Skocz do zawartości

Budowa RC Nitro Buga od podstaw.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Wiec zaczelo sie. Planowalem zajac sie tym dopiero na emeryturze ale jakos warunki sprzyjace wiec jakos tak wyszlo. Po przeprowadzce udalo mi sie zorganizowac maly warsztacik, powoli kompletuje narzedzia i maszyny.

 

Wiec tak, po glowie chodzi mi juz od kilku lat budowa nitro buga od podstaw. Czyli koputer i dlugie przyjemne godziny przy projektowaniu. Do projektowania planuje uzyc programu Catia v5 a do wizualizacji i renderingu 3dsmax 2010 + Vray.

 

Pelny zapalu i krzepy zasiadlem jakies 6 tygodni temu i zaczalem projektowac przednie zawieszenie. Nie ukrywam zer mialem kilka klopotow z ustawieniami kol w odpowiednim kacie przy skrecaniu.

 

Wiekszosc planuje wykonac z aluminiowej blachy grubosci 1.2 mm, 2mm, podwozie z 3mm.

Kola oraz amorki juz wybrane.

 

Mam nadzieje ze mi pomozecie. Jezeli chodzi o takie kontrukcje to nie mam za wiele doswiadczenia.

 

Mam Prosbe. Czy ma ktos lub czy moglby porobic zdjecia tylnego napedu z innych fabrycznych autek. Mam na mysli polaczenia walu z dyferencjalem skrzynie biegow itp. Niezabardzo sie orjetuje jak to wszystko wyglada. Z gory dzieki.

 

To narazie tyle jezeli chodzi o wstep.

Warsztacik juz stoi i zamowilem juz proche materialu wiec mam nadzieje ze w przyszly weekend uda mi sie wykonac juz jakies pierwsze czesci.

 

Sorki za pisanie bez polskich znakow ale siedze w pracy i piesze na angielskiej klawiaturze.

 

 

Dołączona grafika

 

Oraz krotki film pokazujacy dzialajace zawieszenie i uklad skretny.

 

 

Prosze kazdego kto ma uwagi o pomoc. Dzieki :D

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Jesli mozna zapytac to gdzie pracujesz, jak masz dostep do Catii?

Pracuje w firmie robiacej glownie wizualizacje architektoniczne, ale wizualizacje produktow tez sie zdarzaja, wiec licencja catii lata miedzy biorem a moim domem gdzie rowniez pracuje. :)

Opublikowano

Dzieki za piersze komentarze. Co do Serwa to bedzie ono siedzialo w kieszeni pod podwoziem jak jest teraz a od spodu chce zamontowac oslone, cos w ksztalcie klina. Nie moge dac serwa wyzej gdyz zwiekszy to kat na drazkach kierowniczych i bedzie ponad dopuszczlne katy na polaczeniach kulowych.

Opublikowano

Ja bym mimo wszystko starał się to rozwiązać. Na pewno się da bo wszystkie modele sklepowe tak mają ; ) Może to pomoże rozwiązać problem kątów połączeń kulowych:

Snap kulowy podłączyłeś do dolnej półki elementu bezpośrednio połączonego z kołem. Modele sklepowe mają to mocowanie w połowie wysokości tego elementu i myślę, że w tym kierunku warto pójść. A jeśli chodzi o układ kierowniczy po stronie podwozia, to warto by chyba zrobić go na półce, a nie bezpośrednio na podłodze, tak żeby był na wysokości serwa.

 

Jeszcze może taka podpowiedź: nie widziałem w projekcie łożysk, ale jakbyś planował je używać, to świetnie do tego się nadają łożyska szybkoobrotowe z allegro w cenie rzędu 2zł za sztukę. Jest na allegro jeden facet, który sprzedaje takie we wszystkich możliwych rozmiarach. Nie kupuj ich w sklepach modelarskich, bo tam ceny są kosmiczne.

 

Projekt bardzo mi się podoba, bo mój brat próbuje coś takiego zrobić (niestety ma mało zapału). Będę kibicował

Opublikowano

Przemyślałem i pomierzyłem. Wydaje mi się że jest to akceptowalne. Bardz Ci dziękuję za komentarz, jednak to tylko 13 mm. Nie wystaje wiele więcej niż śruby mocujące.

 

Wspomniałeś że twój brat próbuję czegoś podobnego. Może wrzucisz jakieś fotki , szkice? Dużo by mi to pomogło.

 

Poniżej widok z przodu.

 

Dołączona grafika

Opublikowano

spróbuj położyć servo bokiem, tak jest w modelach buggy. A co do napędu to połącz dyfer za skrzynia wałem kardana, na skrzyni kubek przecięty na pół i w to wałek z malutkim kawałkiem metalu który wciśnie się w ten rowek. Jeśli nie jasno to zrobie zdjęcia mojego modelu.

Opublikowano

Pytanie z innej beczki - oś zwrotnicy powinna być pionowa czy lekko pod kątem jak w "normalnym" samochodzie ?? ( byłoby samocentrowanie kierunku jazdy oprócz samocentrowania wynikającego ze zbieżności :?: )

Opublikowano

Świetnie , że znasz programy do modelowania 3D.

Ale jaki to ma sens?

Zrobisz lepiej niż inni?

Patrząc po projekcie - nie bardzo.

To może taniej .

Też czarno to widzę.

 

To w jaki celu?

 

Dam ci dobrą radę , zamów sobie gotową płytę podłogową razem z kompletem zawieszenia , z resztą faktycznie jest frajda się pobawić. :)

Opublikowano

Zajrzyj do książki pt."Karting",autora niestety nie pamiętam.Znajdziesz tam wszystko o projektowaniu zawieszenia,ramy nośnej,zwrotnic,układu kierowniczego i całej reszty.Jeśli jeszcze tego nie ustaliłeś chetnie podpowiem Ci jak ustawić zbieżność kół przy największym wychyleniu.Buwi-tak,powinno być jak w samochodzie czyli osie zwrotnic powinny byc nachylone pod pewnym kątem w stosunku do ramy(względnie jezdni),dokładniej to kąt ten wynosi około 7*.

Opublikowano

Miała być relacja z BUDOWY a jak dotąd sama teoria ...

no ale poczekamy

Hehe. Przecież budowa trwa ale na razie w postaci cyfrowej :) Co do fizycznej budowy to w sobotę powinny być już wykonane przednie wahacze. O ile angielska poczta nie zawali i blachę 1.2mm dostarczy.

 

 

Kuba 12 - bardzo proszę o zdjęcia modelu, :)

 

Tomek- Jaki to ma sens. Powiem szczerze. Głównym sensem jest sprawdzenie czy dam radę. Nie chodzi o koszt, jestem pewien że nie zrobię tego lepiej. Poprostu lubię tworzyć coś od podstaw. Powiedz mi jaki sens jest w modelowaniu samolotu?? Przecież jest wiele lepiej latających modeli, więc po co?

To jest hobby, nie zawody.

 

Ktoś kiedyś powiedział. "Co jest krok wyżej od obłędu??" - "PASJA"

 

Moją pasją zawsze była grafika 3d i obróbka metalu. Właśnie teraz próbuje to połączyć. Mam nadzieje że teraz to rozumiesz. Poza tym Catia to nie program do modelowania 3d tylko do projektowania. Pozdrawiam

 

Konrad niestety próbowałem ale nie jestem w stanie tej książki namierzyć bez autora, ale i tak Dzięki

 

 

Co do serwa bokiem to nie za bardzo rozumiem jak to rozwiązać. Z mojego punktu widzenia prześwit jest wystarczający. Autko niżej już nie siądzie ze względu na ograniczenia amortyzatora które ma skok 72 mm także chyba lecę dalej z projektem i serwo zostawię. Jak dostane zdjęcia od Kuby12 to pomyślę jeszcze. Tak na marginesie to nie umie się już doczekać aż materiał przyjdzie. :)

 

Ok więc wstępny zarys osłony serwa gotowy jak widać na renderach. będzie mocowane na trzech nitach fi 5 od góry.

 

Dołączona grafika

 

Skok zawieszenia:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

I jeszcze nowy nabytek w warsztacie, wiertarko-frezarka

 

Dołączona grafika

Opublikowano

nie jesteś w stanie zrobić takiego auta

 

dyfry, łożyska jednokierunkowe, tytanowe kardany, amortyzatory są stosunkowo drogie mniej więcej pewnie ponad 70% ceny samego podwozia

 

a takie auto nie może być wykonane w 100% z metalu

 

taki projekt to skakanie z motyką na słońce

 

 

tu jest trochę obrazków nie jest to wyczynowy sprzęt ale na pierwsze autko się nadaje

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10508&lang=pl

Opublikowano

Autorem ksiazki "Karting" jest Tadeusz Rychter.Warto popatrzyć w internecie na plany budowy gokartów-są szczegółowo rozpisane wszystkie wymiary i katy,oraz różne zależności określone odpowiednimi wzorami.

Opublikowano

Myślę, że niektórzy zapominają o dwóch podejściach do modelarstwa. Są ludzie, którzy kupują modele żeby polatać/popływać/pojeździć. A są ludzie, dla których prawdziwą pasją jest sam proces projektowania i tworzenia. Jak efekty pracy się do czegoś nadają to świetnie! A jak nie, to bierzemy się za nowy projekt bogatsi o zdobyte doświadczenie. Z tego co lukos_86 napisał wnioskuję, że chce on przede wszystkim popracować przy budowie, a nie pojeździć. Dlatego bardzo proszę, ograniczmy komentarze w stylu "i tak ci się nie uda" czy "jaki to ma sens? w sklepie są lepsze".

 

EDIT:

Z dedykacją dla cyrax_ojz: obrazek.

Oczywiście, że jest gorszy niż sklepowy. Ale jaka jest satysfakcja z kupienia modelu, a jaka ze zrobienia?

Opublikowano

Myślę, że niektórzy zapominają o dwóch podejściach do modelarstwa. Są ludzie, którzy kupują modele żeby polatać/popływać/pojeździć. A są ludzie, dla których prawdziwą pasją jest sam proces projektowania i tworzenia. Jak efekty pracy się do czegoś nadają to świetnie! A jak nie, to bierzemy się za nowy projekt bogatsi o zdobyte doświadczenie. Z tego co lukos_86 napisał wnioskuję, że chce on przede wszystkim popracować przy budowie, a nie pojeździć. Dlatego bardzo proszę, ograniczmy komentarze w stylu "i tak ci się nie uda" czy "jaki to ma sens? w sklepie są lepsze".

Przychylam się do wypowiedzi kolegi :wink:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.