luckyigor Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Witam, Bardzo proszę o pomoc, mam problem z uruchomieniem silnika ASP180, silnik nie może zastartować. Świeca sprawdzona, odpalany na paliwie BYRON - 4-CYCLE 10% z dodatkiem BYRON - LUBE BOOSTER (jako uzupełnienie oleju do 20%- tak jak zaleca producent przy docieraniu). Odpalany z ręki, ustawienia początkowe tak jak w instrukcji, monetka przyspieszenia na ? a regulacja mieszanki na 2? od zamknięcia. Sprawdzałem świece czy czasem silnik nie jest zalany ale jest sucho to spróbowałem wstrzyknąc mała dawkę przed próbą odpalenia bezpośrednio do komory spalania i dało to efekt ale na krótko – silnik zastartował na krótko ale zgasł. Może będzie potrzebny starter? Dziękuję za pomoc i Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 a instalacje paliwowa sprawdziłeś? wszystko szczelne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckyigor Posted June 26, 2010 Author Share Posted June 26, 2010 Instalacja sprawdzona, jak dmucham w przewód ciśnienia z tłumika paliwko spokojnie wypełnia przewód do gaźnika ( i tym włanie sposobem w dwie osoby silnik zapalił tyle ze musielismy go zgasić bo to troche niebezpieczny sposób docierania ) a kolega nie zdąrzył przelożyć przewodu na końcówke cisnienia w tłumiku. Po kolejnych próbach nawet ten sposób nie przynosił rezultatów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 2,5 obr iglicy składu mieszanki może być za dużo. Zauwazyłem taka różnicę między moimi ASP FS 61 i 80. Pierwszy ma odkręconą na 1,5 obr. durgi - większy na ...> 0,5 obr. Ale za to OF 91 > 2,5. Czy w ogóle nie odpala, czy gasnie po zdjęciu świeczki? Mnie gasł gdy własnie ta iglica była odkrecona za bardzo. EDIT - może w ten sposób zalewacie swiecę? wg. mnie zalewacie :idea: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 LuckyIgor - jezeli jak piszesz po zastrzyku paliwa w cylinder zapalil i zaraz zgasl - znaczy silnik nie dostaje paliwa. Dlaczego - to musisz sprawdzic sam. Moze zbiornika za nisko, moze cos jest zablokowane. Czort wie. Srodek zbiornika powinien byc na poziomie igly gaznika. I nie uzywaj cisnienia do docierania. Zbedna komplikacja. Prosty test - zatkaj palcem wlot gaznika i krecac smiglem, bez zarzenia swiecy!!! patrz czy paliwo bedzie zasysane do gaznika, czy po odjeciu palca ucieka - nie powinno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Moja 80-ka ma taką specjalną dźwigienkę-klapkę do zasysania paliwa przy rozruchu, jest taka przy Twoim? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Oczywiscie, chyba wszystkie ASP maja te klapke. Skleroza mnie toczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henio Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Wpadnij w tygodniu do modelarni na ulicy Kilińskiego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Oczywiscie, chyba wszystkie ASP maja te klapke. Skleroza mnie toczy Nie koniecznie skleroza :mrgreen: np mój 61 AR nie ma . Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckyigor Posted June 26, 2010 Author Share Posted June 26, 2010 Witam' Leszek_K - wyciek paliwa jest ale przy otwartej przepustnicy i dmuchaniu w przewód cisnienia czyli w momencie gdy silnik bedzie mial juz wysokie obroty i pomyslalem ze to paliwo bedzie zasysane wraz z powietrzem, gdy jest zamknieta wycieku nie ma. Fakker - zalaczam zdjecia bo juz nie wiem gdzie tej klapki szukac, wydaje mi sie ze nie ma. http://img337.imageshack.us/img337/395/akturodzenia001.jpg http://img28.imageshack.us/img28/987/akturodzenia002.jpg http://img638.imageshack.us/img638/7653/akturodzenia005.jpg Dziekuje za pomoc Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Jednak nie masz jej, powinna zamykać karter od spodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Znaczy ktos klapke podp . . . . . :mrgreen: LuckyIgor - pisalem co prawda o uciekaniu a nie wyciekaniu ale napisales cos ciekawego - mianowicie ze paliwo pod cisnieniem kapie tylko przy w pelni otwartej przepustnicy - a to jest niedobrze. Prawdopodobnie igla wolnych obrotow jest duzo za gleboko wkrecona. To ta naprzeciw glownej igly, z nacieciem na srobokret. Odkrec o caly obrot i sprobuj (te igle przy regulacji kreci sie o 1/8 obrotu, nie wiecej). Wazne zeby gadzine uruchomic a potem to wyregulujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckyigor Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Dziękuję bardzo za podpowiedź, kolejna próba uruchomienia w środe, dam znać jak poszło. Spróbuję też tak jak podpowiadałeś - zakręcić na sucho i zobacze czy jak przymkne palcem (zamiast klapka ) wlot powietrza to bedzie zasysał paliwo . Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckyigor Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 Witam' Silnik odpalony po ciężkich bojach, za trzecim podejściem na rozruszniku własnej roboty bo orginalny zakręcił tylko dwa razy i UWAGA nie kreciłem dalej bo kabel zrobił się ciepły od zasilania z akumulatora (nawet nie podczas kręcenia !!!!) i oczywiście przestał działać :shock: Odpalił tak jak Leszek_K radzil z przymknieta klapka tzn. palcem bo klapke ktos podp...... w HobbyKing'u (ale gdy sprawdzam na zdjęciach tych silników w róznych sklepach to nigdzie nie ma tej klapki do ASP FS180AR, dziwne bo ASP FS120AR ma zawsze, wygląda na to że ten model faktycznie nie ma) No i po pracy przez 10min tak jak radzili w trakcie docierania silniczek wyłaczylem do ostygnięcia i STAŁA SIE TRAGEDIA , ZOBACZYŁEM ŻE JEST JAKIŚ CZARNY DYMEK KOŁO ŚWIECY - WYKRECIŁEM SWIECE ALE WYSZŁA Z GWINTEM Z GŁOWICY !!!!!!! CO TERAZ? WŁAŚNIE WYSŁAŁEM MAILA Z ZAPYTANIEM DO NASTIK'a o cene i czas oczekiwania ale ze złożeniem to już na pewno sobie nie poradze MOŻE ZNACIE KOGOŚ WARTEGO POLECENIA KTO ZŁOŻY MI TEN SILNICZEK DO KUPY A JAKBY GO DOTARŁ I WYREGULOWAŁ PRZY OKAZJI TO MOŻE W TYM SEZONIE ZAMONTUJE GO DO MOJEGO MUSTANGA :? Bede wdzieczny za pomoc, Pozdrawiam Krzysiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASK Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 WYKRECIŁEM SWIECE ALE WYSZŁA Z GWINTEM Z GŁOWICY !!!!!!! CO TERAZ?Do zrobienia. Poszukaj Helicoil'a 1/4-32. Tanie to nie jest, ale na pewno tansze niz gowica do tego motorka. Aha, w 4t łatwiej jest zatkać wydech niz gaźnik w celu zassania paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwazio Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Nikt Ci tego dobrze nie wykona taniej, niż nowa głowica... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Złoży do kupy tzn. naprawi ten gwint czy skręci rozkręcony silnik. Gwintu ci nie naprawię ale silnik mogę dotrzeć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Helocoil jest niezlym rozwiazaniem, zwykle zalatwia sprawe jezeli cos ze starego gwintu zostalo. Ta spiralka tez musi sie czegos trzymac. Jezeli masz kogos z tokarnia, mozna zrobic tuleje z gwintem w srodku 1/4-32 i wprasowac ja na goraco do dokladnie rozwierconej glowicy. Jezeli jedno i drugie zawiedzie - sprawdz ile kosztuje glowica w RP i porownaj to z cena w http://www.justengines.unseen.org/. Moze byc bardziej interesujace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckyigor Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 Witam wszystkich' Dziekuję za podpowiedzi z tego co zacząłem się orientować to chyba najpewniejszym rozwiązaniem będzie wymiana głowicy, jeszcze czekam na parę odpowiedzi na moje maile odnośnie czasu oczekiwania i ceny ale widze że róznica w cenie pomiędzy kopletną głowica z zaworamii a samą głowicą jest jakies 10 funtów (z tej stronki co podał mi Leszek_K ) więc zdecyduję się chyba na wymiany kompletu bez konieczności przekładki ze starej zaworów, sprężyn itd. Będzie to zdecydowanie łatwiejsze do wykonania, pozostanie odkręcenie szpilek od głowicy, wkręcenia już na nowej i ewentualna regulacja luzów zaworowych. Kolejne pytanko panowie, czy przy tych silniczkach stosuje sie uszczelkę pod głowice czy uszczelnia sie może pastą i jakie powinny być luzy na zaworach dolotowym i wydechu? Fokker - dzięki za oferowana pomoc, mówiąc "do kupy" miałem na myśli skręcenie go w całość (przekładka zaworów z regulacją) , nigdy nie rozkręcałem takiego silniczka, mam doświadczenie jako mechanik z silnikami ale z troche większymi gabarytami , teraz wydaje mi sie że sprawa bedzie troszeczkę prostsza bo chce wymienic juz kompletną glowice, ale jeśli znalazłbyś troche czasu na złożenie i dotarcie to z chęcia bym skorzystał jak przyjdą części. Daj znać jeśli podjąłbyś się tego to szczegóły już ustalimy na maila. Dzieki i Pozdrawiam Krzysiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASK Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 czy przy tych silniczkach stosuje sie uszczelkę pod głowice czy uszczelnia sie może pastą i jakie powinny być luzy na zaworach dolotowym i wydechu? Musisz się zorientować czy ten silnik tą uszczelkę ma czy też nie, przypuszczam, że ASP stosuje uszczelki do swoich silników. Niektóre marki uszczelek nie stosują, a więc jest to kwestia indywidualna danego typu silnika. Past się nie stosuje, równe i nie za mocne skręcenie powinno wystarczyć. O wielkości luzów zaworowych dowiesz się z instrukcji silnika, zwykle jest to 0,04-0,1 dla obu zaworów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.