Skocz do zawartości

Madman 1150mm Relacja


cyrax_ojz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Czy przy SC na 11 cm i SC na 15 cm model także przepadał na dziób? Jeżeli tak to jak pisał Robert coś ze sterem wysokości jest nie tak. Sprawdź ten kąt steru wysokości.

A jak masz wytrymowany SW na zero , lekko w dół czy w górę? Próbowałeś lecieć w poziomie z mini. i max . prędkością puścić stery i sprawdzić czy leci po linii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej temat zamknięty Madman w końcu leci lotem ślizgowym bez silnika i lądowanie to już nie udręka tylko czysta przyjemność :) ... winny statecznik poziomy. Spływ statecznika powędrował 2 mm do góry i jest jak ręką odjął :D SC to 110 mm od krawędzi natarcia.

Wczoraj wieczorem porozcinałem Madmana i posklejałem a dzisiaj z samego rana udałem się na lot testowy oczywiście zakończony powodzeniem. Po tym incydencie zamierzam sobie skrobnąć kątomierz modelarski, który z pewnością przyda się w mojej modelarni ... teraz jestem usatysfakcjonowany, choć pytanie mi się nasuwa co zrobiłem nie tak skoro na planach skrzydło jak i statecznik poziomy są na zero ...

 

 

P.S.

Robert dzięki ;)

i wielkie dzięki dla użytkownika avere :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, czy ta zamiana nie spowoduje innego latania w locie plecowym. Bo w planach były kąty na zero, profil symetryczny, silnik w osi płata, więc nie było różnicy czy to lot normalny czy plecowy. Przynajmniej w teorii.

Teraz jak przestawiłes kąt w stateczniku poziomym to ta symetria jest zaburzona.Chyba, że własnie teraz jest na zero.

Nie mam dużego doświadczenia, może w akrobatach ważniejsze jest aby symetrycznie latał w każdej pozycji niż aby ładnie szybował w locie normalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem latać dzisiaj na plecach ale chyba było w porządku, powiem szczerze nie zwróciłem na to dużej uwagi z racji, że w końcu zaczął latać lotem ślizgowym i to mnie pochłonęło do reszty :) W sumie wykonałem lot trwający jakieś 4 minuty bo przegonił mnie deszcz a skupiałem się w końcu na ładnych lądowaniach jak nad lotem na plecach. Dzisiaj może pod wieczór wybiorę się polatać to dam znać w temacie czy lot na plecach nadal prawidłowy czy będzie go trzeba trzymać na SW. Jak będzie trzeba go trzymać na SW no to cóż w końcu nie umiem kręcić figur 3D tylko ja Madmanem worze się po niebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W locie na plecach będzie SW skierowany w dół więc model będzie miał tendencje do lotu w dół i konieczna będzie korekta SW od siebie na wyrównanie steru na "0" i może to wpłynąć na lot na tzw " żyletkę" bo wtedy SW będzie działał jak SK z tendencją do skręcania a nie lotu w linii prostej - tyle w teorii. A jak w praktyce? UDANYCH LOTÓW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znowu polatałem coś troszeczkę i co ciekawe lot na plecach bez zmian jak się go obróci to leci, drążek można puścić ... próbowałem latać na "żyletkę" ale to jakoś nie wychodzi i model mi ucieka i przewala się na grzbiet jak obrócę go na bok i zaciągam delikatnie SK. Raz że jeszcze do wprawionego pilota brakuje mi bardzo ale to bardzo dużo a drugie że Rafał coś w tym musi być co pisałeś ;) ... po mimo przebojów z tym modelem konstrukcja wiele wybacza i faktycznie dość wdzięczny model :) muszę się w końcu zebrać i wykonać to kopyto na maskę po zaczyna mnie przód Madmana powoli razić w oczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja polecam takie zawiasy

http://www.abc-rc.pl/p/108/739/zawias-plytkowy-11mm-28mm-ze-sztyftem-mp-jet-2501-2500-zawiasy-akcesoria-modelarskie-drobnica.html

i na mojego Madmana zużyłem 14 sztuk.

na jedną lotkę 4 sztuki (czyli na 2 lotki 8 sztuk)

SW 4 sztuki

SK 2 sztuki (ewentualnie 3 sztuki choć ja dałem 2 sztuki i tez się trzyma )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie latam na Silverblue 480W 1100 kv, ciągu o wiele mniej jak Turnigy 3536 ... na silniku Turnigy i na pakiecie 3S 2200 ciągu miałem 1,5 kg a na Silverblue mam jakieś 1,2 kg (oczywiście pomiar zrobiony bardzo prowizorycznie, czyli waga hakowa zapięta o kółko ogonowe i pełen gaz) i na brak mocy nie mogę narzekać :) model startuje na pełnym gazie na odcinku 2 metrów choć powiem szczerze ja nie używam w tym modelu pełnej przepustnicy bo mocy aż nad to .. może dochodzę do 3/4 gazu. Weź może ten pierwszy bo waży 120g a ten drugi mocniejszy 140g i może być kłopot z wyważeniem choć to kwestia również dobrego rozplanowania wnętrza modelu czyli możliwości przesuwania pakietu. W moim Madamanie takiej możliwości nie mam ale jakoś mi się udało go wyważyć, jak by nie to no to musiał bym się pogodzić z dodatkowym balasem ... miałem fart ;) W moim Madmanie silnik waży 120g i bez kłopotów model wyważyłem pakietem 3S 2200. Ja bym polecił pierwszy silniczek ... mój wybór stąd że latanie 3D to dla mnie czarna magia :) ja się po prostu wożę po niebie i czerpie frajdę z latania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh u mnie nawet druk z pena kosztuje 50gr strasznie zdzierają jak to na zadupiach...

Już wszystko skompletowałem:) Jutro zaczynam budowę. Silnik Silverblue 3536 taki jak u Ciebie Przemku...

Wychodzi na nim jakieś 3D?

Miałbym jeszcze prośbę. Dajcie jakieś zdjęcie podwozia skonstruowanego z drutu. Planuje drut 3mm i kółka piankowe ok 60mm

Pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko patent... dzięki. A jeśli chodzi o blachę to wg mnie wydaje mi się ze wyjdzie za ciężko poza tym więcej powierzchni to więcej energii przeniesionej na kadłub przy ewentualnych twardych lądowaniach... :)

Aha i jeszcze z czego robicie kabinkę i maskę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przyszłych budowniczych --->LISTWA NA BOKACH KADŁUBA OBOWIĄZKOWO

 

 

U mnie jest, ale od wręgi do wręgi i okazało się to błędem ponieważ przy "twardszych" lądowaniach model łamie się w pół za drugą wręgą ;]

Teraz mam to wzmocnione dodatkowo trójkątem ze sklejki który łączy listwę, wręgę i bok kadłuba(większa powierzchnia styku)

 

Druga sprawa to podwozie wykonane z duralu (2mm):

*spokojnie można dać albo węższe albo z cięższego materiału ;]

*przy mocowaniu na 2 śruby (5mm) wyrywałem co chwile klocek bukowy wklejony tylko do wręgi (no i balsy/boków kadłuba, ale przy wyrywaniu praktycznie nie ma to znaczenia ;]) Obecnie w miejscu śrub mam 2 kołki ustalające i centralna śrubę 3mm-teraz ścina śrubę a nie pół kadłuba (+ cieniutka sklejka na bokach do których przyklejony jest klocek bukowy z podwoziem) ;d

 

 

Nadal wydaje mi się, że jeszcze słabo czuje model, ale jakoś daje radę i coraz rzadziej Go rozbijam xd

Filmiku nie wstawiam, ponieważ mam tylko 2 z robienia nerwowych kółek w powietrzu (pierwsze nerwowe/udane loty) oraz 2 nagrane starty modelu i kilka sekund lotu (kamerzysta się nie spisywał ;d)

Za kilka lotów jak bardziej wyczuje model spróbuje poprosić kogoś o nagranie "normalnego" filmu z lotu i moich fikołków ;]

 

Wyposażenie

Silnik-sk3542 -1000kv

Śmigło- 11x6 /11x5,5

Regulator- Dualsy 45 A (na granicy..)

Lipol- Nano Tech 3s 2200 mah

Serwa- Tower Pro bodajże 91R

Odbiornik- Graupner c17

 

 

post-4027-0-68088400-1371040492.jpg

post-4027-0-26360100-1371040774_thumb.jpg

post-4027-0-64451100-1371041078_thumb.jpg

post-4027-0-07337500-1371041175_thumb.jpg

 

 

Ładuje akumulator i idę dalej latać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko skompletowałem:) Jutro zaczynam budowę. Silnik Silverblue 3536 taki jak u Ciebie Przemku...

Wychodzi na nim jakieś 3D?

 

Luki28 nie mam pojęcia czy coś 3D wychodzi bo za bardzo nie wgłębiałem się w temat figur 3D i nie mam pojęcia ... spokojnie mocy starcza żeby zrobić podstawową akrobację czyli pętlę, beczkę, zwrot bojowy i coś tam pofikać. Ja jak już pisałem czerpię przyjemność z wożenia się po niebie i czasem coś tam uda mi się wykręcić ;)

 

Matrik 123 co do wzmocnień i jego wykonania to w tym temacie strona nr 3 i posty numer 54 i 55 a w nich są zdjęcia jak mają wyglądać takie wzmocnienia. Co do podwozia z duralu to ja mam akurat z duralu o grubości 2 mm z tym że zamiast śrub metalowych mocujących podwozie użyłem śrub nylonowych M6 i one działają jako bezpiecznik. Przy mocniejszym lub twardszym lądowaniu śrubę wyrywa na gwincie tym samym ratując kadłub przed uszczerbkiem ... to akurat mam sprawdzone i polecam :) uczę się sztuki latania i nie każde moje lądowanie wygląda super ;) Przy okazji gratuluje ulotnienia modelu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.