JarekF Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Witam po raz kolejny. Od wielu wielu dni czaję się jak pies do jeża, do "Prząśniczki" :roll: . Bardzo mi się podoba ten mały samolocik i jest taki polski. Chciałem budować według PM. Pytałem tutaj na forum o opinie chcąc zastosować napęd elektryczny. Duży mocny silnik, do tego regulator odpowiedniej mocy no i konkretne pakiety to wszystko po przeliczeniu na $ sprawiło przerost formy nad treścią . Po za tym z modelem mogę się zmierzyć posiadając odpowiednie warunki do budowy, ale w Polsce. Myślałem, myślałem :?: a zainspirowany ostatnią budową Prymusa elektrycznego i TOTO 0 wziąłem kartkę papieru, ołówek, klakulator i spoglądając na plany modelarskie podzieliłem wymiar na dwa :idea: . Na poniższej fotce rysunku dopatrzyłem się błędu. "Pierdyknąłem" sie w obliczeniach, ale podczas budowy to samo wyszło. Otóż chodzi o wręgę depronową pylonu (WRI) za wręgą główną. Powinna mieć trochę inny kształt. Poprawiłem czerwonymi liniami jak to mniej więcej powinno wyglągać. Konstrukcję zrobiłem pod depron podobną do Prymusa i TOTO 0. Zresztą tutaj się nie da wiele nowego wymyślić. Model w oryginale jest kanciasty więc pod depron się nadaje doskonale. Skrzydła (profil ClarkY 15%) bez lotek wytnę z takiej samej pianki jak do Prymusa. Owiewkę kabinki z butelik PET. Jak to będzie przebiegało śledzcie relację. Kadłub jest dość obszerny dlatego myślę nie będzie problemu z umieszczeniem wyposażenia. Jest to wyłącznie mój pomysł, moje rysunki i moje wykonanie. Mam nadzieję, że poleci :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 W ciągu tygodnia to za wiele się nie pobuduje. Zbyt wiele obowiązków na głowie, a za mało czasu na przyjemności. Czekam do weekendu to trochę się ruszy. Zacząłem od kadłuba. Po wycięciu boków i górnego pokrycia kadłuba skejam w odwróconej pozycji "kołami do góry". i klejenie podwozia: Jak widać na załączonych obrazkach górne pokrycie jest w całości na całej długości kadłuba. Jednak przy klejeniu nie smaruję klejem odcinka kabiny. Chodzi o to, aby do sklejonych boków uformowanych na kształcie górnego pokrycia przykleić listwy sosnowe i podwozie stanowiące usztywnienie konstrukcji. Po doklejeniu tych elementów dopiero wyciąłem miejsce na kabinę. Dodatkowo wkleiłem dla nadania kształtu depronową wręgę w kabinę, którą po wklejeniu spodu kadłuba usunę, albo zostawię i wytną w niej gniazdo na Lipol-a. Ale to się zobaczy później. Na razie niech będzie , bo wogóle nie przeszkadza w dalszej budowie. cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 E no pięknie! Mi to sie podoba:) Czekam na dalszą cześć relacji z budowy! KAdłub masz na całej długości wzmocniony sosną? Polecam trochę pancerniej wzmocnić belke ogonową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 ...KAdłub masz na całej długości wzmocniony sosną? Aż do kółka ogonowego. Dzisiaj podłubałem trochę i doszedł: statecznik pionowy, wręga główna, przód kadłuba, kółko ogonowe. Oraz zamknąłem dół kadłuba z przodu do wręgi głównej. Tylną część kadłuba będę zamykał na końcu po podłączeniu wszystkich cięgien do sterów. Już trochę widać . Fotki wstawię jutro, bo już późno i nie chce mi się z tym bawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Witam ponownie. Dalszy ciąg walki z kadłubem. Wykończenie przodu kadłuba - szlifowanie i zamalowanie (kolor szary - akrylowa farbka artystyczna w tubce) górnej części noska oraz wzmocnienie tej części wstawką z balsy 1,5 mm. Budowa pylonu pod płat. Jutro pokrycie tej części depronem 3 mm. Zrobiłem również ster kierunku. I tutaj drobna zmiana do tego co jest na rysunku. Ster jest umocowany na rurce węglowej (jedna z części szczytówki z wędki) klejonej na żywicę i dodatkowo na zawiasy z dyskietki. Zrobiłem to w ten sposób, że rurkę zeszlifowałem do połowy i wbiłem w depron. Dźwignia steru kierunku (użyłem dźwigni z mini serwa) natomiast na dole tej rurki w kadłubie również klejona na żywicę. Rozwiązanie podobne jak w oryginalnych planach. Zrobiłem tak dlatego, że nie podobała mi się perspektywa puszczenia bowdenu steru kierunku nad zabudową dołu statecznika pionowego. Wszystkie cięgna będą schowane w kadłubie. Chciałbym wysłuchać Waszych sugestii co do tego rozwiązania. Może wzmocnić to łączenie w jakiś sposób ? A tak to teraz wygląda: Jak widać wręgę depronową z kabiny jednak usunąłem z powodu, że spód kadłuba wyszedł mi troszkę za wąski (1mm) i wręga przeszkadzała aby spód wkleić. Nie chciałem już wycinać nowego, bo to przecież kawał depronu. Łatwiej było ją usunąć niż ciąć nowy spód. W takim stanie waga 97 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Mógłbyś zrobić zbliżenie tego mechanizmu przy SK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Mógłbyś zrobić zbliżenie tego mechanizmu przy SK? To nie jest żaden mechanizm. Proste połączenie steru do rurki węglowej wpuszczonej w kadłub. Jedyne zastrzeżenia jakie miałem to do klejenia steru kierunku na całej długości do rurki węglowej. Ale, teraz po dwóch godzinach żelowania żywicy widzę , że jest to dość sztywne połączenie i chyba nie grozi oderwaniem. Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej dałem trzy zawiasy dyskietkowe. Dźwignię serwa dodatkowo skręciłem na gorąco, aby popychacz pracował w osi kadłuba. cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Szykuje się naprawdę świetny model Sam mam na niego ochotę, ale to dopiero jakoś na wiosnę. Jakie wyposażenie planuje Pan umieścić w samolocie ? Loty jeszcze w tym roku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Co do lotów w tym roku to niemożliwe. Za trzy tygodnie Boże Narodzenie i wyjazd do Polski. Jeśli chodzi o wyposażenie to : silnik - Inruner 3780kV. regulator - 20-30 Amp. Pakiet - jakieś 1500 mAh Odbiornik - AR500 2 X mini serwa 9 gram Zobaczymy jaka waga wyjdzie na sam koniec "gołego" modelu to być może będzie korekta wyposażenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Dzięki za fotki. Jakoś nie potrafiłem sobie tego wyobrazić a tak to całkiem pomysłowe rozwiązanie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paniol2005 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Ładne ładne. Pokrzyżowałeś mi plany na pewien czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Ładne ładne. Pokrzyżowałeś mi plany na pewien czas. Dlaczego ? Tomku. Przepraszam, ja nic złego nie chciałem zrobić :cry: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Kurde podchodziłem do tego tematu jakieś trzy lata temu : http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1495 Temat umarł po konsultacjach z innymi którzy robili "oryginalną" Prząsniczkę, ponoć nie najlepiej latała. Ale podkreślam słowo "ponoć". Może powrócę niebawem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Z tym lataniem to zobaczymy jak będzie. Model ma walory estetyczne to jakby co, będzie ozdobą pokoju . Dalszy ciąg prac nad kadłubem. Wykończenie pylonu pod płat z wklejeniem nakrętki M4 z ząbkami do mocowania płata. Zamontowanie serw i podłączenie steru kierunku. Wklejenie półeczki pod statecznik poziomy i wykonanie go. Jutro wykończenie tylnej części kadłuba. Trochę prac plastycznych nad poprawą estetyki. A jak to wygląda? A tak: Waga 136g. Chyba nieźle ? cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawomir Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Wita. Z tym lataniem to "oszczerstwo :lol2: ". Zaręczam model lata swietnie. Na potwierdzenie mój http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=3845&start=18 Pozdrawiam Slawomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Sławku. Tomek napisał i zaakcentował "ponoć". Czyli nie był pewien i nie rzuca oszczerstw. Zobaczymy jak to będzie. Ale Twoja "Prząśniczka" chyba jest większa od mojej? Jaki kąt silnika ustawiłeś ? Rozumiem, że w napędzie pchającym kąt silnika do góry. Piszesz w swojej relacji o grubości profilu. Ja chcę zastosować grubszy - celowo, aby model był wolny. Można zrobić ewentualnie drugą parę płatów z innym profilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawomir Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Witam Kąt tak jak piszesz do góry. Pozdrawiam Sławomir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Kijuik - ale zaprezentowany silnik raczej nie nadaje sie do tego modelu - dziwne, że nikt nie zwrócił uwagi na to wczesniej. Silnik o tak dużym kV - ponad 3700 :!: - przeznaczony jest do szybkich modeli. Prząsniczka do takich nie należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Fokker ma rację, silnik nie pasuje do tego modelu. Jest dobry do pylona. Może niedokładnie czytałem, ale jaka ma być rozpiętość? Jakie śmigło tam się zmieści? Do tego trzeba dobrać silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Eeee tamm.... Bo Jarek robi Przasniczke naddzwiekowa :wink: Jarku ja mam 4000kVw Funjecie :roll: Ale chetnie popatrze na wersje naddzwiekowa z wolniejszym skrzydlem :wink: Pozdrawiam serdecznie Jasiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.