radek872 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Zapłon nie nastepuje samoczynnie przeciez swieca żaży co przy spręzeniu mieszanki daje wybuch i silnik rusza, więc jak mozna zaliczyć żarke do samozapłonu to jakby z nazwy samochód osobywy do ciężarowych przypisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 a silniki Diesla ? tam jest wtryskiwana ropa:) Oj poczytajcie na temat podziału silników spalania wewnętrznego a zwłaszcza o silnikach wysokoprężnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Silniki żarowe a silniki średnioprężne to zupełnie inna bajka, bo pisząc "poczytajcie na temat" miałeś na myśli zapewne silniki średnioprężne z pomocniczą świecą żarową, nie wyłączaną podczas pracy silnika (w odróżnieniu od klasycznych diesli), bądź zastępowaną świecą z knotem. I może poczytaj trochę o silnikach modelarskich, to nieco inna technika niż traktory z lat 20 XX wieku, gdzie średnioprężne motory stosowano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 a silniki Diesla ? tam jest wtryskiwana ropa:) Oj poczytajcie na temat podziału silników spalania wewnętrznego a zwłaszcza o silnikach wysokoprężnych A dlaczego sam nie poczytasz? Silnik wysokoprężny Diesel zalicza się do silników samozapłonowych, lecz ten sam silnik nie zalicza się do silników żarowych. Silnik żarowy stanowi obok popularnych zresztą. bo używanych w motoryzacji, silników z zapłonem iskrowym i silników z zapłonem samoczynnym osobną grupę silników cieplnych. No dokładnie to można wyczytać Silniki żarowe używane były dawniej na trochę większą skalę, lecz ze względu na swoje wady wyparte zostały przez silniki używane dziś (w/w) a w użytku zostały w zasadzie w modelarstwie. Silniki żarowe a silniki średnioprężne to zupełnie inna bajka, To prawda że nasze dzisiejsze "żarówki" mają inną konstrukcję niż wczesne silniki średnioprężne lecz zasada inicjowania zapłonu jest taka sama i z tego tytułu tym silnikom bardzo blisko do siebie. Silniki średnioprężne to też silniki żarowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Ja już nie muszę czytać Naczytalem sie na studiach . A pewnie masz na myśli starego poczciwego Ursusa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Jak zwykle rusza nam z odsieczą Schier . Najważniejszy jest ostatni akapit: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Ja już nie muszę czytać Naczytalem sie na studiach . A pewnie masz na myśli starego poczciwego Ursusa ? To może podziel się doświadczeniem z nami Niestety wszystkie możliwe źródła jakie są pod ręką dzielą silniki cieplne ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa na: - z zapłonem iskrowym - z zapłonem samoczynnym - z zapłonem żarowym Jak to więc naprawdę jest? Odnosząc się jeszcze do skanu z książki Shiera. Być może można powiedzieć że silnik żarowy (modelarski) to odmiana silnika samozapłonowego. Jednakże rozważając, patrząc na sposób zapłonu (wymuszony), użyte paliwo (metanol), konstrukcja silnika (stopień sprężania) to bliżej mu chyba do silnika iskrowego Czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Odnosząc się jeszcze do skanu z książki Shiera. Rzeczywiście można powiedzieć że silnik żarowy (modelarski) to odmiana silnika samozapłonowego. Jednakże rozważając, patrząc na sposób zapłonu (wymuszony), użyte paliwo (metanol), konstrukcja silnika (stopień sprężania) to bliżej mu chyba do silnika iskrowego Czy nie? Sam oceń, ja stoję po stronie Marek_Spy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Na podstawie czego mam oceniać? Marek_Spy napisał: silniki modelarskie są silnikami samozapłonowymi Ale nigdzie takiego stwierdzenia nie można się doszukać, natomiast bez problemu można trafić na informację że silniki żarowe i samozapłonowe to jednak dwie osobne grupy z inną realizacją tego zapłonu. Dlaczego wówczas powstał podział i dlaczego współczesny silnik modelarski zaliczany jest do grupy żarowców? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Na podstawie czego mam oceniać? Skoro juz oceniłeś, to nie pytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Aby łatwiej rozróżnić silniki samozapłonowe, ze względu na rodzaj paliwa,modelarze sami wprowadzili taki podział na żarowe i samozapłonowe.I jest tak jak pisze Marek Spy oba są silnikami samozapłonowymi. edit:literatura fachowa nie zajmuje się takimi pierdołami jak silniki modelarskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Skoro juz oceniłeś, to nie pytaj. Pytam po to aby czegoś być może cennego się dowiedzieć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 bez problemu można trafić na informację że silniki żarowe i samozapłonowe to jednak dwie osobne grupy z inną realizacją tego zapłonu. Podaj źródła żeby argumenty jakieś były. Tymczasem: http://en.wikipedia.org/wiki/Glow_plug_(model_engine) i zdanie: "Technically a glow plug engine is fairly similar to a diesel engine in that it uses internal heat to ignite the fuel" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_bulb_engine Szczególnie zdanie: Akroyd-Stuart's heavy oil engine (compared to spark-ignition) is distinctly different from Rudolf Diesel's better-known engine where ignition is initiated through the heat of compression. An oil engine will have a compression ratio of about 3:1, where a typical Diesel engine will have a compression ratio ranging between 15:1 and 20:1. Furthermore fuel was injected during the intake stroke and not at the end of the compression stroke as in a diesel.[4] Ignoring the obvious differences (electrical heating, differing fuels, high RPMs—at least in the small model aircraft types) the modern Glow Plug engine could be considered the latest incarnation of these "hot spot" ignition based engines. podział silników modelarskich: http://en.wikipedia.org/wiki/Model_engine podział silników w ogóle: http://en.wikipedia.org/wiki/Engine Polska wikipedia również wskazuje na podobny podział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Być może można powiedzieć że silnik żarowy (modelarski) to odmiana silnika samozapłonowego. Jednakże rozważając, patrząc na sposób zapłonu (wymuszony), użyte paliwo (metanol), konstrukcja silnika (stopień sprężania) to bliżej mu chyba do silnika iskrowego Czy nie? Marcin - sam sobie odpowiadasz na pytanie. Zapłon w silnikach żarowych nie jest wymuszony! Zapłon pochodzi nie z zewnętrznego źródła (nie zasilasz świec iskrowych) - jak zakładasz, lecz z ciepła dostarczonego przez poprzedni cykl pracy... Czyli prawie jak w dieslu... Chociaż w ten sposób możemy przepływowy silnik odrzutowy także nazwać samozapłonowym ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 W silniku zarowym mieszanka zapala sie od rozzarzonej spiralki Swiecy wiec nie jest silnikiem samozaplonowym - zarzenie spiralki jest podtrzymywane przez kolejne i poprzednie spalania w komorze . W Samozaplonowym silniku mieszanka za kazdym razem zapala sie samoczynnie bez pomocy urzadzen "obcych", bo jest duze cisnienie w komorze spalania -dlatego paliwo jest tez inne ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Marcin, czy możesz z dwóch ostatnich linków wyodrębnić istotne dla Ciebie cytaty? Edit: chyba stosujemy inne kryteria do podziału. Ja cały czas mam na myśli to o czym napisał Japim. Ty Marcin bierzesz pod uwagę różnice w budowie i paliwie. W tym sensie oczywiście masz rację. Chyba rozmawiamy o różnych rzeczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 ... Czyli prawie jak w dieslu... Prawie robi wielką różnicę :mrgreen: A na poważnie to nie zamierzam się tu mądrować tylko chce się pewnych rzeczy dowiedzieć. Kontrargumentuje po to, aby później móc wyciągnąć wniosek. Mój angielski jest słaby i być może ktoś coś ciekawego dostrzeże. Na chwilę obecną z tego co zrozumiałem to pomimo zauważalnych podobieństw pomiędzy silnikiem samozapłonowym a żarowym ich cechą jednak różniącą jest... przyczyna zapłonu mieszanki. Marcin, czy możesz z dwóch ostatnich linków wyodrębnić istotne dla Ciebie cytaty? Już odpowiadam: http://en.wikipedia.org/wiki/Model_engine ten link w zasadzie umieściłem po to aby pokazać że jednak nie mówi, nie piszę się o silnikach żarowych i samozapłonowych jakoby miało by to być to samo. Jest wyraźny podział i chyba nie stworzony tylko przez modelarzy co zasugerował kolega wyżej Są dwa rodzaje, są też różnice. http://en.wikipedia.org/wiki/Engine ten link jest po to bo tu jest podział silników spalinowych. Nie doczytałem aby silniki żarowe (Hot bulb) i silniki samozapłonowe (diesel) to to samo. Można doczytać że miedzy innymi różnią się sposobem wywoływania zapłonu mieszanki. Dalej można doczytać że współczesne silniki lotnicze modelarskie należą do grupy silników Hot bulb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Mój angielski jest słaby i być może ktoś coś ciekawego dostrzeże. Chcesz powiedzieć, że wrzuciłeś te linki bez istotnego powodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Daj mi troszkę czasu na odpowiedź - odpowiedziałem wyżej - byłem w "trakcie" Nie zdążyłem jeszcze wszystkiego dokładnie przetrawić, staram się aby zrozumieć teks możliwie najlepiej. Cały czas odnoszę się do tego stwierdzenia: silniki modelarskie są silnikami samozapłonowymi I chyba odpowiedzią na to pytanie jest odpowiedź czy silnik żarowy to silnik samozapłonowy? No i cały czas co próbuję znaleźć na to pytanie odpowiedź znajduje jedynie... że jednak nie, że silnik żarowy nie jest silnikiem samozapłonowym. Moje pierwsze odpowiedzi w tym wątku oparłem o publikacje polskich stron. Np. tutaj jest zapis iż silniki wysokoprężne nie są silnikami żarowymi. A przydałoby się na odwrót A kolega Marek_Spy pisał: Oj poczytajcie na temat podziału silników spalania wewnętrznego a zwłaszcza o silnikach wysokoprężnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.