg gazu trochę poniżej zera, bo łopaty mają jeszcze energię i trzeba ją podtrzymać kręcąc na ujemnych kątach.

Poza tym zanim zaczniesz faktycznie łupać w ziemię najlepiej najpierw przeprowadzić świadomy trening autosa.

Robimy w ten sposób, że po nabraniu wysokości ok. 50 metrów z wiatrem przełączamy się z iidle na normal, odwracamy model nosem do siebie (pod wiatr) i schodzimy w miarę prostoloinijnie pod kątem ok. 40-50 stopni. Dobrze jest lekko pochylić model do przodu żeby miał postępową. Dzięki temu zejście będzie płynne.

 

Tryb normal ma tą zaletę, że silnik będzie tylko "pyrkał" a łopaty faktycznie kręcą się bardzo podobnie do prawdziwego autosa. Po zejściu na parę metrów płynnie dodajemy gazu wstrzymując lądowanie.

 

Takie ćwiczenie zrobione parędziesiąt razy da nam konieczne wyczucie dystansu i ruchów drążkami. Osobiście robię to na koniec latania na słabszych akku.

Dwa razy już mi to uratowało tyłek. Raz ukręcił się wał silnika, przy drugim... ćwiczyłem autosy i prądu zabrakło :)

 

Bardzo istotne przy faktycznym autosie jest nieużywanie żadnych miksów rudder-a jeżeli mamy włączone żyro w trybie HH. Inaczej może to się skończyć nagłym piruetem jeżeli zdecydujemy się jednak wyłączyć holda.

Ważne jest też ustawienie różnych wartości czułości żyrka dla normala i idle1/2. To da się zrobić w każdej współczesnej apce.

 

Postaram się wkrótce wrzucić filmik instruktażowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą film pokazujący w jaki sposób można przygotowywać się do lądowania autorotacyjnego.

 

To nie jest "prawdziwy" autos, lecz tylko ćwiczenie przygotowujące w sposób bezpieczny do jego wykonania. Pozwala wyrobić odpowiednie nawyki i nauczyć się prawidłowych reakcji.

 

Faktyczny manewr robimy w trybie HOLD, bez wspomagania się silnikiem."

Robię to często pod koniec lotów na słabszych akumulatorach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, nie przejmuj się. Przyjdzie czas kiedy się odważysz a potem... Nie będziesz sobie wyobrażał latania bez idla :)

 

Wyższe obroty dają większą stabilność, ale z kolei inne kąty i szybkość zmian krzywych powoduje, że model jest bardziej narowisty.

 

Proponuję spróbować jak już opanujesz zawis nie tylko na metrze, ale na paru. Wtedy mając zapas wysokości możesz spokojniej reagować.

jednym przychodzi to szybciej innym później. Nie ma się czym przejmować. Ja już parę razy miałem taką sytuację, że nad czymś długo pracowałem aż tu nagle "pstryk" w głowie i zaczęło "samo" wychodzić.

 

Ważniejsze z tego wszystkiego to "nie palić etapów". Czyli spokojnie i konsekwentnie opanować kolejne etapy podstaw lotu. Bez pośpiechu, ale z wyznaczaniem sobie konkretnych celów.

Ale to już temat na dłuższego posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie zamowilem czesci zamienne bo troche strat jest .... pohulalem ale po wyczerpaniu sie pakietu lądowalem na autorotacji niestety nie zauwazylem ze teren jest baaardzo nie rowny

 

straty to: mixery, popychacze, belka ogonowa, 2 serwa, okucia lopat, lopaty i ten glowny czopek wiec zamowilem prawie cala glowice + wał i jeszcze czesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

straty to: mixery, popychacze, belka ogonowa, 2 serwa, okucia lopat, lopaty i ten glowny czopek wiec zamowilem prawie cala glowice + wał i jeszcze czesci

dlatego też polecałem głowicę w alu i serwa mg...

pozdrawiam

rafal

mozna prosic linka do tej konkretnej glowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć skoro robraf poruszył już ten temat, sam jestem ciekaw na jakiej zasadzie działa to urządzenie http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7223&Product_Name=Hobby_King_Battery_Monitor_3S jak to podłączyć i co tak na prawdę daje ? I jeszcze mam pytanie od siebie. Czy jak w regulatorze mam ustawione odcięcie zasilania, ale płynne zmniejszenie obrotów a nie całkowite odcięcie, to czy to do helika jest dobre ?? Jak mi zwolni obroty znaczy to, że muszę lądować ? co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadek041, zabawkę tą podłączasz do gniazda balancera pakietu 3s. Jeśli napięcie na pakiecie spadnie poniżej 9V, to urządzenie zacznie wyć.

 

Ja w swoim regulatorze też tak miałem. Jak regulator wykrył spadek napięcia poniżej określonej wartości, to dało się odczuć nagły spadek mocy, ale dało się też spokojnie wylądować.

 

Zastosowanie tego buzzerka ma sens tylko wtedy, kiedy na regulatorze ustawisz sobie mniejsze napięcie odcięcia niż 9V. Wtedy buzzerek będzie cię informował o tym, że już niedlugo będzie odcięcie przez regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadek041, zabawkę tą podłączasz do gniazda balancera pakietu 3s. Jeśli napięcie na pakiecie spadnie poniżej 9V, to urządzenie zacznie wyć.

No wyć to on jeszcze nie potrafi :)

Gdyby to robił poniżej 9V to już nie miałbyś czym sterować. Wiem że tak napisali, ale to błąd w opisie.

There is a led on the monitor.

above 11,0V its lighting blue

10,0-11,0V its blinking blue

under 10,0V its lighting red

under 9,8V its beeping and blinking red

Kiedy wykrywa spadek napięcia na którejś z cel i zaczyna piszczeć przerywanym sygnałem, co ok. 1 sek. Kiedy pora lądować, sygnał jest szybszy, z krótszymi przerwami.

 

Regulatory dla helików mają ustawiany stopień ochrony akku. Wysoki, średni i niski. Typowym i najczęściej stosowanym jest średni. Kiedy napięcie pod obciążeniem spada do ok. 3,2V regler zaczyna podawać pulsacyjne napięcie, czyli najczęściej to widać po ogonie, bo zaczyna się kiwać cyklicznie na boki. To najwyższy czas do lądowania (maks. pół minuty). Poniżej 2,9V na celę regler całkowicie odcina zasilanie.

 

Ja polecałbym jednak tego typu:

 

Dołączona grafika

Nie ma żadych kabelków, łatwe w montażu i donośnie bibczy. Bo ten z HobbyKing jest trochę za cichy.

Używam takich "bibków" w 500-tce na jednym z dwóch akku. Czasem zabibczy w powietrzu, ale to normalne przy figurach. Dopiero stała sygnalizacja to sygnał dla pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy było w tym temacie, może nie zauważyłem - jak odkręcić szpindel? Jak ściągnąłem łopaty, to w okuciach zobaczyłem dwie nakrętki. Align ma szpindel mocowany na śrubkach - więc bez problemu. Ale jak te nakrętki wytargać ze środka? Jakiś specjalny klucz? Ewentualnie jaki to wymiar? Help ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.