robraf Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 jeszcze na ziemi zaczyna potem gdy lekko sie oderwe od ziemii jeszcze troche macha ogonkiem a potem machanie jest coraz mniejsze... ale nieustepuje jutro pokombinuje z czułością moje gyro to klon futaby oczywiście ( a jak ;D ) dynam Gy48v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Z twojego opisu wynika, że właśnie zaczyna przepuszczać ta mała biała zębatka napędzająca pasek śmigła ogonowego. Ale oczywiście nie na pewno. Przy gwałtownym dodaniu skoku i obrotów ogon zawsze lekko nie nadąża. Po ułamku sekundy powinien powrócić wcześniej zadany kierunek. Jak będziesz chciał zmieniać serwo to mam na zbyciu to, które poleca i używa strejla_u. Jak masz ustawioną za dużą czułość żyro – to masz wahania ogona góra/dół. Jak czułość jest za mała to zwykle występują wahania na boki i duże opróżnienie w reakcji ogona przy dodaniu skoku/obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 ile by pan chcial mniej wiecej za to serwko? sprawdzalem i nieślizgają się te zębatki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 strejla_u mode: Jak mi się poluzowała ta zębatka na wałku, to objawiało się to w następujący sposób. O ile start jakoś tam się udawał, to zauważyłem, że jak niechcący dodam więcej gazu, to tracę kontrolę nad ogonem. Okazało się, że przy dodawaniu gazu zębatka kręciła się szybciej niż wałek Można to sprawdzić blokując główny wirnik i próbując obracać ogonowym. moderator mode: Robraf, o cenę to zapytaj się na PW. :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 ok , juz sie dogadalismy na pw :mrgreen: :mrgreen: zastanawiam sie teraz jak wlaczyc head lock w trybie acro ? bo w normal mam caly czas wlaczony ale jak dam acro to lampka na gyro gasnie i jest jak w gyro e-sky tym podstawowym co z beltem bylo chodzi mi o to by zarowno w trybie normal jak i acro bylo wlaczone head lock Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek68 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Zwiększyć czułość w trybie acro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 ale jak? mam mx-12 jak to sie robi bo w instrukcji nie moge znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CoolSky Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 jeszcze na ziemi zaczyna potem gdy lekko sie oderwe od ziemii jeszcze troche macha ogonkiem a potem machanie jest coraz mniejsze... ale nieustepuje jutro pokombinuje z czułością moje gyro to klon futaby oczywiście ( a jak ;D ) dynam Gy48v Miałem podobnie w swoim HK. Wymieniłem zębatkę na aluminiową z T-Rexa i też nie pomogło. Używałem wtedy też żyroskopu - niby klonu futaby. Ciągła walka z ustawieniami. Jak już było niby dobrze ( bez oscylacji) to ogon delikatnie dryfował w lewo podczas zawisów. Nie dość tego, podczas szybkich nawrotów ogon "puszczał" i zwykle kończyło się glebą. Powiedziałem sobie dość i zakupiłem oryginalne żyro futaby. Wystarczyło tylko podpiąć.... Ogon trzyma rewelacyjnie... Uważam,że właśnie żyro jest najistotniejszym elementem w helikopterach, nawet w tych najtańszych. Tutaj chyba nie warto oszczędzać.. Co do serwa ogonowego to nie zauważyłem różnicy pomiędzy tym z zestawu futaby a HS-81( wiem, że to od futaby jest szybsze itd.). Dodam, że nie latam 3d. Dlatego też na początek przygody z heli HS-81 powinno wystarczyć(aby ograniczyć koszty). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 niestety dzis okazalo sie ze hs-81 juz tak nie drzy ale niby 2razy mocniejsze od hxt900 ale jednak ciagle zaslabe dlatego staram sie kupic tego gwsa ogon jakby lepiej reagował ale jednak to jeszcze nie to... dzis wylataem caly pakiet mysle ze tu wina lezy po rowni serwo/gyro chociaz w samolocie nie mialem takiego problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Robert, dwóch pilotów od nas z łąki lata na hs81, jeden bodajże Reksiem, druki chyba MT325. Obaj sobie chwalą. Fakt, żaden z nich nie lata 3D. A przeniesienie napędu Ci się gdzieś nie ztentegowało? Może masz taki patent jak miałem z serwami w HBK2, jak głowica się rozkręciła, to się okazało że nie można tarczy ruszyć! Na postoju było normalnie :shock: . Rozebranie, nasmarowanie i złożenia pomogło (serwa i tak wymieniłem na inne, esky już się poluźniły). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 sproboje jeszcze w piatek polatac na tym hs81 czym mozna nasmarowac slizgacz? moze olejem np słonecznikowym... ? bo jak to nie da rezultatu to na bank zamawiam serwo a jak to tez nie pomoze to sprzedaje to zyro i zbieram na futabe wiec tak czy tak sprzedaje pustego belta z 3 cyfrowymi e-skayami 9 bez elektroniki) moze jakies 100zl bedzie na sprzęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Po co smarować ślizgacz? U mnie fabrycznie nasmarowany bardzo ładnie się ślizga sam. Odepnij popychacz od kulki i zobcz czy u Ciebie są opory. Warto też sprawdzić czy śrubki łączące ślizgacz z okuciami nie są za mocno skręcone. Ja przez niewiedzę odkręciłem te śrubki, dałem Tecnicolu i dokręciłem za mocno. I łopatki chodziły skokowo. Teraz wszystko elegancko, płynnie chodzi, nic się nie zacina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 u mnie nie ma zadnych oporow... czyli znowu wina po stronie serwa.... bo ja macham dragiem od ogona w aparaturze to przeciez gyro sie tak jakby wylącza podczas ruchu drążka wiec gyro raczej nie gra tu roli .... to chyba wina serwa... moze za duze sily tam panuja poprostu lub popychacz niewyrabia... no ale bez przesady... zainstalowanego mam zwyklego e-sky( silnik od belta) i daje sobie rade całkiem całkiem... mozna powiedziec ze ma zapas mocy ... w piatek zmierze czas lotu a raczej wiszenia i lotow postepowych ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek68 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 czyli znowu wina po stronie serwa. robraf wymień gyro, lub przynajmniej sprawdż działanie serw z innym gyrem ( markowym) lub po prostu sprawnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 nie mam narazie takiej mozliwosci... ale nowe serwo gwsa juz do mnie jedzie wiec jak to nie pomoze to zaczynam zbierac na lepsze gyro jutro sproboje wlaczyc tryb akro jeżeli uda mi sie wlaczyc head lock w mx-12 w trybie acro... (wie ktos jak to zrobic?) ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 chcialbym podziekowac koledze jacek LP, za expresową wysyłke ( wczoraj wyslane a dzis kolo 13 u mnie pocztą) i za"dodatki" serwo pieknie chodzi... jeszcze tylko test w smiglowcu... tylko musze pomierzyc jakie napiecie daje bec w reglerze od HaczyKa bo jak podlaczylem do gyro i do reglera od hk to serwo wariowało... a w innym reglerze nie nie( oczywiscie ten sam zyroskop) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Ze tak nieśmiało zapytam: Jaki typ tarczy ma HK450 wiem tyle że CCPM120 ale w T10 mam chyba ze 4 typy takiej tarczy i nie wiem który jest dobry. Szukałem w internecie gotowego programu t-rexa450 na FF9 lub T10 ale nie znalazłem a przebić się przez te wszystkie ustawienia to masakra. Dodam tylko że w temacie heli jestem totalnie zielony . Zasady sterowania i mechanikę lotu to znam ale że niebawem będę posiadaczem HK 450 to chciałbym zaprogramować jakoś nadajnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalot Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 slawekmod - HR3 instrukcja Trex450SE na 16 stronie jest ładnie rozrysowane który kanał gdzie podpiąć bardziej szczegółowa, może przydać sie przy montażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Ze tak nieśmiało zapytam: Jaki typ tarczy ma HK450 wiem tyle że CCPM120 ale w T10 mam chyba ze 4 typy takiej tarczy i nie wiem który jest dobry. Szukałem w internecie gotowego programu t-rexa450 na FF9 lub T10 ale nie znalazłem a przebić się przez te wszystkie ustawienia to masakra. Dodam tylko że w temacie heli jestem totalnie zielony . Zasady sterowania i mechanikę lotu to znam ale że niebawem będę posiadaczem HK 450 to chciałbym zaprogramować jakoś nadajnik. W Futabie serii 9 to typ tarczy "HELI SR-3". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Dzięki chłopaki, nie mam jak dać "pomógł" ale pomogliście mi bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.