Callab Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 A teraz jasne. Myślałem, że porównujesz to listewek 5x5. Ale masa listewki 3x20 powinna być większa od masy listewki 5x10 o 20% - to tak w ramach dygresji. Powodzenia w budowie.
emem18 Opublikowano 7 Października 2010 Opublikowano 7 Października 2010 no i zrobiłem to cudo co prawda już zdążyłem rozwalić ale cóż ... naprawie i będę próbował dalej foty z budowy i po kraksie http://picasaweb.google.pl/113252597408919191466/Toto1Budowa#5525415528824543714
KrzysiekB. Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Chciałbym odkopać temat oświetlenia TOTO-1 Z tego co miałem dostępnego w domu, zrobiłem tak: (światełka z zapalniczek, razem z bateriami). Bardzo prowizorycznie to wygląda, ale efekt w powietrzu jest niezły:D (jak widać wdarło się troszkę mojej inwencji twórczej w postaci "uszu":D Model zyskał na stateczności, co mnie zadowala). Każda z diod ma swoje własne zasilanie, ale będę chciał je połączyć w jeden obwód do jednego źródła prądu:). (akumulatorek AAA 1.2V?)
darek69 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Cześć Efekt fajny . Ale możesz zrobić jeszcze tak , w sklepie elektronicznym kup diodę mrugającą koszt (2.40zł) Polutuj wszystkie diody ze sobą szeregowo, pierwsza dioda przy plusie musi być mrugając . Będzie służyła jako przerywacz (dla innych diod ) Zakres prądu jest 3v-12v można wykorzystać zasilanie samolotu nie potrzeba dodatkowego zasilania . pozdrawiam
KrzysiekB. Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Darek69 Dziękuje za podpowiedź!. Później tak połączone diody trzeba będzie wpiąć do odbiornika tak? czy jakoś bezpośrednio do akumulatora?
miqul Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 możesz przez wtyczke balansera na jedna cele wpiąć diody bez migamia bo w nocy jak bedziesz latac i jeszcze bedzie migać to się pogubisz z kierunkami.
KrzysiekB. Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Migać będzie tylko jedna dioda, więc raczej problemów z orientacją nie będzie .Wolałbym raczej nie podpinać diod tylko pod jedną cele. Chyba, że tak już ktoś kiedyś robił
Tex Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Czytam posty kol. KrzysiekB i zastanawiam się... ...a może by wykorzystać gotowe już, niedrogie ok. (20+) zeta urządzonko Xtreme tj. "Li-po Strobe Alarm" (stosowane często w "modelarstwie heli")? Na wejściu podpina się je pod wyjście do balancera ogniw Li-po w opcji 2-cele 7,4V lub 3-cele 11,1V (dwie możliwości). Na wyjściu (gniazda) podpina się trzy diody sygnalizacyjne dołączone w komplecie oraz sygnalizator dźwiękowy (w tym wypadku mniej użyteczny). Diody w tym urządzeniu sygnalizują stan załadowania pakietu Li-po. - świeceniem ciągłym → wysoki stan załadowania. - wolne migotanie → średni. - częste migotanie → niski. Wygodne podłączenie i można by rzec dwa zastosowania w jednym: - Kontrola wzrokowa pozycji modelu przy słabej widoczności (opcja - kolorowych diod). - Kontrola stanu załadowania pakietu Li-po. Pozdr. Tex/Czesław. Ps. Tak żeby nie nabijać postów: Może być, że ta cena z deka nieaktualna, swoją Xtremę kupowałem w Niemczech jakieś 4-lata temu i euro stało nisko tj. trzy z groszami.
KrzysiekB. Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 No opcja bardzo ciekawa z tym lipo alarmem i "stroboskopem" zarazem. Tylko, że z tego co ja teraz znalazłem to ceny są od 20 (ale $) w zwyż;d. Ale co do wcześniejszego pomysłu - jest jakiś inny sposób niż kożystanie z wtyki balansera?
miqul Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 pomysł jest sprawdzony , kolega tak lata. Diody w pasku (po trzy) na końcówkach skrzydeł tak naklejone ze jedna jest w górę druga na natarciu i trzecie pod skrzydłem , po jednym pasku na kadłubie podświetlające skrzydła od spodu, jedna pojedyncza pod dziobem i jedna pojedyncza na stateczniku pionowym na szczycie a i chyba od spodu na kadłubie przy statecznikach.
KrzysiekB. Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 pomysł jest sprawdzony ale który?
miqul Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 ten o którym pisałem diody pod wtyczke od balansera
darek69 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Możesz wpiąć do odbiornika . To jest najtańsze rozwiązanie .
KrzysiekB. Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Żeby nie ciągnąc dalej tematu oświetlenia w temacie depronowego motoszybowca - na dalszą część moich lamerskich problemów zapraszam tutaj: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=343996#343996
vowthyn Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Gdybym chciał wykonać w Toto 1 ster kierunku, to czy powinienem odciąć jego płaszczyznę od istniejącego statecznika (jeśli tak, to ile orientacyjnie?) czy raczej pozostawić statecznik nienaruszony i do niego dorobić dodatkową płaszczyznę? W tym drugim przypadku - czy ukośne podcięcie dolnej części tak dorobionego SK będzie dobrym rozwiązaniem dla uniknięcia kolizji z SW? Pytania może banalne, ale nie chciałbym czegoś popsuć w aerodynamice modelu.
vowthyn Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Mam kolejne pytania dotyczące Toto 1. - Jaką funkcję ma pełnić depronowe przedłużenie dźwigara? Czy chodzi tylko o mniejszą masę? Z tego, co pisze Motylasty w podsumowaniu opisu budowy skrzydła mogłyby być sztywniejsze. Czy nie lepiej byłoby wkleić dłuższą listwę sosnową do końca (do miejsca w którym zaczynają się uszy)? - W związku z tym, że buduję z depronu 5 a nie 6mm zastanawiam się, czy górnego poszycia płata nie wykonać również z grubszego depronu zamiast 3mm. Chodzi mi o to samo, co w poprzednim pytaniu, czyli o większą sztywność płata. Jeśli zrobię górne poszycie z depronu 3mm to sumarycznie (góra+dół) będę miał o 1mm mniej niż w planach. Jeśli zrobię górę z depronu 5mm to będzie o 1mm więcej, niż w planach. Nie wiem czy te 2mm różnicy w istotny sposób wpłynie na masę i sztywność płata. Jedno co wiem, to że depron 3mm łatwiej będzie wyprofilować. Jakie jest Wasze zdanie? - Dobrze mi się wydaje, że balsowe wzmocnienia krawędzi spływu płata i stateczników są z balsy 1mm? Czy zastosować balsę miękką czy twardą?
Marcin K. Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Pierwsze to jak ci pasuje i jak masz materiał to mozna zrobic sztywniejsze Skrzydlo, drogie to nie radzę. Szkoda wagi a i ciezko bedzie uzyskac taki profil przy twardszym i grubszym depronie. Trzecie to jak masz materiał. Lepsza by byla twarda.
leoon Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Witam Wszystkich. Przepraszam za odkopanie tematu. Ale planuję budowę TOTO-1. Potrzebne materiały już mam , plany przeniesone na depron. Wszystko ładnie powycinane i lada dzień biorę sie za budowę brakuje mi tylko bowdenów za cholere nie wiem jak to się wybiera, czy jeszcze jakies takie duperele będą mi przydatne? Jak będę zamawiał elektrykę to przy okazji bym resztę zamówił aby później nie potrzebnie budowy nie opóźniać no i wiadomo portfela nie wyczyszczać opłatami za wysyłkę. Dla mnie największym problemem, dla Was zapewne mały. Jako, że jest to mój pierwszy model to nie wiem jakiej elektryki do niego użyć, jakie serwa, silnik itd. Czy mógłby mi ktoś doradzić co wsadzić w Toto ?
pyton Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Elekronika w zaleznosci od portwela ja ci podam tansza wersje co nie znaczy ze gorsza serwa typowe 9g np. hxt ,tgy silnik mozesz Tower Pro 2410-09 lub podobny do niego smigło 9x4.5 bateria 3s lipo 1600mAh i regulator wez min 20A lub obcjonalnie 25-30A na zas goldy 3,5mm(polaczenie silnik regulator) wtyk xt60(polaczenie bateria regulator)
michal0051 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 A co sądzicie o tym żeby do toto 1 dorobić ster kierunku lub V-tail.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.