Skocz do zawartości

Wicherek 25 RC by Vespa


Vespa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

LOTKI

 

No i napotkałem na kolejny dylemat. Montuję serwo do kontrolowania wychyłu lotek i nie jestem pewien jak najlepiej to zrobić. Przede wszystkim nie chciałem żeby jakakolwiek część serwa wystawała z wnętrza skrzydła. Na poniższych zdjęciach widać sposób, który sobie wymyśliłem. Serwa zamontowane będą w poziomie na drewnianych klockach.

 

I moje pytania brzmią następująco: czy klocki mogą być przyklejone do balsowej podłogi (dwie deseczki po 1 mm) czy lepiej je przykręcić? Od góry będą one przewiercone i będzie można do nich przykręcić klapkę z balsy 1 mm, umożliwiającą dostęp do serw po oklejeniu.

 

Drucik z obu stron jest wygięty w Z. Jest on jednak trochę wiotki i myślę czy nie lepiej będzie użyć bowdenów? I zastanawiam się też nad sposobem zamontowania w lotce tego plastiku. Przykręcić na śrubki do balsy, z której są lotki, czy można przykleić? Może na ciepły klej?

 

Aaa, jeszcze jedno pytanie. Z drugiej strony serwo ma być odwrócone symetrycznie (odbicie lustrzane) czy tak samo jak to?

 

A poniżej fotki.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Panie kolego, ale tak jak to robisz to robisz źle.

Przy zastosowaniu tych szarych dźwigni lotek (przykręcaj śrubkami) nie unikniesz aby popychacz nie wystawał ze skrzydła. Najlepiej jest montować popychacz na ostatnią dziurkę dźwigni (u Ciebie jest na pierwszej). Serwo - dobrze by było gdybyś te klocki zrobił cieńsze a dłuższe, żeby "złapały" dźwigary płata. Chociaż jak dobrze przykleisz też może tak być (użyj żywicy, lub Distalu). Wypust popychacza lotki (zrób sobie z drutu 2 mm - doskonale sprawdza się szprycha rowerowa) zrób z balsy z podłużnym otworem na popychacz. Jak zamontujesz serwo z drugiej strony to już Twoja sprawa, ze względów estetycznych dobrze by było symetrycznie do drugiego płata czy jak kto woli "lustrzane odbicie". Wazne jest podłączenie serw tak aby wychył lotek był na przemian. Prawa do góry to lewa na dół i odwrotnie.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź jeszcze pod uwagę możliwość wymontowania serwa bez konieczności rozwalania skrzydła. Klapka musi być. A skoro już będzie klapka, to najlepiej ze sklejki (1,5 mm) i do niej przyklejone klocki mocowania serwa. Wtedy odkręcając klapkę wysuwamy również serwo. Od zewnątrz może wyglądać tak jak na poniższym zdjęciu albo możesz na zewnątrz wyprowadzić tylko popychacz, żeby nie było widać orczyka.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Mam kilka szprych i zastanawiałem się nad ich użyciem ale wtedy musiałbym zastosować snapy a te nie były zbyt zachwalane przez Karlema w innym wątku. Chyba, że jest inny, prosty sposób na przymocowanie szprych do serwa i plastikowego ramienia w lotce?

 

Faktycznie chyba lepiej będzie przykleić klocki z serwem do klapki a nie do "podłogi" w skrzydle. Na szczęście jeszcze wszystko jest luźne (wolałem poznać Wasze opinie zanim coś sknocę :P) i mogę to zmienić.

 

Ale tak patrząc i porównując to ten mój drucik wygląda na tak samo delikatny jak ten Callaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ten mój wicherek to chyba najdłużej budowany model na tym forum ale odwieczny problem braku czasu nie pozwala na przyśpieszenie tego procesu. Prace się jednak posuwają na przód - w tempie żółwia ale zawsze.

 

Poniżej kilka fotek z obecnego etapu produkcji.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam uwagę co do tylnego podwozia. Jeżeli kółko, to płetwa dolna jest zbędna. Może być jedynie ze względów estetycznych (jeżeli Tobie ten bajer się podoba). Nie wskazane są również te podcięcie w płatach pod popychaczami lotek. Działają podobnie jak karb osłabiając konstrukcję na złamanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to wina zdjęć, ale strasznie małe te powierzchnie sterowe. W szczególności SW i lotki wyglądają na mikre.

Dziwne bo właśnie powiększyłem je trochę w stosunku do tego co widziałem u innych kolegów z tego forum (i nie tylko). Może to wina zdjęć ;)

 

 

Ja mam uwagę co do tylnego podwozia. Jeżeli kółko, to płetwa dolna jest zbędna. Może być jedynie ze względów estetycznych (jeżeli Tobie ten bajer się podoba).

Mam wątpliwości co do trwałości mocowania tylnego kółka i dodałem je jako "opcję" - jak się urwie to przynajmniej nie porysuje mi się całe podwozie. Macie jakiś patent na wzmocnienie tego, przy zachowaniu "skręcalności"?

 

Nie wskazane są również te podcięcie w płatach pod popychaczami lotek. Działają podobnie jak karb osłabiając konstrukcję na złamanie.

Chodzi Ci o wycięcie w klapce? Musiało ono być żeby popychacz miał możliwość ruchu.

A karb, o którym piszesz to grubość tej klapki tak? Mówisz, że to będzie miało aż taki wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj % wymiary lotek i steru wysokości do skrzydła i stat. poziomego wtedy będziemy wiedzieli czy to zmyłka czy sam sie zmyliłeś :rotfl: bo faktycznie wyglądają na zbyt małe. Minimalny wznios skrzydeł też robiłby lepsze wrażenie nie tylko wizualne. Podobnie podwozie - sprawia wrażenie wąskiego i wysokiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie jest wąskie i wysokie - takie mi wyszło i już nie chciałem robić drugi raz. Wznios płatów będzie jeszcze dodany - rurki, w które wsuwane są skrzydła zostaną delikatnie wygięte i dopiero po tym zabiegu dorobię podpórki płatów.

 

WYMIARY

 

Rozstaw kół: 33 cm (wymiar zewnętrzny) a wysokość od podłoża (w linii prostopadłej) do miejsca w którym schodzą się szprychy na środku kadłuba to: 15,5 cm.

 

Wymiar lotki: 30,5 x 4,5 cm.

Wymiar skrzydła: 24 x 83,5 cm.

 

Wymiar statecznika poziomego (bez steru wysokości): 72,5 x 16 cm

Wymiar steru wysokości: 68 x 3,5 cm

 

WAGA

 

Przy okazji postanowiłem go zważyć (wszystkie elementy tak jak na ostatnich zdjęciach):

 

Kadłub (bez wyposażenia): 375 g

Statecznik poziomy: 79 g

Skrzydła (z serwami): 2 x 248 g

RAZEM: 950 g

 

Chętnie usłyszę wszelkie wnioski, które wyciągniecie z powyższego.

Ale dla porównania powiem Wam, że trenerek z poniższego filmu miał węższe (choć dłuższe) lotki i ster wysokości w podobnych proporcjach. A radził sobie na nich świetnie: TRI-40 @ OS MAX 7,5 ccm

 

EDIT: korzystając z nowej opcji zmieniam sposób osadzenia filmu :D

 

[vimeo]

[/vimeo]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK i tylne kółko możesz zrobić napędzane linkami,tak zrobiłem u siebie,wyszło lekko i sprawdziło się w praktyce.

Mój Wicherek kształtem przypomina oryginał i ale ma sporo zmian.

Zaczynając od skrzydła z profilem Naca 2415 i pewnie kilka innych rzeczy.

Lotki i klapy w moim skrzydle mają rozmiar 38cm x 6,5 cm.

Zdjęcia zrobione po lataniu i nie zdążyłem go dokładnie wyczyścić :oops:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pomysł! Spróbuję go wykorzystać przy kolejnym modelu lub po kraksie bo teraz nie chce mi się już tego przerabiać i nie mam potrzebnych elementów.

 

Twoje lotki są dużo większe niż moje. Ale też faktem jest, że Twój model ma dużo mocniejszy silnik. Myślę, że tak jak mam jest w sam raz do mojej malutkiej Webry 3,5.

 

Zobaczymy już niedługo w praktyce - Chinole wreszcie wysłały pakę z resztą osprzętu 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój najmniejszy silnik i do niego dorobiłem Wicherka.

Gdybym miał Webrę 3,5 to wtedy model przypominał by bardziej oryginalnego Wicherka.

Na swoim polecę np.na plecach,wykręcę beczki i pętle a ale jak takie rzeczy mają przypominać prawdziwego Wicherka ? :D

W radiu przy okazji mam ustawione parę mix-ów ;wychylenie SW przy wypuszczanych klapach.wychylenie SW gdy silnik zaczyna wchodzić na największe obr.

A zrobiłem to bo radio mam zdecydowanie nowocześniejsze niż Wicherek :D

Jutro zważę elementy modelu tak dla porównania wagi oklejonych i wyposażonych skrzydeł i kadłuba.

 

Edit

Kadłub bez paliwa,statecznika poziomego waży 1,63 kg.W środku 3x serwo standard i 4 szt. aku.

Połówka skrzydła waży 0,3 kg,w środku 2 szt. serw 20g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.