Skocz do zawartości

EXTRIM v.II -nowy model ze stajni Artex-u.


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

A po co chcesz być mądrzejszy od konstruktora, który w instrukcji wyraźnie zaznacza Ś.C. i wg użytkowników jest to położenie optymalne?

Poza tym w wątkach o exTRIMie temat Ś.C. przewijał się wielokrotnie, wystarczy przejrzeć.

Sorry za szczerość...

Opublikowano
A po co chcesz być mądrzejszy od konstruktora

 

:) nie chcę być. Zapytałem o opinię na temat aplikacji, czy jest dobra.

 

Poza tym w wątkach o exTRIMie temat Ś.C. przewijał się wielokrotnie, wystarczy przejrzeć.

 

Już mnie oczy bolą od tych topiców o eX, ale przejrzę jeszcze raz cały temat.

 

Btw. Cenię sobie szczerość :)

Opublikowano
Witam, widzę że nikt nie chce wydać opini o moim zestawie napędowym do eX, ale nic tam.

 

Zestaw powinien być ok. Pakiet 2200 jest cięzki i prawdopodobnie nie uda Ci się zmieścić w zakresie podanym przez producenta (chyba 450 - 550g AUW).

 

Z drugiej strony model i tak będzie fajnie latał, a pakiet obciążany prądami poniżej 16C (jak sugeruje nalepka) powinien Ci długo służyć.

 

Pozdrawiam,

 

Michał

Opublikowano

Prostuję! Po ponownym ważeniu wyszło 690g :D

 

Ok. 500 g jest do osiągnięcia, ale trzeba się przyłożyć, vide exTRIM Tomka.

 

Mój, przy swojej masie (dziękuję ci, Oracoverku :P ) lata bardzo fajnie i lekko, a wiatr ma w głębokim poważaniu (w sensie w :ass: ;) ). Akrobację kręci pięknie, 3D też wychodzi, ale tu mogłoby być z 50-100 g mniej :D

Opublikowano
Proszę o opinie o tym pakiecie
Witam, widzę że nikt nie chce wydać opini o moim zestawie napędowym do eX, ale nic tam.

Prosiłeś o informacje o pakiecie, a nie o zestawie.

 

Co do zestawu, to ja mam identyczny. ten sam silnik (Welgard A22/12/10), regulator (TP 25A - tak?) tylko pakiet 2250 mAh i 20C. Waga 690 g. Śmigło 8.5x6 (opisywałem wszystko wcześniej). Lata mi extrim tak, jak Ładziakowy. Ciężaru się nie czuje. Można lecieć bardzo wolno albo bardzo szybko (zaiste imponująca rozpiętość). Na śmigle da się zawisnąć, ale pionowo do góry leci dość niemrawo. Mam zamiar spróbować jeszcze na 9x5 i 9x6.

Aczkolwiek cały czas z dużym nabożeństwem podchodzę do latania tym samolocikiem, bo trzeba być bardzo skupionym i naprawdę czasem milisekundy decydują o życiu i śmierci. To akrobat i jak się go trochę obróci na bok - to tak już zostaje. Na szczęście rzeczywiście niewiele sobie robi z wiatru.

 

Aha, nie dawaj przypadkiem pomarańczowego śmigła GWS - miałem z nim problemy - pisałem na 5-tej czy 6-tej stronie wątku. Okazało się, że śmigło musi być dość sztywne.

Opublikowano
Aha, nie dawaj przypadkiem pomarańczowego śmigła GWS - miałem z nim problemy - pisałem na 5-tej czy 6-tej stronie wątku. Okazało się, że śmigło musi być dość sztywne.

 

Kurcze właśnie wczoraj zakupiłem chyba 6 GWS-ów, a jedno mam APC 8*4(chyba nie widzę bo piszę z pracy)

 

Do tego silnika producent zaleca przy pakiecie 3s śmigło 8*4 - bynajmniej na ulotce tak jest.

 

Ładziak pomimo wytężania wzroku nie zauważyłem postu bądź zdania dotyczącego miejsca wyważenia.

Opublikowano

jest jeszcze 2-gi wątek o extrimie (1-szej wersji) tam pewnie było o wyważeniu

generalnie to od dźwigara do 1 cm do tyłu za dźwigarem.

 

Uważaj tylko z oblotem, bo Extrim z goła inaczej reaguje na stery niż EasyStar. Latałeś na symulatorze jakimś akrobatem?

Opublikowano
Uważaj tylko z oblotem, bo Extrim z goła inaczej reaguje na stery niż EasyStar. Latałeś na symulatorze jakimś akrobatem?

 

Niestety nie latałem.

eX mam zamiar startować z ziemi z ustawieniami takimi jak zaleca producent w instrukcji. Chcę przeprowadzić kilka (może naście) startów i lądowań żeby go wyczuć na "wolnych" obrotach.

 

Może masz jakieś cenne uwagi na co zwrócić uwagę żeby go nie ubić.

Opublikowano

Ustawienia takie jak zaleca producent to i tak są dość Extremalne. Myślę że najwięcej problemów mogą ci sprawić lotki. Więc ustaw dla nich Dual rate rzędu 50% albo mniej. To samo możesz zrobić dla wysokości (kierunek już nie jest tak istotny). Jak masz nadajnik z możliwością przełączenia Dual rate w locie (między dwiema wartościami) to sobie to zaprogramuj. Mój pierwszy start był raczej tragiczny. Poszedłem na pole, bo wydawało mi się, że wszystko jest ustawione tip top. Rzuciłem, a model poleciał i pięknym łukiem zaczął kierować się w stronę ziemi. Pociągnąłem do siebie ster kierunku. Momentalnie stanął w pionie. No to gaz na maksa. Śmigło zarzęziło strasznie (to pomarańczowe). moment od silnika zaczął oczywiście model obracać wokół jego osi i w dodatku zaczął się przewalać przez skrzydło. Myślę że tylko dlatego że latam ponad rok i latałem wcześniej shock flyerem udało mi się z tego wyjść i go usadzić.

Więc dlatego zalecam ci najpierw iść na pole na którym rośnie zboże, albo łąkę z wysoką (miękką) trawą i porzucać samolotem bez włączania silnika. Rzucić trzeba poziomo z całej siły, nawet wersja 700g trochę poszybuje. Oczywiście docelowo ma wpaść w to zboże / czy trawę (która doskonale amortyzuje upadki oprócz tych pionowo w dół). Rzući operuj sterem kierunku i wysokości żeby go posadzić. Lotek nie dotykaj. Jak zobaczysz, że w locie go trochę obraca wokół osi podłużnej, to ztrymumj lotki (klika /1 lub 2/ kliknięć). Jeśli zadziera do góry - ztrymuj wysokość, jeśli leci po łuku w bok, strymuj ster kier. Rzucony powinien lecieć prosto jak dzida. Warto to zrobić wszystko przed pierwszym startem z silnikiem, bo potem jak wystartujesz z pałerem to jest naprawdę mało czasu żeby się połapać. Jeśli miałeś EasyStara, to pewnie często dawałeś silnik na pełen gaz. Tu raczej musisz pozbyć się tego odruchu. Ja startowałem wyrzucając model z ręki i dając gaz na 1/3 silnika. Z tym napędem model lata bardzo szybko w porównaniu do easy stara.

Bardzo ważne jest też wyraźne oznakowanie modelu, bo bardzo łatwo stracić orientację. Wyraźnie inny kolor na dole i na górze. Kolory transparentne wymagają dużo skupienia podczas latania. Ja tak mam i często mi wzrok mówi coś innego, niż powinno być naprawdę, ale nauczyłem się już latać na pamięć, ignorując omamy wzrokowe. Po prostu lecę zakładając że model leci dalej tak, jak leciał przed chwilą, ignorując sprzeczen sygnały nadsyłane przez wzrok.

Warto też lewą stronę od prawej odróżnić, bo kabinki w locie nie widać i czasem nie wiadomo czy model nie leci do góry nogami.

W odróżnieniu od easy stara on się sam nie poziomuje. Pokiełbasi ci się i gleba. Jak stracisz orientację to najlepiej sprawdzić co się dzieje ciągnąc lekko ster wysokości do siebie - niezbyt mocno - łagodnie, tak żeby wejść w łagodny łuk. Po tym jak model zakręci (o ile nie leci na plecach) zorientujesz się gdzie góra i gdzie dół, a gdzie tył.

Extrim z wyłączonym silnikiem szybko się rozpędza lecąc w dół. Żeby wyhamować najlepiej zostawić silnik na min. obrotach. Wtedy działa jak hamulec.

 

No i polecam FMS i jakikolwiek model akrobata. Poczujesz wtedy jakiego skupienia wymaga latanie nimi. One (w odróżnieniu od EasyStara) zostają w położeniu w jakim się je ustawiło i tak dalej lecą (lekko przy tym opadając). Same się nigdy nie wypoziomują to ty musisz robić za grawitację.

Opublikowano

uff... już mnie ciarki przeszły. Będę się bał wypuścić go z ręki. W easy star jak dorobiłem lotki i obciąłem uszy faktycznie leciałem cały czas na pełnym gazie i różnica w obrotach silnika nie "podrywała" go pionowo do góry.. ha ha. Teraz widzę że to wyższa szkoła lotu na motylach.

 

Może jednak powieszę go pod sufitem w domu i bedę podziwiał.

 

heh. Mój będzie chyba dość ciężki (dzisiaj zważę całość w pracy i podam wagę). Kolory mam zróżnicowane, góra żółty, dół czerwony więc nie powinno być kłopotu z odróżnieniem.

Lot na plecach ćwiczyłem na easy starze (po przeróbkach) i początki były śmieszne, teraz spokojnie na pleckach latam kilka minut. Boję się za to o prędkość, bo jak czytam to jest imponująca.

 

Nadajnij niestety analogowy (LASER 4) więc trymowanie ręczne i brak możliwości ustawiania jakiegokolwiek Dual Rate.

 

Co do symulatora to ciężka sprawa, spłukałem się z kasy na eX i osprzęt.

Opublikowano
Ładziak pomimo wytężania wzroku nie zauważyłem postu bądź zdania dotyczącego miejsca wyważenia.

Opowiadam: ostatnia strona instrukcji, rysunek rzutu bocznego samolotu w częściowym przekroju - ten na samym dole, tuż nad opisem ustawienia wychyleń sterów do oblotu.

Na przekroju płata, tuż za dźwigarem masz czarną pionową strzałkę skierowaną ku górze - to jest właśnie położenie Ś.C. :D

Opublikowano

U Chematica na Allegro są zestawy E-sky symulatorów FMS z pulpitem imitującym nadajnik pod USB po 60zł. Takie same zestawy w sklepach netowych chodzą po 90zł. Gdyby nie miał ich w aktualnej aukcji skontaktuj się ze sprzedającym. Na pewno coś zaradzi. Gość solidny do bólu.

Opublikowano
ostatnia strona instrukcji

 

a to przepraszam, przeoczyłem. Przeważnie robię go w nocy i widocznie przysypiałem.

 

fms to sobie gratis z internetu a kabelek z pit labu to 0k.35zł

a radyjko mi obsłuży?? Hi tec laser4 ? Wydaje mi się że mam wpięcie w radiu tylko do trybu trener.

Opublikowano

na bank tylko muisz kupić kabelek do tego radia ,kabel właśnie tam się wpina a w komputerze do coma, najlepiej skontaktuj się z producentem miły człowiek, dorabiał mi kabelek do jakiegoś badziewnego radia bez żadnego wyścia http://www.pitlab.pl/interfejs_fms.html

 

fms ma tę zaletę że możesz modele sciągać sobie z internetu

Opublikowano

Marcel3Miasto napisał:

Nadajnij niestety analogowy (LASER 4) więc trymowanie ręczne i brak możliwości ustawiania jakiegokolwiek Dual Rate.

 

 

Ja latam na Laser 4 exTrimem i nie mam żadnych problemów na kanale 1 i 2 masz potencjometry ATV, które umożliwią zmniejszenie wychyleń wysokości i lotek od 0-120 %

 

dsc00668eg9.jpg

Opublikowano
Ja latam na Laser 4 exTrimem i nie mam żadnych problemów na kanale 1 i 2 masz potencjometry ATV, które umożliwią zmniejszenie wychyleń wysokości i lotek od 0-120 %

 

I tutaj kłania się brak czytania (w sumie przerwania czytania) instrukcji radia. Nawet nie wiedziałem do czego to służy (lama ze mnie). Sprawa załatwiona wydaje mi się.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.