Konrad Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Nie za bardzo,to jest dwuskładnikowa żywica szybkoschnąca,której raczej niczym nie rozcieńczysz by nią malować,a do śrub polecałbym przeznaczony do tego celu klej Loctite-najlepiej niebieski.
Vespa Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Opublikowano 19 Maja 2010 Jeżeli chodzi tylko o konsystencję to taka jaka jest, bez rozcieńczania, powinna dać się rozsmarować pędzelkiem o twardym włosiu. Nie wiem tylko czy będzie to wystarczająco efektywne.
kesto Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Możesz rozrzedzić klej lekko podgrzewając mieszaninę na grzejniku elektrycznym lub przy żarówce(klasycznej - nie świetlówce). Taki manewr spowoduje chwilowe rozrzedzenie, ale też przyśpieszy wiązanie kleju - więc trzeba uważać.
Vespa Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Opublikowano 20 Maja 2010 Dzięki, spróbuję posmarować tym co mam - jak się nie da bez podgrzewania to sprawdzę ten patent. A teraz kolejna seria zdjęć - wicherek całkowicie gotowy do oklejania - została już kosmetyka w stylu, wspomnianego zabezpieczania łoża silnika czy zalewania śrubek. Lukasz_kksa przelutował mi iglicę z przedużką do montażu snapów - akurat nie miałem metalowych więc użyłem plastikowego. Może to i lepiej bo przynajmniej nie będzie parzyło w palce przy regulacji, nie będzie tak trzaskało po tłumiku i zarazem nie powinno się stopić od temperatury (jeśli się mylę to mnie wyprowadźcie z błędu). Wicherek by Vespa:
kesto Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Całkiem przyzwoity modelik wychodzi. Mam tylko pewne wątpliwości, czy umiejscowienie włącznika tuż przy silniku i to w dole kadłuba jest dobrym pomysłem. Kadłub będzie w tym miejscu zawsze zachlapany resztką paliwa, olejem i każdym innym szuwaksem z piachem włącznie. Lepiej przenieś go na bok kadłuba w okolicy S.C. po przeciwnej stronie niż tłumik. W dolnej części pod zbiornikiem masz też zamontowany akumulator i elektronikę. Jeśli nie uszczelnisz odpowiednio komory zbiornika paliwa, to są duże szanse że zalejesz sobie wszystko. No i kółko ogonowe moim zdaniem powinno wystawać całą swoją średnicą poza płetwę. W takim układzie jak jest na zdjęciu, przy pierwszym lądowaniu możesz przeszlifować tą część, albo w najgorszym wypadku - odłamać. Ta płetwa jest niepokojąco blisko ziemi.
Vespa Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Opublikowano 20 Maja 2010 Wobec tego pomyślę nad owiewką dla włącznika bo nie chciałbym już zmieniać jego położenia. Trochę na siłę unikam cięcia w boku. Poniżej bonusik - conceptart przyszłego poszycia Conceptart "Wicherek by Vespa" W swoim Wicherku planuję zrobić wszystkie płaszczyzny dolne w kolorze czarnym a górne będą białe. Lotki będą w tym samym stylu co ster kierunku (czyli w paski). No ale wiadomo, że w rzeczywistości będą pewne odstępstwa od projektu.
Łukasz K. Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Fajne oklejanie,ale ja bym zmienił czarną folię na inną nie ze względów estetycznych,ale czarną folią okleja się troszkę trudno.Każde nie dociągnięcie widać...więc jak ma być to twoje pierwsze oklejenie modelu-zastanowił bym się. Do takich foli "trudno okleających" się należą własnie czarna i srebna.
awot Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Srebrna folia jest trudnooklejalna? Dobrze, że nie wiedziałem tego przed pierwszym w życiu oklejaniem mojego WICHERKA Gdybym to wiedział to pewnie bym go nie okleił :wink: A wracając do malowania to całkiem fajny schemat.
MiQ27 Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Ten schemat jakoś mi dziwnie przypomina oryginalne propozycje guru Schiera http://www.alehar.aplus.pl/images/artykuly/wicherek_cz3/8_36.jpg
Vespa Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Opublikowano 20 Maja 2010 Ten schemat jakoś mi dziwnie przypomina oryginalne propozycje guru Schiera Hehe, bo na ich podstawie powstał :faja:
Maciej1996 Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 A ja dałem się prawie nabrać że już jest oklejony :shock: ( serio tak wygląda ), kontury wydały folię na pierwszy rzut oka wygląda normalnie
kesto Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Ja w swoim zamiast białego , użyłem żółtego, a pasek był czerwony, ale dobór kolorów to kwestia gustu.
Irek M Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 ale dobór kolorów to kwestia gustu To jednak nie tylko kwestia gustu lecz widoczności naszego modelu. Dobry kontrasy to zdaje się żółty + czarny. Chyba w ksiażce Wojciechowskiego podane są zestawy kolorów tak aby model był jak najbardziej widoczny. Gdzieś to nawet mam, jak znajdę to podam.
kesto Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Pokazałbyś lepiej foty 8) Nie ma szans. Swojego Wicherka robiłem jako 13-to latek, a wtedy nie było powszechnie dziś używanych aparatów cyfrowych, telefonów komórkowych z funkcją robienia zdjęć, ani telewizorów kolorowych . Model był na uwięzi bo o aparaturze RC nawet nie śmiałem marzyć. Latał na silniku samozapłonowym RYTM produkcji ZSRR - dzisiaj nie ma już takich silników ani takiego Państwa.To jednak nie tylko kwestia gustu lecz widoczności naszego modeluKwestię widoczności modeli RC uważam za tak oczywistą, że nawet jej nie poruszałem, dlatego wspomniałem jedynie o guście. Zestaw kolorów żółtego z czarnym z czerwonymi dodatkami jest najczęściej w moich modelach używany.
Vespa Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Wicherek bardzo długo leżał na szafie i czekał na pokrycie folią. W końcu to się udało i mógł się odbyć pierwszy lot. Na początek pokażę kilka fotek: Za kilka godzin, jak się wgra na Vimeo filmik będziecie mogli być świadkami katastrofy Nie będę pisał co się stało - zobaczycie sami. Niestety zakończenie lotu nie będzie takie jak je sobie wymarzyłem Dziękuję Łukaszowi (kksaconstructor) za wyregulowanie silnika i uratowanie modelu od większych zniszczeń. Błażejowi aka Saperowi dziękuję za nagrywanie aparatem.
noker Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Łdnie Ci wyszedł modelik, czysto i elegancko.
Leszek_K Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Model wyglada dobrze. Dwie uwagi (tylko) - serwa w skrzydlach strasznie daleko od SC - duzy moment bezwladnosci = gorsza statecznosc. - szpary pomiedzy sterami a reszta masz ogromne = byle jaka efektywnosc sterow. Zaklej to tasma, z odrobina luzy by serwom nie przeszkadzac.
noker Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 he he, szukajcie na vimeo: Wicherek 25 by Vespa
Vespa Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Dziękuję za uwagi Poniżej obiecany filmik. Vimeo: [vimeo] [/vimeo] Jak ktoś woli to zapraszam na Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=quZUr-4ZUKM. Celowo nie robię jako film osadzony bo po co dodatkowo obciążać. UWAGA: występują niecenzuralne słowa :roll:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.