Skocz do zawartości

Problemy z uruchomieniem czterotakta ASP180


luckyigor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Bardzo proszę o pomoc, mam problem z uruchomieniem silnika ASP180, silnik nie może zastartować. Świeca sprawdzona, odpalany na paliwie BYRON - 4-CYCLE 10% z dodatkiem BYRON - LUBE BOOSTER (jako uzupełnienie oleju do 20%- tak jak zaleca producent przy docieraniu). Odpalany z ręki, ustawienia początkowe tak jak w instrukcji, monetka przyspieszenia na ? a regulacja mieszanki na 2? od zamknięcia. Sprawdzałem świece czy czasem silnik nie jest zalany ale jest sucho to spróbowałem wstrzyknąc mała dawkę przed próbą odpalenia bezpośrednio do komory spalania i dało to efekt ale na krótko – silnik zastartował na krótko ale zgasł. Może będzie potrzebny starter?

 

Dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Instalacja sprawdzona, jak dmucham w przewód ciśnienia z tłumika paliwko spokojnie wypełnia przewód do gaźnika ( i tym włanie sposobem w dwie osoby silnik zapalił tyle ze musielismy go zgasić bo to troche niebezpieczny sposób docierania :D ) a kolega nie zdąrzył przelożyć przewodu na końcówke cisnienia w tłumiku. Po kolejnych próbach nawet ten sposób nie przynosił rezultatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 obr iglicy składu mieszanki może być za dużo. Zauwazyłem taka różnicę między moimi ASP FS 61 i 80. Pierwszy ma odkręconą na 1,5 obr. durgi - większy na ...> 0,5 obr. Ale za to OF 91 > 2,5.

Czy w ogóle nie odpala, czy gasnie po zdjęciu świeczki? Mnie gasł gdy własnie ta iglica była odkrecona za bardzo.

 

EDIT - może w ten sposób zalewacie swiecę? wg. mnie zalewacie :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LuckyIgor - jezeli jak piszesz po zastrzyku paliwa w cylinder zapalil i zaraz zgasl - znaczy silnik nie dostaje paliwa. Dlaczego - to musisz sprawdzic sam. Moze zbiornika za nisko, moze cos jest zablokowane. Czort wie. Srodek zbiornika powinien byc na poziomie igly gaznika. I nie uzywaj cisnienia do docierania. Zbedna komplikacja.

Prosty test - zatkaj palcem wlot gaznika i krecac smiglem, bez zarzenia swiecy!!! patrz czy paliwo bedzie zasysane do gaznika, czy po odjeciu palca ucieka - nie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam'

 

Leszek_K - wyciek paliwa jest ale przy otwartej przepustnicy i dmuchaniu w przewód cisnienia czyli w momencie gdy silnik bedzie mial juz wysokie obroty i pomyslalem ze to paliwo bedzie zasysane wraz z powietrzem, gdy jest zamknieta wycieku nie ma.

 

Fakker - zalaczam zdjecia bo juz nie wiem gdzie tej klapki szukac, wydaje mi sie ze nie ma.

 

http://img337.imageshack.us/img337/395/akturodzenia001.jpg

 

http://img28.imageshack.us/img28/987/akturodzenia002.jpg

 

http://img638.imageshack.us/img638/7653/akturodzenia005.jpg

 

Dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ktos klapke podp . . . . . :mrgreen:

LuckyIgor - pisalem co prawda o uciekaniu a nie wyciekaniu ale napisales cos ciekawego - mianowicie ze paliwo pod cisnieniem kapie tylko przy w pelni otwartej przepustnicy - a to jest niedobrze. Prawdopodobnie igla wolnych obrotow jest duzo za gleboko wkrecona. To ta naprzeciw glownej igly, z nacieciem na srobokret. Odkrec o caly obrot i sprobuj (te igle przy regulacji kreci sie o 1/8 obrotu, nie wiecej). Wazne zeby gadzine uruchomic a potem to wyregulujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam'

 

Silnik odpalony po ciężkich bojach, za trzecim podejściem na rozruszniku własnej roboty bo orginalny zakręcił tylko dwa razy i UWAGA nie kreciłem dalej bo kabel zrobił się ciepły od zasilania z akumulatora (nawet nie podczas kręcenia !!!!) i oczywiście przestał działać :shock:

 

Odpalił tak jak Leszek_K radzil z przymknieta klapka tzn. palcem bo klapke ktos podp...... w HobbyKing'u :D (ale gdy sprawdzam na zdjęciach tych silników w róznych sklepach to nigdzie nie ma tej klapki do ASP FS180AR, dziwne bo ASP FS120AR ma zawsze, wygląda na to że ten model faktycznie nie ma) No i po pracy przez 10min tak jak radzili w trakcie docierania silniczek wyłaczylem do ostygnięcia i STAŁA SIE TRAGEDIA :( , ZOBACZYŁEM ŻE JEST JAKIŚ CZARNY DYMEK KOŁO ŚWIECY - WYKRECIŁEM SWIECE ALE WYSZŁA Z GWINTEM Z GŁOWICY !!!!!!! CO TERAZ?

 

WŁAŚNIE WYSŁAŁEM MAILA Z ZAPYTANIEM DO NASTIK'a o cene i czas oczekiwania ale ze złożeniem to już na pewno sobie nie poradze :(

 

MOŻE ZNACIE KOGOŚ WARTEGO POLECENIA KTO ZŁOŻY MI TEN SILNICZEK DO KUPY A JAKBY GO DOTARŁ I WYREGULOWAŁ PRZY OKAZJI TO MOŻE W TYM SEZONIE ZAMONTUJE GO DO MOJEGO MUSTANGA :?

 

Bede wdzieczny za pomoc, Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYKRECIŁEM SWIECE ALE WYSZŁA Z GWINTEM Z GŁOWICY !!!!!!! CO TERAZ?

Do zrobienia. Poszukaj Helicoil'a 1/4-32. Tanie to nie jest, ale na pewno tansze niz gowica do tego motorka. Aha, w 4t łatwiej jest zatkać wydech niz gaźnik w celu zassania paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helocoil jest niezlym rozwiazaniem, zwykle zalatwia sprawe jezeli cos ze starego gwintu zostalo. Ta spiralka tez musi sie czegos trzymac.

Jezeli masz kogos z tokarnia, mozna zrobic tuleje z gwintem w srodku 1/4-32 i wprasowac ja na goraco do dokladnie rozwierconej glowicy.

Jezeli jedno i drugie zawiedzie - sprawdz ile kosztuje glowica w RP i porownaj to z cena w http://www.justengines.unseen.org/. Moze byc bardziej interesujace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich'

 

Dziekuję za podpowiedzi z tego co zacząłem się orientować to chyba najpewniejszym rozwiązaniem będzie wymiana głowicy, jeszcze czekam na parę odpowiedzi na moje maile odnośnie czasu oczekiwania i ceny ale widze że róznica w cenie pomiędzy kopletną głowica z zaworamii a samą głowicą jest jakies 10 funtów (z tej stronki co podał mi Leszek_K ) więc zdecyduję się chyba na wymiany kompletu bez konieczności przekładki ze starej zaworów, sprężyn itd. Będzie to zdecydowanie łatwiejsze do wykonania, pozostanie odkręcenie szpilek od głowicy, wkręcenia już na nowej i ewentualna regulacja luzów zaworowych.

 

Kolejne pytanko panowie, czy przy tych silniczkach stosuje sie uszczelkę pod głowice czy uszczelnia sie może pastą i jakie powinny być luzy na zaworach dolotowym i wydechu?

 

Fokker - dzięki za oferowana pomoc, mówiąc "do kupy" :) miałem na myśli skręcenie go w całość (przekładka zaworów z regulacją) , nigdy nie rozkręcałem takiego silniczka, mam doświadczenie jako mechanik z silnikami ale z troche większymi gabarytami :), teraz wydaje mi sie że sprawa bedzie troszeczkę prostsza bo chce wymienic juz kompletną glowice, ale jeśli znalazłbyś troche czasu na złożenie i dotarcie to z chęcia bym skorzystał jak przyjdą części. Daj znać jeśli podjąłbyś się tego to szczegóły już ustalimy na maila.

 

Dzieki i Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przy tych silniczkach stosuje sie uszczelkę pod głowice czy uszczelnia sie może pastą i jakie powinny być luzy na zaworach dolotowym i wydechu?

Musisz się zorientować czy ten silnik tą uszczelkę ma czy też nie, przypuszczam, że ASP stosuje uszczelki do swoich silników. Niektóre marki uszczelek nie stosują, a więc jest to kwestia indywidualna danego typu silnika. Past się nie stosuje, równe i nie za mocne skręcenie powinno wystarczyć. O wielkości luzów zaworowych dowiesz się z instrukcji silnika, zwykle jest to 0,04-0,1 dla obu zaworów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.