robas69 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 cztery starty i cztery ladowaniaStaraj się lądować na mniejszej prędkości i w linii prostej czyli nie w zakręcie jak to widać na filmie. Ponieważ FunCub ma bardzo wysokie podwozie i do tego jest górnopłatem ze wzniosem skrzydeł, to udawało Ci się wylądować bez strat. W innej konfiguracji modelu skończyłoby się "cyrklem" i rozbiciem samolotu. Mimo tego jak na prawie pierwszy raz to było całkiem fajnie, ale lepiej uczyć się od razu prawidłowych nawyków.
pengo Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 W sobote jak pogoda pozwoli bede dalej trenowal, dzieki za dobra rade z tym ladowaniem, musze wyczuc minimalna predkosc, balem sie przeciagnac model i zaliczyc kreta. Mam jeszcze pytanie co do smigla, uzywam narazie gws 10x6, na filmach widze ze ludzie maja wieksze smigla, zmienic je na cos wiekszego czy pozostac przy tych rozmiarach, dodam ze wiekszosc czasu latalem na polowie przepustnicy wiec zapasu mocy jeszcze bylo...
robas69 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Niestety żeby zweryfikować czy to śmigło jest właściwe trzeba znać specyfikację silnika. Producenci z reguły wskazują średnicę i skok śmigła. Ja do ek. Axi 2814/20 mam śmigło 12 x 6, ale obroty u mnie wynoszą tylko 860, a u Ciebie 1100. Może lataj też bez użycia klap, a prędkość zacznij regulować obrotami. Na klapy przyjdzie czas.
milo_upb Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Podwozie i te koła widze że sprawdzają sie super (...) Czy to jest pręt hartowany że tak ładnie sprężynuje amortyzuje? Z tego co widziałem na żywo, to drut podwozia ładnie sprężynuje, ale tylko przez kilka lądowań i koła lubią się rozjeżdżać na boki. Często trzeba prostować.
ahaweto Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Z tego też powodu od razu wykonałem takie same podwozie ale z drutu sprężynowego o średnicy 3mm (czytaj wyżej). Sprawuje się bardzo dobrze.
Capriman Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Ten drut sprężynowy to pewnie ze sklepu modelarskiego? Ja już myslałem żeby z jakiegoś tapczanu sprężyny wyrwać :rotfl:
ahaweto Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 Po lotach z nowym silnikiem TR 3542 1000 ze śmigłem 12x6 byłem zadowolony, ale po zmianie śmigła na Master Airscrew 10x8 wraz z pakietem 2200 3S banan zagościł na mojej twarzy . Latając spokojnie czas lotu wynosi ponad 12min. Jednak okazało się że słabym punktem jest tylne koło, a właściwie nie samo koło tylko jego goleń. Producent wykonał ją z stalowego drutu o średnicy 1,2mm. Koło ma dużą średnicę (jak na koło ogonowe), ramię goleni też jest długie i goleń jest bardzo elastyczna. Do tego stopnia że przy kołowaniu na nierównym terenie model bardzo mocno kołysał się na boki dotykając końcówkami skrzydeł do ziemi a goleń traciła geometrię. Podobny problem miałem z Pittsem-robbe, ale tam przyczyną było elastyczne połączenie (gumką) steru kierunku z golenią. Wymiana goleni i ,,sztywne,, połączenie tych elementów rozwiązało problem. Ze starej lokomotywy chińskiej produkcji (zabawka syna, syn nie protestował) wyciąłem element który posłużył za obsadę goleni. Goleń wykonałem z drutu stalowego o średnicy 2mm. Wyszło coś takiego. A po dopasowaniu i wklejeniu do modelu wygląda tak. Narta tylna również pasuje Dzisiaj na naszym lotnisku wypróbowałem to. Radykalna poprawa . Model się nie buja i kołuje prawidłowo, goleń jest sztywna. Jest trochę cięższa i aby model prawidłowo wyważyć musiałem usunąć z ogona 15g ołowiu który był potrzebny wcześniej. W sumie warto było.
michal888 Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 malutkie pytanie do silnika ,do silnika 3542 1100 kv jakie smigielko proponujecie na 3s i jakie na 4 s?
Capriman Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 ahaweto - dziki za podanie długości kabli, czekam już na paczke z fun cubem i zaczne składać. Czy możesz uzasadni dlaczego po zmianie ze smigła 12x6 na 10x8 było lepiej? Ja do swojego planuje wsadzić taki silnik ze smigłem 12x6, ale też za bardzo nie wiem co z tego wyjdzie: http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=192
ahaweto Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Filip, silnik z twojego linku to Turnigi SK. W moim FUN CUB-ie jest zainstalowany Turnigi zwykły, ten złoty. SK są ponoć lepsze ale jeszcze takiego nie testowałem. Być może w tym modelu moment obrotowy od śmigła 12x6 jest mocniej odczuwalny ? Ale może na ten temat wypowiedzą się koledzy bardziej doświadczeni w tej dziedzinie. To jest tylko moje odczucie że na 10x8 lata się lepiej. Z modelu będziesz zadowolony, jest bardzo dobry do rekreacyjnego latania. W swoim planuję sterowanie lotkami podpiąć pod jeden kanał przez kabel Y, a piąty kanał ( Optic 6) wykorzystać do sterowania kamerą.
pengo Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Mam ten sam problem z tylnim kołem, widze ze bede musial zrobic cos podobnego, model swietnie nadaje sie do nauki latania jeszcze go nie rozbilem
Capriman Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Pengo - czym kleiłeś swojego fun cuba? W instrukcji zalecają CA, ale zastanawiam się czy nie skleić go dragonem polimerowym lub uhu porem które mam na stanie... Do latania specjalnie mi się nie spieszy wiec może schnąć 2 tygodnie:D.
robas69 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Ja swojego kleiłem żywicą dwuskładnikową 15 min. - kadłub, statecznik poziomy i pionowy do kadłuba -> trwa dłużej ale zapewnia możliwość dokładnego sklejenia poprzedzonego prawidłowym ustawieniem elementów. Wszystko inne CA
pengo Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Kleilem klejem CA multiplexa, a skrzydla i kilka innych czesci poxipolem, narazie wszystko sie trzyma kupy
ahaweto Opublikowano 21 Maja 2011 Opublikowano 21 Maja 2011 Jak pisałem wcześniej, na wzór oryginalnego podwozia z drutu 2,5mm wykonałem takie same z drutu 3mm. Jest dobrze ale przy tej długości goleni i wadze modelu przy kołowaniu model mimo wszystko kołysze się i buja na boki a przy lądowaniu potrafi się odkształcić (jednak). Więc je wzmocniłem, z tego samego drutu wykonałem dodatkowe golenie ale w rzucie z przodu. Obie owinąłem drutem miedzianym i zalutowałem przy mocowaniu do kadłuba i przy osi kół. Na to naciągnąłem czarną rurkę termokurczliwą i ogrzałem do ściągnięcia. Po zamontowaniu widać poprawę zachowania modelu. Aby mocowanie do kadłuba było pewniejsze z kawałka aluminium grubości 3mm wykonałem element blokujący golenie. Jeżeli pogoda pozwoli to jutro wypróbuję tę przeróbkę w praktyce.
TomekONY Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 W końcu mam swojego fun cuba i jestem na etapie rozmyślania, co do niego wsadzić za podzespoły. Zasilany będzie pakietami 3s 2200mAh. Regulator dobiorę pod silnik. Niestety nie ma dostępnych silników TG 3536 więc zastanawiałem się nad czymś takim: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14093 Co sądzicie?
Capriman Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Ja bym brał z mniejszymi obrotami 900-1100 żeby można było założyć wieksze smigło jak w specyfikacji...
TomekONY Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Trochę mocniejszy ale 900kv. Może być? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16231
robintom Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 To może ja coś podpowiem. Ja mam silnik 350W/990Kv i ma nadmiar mocy. Oprócz szukania silnika o danej mocy i obrotach sprawdzaj jego wagę. Mój waży 100g i muszę jak wcześniej pisałem do prawidłowego wyważenia pchać pakiet 3s/2200mA mocno w kuper. Ten co podajesz w linku waży 171g. Nie wiem ile waży pakiet który masz ale możesz mieć potem problem z wyważeniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.