Skocz do zawartości

Licea lotnicze


tomek_b_

Rekomendowane odpowiedzi

... a tak w ogóle to jak dokładnie wygląda praca "technika mechanika lotniczego" lub "technika awionika"?

 

ja jestem w LO w profilu Mat-inf ale mam to samo co mat-fiz + informatyka jeszcze a godziny sie zgadzaja :)

 

chciałbym pojsc na to http://www.itcmp.pwr.wroc...ksztalcenie.php

Wygląda ciekawie :D . Szkoda, że to jeszcze daleka przyszłość.

Generalnie to

- Technik mechanik lotniczy - zajmuję się ogólną osługą samolotu ( naprawy, sprawdziania, wprowadzanie zmian zawartych w biuletynych serwisowych i dyrektywach, może ewentualnie dopuścić samolot do lotu [ jeśli ma oprawnienia - PART M/F ]) nie wchodząc w zasadę działania przyrządów. Ma on plan obsługi statku powietrznego/silnika/śmigła i ma wykonać polecenia tam zawarte.

- technik awionik - zajmuję się avioniką samolotu, czyli ma zapewnić poprawne działanie wszystkich przyrządów. W jego inicjatywie leży także cała obsługo elektroniki płatowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tak sobie myślę, że moim ideałem byłoby liceum ogólnokształcące mniej-więcej takie jak w Dęblinie, tylko nie wojskowe. Słyszeliście o czymś takim?

Czy to prawda, że po technikum lotniczym trudno później dostać się na studia lotnicze?

Powiem Ci tak, nawet jak chodzisz do rewelacyjnego liceum, jak chcesz iść na dobre studia to sam musisz zrobić dużo więcej niż wymagają od Ciebie w szkole.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek dobrze kombinuje. Inaczej wygląda nauka w szkole która "kręci" a inaczej gdy chodzi się z przymusu. Lotnictwo to również meteorologia. Nikt o tym nie wspomniał.

Mój klasowy kolega kończył zwykłe Technikum Mechaniczno-Odlewnicze i po maturze poszedł na Wojskową Akademię Techniczną. Skończył meteorologię, pobiera wszystkie świadczenia wojskowe a pracuje w cywilu na wieży na Okęciu. W moim wieku już emeryturka i może sobie dalej dorabiać póki ma ochotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zy to prawda, że po technikum lotniczym trudno później dostać się na studia lotnicze?

nie koniecznie, zależy od Ciebie, ale za to można zrobić PARTY i zostać certyfikowanym mechanikiem lotniczym co potrwa 2 lata. Następnie robisz uprawnienia na ok dwa typy samolotów np. AIRBUS I BOEING co daje ok 7 tys per miesiąc :) wydaje się proste ale trzeba trochę przysiąść przy książkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezcie jeszcze jedna rzecz pod uwage. Czy wam to sie po prostu nie znudzi. Nie kazdy moze przezyc cale zycie z tym samym i laczyc prace z przyjemnoscia. To, ze wam sie teraz wydaje, ze tak bedzie najlepiej i najciekawiej nie oznacza, ze tak zawsze bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezcie jeszcze jedna rzecz pod uwage. Czy wam to sie po prostu nie znudzi. Nie kazdy moze przezyc cale zycie z tym samym i laczyc prace z przyjemnoscia. To, ze wam sie teraz wydaje, ze tak bedzie najlepiej i najciekawiej nie oznacza, ze tak zawsze bedzie.

Nawet księdzom nudzi się bycie księdzem. A przecież ponoć to jest robota z powołania.

 

Więc bycie mechanikiem też może się znudzić :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezcie jeszcze jedna rzecz pod uwage. Czy wam to sie po prostu nie znudzi. Nie kazdy moze przezyc cale zycie z tym samym i laczyc prace z przyjemnoscia. To, ze wam sie teraz wydaje, ze tak bedzie najlepiej i najciekawiej nie oznacza, ze tak zawsze bedzie.

no jasne, masz racje, te wykształcenie jest specyficzne ze tak powiem, ale z drugiej strony mechanik wbrew pozorom nie jest tylko mechanikiem, po paru latach otwierają się większe możliwości za granica i nie jako zwykle grzebanie w śrubkach ale i certyfikacja, pozwolenia a do tego nie trzeba się już brudzić, bo masz ludzi pod sobą ale i większa odpowiedzialność. Jest to ciekawa praca, ale jak każda- może się znudzić, zalezy to od charakteru człowieka i od pasji. Można pasje połączyć z praca. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne, masz racje, te wykształcenie jest specyficzne ze tak powiem, ale z drugiej strony mechanik wbrew pozorom nie jest tylko mechanikiem, po paru latach otwierają się większe możliwości za granica i nie jako zwykle grzebanie w śrubkach ale i certyfikacja, pozwolenia a do tego nie trzeba się już brudzić, bo masz ludzi pod sobą ale i większa odpowiedzialność. Jest to ciekawa praca, ale jak każda- może się znudzić, zalezy to od charakteru człowieka i od pasji. Można pasje połączyć z praca.

Wiem, wiem. Znam to od tej strony co Ty. Jestem na MEiLu i dlatego wspominam o tym, bo widze co sie dzieje dookola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.