RomanJ4 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Pewnie kolega Norman chciał przez to powiedzieć, że daje czas mieszance na odparowanie. W niegdysiejszych motocyklach robiło się podobnie. Parę "kopów" na sucho, potem kluczyk i pali. Ale tylko przy zimnym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eski Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Norman Co do modelu nie ma się co za wiele rozpisywać. Corsair firmy ESM z pneumatycznym podwoziem. Link Do Modelu: http://www.ef3m.pl/668,-b-f4u-corsair-188cm-arf-b-.html Serwa już widzieliście. Silnik jak wiecie DLE 30 Składam wszystko do kupy jak mówi to instrukcja. Niesamowicie problematyczne są te klapy przy których można dostać szału Dla Ciebie Norman : http://img832.imageshack.us/gal.php?g=p9262357.jpg http://img844.imageshack.us/img844/4228/zdjcie5a.jpg http://img412.imageshack.us/gal.php?g=p9162352.jpg http://img26.imageshack.us/gal.php?g=p9152335.jpg Pozdrawiam Mirek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stasiek Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 A ja dzisiaj trochę docierałem swojego. I mam pare pytań. Może ktoś mnie oświeci. Silnik wypalił zaledwie 1,5-2 l paliwa. Mieszanka jest na razie b.bogata 1:24 1. Silnik nie osiąga zakładanych 7500 obr. na śmigle 18x8 Biela. Maksymalnie osiąga 7000-7100 obrotów. Czy pokręcić śrubą Hi czy na razie zostawić i jeszcze wypalić trochę paliwa. 2. Silnik najlepiej pracuje przy 6000 obr. Poniżej i po wyżej tych 6000 przerywa. Nie wiem jak to opisać, ta przerwa jest jedynie słyszalna. Takie „pyk” „pyk” co kilka sekund Przejdzie?? czy trzeba regulować. 3. Grzeje się. Po 5-10 min pracy na maksymalnych obrotach nie idzie dotknąć. Ustawienia są fabryczne nic nie zmieniałem. Czy mam odkręcić śrubę Hi żeby wzbogacić mieszankę. Ale jak odkręcę to silnik nie wejdzie nawet na te 7000 obr. Poradźcie coś.? Witaj 1. Konrad, na poczatku nie masz szans zebys wkrecil silnik na 7500 2. na mafli ktora masz silnik nawet dotarty w pewnym zakresie obrotow nie bedzie pracowal plynnie 3. okres 5-10min na poczatku jest za dlugi. wymagana jest czesta zmiana obrotow, a tak naprawde po kilku minutach pracy i regulacji ja docieram wszystkie silniki w powietrzu rowniez wydaje mi sie ze uzywasz za duzy stosunek oleju i DLE chyba zaleca 1:30 a moze nawet 1:33 Pozdrawiam Stan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norman Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Co do modelu nie ma się co za wiele rozpisywać. Nawet tak nie pisz , zrób temat w półmakietach i go ładnie opisz i udokumentuj fotkami. Ja też myślę nad jednym z braci ESM i chciałbym mieć porównanie , z zastosowanych napędów i jak z tym wyważają się modele . Później dorzucisz filmiki i relacja jak się patrzy .Co do podwozia to też bym chciał zobaczyć jak pracuje ile waży i dlaczego tej a nie innej firmy Jeśli chodzi o olej to tak jak zaleca producent 1:30 , masz może termometr żeby sprawdzić jaka temp. silnika podczas docierania ? .Żeby prawidłowo się wszystko ułożyło silnik powinien mieć optymalne warunki pracy więc na zimno też się inaczej pierścienie układają . Nie dopuść tylko do przekroczenia 90-100 stopni , rób mu przerwy jak się grzeje i gaś go jak chwile pochodzi na wolniejszych obrotach . Chodzi o to żeby nie dopuścić do bardzo wysokiej temp i nagle gasić . Ps. nadal czekam na relacje z budowy ( składania ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Witaj 1. Konrad, na poczatku nie masz szans zebys wkrecil silnik na 7500 2. na mafli ktora masz silnik nawet dotarty w pewnym zakresie obrotow nie bedzie pracowal plynnie 3. okres 5-10min na poczatku jest za dlugi. wymagana jest czesta zmiana obrotow, a tak naprawde po kilku minutach pracy i regulacji ja docieram wszystkie silniki w powietrzu rowniez wydaje mi sie ze uzywasz za duzy stosunek oleju i DLE chyba zaleca 1:30 a moze nawet 1:33 Pozdrawiam Stan Stan wielkie dzięki. Jak zwykle na Ciebie można liczyć. 1. Co do tych 7500 obrotów to się domyślałem ale potrzebowałem potwierdzenia swoich domysłów. Niestety żaden z wypowiadających się tu kolegów nie raczył słowa napisać na ten temat. 2. Co do czasu podanego prze ze mnie to oczywiście przez te 5-10 min nie jechałem na maksymalnych obrotach. To był czas od odpalenia do zgaszenia silnika. Na maksymalne obroty wkręciłem silnik tylko 3 razy i trzymałem go odpowiednio 20-30-40 sekund maksymalnie. Po tym czasie schładzałem silnik na wolnych obrotach. Bardzo często zmieniając obroty z minimalnych na średnia i znów na minimalne i tak kilkanaście razy. 3. Co do oleju wiem, że DLE zaleca stosunek 1:30 ale ja użyłem nieco innego oleju przeznaczonego też do silników modelarskich i w instrukcji kazali zrobić właśnie stosunek 1:24 na pierwsze kilka uruchomień. Po dotarciu silnika każą przejść nawet na stosunek 1:50. Oczywiście takiego nie będę robił ponieważ nie ma jeszcze zbyt dużego doświadczenia i nie będę umiał stwierdzić czy coś dolega silnikowi czy nie, więc z pewnością będę stosował proporcje 1:33. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Zdecydowanie przestać go katować i zacierać. 2 litry paliwa to stanowczo za mało na dotarcie. Nadal powinien pracować na delikatny przelaniu. Tak do ok 5 l. Potem można przerzucić się na syntetyk i zacząć regulować. Spróbuj założyć śmigło Fialę. Albo nie raczyłeś przeczytać. Za wcześnie na regulacje niedotartego silnika i wyciąganie 7500 obrotów. Zjechałeś z mieszanką to się grzeje i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Całą resztę przeczytałem uważnie i za wypowiedź dziękuję. Mi chodziło jedynie o te obroty. Teraz jak pisałem jestem już pewien, że za wcześnie na takie obroty i silnik nie jest wadliwy tylko jeszcze nie dotarty. A co do Twojej wypowiedzi" Zjechałeś z mieszanką to się grzeje i tyle. Czy mógłbyś mi wytłumaczyć bo sie już pogubiłem. Proporcja 1:24 jest większym stosunkiem niż 1:30 czy 1:33. Ja to tak rozumiem, że na 24 objętości paliwa wlewam 1 objętość oleju. Czyli tego oleju jest więcej w mieszance niż w proporcji 1:30 (mam nadzieje że dobrze to interpretuje). No i tu moje pytanie czy jak jest więcej oleju (bogatsza mieszanka) to tym samym silnik się bardziej grzeje?? Czyli jak zimniejsze ilość oleju to silnik "może" się przestać tak grzać??? I ostatnie pytanie: jaka temperatura silnika w takim bądź razie jest dopuszczalna 70-80-90?? stopni. Będę wdzięczny za wytłumaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 No i tu moje pytanie czy jak jest więcej oleju (bogatsza mieszanka) to tym samym silnik się bardziej grzeje?? Czyli jak zimniejsze ilość oleju to silnik "może" się przestać tak grzać??? O jeny, ale mylisz pojęcia :twisted: bogata czy uboga mieszanka nie zależy od ilości oleju tylko stosunku benzyna -powietrze :!: Im powiertza mniej tym mieszanka bogatsza. W silnikach benzynowych - jak już wielokrotnie wspominano olej nie chłodzi tak jak w zarowych silnikach np rycyna tylko smaruje współdziałające cześci by zmniejszyć tarcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norman Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Proporcja 1:24 jest większym stosunkiem niż 1:30 czy 1:33. Ja to tak rozumiem, że na 24 objętości paliwa wlewam 1 objętość oleju. Czyli tego oleju jest więcej w mieszance niż w proporcji 1:30 (mam nadzieje że dobrze to interpretuje).Tak o to chodzi .No i tu moje pytanie czy jak jest więcej oleju (bogatsza mieszanka) to tym samym silnik się bardziej grzeje??natomiast ilość oleju nie ma wpływu na bogatą czy ubogą mieszankę , jest to stosunek paliwa do powietrza ustawiany śrubami w gaźniku " L " i " H" Czyli jak zimniejsze ilość oleju to silnik "może" się przestać tak grzać???nie przestanie , po prostu za wcześnie jeszcze na wysokie obroty . Niech chodzi na małych i średnich kontrolując temperaturę , jeśli nadmiernie się grzeje trzeba trochę odkręcić dyszę " L" lub "H" ma być przelany , czyli tak troche się dławić od nadmiaru paliwa.Jeśli będziesz utrzymywał do tych 80 stopni to wszystko ok . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 No to chłopaki dzięki. Teraz już mam nadzieje że zajarzyłem. Silnik chodził w przedziale 70-85 i jak osiągał 85 stopni to go wyłączałem. Te 85 stopni to osiągał wówczas jak chodził przez tek kilkadziesiąt sekund na wysokich obrotach. Wówczas zmniejszałem do małych i po chwili wyłączałem. A z ta "bogata mieszanką" to się wygłupiłem. :oops: Faktycznie to stosunek paliwa do powietrza. Dlaczego o tym zapomniałem to tylko ten na górze może wiedzieć. Jeszcze raz dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.