czaja18 Opublikowano 18 Września 2007 Opublikowano 18 Września 2007 A niemyśleliście o wzmocnieniu go i wsadzeniu spalinki :twisted: Fajny by był taki akrobacik a wyposażenie takiego elektryka jest na razie poza moimi możliwościami $$$
Tomek Opublikowano 18 Września 2007 Autor Opublikowano 18 Września 2007 Aktualnie zmieniłem wyposażenie z 3 cel na 2 cele Koszt takiego pakietu to w moim przypadku 60zł http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=21_40&products_id=274 Silnik 33zł dzwonek http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22&products_id=182 Regiel TP-18 "chińczyk" za 65zł Śmigło 11x5 ,ale to za dużo i chyba jutro dam 10x6 gws-a. Model mocno zwolnił ,ale w końcu wisi i w ogóle latanie 3d zaczeło być dużo ciekawsze. Jeszcze wymienię serwa TP-na E-sky ,podobno są szybsze i lepiej centrują, a jak się nie sprawdzą to założę H-55
Mars_2000 Opublikowano 18 Września 2007 Opublikowano 18 Września 2007 Aktualnie zmieniłem wyposażenie z 3 cel na 2 cele Koszt takiego pakietu to w moim przypadku 60zł http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=21_40&products_id=274 Silnik 33zł dzwonek http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22&products_id=182 Regiel TP-18 "chińczyk" za 65zł Śmigło 11x5 ,ale to za dużo i chyba jutro dam 10x6 gws-a. Model mocno zwolnił ,ale w końcu wisi i w ogóle latanie 3d zaczeło być dużo ciekawsze. Jeszcze wymienię serwa TP-na E-sky ,podobno są szybsze i lepiej centrują, a jak się nie sprawdzą to założę H-55 Tomku, I taki zestaw sprawdza Ci się dobrze ? Ile minut możesz polatać na jednym pakiecie ? Pozdrawiam, Mars_2000
Tomek Opublikowano 18 Września 2007 Autor Opublikowano 18 Września 2007 ok 8-10minut ale wszystko zależy od sposobu latania. Przy pakiecie 1500 3 cele równo 12 minut z czego 1/2 to próby i nauka zawisu. Generalnie Extrim w tej chwili służy mi niemal do ciągłego latania. Zazwyczaj jak idę na łąkę to cały czas tłukę jeden fragment lotu,jedną figurę (jak sam latam) Na razie w końcu opanowałem lot w beczce po prostej ,a teraz uczę się beczki w okręgu. Poza tym zawisy ,ale Extrim jest do tego akurat wredny . Sporo pomogła zmiana śmigła z 8x4 na 10 i większe , ale też jeszcze nie nacieszyłem się takim lataniem bo u mnie wieje .
slawko_k Opublikowano 18 Września 2007 Opublikowano 18 Września 2007 Tomek a ile wazy Twoj extrim z tym pakietem 2s? 8-10 min lotu jak mowisz to wychodzi srednio ok 7-9A. Podejrzewam ze twoj silnik bierze w zawisie ok 12-15A (zaleznie od wagi modelu). To raczej szczyt mozliwosci tego dzwonka i musi byc niezle goracy. Pakiet tez chyba goracy ci z modelu wychodzi.
Tomek Opublikowano 18 Września 2007 Autor Opublikowano 18 Września 2007 Pakiet 20C jest ciepły . Extrim waży teraz 490g. Trochę przytył (z 10g) bo miał 3 stłuczki. Prądów nie mieżyłem ,ale mogę ,jeśli znajdę trochę czasu to zrobić.
Tomek Opublikowano 18 Września 2007 Autor Opublikowano 18 Września 2007 Zmierzyłem Amperki i przy śmigle 10x6 Gws-a jest na granicy -o.k. 14-6A Śmigło 11x5 to już za dużo. Ale na śmigle 10x6 brakuje mi ciągu do zawisu. Jest go tyle ,że przy prostych sterach model chce powoli się wspinać do góry ,ale przy wychylonych już spada na ziemię. Za to przy śmigle APC11x5 nawet przy wychylonych wszystkich terach i lotkach model chce wyrwać się w stronę sufitu. Muszę coś z tym pokombinować. Tylko ,dziwne jest ,że po locie silnik był letni ,nawet nie ciepły :?
pilot Opublikowano 19 Września 2007 Opublikowano 19 Września 2007 ...Tylko ,dziwne jest ,że po locie silnik był letni ,nawet nie ciepły :? Weź pod uwagę, że w powietrzu prąd spada i może to jest przyczyną.
a_skot Opublikowano 19 Września 2007 Opublikowano 19 Września 2007 Weź pod uwagę, że w powietrzu prąd spada i może to jest przyczyną. Prąd nie spada :wink: Jest taki sam, ale chłodzenie w locie jest o wiele bardziej efektywne.
Tomek Opublikowano 19 Września 2007 Autor Opublikowano 19 Września 2007 W samym locie to na pewno spada,ale przy zawisie to chyba jednak Jarek ma rację. Poza tym na dworze jest zimnej :wink:
pilot Opublikowano 19 Września 2007 Opublikowano 19 Września 2007 W samym locie to na pewno spada,ale przy zawisie to chyba jednak Jarek ma rację. Oczywiście miałem na myśli lot, nie zawis. W zawisie na pewno prąd nie spada. Poza tym na dworze jest zimnej :wink: Z korzyścią dla pakietu ale niekoniecznie dla latacza
Tomek_W Opublikowano 22 Września 2007 Opublikowano 22 Września 2007 Tu Paweł 6 pakietów wylatane, dziś chyba "się wylatają" kolejne 2 - 3, modelem jeste po prostu zachwycony... Idę ćwiczyć sterowane beczki...
Pawel_W Opublikowano 23 Września 2007 Opublikowano 23 Września 2007 Pofruwałem sobie dziś Strasznie fajny ten Extrim, muszę teraz sobie ztuningować nieco radio i dodać wyłącznik do DR na wysokości, bo aż chce się coś porzeźbić z 3D No i przede wszystkim trzeba latać, latać i latać - dziś spokojnie, 3 loty, coraz bardziej mi to letadlo wchodzi w ręce... Czekam na oblot Katany... A może by tak... Hm...
Artek Opublikowano 25 Września 2007 Opublikowano 25 Września 2007 Właśnie jestem na etapie doboru napędu do mojego Extrimka. Waga modelu oscyluje około 650 g. zależy jaki pakiet zastosuje. Bardzo proszę o rade czy silnik Welgard A22/12/13 przypadkiem nie jest za słaby do takiej wagi modelu zależy mi na lataniu 3D czyli ciąg na poziomie 750-900 g. Innym ciekawym silniczkiem jest AXI 2217/16 ewentualnie AXI 2808/24 ale to jest już pożeracz prądu, no i ta cena troszkę wysoka.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 25 Września 2007 Opublikowano 25 Września 2007 A22/12/13 przypadkiem nie jest za słaby latałem z silnikiem A22/12/10 i przy śmigle 9*4.7 APC ciągnął extrima pionowo do góry. Pakiet oczywiscie 3s. Aktualnie jestem na etapie montażu spaliny do tej rakietki
Pawel_W Opublikowano 25 Września 2007 Opublikowano 25 Września 2007 Mój Extrim lata na 22/12/10 śmigło 9x5 pionowo do gory leci na 2/3 gazu, do lotu poziomego wystarcza tyle gazu, ile mogę dać na max trymerem Jeśli kupujesz Welgarda z Majsterklepki, zadzwoń do Grześka - ma tabelę z dokładnymi pomiarami dla każdego silnika. To co jest na stronie to bardzo skrócone informacje.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 26 Września 2007 Opublikowano 26 Września 2007 Była o tym mowa wcześniej, ale nikt nie podał dokładnej wartości. Czy ktoś obliczył dokładną powierzchnię nośną eXtrimka?? (uuuuu.... czyżby aż takie lenistwo z mojej strony???)
cobra Opublikowano 26 Września 2007 Opublikowano 26 Września 2007 A_skot, nieprawdą jest, co piszesz Prąd nie spada Jest taki sam Podczas lotu silnik jest mniej obciążony, ze względu na to, że śmigło "wkręca się" w powietrze, mające już jakąś prędkość względem modelu. Różnica ta zależy na pewno od parametrów śmigła i prędkości lotu, ale rząd wielkości to pewnie jakieś 20%. Co do chłodzenia, to oczywiście masz rację.
Ładziak Opublikowano 26 Września 2007 Opublikowano 26 Września 2007 Mała zmiana w moim napędzie. Silnik AXi 2808/24 pozostał bez zmian, ale zastosowałem śmigło 10x6 zamiast 9x5. Jest fajnie! :mrgreen: Pobór prądu przy obrotach max oczywiście większy, silnik robi się ciepły, podobnie jak regulator, ale za to jaki moment do dyspozycji! W praktyce czas latania pozostał bez zmian, czyli ok. 9 min, pakiety (1350mAh 3S) są nawet jakby chłodniejsze niż przy 9x5, a silnik i regulator nadal zimne. To zrozumiałe, bo do latania potrzeba podobnej mocy, za to komfort wiszenia na 2/3 gazu a nie 5/6 i świadomość zapasu mocy zdecydowanie pomaga. Jak ktoś ma podobny silnik, to polecam taką zmianę. Zastanawiałem się nad wypróbowaniem 11x5.5, ale to już chyba byłaby przesada i zażynanie silnika i pakietów... :?
fredzio Opublikowano 26 Września 2007 Opublikowano 26 Września 2007 Skoro już tak mnie zachęciliście do tego modelu, to może mi ktoś powiedzieć jak extrim będzie latał na pakiecie 3s 2200 ? Mam takich 6 od heli i jakoś nie uśmiecha mi się kupowanie nowych...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.