Skocz do zawartości

F7F tigercat od ESM


wichercat

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

do mojego hangaru dojdzie w tym tygodniu nowa maszyna F7F Tigercat przepiekny dwusilnikowiec.

 

http://sklep.silesiaaeroteam.pl/makiety-wojskowe/10-f7f-tigercat.html

 

Oprócz latania akrobatami fajnie jest mieć makiete myśliwca bo nic nie ma tagiego wdzieku jak te modele :D

 

Obecnie zastanawiam sie nad doborem silników ale założenie jest jedno benzyna i kręcić 3 łopatowym śmigłem od G. Bieli.....

 

Mile widziane konstruktywne porady....dodam że rozważam saito 20cc choc cena lekko przeraża biorąc pod uwage silnik x2......

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dodam że do modelu zakupilem też zestaw pneumatycznego podwozia i zestaw do montażu dzwi od kół. Mam tez namierzony kokpit makietowy do tego modelu. Plan jest aby zrobić z tego modelu jak najbardziej makietową wersje...

Opublikowano

trzymam kciuki za realizacje! ;)

 

to mój ulubiony myśliwiec schyłka wojny... :)

 

 

u mnie na warsztacie jest TigerCat - ale trochę mniejszy ;)

-oczywiscie elektryki z epp

 

zastanawiam się właśne nad podwoziem... kupiłem elektryczne - ale muszę jeszce dokupić goleń przednią...

 

będę się pzryglądał co Ci z niego wychodzi ;)

Opublikowano

Obecnie zastanawiam sie nad doborem silników ale założenie jest jedno benzyna i kręcić 3 łopatowym śmigłem od G. Bieli.....

Ja nie wiem czy to założenie będzie realne; model ma obciążenie pow. 172 g/dm2 co już jest wartością olbrzymią. Zapewne licząc te cięższe silniki czyli 4suwy .91. 20cm benzyna jest cięższa od wspomnianego wyżej. Do tego dojdą zasilania modułów...

Opublikowano

fajnie jest mieć makiete myśliwca bo nic nie ma tagiego wdzieku jak te modele :D

Noo :rotfl: fajnie

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Obecnie zastanawiam sie nad doborem silników ale założenie jest jedno benzyna i kręcić 3 łopatowym śmigłem od G. Bieli.....

Maciek, duże obciążenie powierzchni ,to duża prędkość minimalna... :( ,przeanalizuj raz jeszcze masy silników jak radzi Fokker

Opublikowano

Macku twój model ma bardzo duże obciążenie i musisz walczyć z wagą,lekkie silniki,serwa i akumulatory,model przy tak dużym obciążeniu będzie latał jak odrzutowiec,a lądowanie z szybkością lotu.

Modele firmy ESM są bardzo ładnie wykonane,chociaż to też chińskie,ale całkiem inne,kadłuby laminatowe,nie są oklejane folią z połyskiem,tylko malowane lakierem jak samoloty wojskowe,na mat,no i dosyć dużo elementów makietowych.

Będąc na miejscu w magazynie Karola,zamierzałem kupić B-25 Mitchell,ale przerażało mnie to obciążenie skrzydeł 128g/dcm2.

Jak zobaczyłem te modele to pusto nie wyjechałem,przywiozłem z sobą kartonik z BF-110 i podwozie chowane pneumatycznie.

Opublikowano

co do obciążenia powierzchni to tu informacje są przeróżne ponieważ szukając w necie u Amerykańców dane są różne dla tego modelu a nawet są informacje o tym iż producent podaje maksymalną dopuszczalne obciążenie.

 

Noo fajnie

 

czy chcesz powiedzieć że ta makieta o której mówiłeś to tooooo :shock:

Opublikowano

Podobne obciążenie przerobiłem w Lightningu, MASAKRA! Po prostu pocisk!

Dołączona grafika

Model miał podobne parametry, 2.15m rozp, 56dm? i prawie 9kg do lotu. Latał tylko na pełnym gazie. o lądowaniu nie wspomnę, na klapach, i to flowlera (zwiększają powierzchnie), pręd. lądowania w granicach 50-60 km/h.

Dołączona grafika

Dwie 15-ki 4 suw. ledwo dawały radę. latając płasko jeszcze było OK, ale zachciało mi się zrobić pętlę no i na szczycie brakło prędkości, model zwalił się w korek plecowy no i tak się skończyło moje "lightningowanie".

Musiałem spychacz zamówić żeby dziurę w lotnisku zasypać :lol2: :lol2: :lol2:

Wniosek:

Czym mniejsze modele z dużym obc. pow. tym gorzej latają. Prawo Raynolds'a się kłania.

Gdybyś miał np. 3-metrowy taki model i takie obciążenie, aaaa to już inna bajka :)

Przemyśl jeszcze raz decyzję.

Zwóć uwagę że będziesz potrzebował naprawdę dużego lotniska żeby tym bezpiecznie wylądować.

Opublikowano

co do obciążenia powierzchni to tu informacje są przeróżne ponieważ szukając w necie u Amerykańców dane są różne dla tego modelu a nawet są informacje o tym iż producent podaje maksymalną dopuszczalne obciążenie.

Według mnie podaje suche fakty, a nie maxymalne wartości; podana jest powierzchnia i masa modelu. Nawet jeśli max do lotu, to jak już podałem twoje 2x benzyna + osprzęt wartośc tę zwiększy. Zresztą wszyscy piszący tu koledzy potwierdzają mój pierwszy wpis.

Opublikowano

no nic model własnie dotarł ale jeszcze nie otwierałem paczki więc pstryknę w domu parę fotek. Wyglada na to że trzeba będzie się wspiąc na wyżyny umiejetności albo spadochron hamujący zamontowac :D

 

postaram sie zważyć całość na pusto i wtedy zaczne dobierać osprzęt......

 

Wniosek nasuwa mi się jeden że jak opanuję ten pocisk to następny krok to jet :mrgreen:

Opublikowano

Czy sklep internetowy, w którym można kupić modele ESM ma również stacjonarną siedzibę, aby można było zobaczyć te modele ? Ki84 to bym pomacał.

Opublikowano

Damianie sklepu niema,jest to firma Budosprzęt i w magazynie są modele,aby obejrzeć modele idziesz do biurowca pokój nr.6,poprosisz Marcina i pójdzie z tobą oglądać modele.

Opublikowano

Czytam tak fora w usa i tam nikt nie panikuje z wagą a wręcz wsadzają 26 cc do tego modelu. Zdaje sobie sprawę że model ten nie ląduje jak mój yak no ale z drugiej strony to myśliwiec a nie depron. Poza tym na filmikach wygląda to całkiem normalnie jak na warbirda.

 

No nic tak mi się podoba że się nie poddam najwyżej będe miał model wystawowy :mrgreen:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Czytam tak fora w usa i tam nikt nie panikuje z wagą a wręcz wsadzają 26 cc do tego modelu.

Ale czy to są te same modele? To co podawałeś w linku do youtube to YT International czy jakoś tak. Wizualnie widać też, że różnią się malowaniem i oznaczeniem. A tym co jest na youtube nie sugeruj się za bardzo - tam idealnie lądują modele, które u mnie tego nie chcą :mrgreen:

Opublikowano

ten czy nie ten obaczy się fakt że jak gondole weźmie się do ręki to czuć wagę kadłub wydaje sie lekki (waga łazienkowa nie chce zważyć). Ale trzeba przyznać wykończony ślicznie, matowo mniam jak na warbirda arf.

 

No nic zacznę kompletować wyposażenie. Serwa jakie planuję dać na powierzchcnie sterowe to HS 645MG: do tego dojdzie serwo do koła, 2x silniki.

 

Bat pewnie life aby z wagą zejść :mrgreen: co do silników może jety podwiesić :mrgreen: mmh pomyślimy.

 

No i to jak na razie tyle bo trzeba wyposażenie kompletować i najwcześniej start w styczniu z budową po przeprowadzce bo teraz miejsca brak :?

 

cdn...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.