marek rokowski Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 dzięki inspiracji Mirka(Mirolka) urodził się kolejny projekt: Hellcat w wersji ESA niestety brakło czasu żeby go uzbroić w napędy ale w poniedziałek/wtorek myślę że będzie już na niebie kilka detali i rozwiązań konstrukcyjnych: http://picasaweb.google.pl/1marekR/Hellcat_esa?feat=directlink powstały 4 kity - z czego dwa jeszce nie mają pilotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 prace idą do przodu! tak wygląda zestawik: a tak mój Hellcat w kamuflarzu - jeszcze bez "blach" i "podwozia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 sami oceńcie czy warto wziąść do ręki linijkę, pisak i poświecić kilka minut na zrobienie paru kresek na modelu... dla mnie różnica jest kolosalna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Rewelacja !!! To jak nazwałes "czyste esa" niewiele się różni od wcześniejszej wersji pełnokadłubowej a z tym podziałem blach to bardziej makieta niż kombat. Jak mam teraz zabrać się do pracy przy swoim modelu skoro tak wysoko podniosłeś poprzeczkę ...... powstanie chyba wersja nocna aby "nic" nie było widać :rotfl: ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 chacha wiesz tak mi sięe spodobały te "blachy" że od razu naniosłem podziały na wersje pełnokadłubową no i teraz nie mogę odwerwac od nieeigo oczu... hihihi - a już się zastanawiałeęm czy go nie sprzedać... teraz jest PIĘKNY! zrobię jutro fotki PS jednak w Hellcacie trzeba dać wykłon silnika. Przy tej rozpętości kładło mi go na skrzydło w czasie oblotu. Jutro oblot po poprawkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Jak się robi takie białe linie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 linie są srebrne -a nie białe fajnie bo można też nanieść przy okazji trochę przetarć "eksploatacyjnych" jak się je robi? linijka, pasek kartonu jako prowadnik na części obłe, pisak olejowy do Foki zrobiłem sobie szablony, bo zamierzam popełnić kilka gotowców dla ludzi zastanawiam się tez na wypuszczeniem takiego zestawu rozbudowanego właśnie o szablony: jeśli ktoś zdecyduje się latać konkretnym modelem na zawodach, szybciej zbuduje/wyremontuje/upiększy swoje sztuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Mam i ja w końcu swojego ESA. Oczarowany tymi maślanymi fotkami zamówiłem zestaw od Marka. Przedemną kilka-naście/dziesiąt godzinek dłubania/klejenia/malowania a i tak pierwowzoru nie osiągnę. Cóż, zobaczymy, porównamy jak wygląda ten sam model z rąk mistrza i szarego zajadacza chlebka ze smalcykiem Narazie zaokrągliłem kadłub i natarcia SW/SK, jak bedzie coś ciekawego w trakcie tworzenia to zapodam jakieś foto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Kombacik nabiera kształtów: Wzmocnienia węglowe kadłuba to płaskowniki 3x1 wklejone na CA Skrzydło wzmocnione dźwigarem z podwójnego pręta węglowego 1,5 też na CA, centropłat i uszy sklejone na żywicę 5min. Wyposażenie jakie zagości to: serwa 3x HXT900 / dwa na lotki i jedno wysokość - W orginale u Marka lotki są na jednym serwie. lecz po oblocie doradził mi aby zrezygnować z części lotek na centropłacie. Kłopotliwe jest ich łączenie na zagięciu płata do góry, a wiadomo muszą pracować. Wręga silnikowa przyszykowana pod silniczek C2836/08 KV1120 + śmigiełko 9050/9060 Regulator będzie TURNIGY Basic 25A i odbiornik Hitec HFS-06MT Zasilanie z pakietów RHINO 1050/1250 3S 20C Jak dam redę to w sobotę poleci na rutynowy zwiad dookoła lotniska w Niebrzegowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 no super! serce się raduje że następny Hellcat będzie pruł powietrze pojedyncze servo na lotkach działa bez zarzutu -ale wymaga dość precyzyjnego klejenia na łaczeniu cetropłat/lotka i usztywnienia całego układu (ja zastosowałem odcinek drutu alu) PS. jelsi ktoś ma ochotę dołaczyć do eskady - ma jeszce jedna wolną sztukę. Następne powstaną w przyszłym tygodniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 płaskowniki 3x1 wklejone na CAWystarczy fi 0.8 -1 mm bo pracują na rozciąganie .Tak to tylko dodajesz wagi a efekt taki sam.Dwa serwa ułatwiają budowę i naprawy, bo miksery i end pointy to jest to. Dzisiaj Piotrek oblatywał skrzydło kombata WWII( 1:12) posklejane z kilku kawałków . Lotki równo a po starcie 10 sek trymowania + mikser i lata jak nowe.Tak samo jest ESA Ten silnik na zawody może być za duży bo nie wylatasz całego czasu (bierze sporo prądu). Na zawody najlepiej sprawdzają się silniki ok 100 -130 W. Jak dobierasz chiński regulator to zawsze bierz o jeden rozmiar większy bo to co piszą to jest na granicy poprawnego działania. Jak wymieniliśmy regulatory z 25A na 30 skończyły się problemy w locie.(mniej się grzeją) . Dużo też zależy od śmigła .Np GWS 8x4 + Tp 2408-21 bierze 11A na ziemi ,a TP 8x4 z takim samym silnikiem już 20 A co jest na granicy czasu lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Dużo też zależy od śmigła .Np GWS 8x4 + Tp 2408-21 bierze 11A na ziemi ,a TP 8x4 z takim samym silnikiem już 20 A co jest na granicy czasu lotu. Tak, tylko że w moim wypadku używanie śmigieł GWS to żaden interes bo model sula się po niebie a nie lata Wolę TP i pakiet 1300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszczu Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Wojtek Model, silnik ,śmigło to jest komplet. Nie ma jedynie słusznego śmigła ani silnika ani modelu. Np Wowie lepiej lata się cometem a mi KI .Bierzesz więc model ,do niego silnik a potem dobierasz śmigło. Ecik latał na 2s i też się bił. Wszystko weryfikują zawody bo combat bez walki na punkty to jak granie na skrzypcach na rogu ulicy. Niby można tylko po co jak nic nie słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Gotowy do oblotu lecz pogoda niedopisuje: 270930Z 12006KT 080V160 5000 -RA BR BKN004 16/16 Q1002 RERA Kilka detali: Po udanym oblocie trysne go jakimś sprejem koloru nawi blu i przykleje kilka nalepek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 O mamo co za wielki silnik! Wagę do lotu możemy poznać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 O mamo co za wielki silnik! Wagę do lotu możemy poznać? No fakt, silniczek gabarytowo spory, docelowo zamienię go na TP2408-21,Aktualnie waga 400gr Po wymianie silnika i regulatora zmieszczę się w 380 (mam nadzieję) jak nie to trzeba bedzie migrować na pakiety 2S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Dobrze to wygląda ale pakiet jest po za środkiem ciężkości (bardziej do tyłu) a jeżeli do tego zamienisz silnik na mniejszy to pogłebi się problem wyważenia modelu. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 nie będzie problemu: lżejszy silnik i pakiet do przodu miejsca jest pod dostatkiem u mnie też pakiet znalazł się nad sc wylatałem dzisiaj parę pakietów - niestety "wróg" nie pojawił się na niebie i skończyło się na wietrzeniu sprzętu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepen02 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Kurde.. Super wygląda w locie, jak jego 2-metrowy odpowiednik :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Latasz z tasiemką ..... super wygląda i aż się chce coś uciąć :-) ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.