Skocz do zawartości

Problemy z uruchomieniem czterotakta ASP180


luckyigor

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Bardzo proszę o pomoc, mam problem z uruchomieniem silnika ASP180, silnik nie może zastartować. Świeca sprawdzona, odpalany na paliwie BYRON - 4-CYCLE 10% z dodatkiem BYRON - LUBE BOOSTER (jako uzupełnienie oleju do 20%- tak jak zaleca producent przy docieraniu). Odpalany z ręki, ustawienia początkowe tak jak w instrukcji, monetka przyspieszenia na ? a regulacja mieszanki na 2? od zamknięcia. Sprawdzałem świece czy czasem silnik nie jest zalany ale jest sucho to spróbowałem wstrzyknąc mała dawkę przed próbą odpalenia bezpośrednio do komory spalania i dało to efekt ale na krótko – silnik zastartował na krótko ale zgasł. Może będzie potrzebny starter?

 

Dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Instalacja sprawdzona, jak dmucham w przewód ciśnienia z tłumika paliwko spokojnie wypełnia przewód do gaźnika ( i tym włanie sposobem w dwie osoby silnik zapalił tyle ze musielismy go zgasić bo to troche niebezpieczny sposób docierania :D ) a kolega nie zdąrzył przelożyć przewodu na końcówke cisnienia w tłumiku. Po kolejnych próbach nawet ten sposób nie przynosił rezultatów.

Opublikowano

2,5 obr iglicy składu mieszanki może być za dużo. Zauwazyłem taka różnicę między moimi ASP FS 61 i 80. Pierwszy ma odkręconą na 1,5 obr. durgi - większy na ...> 0,5 obr. Ale za to OF 91 > 2,5.

Czy w ogóle nie odpala, czy gasnie po zdjęciu świeczki? Mnie gasł gdy własnie ta iglica była odkrecona za bardzo.

 

EDIT - może w ten sposób zalewacie swiecę? wg. mnie zalewacie :idea:

Opublikowano

LuckyIgor - jezeli jak piszesz po zastrzyku paliwa w cylinder zapalil i zaraz zgasl - znaczy silnik nie dostaje paliwa. Dlaczego - to musisz sprawdzic sam. Moze zbiornika za nisko, moze cos jest zablokowane. Czort wie. Srodek zbiornika powinien byc na poziomie igly gaznika. I nie uzywaj cisnienia do docierania. Zbedna komplikacja.

Prosty test - zatkaj palcem wlot gaznika i krecac smiglem, bez zarzenia swiecy!!! patrz czy paliwo bedzie zasysane do gaznika, czy po odjeciu palca ucieka - nie powinno.

Opublikowano

Witam'

 

Leszek_K - wyciek paliwa jest ale przy otwartej przepustnicy i dmuchaniu w przewód cisnienia czyli w momencie gdy silnik bedzie mial juz wysokie obroty i pomyslalem ze to paliwo bedzie zasysane wraz z powietrzem, gdy jest zamknieta wycieku nie ma.

 

Fakker - zalaczam zdjecia bo juz nie wiem gdzie tej klapki szukac, wydaje mi sie ze nie ma.

 

http://img337.imageshack.us/img337/395/akturodzenia001.jpg

 

http://img28.imageshack.us/img28/987/akturodzenia002.jpg

 

http://img638.imageshack.us/img638/7653/akturodzenia005.jpg

 

Dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

Znaczy ktos klapke podp . . . . . :mrgreen:

LuckyIgor - pisalem co prawda o uciekaniu a nie wyciekaniu ale napisales cos ciekawego - mianowicie ze paliwo pod cisnieniem kapie tylko przy w pelni otwartej przepustnicy - a to jest niedobrze. Prawdopodobnie igla wolnych obrotow jest duzo za gleboko wkrecona. To ta naprzeciw glownej igly, z nacieciem na srobokret. Odkrec o caly obrot i sprobuj (te igle przy regulacji kreci sie o 1/8 obrotu, nie wiecej). Wazne zeby gadzine uruchomic a potem to wyregulujesz.

Opublikowano

Dziękuję bardzo za podpowiedź, kolejna próba uruchomienia w środe, dam znać jak poszło. Spróbuję też tak jak podpowiadałeś - zakręcić na sucho i zobacze czy jak przymkne palcem (zamiast klapka :D ) wlot powietrza to bedzie zasysał paliwo .

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam'

 

Silnik odpalony po ciężkich bojach, za trzecim podejściem na rozruszniku własnej roboty bo orginalny zakręcił tylko dwa razy i UWAGA nie kreciłem dalej bo kabel zrobił się ciepły od zasilania z akumulatora (nawet nie podczas kręcenia !!!!) i oczywiście przestał działać :shock:

 

Odpalił tak jak Leszek_K radzil z przymknieta klapka tzn. palcem bo klapke ktos podp...... w HobbyKing'u :D (ale gdy sprawdzam na zdjęciach tych silników w róznych sklepach to nigdzie nie ma tej klapki do ASP FS180AR, dziwne bo ASP FS120AR ma zawsze, wygląda na to że ten model faktycznie nie ma) No i po pracy przez 10min tak jak radzili w trakcie docierania silniczek wyłaczylem do ostygnięcia i STAŁA SIE TRAGEDIA :( , ZOBACZYŁEM ŻE JEST JAKIŚ CZARNY DYMEK KOŁO ŚWIECY - WYKRECIŁEM SWIECE ALE WYSZŁA Z GWINTEM Z GŁOWICY !!!!!!! CO TERAZ?

 

WŁAŚNIE WYSŁAŁEM MAILA Z ZAPYTANIEM DO NASTIK'a o cene i czas oczekiwania ale ze złożeniem to już na pewno sobie nie poradze :(

 

MOŻE ZNACIE KOGOŚ WARTEGO POLECENIA KTO ZŁOŻY MI TEN SILNICZEK DO KUPY A JAKBY GO DOTARŁ I WYREGULOWAŁ PRZY OKAZJI TO MOŻE W TYM SEZONIE ZAMONTUJE GO DO MOJEGO MUSTANGA :?

 

Bede wdzieczny za pomoc, Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano

WYKRECIŁEM SWIECE ALE WYSZŁA Z GWINTEM Z GŁOWICY !!!!!!! CO TERAZ?

Do zrobienia. Poszukaj Helicoil'a 1/4-32. Tanie to nie jest, ale na pewno tansze niz gowica do tego motorka. Aha, w 4t łatwiej jest zatkać wydech niz gaźnik w celu zassania paliwa.
Opublikowano

Helocoil jest niezlym rozwiazaniem, zwykle zalatwia sprawe jezeli cos ze starego gwintu zostalo. Ta spiralka tez musi sie czegos trzymac.

Jezeli masz kogos z tokarnia, mozna zrobic tuleje z gwintem w srodku 1/4-32 i wprasowac ja na goraco do dokladnie rozwierconej glowicy.

Jezeli jedno i drugie zawiedzie - sprawdz ile kosztuje glowica w RP i porownaj to z cena w http://www.justengines.unseen.org/. Moze byc bardziej interesujace.

Opublikowano

Witam wszystkich'

 

Dziekuję za podpowiedzi z tego co zacząłem się orientować to chyba najpewniejszym rozwiązaniem będzie wymiana głowicy, jeszcze czekam na parę odpowiedzi na moje maile odnośnie czasu oczekiwania i ceny ale widze że róznica w cenie pomiędzy kopletną głowica z zaworamii a samą głowicą jest jakies 10 funtów (z tej stronki co podał mi Leszek_K ) więc zdecyduję się chyba na wymiany kompletu bez konieczności przekładki ze starej zaworów, sprężyn itd. Będzie to zdecydowanie łatwiejsze do wykonania, pozostanie odkręcenie szpilek od głowicy, wkręcenia już na nowej i ewentualna regulacja luzów zaworowych.

 

Kolejne pytanko panowie, czy przy tych silniczkach stosuje sie uszczelkę pod głowice czy uszczelnia sie może pastą i jakie powinny być luzy na zaworach dolotowym i wydechu?

 

Fokker - dzięki za oferowana pomoc, mówiąc "do kupy" :) miałem na myśli skręcenie go w całość (przekładka zaworów z regulacją) , nigdy nie rozkręcałem takiego silniczka, mam doświadczenie jako mechanik z silnikami ale z troche większymi gabarytami :), teraz wydaje mi sie że sprawa bedzie troszeczkę prostsza bo chce wymienic juz kompletną glowice, ale jeśli znalazłbyś troche czasu na złożenie i dotarcie to z chęcia bym skorzystał jak przyjdą części. Daj znać jeśli podjąłbyś się tego to szczegóły już ustalimy na maila.

 

Dzieki i Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano

czy przy tych silniczkach stosuje sie uszczelkę pod głowice czy uszczelnia sie może pastą i jakie powinny być luzy na zaworach dolotowym i wydechu?

Musisz się zorientować czy ten silnik tą uszczelkę ma czy też nie, przypuszczam, że ASP stosuje uszczelki do swoich silników. Niektóre marki uszczelek nie stosują, a więc jest to kwestia indywidualna danego typu silnika. Past się nie stosuje, równe i nie za mocne skręcenie powinno wystarczyć. O wielkości luzów zaworowych dowiesz się z instrukcji silnika, zwykle jest to 0,04-0,1 dla obu zaworów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.