Skocz do zawartości

HK-450 - czyli początek mojej przygody z heli ;)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 328
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Sciągnij sobie manual do GY401 , jest w sieci po polsku. , w nim jest wszystko opisane, HK401 ponoć jest identyczny w regulacji. Jak nie znajdziesz to podeślij mail na PW to CI wyślę.

 

Edit: tu link do instrukcji http://pliki.waldorf.pl/futaba%20g%20401.pdf

Link do HK401B.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, z żyrem chyba sobie już poradziłem bo ogon trzyma jak należy.

 

Proszę powiedzcie mi tylko dlaczego model ucieka mi w lewy bok (sunie się w lewo) ? Czy coś mogłem źle ustawić i to jest przyczyną ? Dodam ze to występuje na granicy oderwania się od ziemi, w powietrzu nie wiem jak się zachowuje bo zazwyczaj moje podskoki w powietrze trwają nie więcej niż 2 sekundy z uwagi na to ze nie mam za wiele miejsca a na zewnątrz ciągle wieje i w ogóle do niczego ta pogoda.

 

meloow

A co do ustawienia tego żyrka - co rozumiesz przez POPRAWNIE USTAW CZUŁOŚĆ - wyczaiłeś jak mniej więcej się zachowuje i jaką zasadą sie kierować przy ustawianiu czułości ? (serwo mam analogowe: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4696 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek gyro HK ma dwa tyby normal i HH

 

w aparaturze ustaw czułośc żyrka dla normal w granicy 0-25% a dla HH optylamnie 65%

 

 

Tomek 2 - to sunięcie to podobno normalna sprawa w trybie HH, oczysiście w niektórych żyrkach. Żyro ustawia max wychlenie łopatek, ale jak zaczniesz rozkręcać silnik i heli zanczie się podnosić to zacznie wracać i sam będzie kontrolował ustawinie łopatek.

 

w ciągu krótkiego czasu bawiłem się 3 rodzajami żyrek

 

Esky 0704

Imax g192

HK401

 

każde działa inaczej ;)

 

poczytajce na Epheli tam jest wszystko ładnie opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robraf,

Dzieki - właśnie o takie info mi chodziło :) (teraz wiem przynajmniej w którą stronę kręcić.

 

meloow,

Super - właśnie brakowało mi info na temat konfiguracji apki. Teraz wiem ze mam źle ustawioną bo dal normal mam 50% a dla HH mam 80%

 

Dziękuje Panowie za pomoc. Jak coś mi się znów urodzi to raczej napiszę tutaj (z sentymentu do PFMRC - ale wazelina :P... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą czułością żyra to jest tak, że najpierw ustawiasz w okolicach wysokich wartości, np 85 i w trakcie lotów obserwujesz zachowanie ogona. Jeżeli zaczyna "rybkować" (czyli szybko machać ogonem lewo-prawo), zmniejszasz czułość o dwa-trzy oczka i znowu próbujesz.

 

Wartość 65 dla 450-tki może być za mała i ogon może powoli przesuwać się w prawo. Alte to wszystko tez zależy od sprawności serwa ogonowego i ustawionego opóźnienia żyrka (delay)

 

Na razie ponieważ zaczynasz przygodę nie masz okazji sprawdzenia ustawień. wystarczy, że ogon ci trzyma. Po pierwszej setce zawisów zaczniesz wędrować po niebie i wtedy może ci się to okazać pomocne.

 

Co do sunięcia - możesz mieć po prostu niewypoziomowaną tarczę główną. Spróbuj dać prawy trymer lekko w prawo do korekty. Model na granicy oderwania ma prawo trochę tańczyć przez silne zawirowania, ale stałe znoszenie to sprawa tarczy i/lub trymowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooooo Panowie :)

Ślicznie raz jeszcze dziękuję - mój HK lata :)

Nie sądziłem ze ustawienie żyrka będzie tak precyzyjne - nawet odstępstwo o 1% wykazuje anomalie.

Dzieki Wam udało mi się to ustawić jak należy, teraz pozostaje mi tylko praktyka....

 

ADD: 26.02.2010

No drodzy koledzy,

dzisiaj opanowałem chyba podstawową wiedzę odnośnie żyroskopów i udało mi się ustawić heli tak jak być powinno,

od dzisiaj pozostaje mi tylko trening zawisu :)

 

pierwsze podrygi sfilmowane :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

No ja nadziałem się na problem dotyczący wału wirnika nośnego oraz zębatek na nim osadzonych. Sam wał do łożysk jest dopasowany idealnie ale zębatka główna a właściwie zespół dwóch kół zębatych ze sprzęgłem jednokierunkowym ma luz na wale i to dość znaczny. Nie wiem czy we wszystkich HK-ach tak jest ale to raczej zjawisko nie pożądane. Zrobiłem tak że wyciąłem z puszki po piwie blaszkę, przeszlifowałem żeby zmniejszyć jej grubość i zawinąłem na kształt tulejki po czym umieściłem ją pomiędzy wałem a tulejką zespołu kół zębatych. luzy znikły ale okazało się znowu że całość jest nieosiowa i ma bicie na boki około 0.5mm. Problem nie leży po stronie blaszki bo ta jest zwinięta wokół wału . Znowu będę musiał wszytko rozebrać :evil: i poprawiać. Chyba że wybiorę opcję : zębatki główne Aligna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

No i mam swoje pierwsze kraksy... (oczywiście przez niewiedzę i głupotę własną :P )

 

Po ostrym męczeniu helika w końcu nie dał mi rady i załatwiłem go na cacy, przynajmniej na kilkanaście dni...

 

Ostatnio latając za twardo wylądowałem i utrąciłem ogon (na szczęście miałem części zamienne i wszystko ładnie pozmieniałem), niestety za mocno naciągnąłem pasek napędzający wirnik ogonowy i ostatnio siadło mi łożysko od ośki przekładni ogonowej.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

W Polsce można kupić na allegro wszystko, co potrzebuję, ale cena :o porażka - 2,6 x drożej niż w Chinach.

dla porównania:

Allegro: http://allegro.pl/item935885870_przekladnia_do_450_tki.html

 

eBay:

http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170444432054&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

 

Minus eBuy'a taki, że będę czekał kilkanaście dni na dostawę a znów nie mam za bardzo kasiury żeby płacić dwa razy drożej za to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Szymon - pewnie masz rację...

A napisz lepiej co tam z Twoim HK ? jakieś postępy ?

Idzie mi nad wyraz kiepsko, latam codziennie po kilka godzin, i ledwo robię zawis odwrócony lub ciasne pętle i beczki, czasem tyłem, ale muszę więcej trenować.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hahahhaha :jupi: :rotfl: :rotfl: :lol2: To był żart oczywiście. Jak rozbiłem ostatnio helika, to nie latam już około miesiąc ;)

 

Obecnie wygląda to tak:

Dołączona grafika

 

Ale nie ma się co przejmować: właśnie przed chwilą zamówiłem to:

Dołączona grafika

:jupi:

 

A teraz mała ciekawostka.

Dołączona grafika

W takiej oto kopercie przyszły do mnie części do helika.

Dla tych którzy niedowidzą ( ;) ) koperta ta jest zamknięta tylko i wyłącznie przy użyciu sznureczka obwiązanego na okrętkę dookoła pinu (żadnego kleju!!!) :D Nic nie zginęło, chociaż wystarczyło odkręcić nitkę, opróżnić kopertę wkładając kamień i zawiązać. Mówiąc że nic nie zginęło mam na myśli podroż koperty przez Polskę, a nie 3 tygodniową wyprawę przez pół kuli ziemskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

latam codziennie po kilka godzin, i ledwo robię zawis odwrócony lub ciasne pętle i beczki, czasem tyłem, ale muszę więcej trenować.

jak ja wam zazdroszcze wolnego czasu , mój belt czeka od miesiąca na chwilkę wolnego abym mógł polatać ale na razie jest lipa i z czasem i z lataniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Ja niebawem chyba ulotnię swojego HK 450 V2, opanowałem swoją T10-tkę odnośnie ustawień. Upchnę tylko elektronikę i zobaczymy jak się tym lata.

 

PS: Posty samych moderatorów, gang zielonych czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie mi nad wyraz kiepsko, latam codziennie po kilka godzin, i ledwo robię zawis odwrócony lub ciasne pętle i beczki, czasem tyłem, ale muszę więcej trenować.

Całkiem udany żarcik,prawie się nabrałem. Już widziałem Cię na liście startowej przyszłorocznego 3DMasters. :rotfl:

 

edit by strejla_u:

poprawiłem cytowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jak ja wam zazdroszcze wolnego czasu , mój belt czeka od miesiąca na chwilkę wolnego abym mógł polatać ale na razie jest lipa i z czasem i z lataniem

Ty przeczytałeś mojego posta do końca? :D ja ledwo zawis opanowałem ;) maszyna w kawałkach ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.