Skocz do zawartości

ToTo - depronowy motoszybowiec - da się


Motylasty

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 miesiące temu...

Chciałbym odkopać temat oświetlenia TOTO-1 :)

 

Z tego co miałem dostępnego w domu, zrobiłem tak:

 

18103234.jpg

 

85090908.jpg

 

12437635.jpg

 

30698857.jpg

 

(światełka z zapalniczek, razem z bateriami). Bardzo prowizorycznie to wygląda, ale efekt w powietrzu jest niezły:D (jak widać wdarło się troszkę mojej inwencji twórczej w postaci "uszu":D Model zyskał na stateczności, co mnie zadowala).

 

Każda z diod ma swoje własne zasilanie, ale będę chciał je połączyć w jeden obwód do jednego źródła prądu:). (akumulatorek AAA 1.2V?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Efekt fajny .

Ale możesz zrobić jeszcze tak , w sklepie elektronicznym kup diodę mrugającą koszt (2.40zł)

Polutuj wszystkie diody ze sobą szeregowo, pierwsza dioda przy plusie musi być mrugając .

Będzie służyła jako przerywacz (dla innych diod ) Zakres prądu jest 3v-12v można wykorzystać zasilanie samolotu nie potrzeba dodatkowego zasilania .

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam posty kol. KrzysiekB i zastanawiam się...

...a może by wykorzystać gotowe już, niedrogie ok. (20+) zeta urządzonko Xtreme tj. "Li-po Strobe Alarm" (stosowane często w "modelarstwie heli")?

 

Na wejściu podpina się je pod wyjście do balancera ogniw Li-po w opcji 2-cele 7,4V lub 3-cele 11,1V (dwie możliwości).

Na wyjściu (gniazda) podpina się trzy diody sygnalizacyjne dołączone w komplecie oraz sygnalizator dźwiękowy (w tym wypadku mniej użyteczny).

Diody w tym urządzeniu sygnalizują stan załadowania pakietu Li-po.

- świeceniem ciągłym → wysoki stan załadowania.

- wolne migotanie → średni.

- częste migotanie → niski.

 

Wygodne podłączenie i można by rzec dwa zastosowania w jednym:

- Kontrola wzrokowa pozycji modelu przy słabej widoczności (opcja - kolorowych diod).

- Kontrola stanu załadowania pakietu Li-po.

 

Pozdr. Tex/Czesław.

Ps. Tak żeby nie nabijać postów:

Może być, że ta cena z deka nieaktualna, swoją Xtremę kupowałem w Niemczech jakieś 4-lata temu i euro stało nisko tj. trzy z groszami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł jest sprawdzony , kolega tak lata.

Diody w pasku (po trzy) na końcówkach skrzydeł tak naklejone ze jedna jest w górę druga na natarciu i trzecie pod skrzydłem , po jednym pasku na kadłubie podświetlające skrzydła od spodu, jedna pojedyncza pod dziobem i jedna pojedyncza na stateczniku pionowym na szczycie a i chyba od spodu na kadłubie przy statecznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gdybym chciał wykonać w Toto 1 ster kierunku, to czy powinienem odciąć jego płaszczyznę od istniejącego statecznika (jeśli tak, to ile orientacyjnie?) czy raczej pozostawić statecznik nienaruszony i do niego dorobić dodatkową płaszczyznę? W tym drugim przypadku - czy ukośne podcięcie dolnej części tak dorobionego SK będzie dobrym rozwiązaniem dla uniknięcia kolizji z SW? Pytania może banalne, ale nie chciałbym czegoś popsuć w aerodynamice modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam kolejne pytania dotyczące Toto 1.

 

- Jaką funkcję ma pełnić depronowe przedłużenie dźwigara? Czy chodzi tylko o mniejszą masę? Z tego, co pisze Motylasty w podsumowaniu opisu budowy skrzydła mogłyby być sztywniejsze. Czy nie lepiej byłoby wkleić dłuższą listwę sosnową do końca (do miejsca w którym zaczynają się uszy)?

 

- W związku z tym, że buduję z depronu 5 a nie 6mm zastanawiam się, czy górnego poszycia płata nie wykonać również z grubszego depronu zamiast 3mm. Chodzi mi o to samo, co w poprzednim pytaniu, czyli o większą sztywność płata. Jeśli zrobię górne poszycie z depronu 3mm to sumarycznie (góra+dół) będę miał o 1mm mniej niż w planach. Jeśli zrobię górę z depronu 5mm to będzie o 1mm więcej, niż w planach. Nie wiem czy te 2mm różnicy w istotny sposób wpłynie na masę i sztywność płata. Jedno co wiem, to że depron 3mm łatwiej będzie wyprofilować. Jakie jest Wasze zdanie?

 

- Dobrze mi się wydaje, że balsowe wzmocnienia krawędzi spływu płata i stateczników są z balsy 1mm? Czy zastosować balsę miękką czy twardą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam Wszystkich.

Przepraszam za odkopanie tematu. Ale planuję budowę TOTO-1.

Potrzebne materiały już mam , plany przeniesone na depron. Wszystko ładnie powycinane i lada dzień biorę sie za budowę brakuje mi tylko bowdenów za cholere nie wiem jak to się wybiera, czy jeszcze jakies takie duperele będą mi przydatne? Jak będę zamawiał elektrykę to przy okazji bym resztę zamówił aby później nie potrzebnie budowy nie opóźniać no i wiadomo portfela nie wyczyszczać opłatami za wysyłkę.

Dla mnie największym problemem, dla Was zapewne mały. Jako, że jest to mój pierwszy model to nie wiem jakiej elektryki do niego użyć, jakie serwa, silnik itd. Czy mógłby mi ktoś doradzić co wsadzić w Toto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elekronika w zaleznosci od portwela ja ci podam tansza wersje co nie znaczy ze gorsza

 

serwa typowe 9g np. hxt ,tgy

silnik mozesz Tower Pro 2410-09 lub podobny

do niego smigło 9x4.5

bateria 3s lipo 1600mAh

i regulator wez min 20A lub obcjonalnie 25-30A na zas

goldy 3,5mm(polaczenie silnik regulator)

wtyk xt60(polaczenie bateria regulator)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.