meloow Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 nie MOD tylko MODE ! gdybyś choć trochę chciał to byś znalazł !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tolo Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Dopisze może coś takiego dla nieorientowanych : Throttle-przepustnica(gaz) Ailerom-lotki Rudder-ster kierunku Elevator-ster wysokości Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Najpowszechniejszy jest obecnie Mode 2 i do takiego radzę się przyzwyczajać :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest a7498787 Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Najpowszechniejszy jest obecnie Mode 2 i do takiego radzę się przyzwyczajać :-) Za moich czasów (nie, nie jestem emerytem ) najpowszechniejszy był mode 1, więc dlaczego do takiego się nie przyzwyczajać ??? Moja propozycja jest równie niepoważna jak twoja. To jaki mode wybieramy, nie ma znaczenia (albo ma, jeżeli uczy nas latać inna osoba). Proponowanie na siłę po której ma być gaz, a po której kierunek jest nieporozumieniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skraf Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Nad morzem i w okolicach przeważa, i to bardzo, mode 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Nieważne jakie mode ,ważne aby wystartować ,polatać i szczęśliwie wylądować (nie robiąc nikomu krzywdy) i mieć z tego satysfakcję . Mam mode 1 ,na lotnisku przeważa mode 2 i wszyscy zadowoleni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Nad morzem i w okolicach przeważa, i to bardzo, mode 1 Pozdrawiam, urodziłem i wychowałem sie w Sopocie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Dlaczego Mode 2 - wydaje się że dla osób prawo ręcznych, w modelach bardziej zaawansowanych w dodatkowe funkcje lewa ręka jest swobodniejsza może obsługiwać pokrętła przełączniki itp może nawet na chwilę puścić w tym celu drążek gazu. Prawa ręka jako precyzyjniejsza trzyma lot modelu. Ale to tylko sugestia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GiulioN Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Dlaczego Mode 2 - wydaje się że dla osób prawo ręcznych, w modelach bardziej zaawansowanych w dodatkowe funkcje lewa ręka jest swobodniejsza może obsługiwać pokrętła przełączniki itp może nawet na chwilę puścić w tym celu drążek gazu. Prawa ręka jako precyzyjniejsza trzyma lot modelu. Ale to tylko sugestia. Jestem leworęczny, próbowałem i MODE1 i MODE2 i wolę to drugie, prawą ręką mi się precyzyjniej steruje, ale niektóre figury 3D w MODE2 są jak dla mnie trudniejsze w przypadku samolotów, ale w helikach za to łatwiejsze. Ale i tak nie ma co pisać o wyższości jednego MODE nad drugim Link to comment Share on other sites More sharing options...
d.a.r.o. Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 Mode1 i mode2 są najbardziej popularne i zgodzę się, że w zasadzie nie ma różnicy, w którym latamy. Jest tylko, jak zwykle pewne "ale". Mam kolegę (znany również tutaj na forum), latającego od jakiegoś czasu helikopterami rc. Wcześniej latał jedynie samolotami w mode1. Po przesiadce na heliki okazało się, że sprawa sterowania skomplikowała się dość znacznie. Otóż: w mode2 zawis helika wykonujemy w zasadzie sterując tylko prawym drągiem (pochył i przechył). Natomiast w mode1 sprawa jest o tyle trudniejsza, że sterowanie tarczą helika (przechył i pochył) rozdzielony jest na obydwa drążki. Jak sam przyznał ów kolega, sterowanie jest dodatkowo utrudnione w porównaniu z mode2. Po nabraniu nawyków w lataniu samolotami w mode1 przestawienie się na mode2 pewnie będzie równie kłopotliwe. Tak więc wybór schematu sterowania modelem, uważam, że dobrze jest rozważyć w oparciu o powyższy aspekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomi_72 Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 W mode 1 można tak samo latać smiglakiem jak w mode2. Sterowanie nie jest utrudnione , ale po prostu inne. Przy wyborze moda można wziąć pod uwagę o wiele bardziej prozaiczną rzecz, modę na "moda" na polu na którym będziemy latać . Będzie po prostu łatwiej jak ktoś bardziej doświadczony może przejąć od nas radio w chwili stresu czy oblatać model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
d.a.r.o. Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 W mode 1 można tak samo latać smiglakiem jak w mode2. Sterowanie nie jest utrudnione , ale po prostu inne. Rozumiem, że latałeś w obu i masz porównanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest a7498787 Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 Pozdrawiam, urodziłem i wychowałem sie w Sopocie. ... ale wtedy jeszcze nie zajmowałeś sie modelarstwem RC, bo gdyby tak było pewnie dzisiaj latałbyś w MODE 1, bo kiedyś wszyscy tak latali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armand Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 Lata sie w "modzie" takim jak latają pozostali na lotnisku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 O przepraszam w Lublynie jest pełna demokracja mody są różne i nie cenzurowane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 U mnie sprawa mode-u sie troche skomplikowała poniweaż uczę latać młodych w mode 4 (motoszybowiec bez lotek) a potem przechodzimy na mode 2, w bardziej zaawansowanych modelach Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej_t Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 U mnie sprawa mode-u sie troche skomplikowała poniweaż uczę latać młodych w mode 4 (motoszybowiec bez lotek) a potem przechodzimy na mode 2, w bardziej zaawansowanych modelach To chyba nie jest komplikacja a raczej jak najbardziej naturalna kolej rzeczy. Nauka zakrętów sterem kierunku prawą ręką a po przejściu na model z lotkami zostaje prawidłowy odruch - zakręcanie prawą ręką lotkami z domiksowanym ewentualnie sterem kierunku, który jest przerzucony na lewą rękę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest a7498787 Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 To chyba nie jest komplikacja a raczej jak najbardziej naturalna kolej rzeczy. Nauka zakrętów sterem kierunku prawą ręką a po przejściu na model z lotkami zostaje prawidłowy odruch - zakręcanie prawą ręką lotkami z domiksowanym ewentualnie sterem kierunku, który jest przerzucony na lewą rękę. Dokładnie. Masz rację Sprawa się trochę komplikuje, jak latamy w termice jakąś F3Jotką i na nowo trzeba się nauczyć zakręcać kierunkiem który jest na lewej stronie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest a7498787 Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 U mnie sprawa mode-u sie troche skomplikowała poniweaż uczę latać młodych w mode 4 (motoszybowiec bez lotek) a potem przechodzimy na mode 2, w bardziej zaawansowanych modelach Wg rysunku jest to mode 3, ale to szczegół Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 W mode1 lepiej robi sie rolling harriera, na jednym drążku. Ale i tak latam od zarania dziejów na mode2 Nasz kolega z forum, w tym takze moj z lotniska lata na mode1 ale z gazem na rewersie. Czyli do siebie full, od siebie minimum. Taka sobie ciekawostka w temacie tego co mozna spotkac na lotnisku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.